Ik vraag me dus af of ik niet simpelweg een tweede router erachter kan plaatsen die ik dan aansluit op de tweede verdieping, want als ik op wireless repeater zoek, dan wordt ik nog niet veel wijzer.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:42 schreef Snarf het volgende:
Ja. Zoek bijv. eens op WDS of wireless repeater.
Zit er op, maar dat dat signaal werkt met weinig smartphones en laptops van een jaar of 2 oud.quote:
sitecomquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Universal repeater kopen: http://www.sitecom.com/Wireless-Range-Extender-300N/WL-330/p/714
Ja of de router niet in de meterkast hangen maar in het trapgat, scheelt ook een verdieping.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:09 schreef het_fokschaap het volgende:
of je koopt een wireless powerline zetje. een powerline adapter in je meterkast en de wireless variant één of twee verdiepingen hoger.
andere optie misschien is om je wireless instellingen op US te zetten ipv Nederland. Bij sommige routers scheelt dat in de signaalsterkte.
Wat lul jij nou weer.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:09 schreef het_fokschaap het volgende:
andere optie misschien is om je wireless instellingen op US te zetten ipv Nederland. Bij sommige routers scheelt dat in de signaalsterkte.
Ik heb nog geeneen router gezien waar je een land oid kan instellen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In nederland is 100mWatt het maximaal toegestane vermogen.
Ok het kan wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:55 schreef Gregoryruisi het volgende:
En of je wel 2 routers op elkaar kan aansluiten.. Je zelfs meerdere routers aansluiten op elkaar. Zoals al werd gezegd door middel van WDS maar dit zit niet op elke router. Het kan ook door een 2e router aan te sluiten op LAN2 van de "1e" router. Je moet er dan wel voor zorgen dat je de 2e router met wireless wel een andere range geeft. Als je 1e bijvoorbeeld op 192.168.1.1xx draait zul je de 2e router in een andere range moeten laten draaien, zoals 192.168.1.2xx. Ook is het misschien wel handig op het router-ip anders in te stellen.
Ze zijn er wel, maar dan ken IK weer geen router waarbij het zendvermogen veranderdquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik heb nog geeneen router gezien waar je een land oid kan instellen.
maar dat is esthetisch niet verantwoordquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja of de router niet in de meterkast hangen maar in het trapgat, scheelt ook een verdieping.
en omdat jij het niet gezien hebt bestaat het zeker nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik heb nog geeneen router gezien waar je een land oid kan instellen.
Nou bij mij wel hoor! In het hele huis volop bereik door het kreng in het trapgat te hangen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar dat is esthetisch niet verantwoord
en de vrouw vindt het prima ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou bij mij wel hoor! In het hele huis volop bereik door het kreng in het trapgat te hangen.
volgens tweakers doet in ieder geval de Netgear 3700 dat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze zijn er wel, maar dan ken IK weer geen router waarbij het zendvermogen veranderd
Idd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en omdat jij het niet gezien hebt bestaat het zeker niet
wat een bullshit, je kan honderd routers achter elkaar plaatsten als je dat grappig vind. Alleen deelt ie zelf ook weer IP's waardoor je weer in een ander netwerk zitquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:47 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Repeater / Extender
Je kan geen Router OP een Router aansluiten.
Je moet een Wireless Extender / Wireless Repeater erop aansluiten. die versterkt het signaal
Ik hang alleen maar esthetisch verantwoorde routers op. Ik moet alleen mijn power snoertje weer eens door het pijpje duwen na de laatste router wijziging.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en de vrouw vindt het prima ?
geen kinderen die er aan gaan hangen ?
Die DHCP kan uit hoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:23 schreef Markster het volgende:
[..]
wat een bullshit, je kan honderd routers achter elkaar plaatsten als je dat grappig vind. Alleen deelt ie zelf ook weer IP's waardoor je weer in een ander netwerk zit
sommige routers kun je ook als access point instellen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:23 schreef Markster het volgende:
[..]
wat een bullshit, je kan honderd routers achter elkaar plaatsten als je dat grappig vind. Alleen deelt ie zelf ook weer IP's waardoor je weer in een ander netwerk zit
ze zijn inderdaad wel mooi, de mediaplayer van sitecom ziet er ook goed uit qua hardware. ik vind alleen de software wat matigjes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik hang alleen maar esthetisch verantwoorde routers op. Ik moet alleen mijn power snoertje weer eens door het pijpje duwen na de laatste router wijziging.
[ afbeelding ]
De software van wat?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ze zijn inderdaad wel mooi, de mediaplayer van sitecom ziet er ook goed uit qua hardware. ik vind alleen de software wat matigjes.
sitecom mediaplayer en een wireless g router die ooit gebruikte. beide blinken niet uit in stabiliteit m.i.quote:
Wat mis je dan?quote:
Nou we hebben wel eens een iets minder product gehad, maar niets wat niet met een firmware update verholpen werd.quote:en een wireless g router die ooit gebruikte.
De mediaplayer nietquote:beide blinken niet uit in stabiliteit m.i.
Welke firmware?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die firmware is idd niet om naar huis te schrijven.
Waarom? Ik ben verantwoordelijk voor de productontwikkeling. Waarom zou ik niet willen horen welke problemen mensen ervaren?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:33 schreef Markster het volgende:
swets, hou op met je sitecom te verdedigen
ja dat kan, en als het een beetje goede router is, kan hij ook als AP functioneren, is het helemaal opgelostquote:
Vind het gewoon grappig dat ik jou altijd tegenkom als het over sitekom gaatquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben verantwoordelijk voor de productontwikkeling. Waarom zou ik niet willen horen welke problemen mensen ervaren?
Het gaat hier helemaal niet over sitecom, ik probeer iemand te helpen met een probleem. Dat het vervolgens over sitecom gaat en ik daar toevallig een tikkie meer van weet dan de gemiddelde kan ik weinig aan doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:35 schreef Markster het volgende:
[..]
Vind het gewoon grappig dat ik jou altijd tegenkom als het over sitekom gaat
ik vind de interface niet heel erg gebruiksvriendelijk eerlijk gezegd, maar blijkbaar heeft dat iets met de chip te maken.quote:
draadloos viel constant uit, weer een reboot nodig..en ik ben toch redelijk up to date met m'n firmwares meestal.quote:Nou we hebben wel eens een iets minder product gehad, maar niets wat niet met een firmware update verholpen werd.
hij speelt alles af, daar klaag ik niet over. maar als ik m'n netwerk wil bekijken is het vaak dat deze zegt geen toegang te hebben terwijl toch echt alles open staat en als ik geen gebruik maak van UPNP, maar in mappen wil kijken, zelf lokaal op het apparaat reboot hij spontaan. ook met de laatste firmware.quote:De mediaplayer nietDit is gewoon een sigma 8655 chipset. Wat mij betreft nog steeds de beste mediaplayer chip in deze prijsklasse die het meeste afspeelt en retestabiel is.
Ja die AP-functie was ik ff vergeten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:34 schreef Markster het volgende:
[..]
ja dat kan, en als het een beetje goede router is, kan hij ook als AP functioneren, is het helemaal opgelost
Maar neemt niet weg (als je alleen dhcp uitzet) dat een router zorgt voor verbinding tussen 2 netwerken.
Zitten er geen antennes op die router Swetsenegger of heb je die er vanaf gehaald?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik hang alleen maar esthetisch verantwoorde routers op. Ik moet alleen mijn power snoertje weer eens door het pijpje duwen na de laatste router wijziging.
[ afbeelding ]
Juist 1 van de meest gewaardeerde items in de meeste tests.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik vind de interface niet heel erg gebruiksvriendelijk eerlijk gezegd, maar blijkbaar heeft dat iets met de chip te maken.
Das vreemd. Kan natuurlijk aan allerlei omgevingsfactoren liggen. Zelf stream ik zonder problemen op 5Ghz full HD.quote:draadloos viel constant uit, weer een reboot nodig..en ik ben toch redelijk up to date met m'n firmwares meestal.
Dat komt doordat UPnP als protocol nog heel brak is. Kan ik helaas weinig aan veranderen.quote:daarna heb ik een draytek gehaald en die was gewoon goed. maar goed, ook iets duurder.
[..]
hij speelt alles af, daar klaag ik niet over. maar als ik m'n netwerk wil bekijken is het vaak dat deze zegt geen toegang te hebben terwijl toch echt alles open staat en als ik geen gebruik maak van UPNP, maar in mappen wil kijken, zelf lokaal op het apparaat reboot hij spontaan. ook met de laatste firmware.
4 interne antenne's.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:36 schreef tisauch het volgende:
[..]
Zitten er geen antennes op die router Swetsenegger of heb je die er vanaf gehaald?
vreemd. ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien en het is wat mij betreft te traag...en ik kan niet via m'n netwerk er wat op zetten (had ik natuurlijk eerder moeten bedenken en wat anders kopen). maar nu moet ik de hd afkoppelen, spul d'r op kopieren en dan gaan we weer een inventarisatie slag in, terwijl ik gewoon meteen wil kijkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Juist 1 van de meest gewaardeerde items in de meeste tests.
nou ja, het is alweer een tijdje terug...dit was een 54g router.quote:Das vreemd. Kan natuurlijk aan allerlei omgevingsfactoren liggen. Zelf stream ik zonder problemen op 5Ghz full HD.
ze hebben onlangs een nieuwe firmware versie uitgebracht met wat netwerk fixes volgens mij. zal hem binnenkort nog eens proberen.quote:Dat komt doordat UPnP als protocol nog heel brak is. Kan ik helaas weinig aan veranderen.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:14 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ok het kan wel.
Maar kijkend naar het IQ van TS zal dit toch geen oplossing geweest te zijn
tenzij jij even voor je lol langsgaat?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vreemd. ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien en het is wat mij betreft te traag...en ik kan niet via m'n netwerk er wat op zetten (had ik natuurlijk eerder moeten bedenken en wat anders kopen). maar nu moet ik de hd afkoppelen, spul d'r op kopieren en dan gaan we weer een inventarisatie slag in, terwijl ik gewoon meteen wil kijken
Je wilt video streamen over 54G en dan is de draadloze implementatie in de mediaplayer slecht?quote:nou ja, het is alweer een tijdje terug...dit was een 54g router.
Dat is voor samba. Het apparaat is gewoon DLNA 1.5 compatible als UPNP AV render device.quote:ze hebben onlangs een nieuwe firmware versie uitgebracht met wat netwerk fixes volgens mij. zal hem binnenkort nog eens proberen.
tja, binnenkort maar het raam uit inderdaad. Maar had hem gekocht op jouw aanraden in een topicquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:Ja je koopt een stand-alone mediaplayer en dan klaag je dat hij geen NAS functionaliteit heeft. Dat klopt. Wat dat betreft is het bv gelijk aan de WD TV Live. Ik zelf gebruik hem in combinatie met mijn NAS> Daar zet ik gewoon mijn meuk op en dan kan ik direct kijken.
waar heb ik gezegd dat ik video wilde streamen over 54G ?quote:Je wilt video streamen over 54G en dan is de draadloze implementatie in de mediaplayer slecht?
tja, nou ja, het werkt beide niet optimaal.quote:Dat is voor samba. Het apparaat is gewoon DLNA 1.5 compatible als UPNP AV render device.
Dan heb je waarschijnlijk niet goed aangegeven wat je wil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
tja, binnenkort maar het raam uit inderdaad. Maar had hem gekocht op jouw aanraden in een topic
Wat wil je dan met een mediaplayer op je TVquote:waar heb ik gezegd dat ik video wilde streamen over 54G ?
Nonsens, het werkt prima. Ik hoef er toch verdorie geen filmpje van te maken he hierquote:tja, nou ja, het werkt beide niet optimaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |