Juist was ik even, omdat ik stiekem veel betere dingen te doen heb maar me daar niet toe kon aanzetten en dat noopte tot escapisme, even de stad ingewandeld om daar een mooi boek te zoeken over de atoombom, een van mijn fascinaties. Man, die atoombom, dat is me toch wat. Ik nam een kijkje bij De Slegte en bij Verwijs (Selexyz) en wat schetst mijn verbazing, werklijk niets! Bij Selexyz hadden ze dan één boekje dat 'Hiroshima' heette en enkele ooggetuigenverslagen bevatte. Voor de rest was de hele Tweede-Wereldoorlogsectie allemaal Jood dit, Jood dat, Hitler dit, Hitler dat... Wat een armoede, zeg! Alsof er in Azië niet genoeg verkracht en van geringe hoogte met brandbommen gesmeten is om er, in ieder geval, een klein boekenkastje mee te vullen ! Zodoende heb ik mij maar voor twee euro getrakteerd op de 4de van Brahms, ook een mooi stuk. Jaja, jongens en meisjes, het leven van een pseudo-intellectueel gaat niet over rozen. Dat gaat over kernbommen en blikjes Warsteiner. Betrap ik mijzelf er nu daadwerkelijk op, dat ik gelukkig ben? Zozo.
[ Bericht 9% gewijzigd door JAM op 12-08-2010 14:20:43 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."