abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:43:04 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85105679
Het vorige deel: Slank 1121 - Met, euhm. Waar hadden we het over?

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:44:57 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85105747
Nou dan sta je mooi voor paal ;(.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:47:05 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85105811
Sorry Co voor de verkeerde woordkeus. Ik wist dat het meer was dan een scharrel, maar dat jullie het ook geen relatie wilden noemen en kon even geen ander woord vinden.

:* Wel jammer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_85105911
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
Sorry Co voor de verkeerde woordkeus. Ik wist dat het meer was dan een scharrel, maar dat jullie het ook geen relatie wilden noemen en kon even geen ander woord vinden.

:* Wel jammer.
Nee, geeft niet. Ik deed er al die tijd ook wel misschien een beetje te luchtig over. En ik wil niet echt ingaan op details, maar het heeft iets te maken met verschillende toekomstdromen en niet met dat het niet meer fijn was. En daarom doet het best pijn.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:51:29 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85105994
-O- Echt heel jammer co.

:*
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:53:16 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85106071
Dat klinkt een beetje als het Merel-verhaal, Co :*.

Ik krijg ineens een verzoek van iemand die ik niet ken op Facebook. Zou best een niet betalend lid van RP kunnen zijn dat ik mijn e-mailadres heb gegeven (daarmee zit ik ook op FB). Maar ik ga niet zomaar iedereen accepteren. Eerst maar eens achterhalen wie het is :P.

Laat maar, tis een ordinaire Fokkert! :') :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_85106231
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_85106284
Lijstje voor vandaag is wat veranderd:

O: boterham met pasta
T: nectarine
L: 2 boterhammen met pasta
T: banaan
D: frites & biefstuk
T: nectarine?

Ik heb zin in lekkers. In veel lekkers. Maar ik ga het niet doen :N
Maar.. maar... zoveel zin in lekkers! ;(
pi_85106332
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:53 schreef Viking84 het volgende:
Dat klinkt een beetje als het Merel-verhaal, Co :*.

Ik krijg ineens een verzoek van iemand die ik niet ken op Facebook. Zou best een niet betalend lid van RP kunnen zijn dat ik mijn e-mailadres heb gegeven (daarmee zit ik ook op FB). Maar ik ga niet zomaar iedereen accepteren. Eerst maar eens achterhalen wie het is :P.

Laat maar, tis een ordinaire Fokkert! :') :P.
Viking vindt me ordinair :'(
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:00:37 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85106368
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Viking vindt me ordinair :'(
Ahwww :*.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:01:10 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85106391
Als je trouwens idd van RP was geweest, had ik je niet geaccepteerd wegens je burgerlijke staat :').
Niet meer actief op Fok!
pi_85106482
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:01 schreef Viking84 het volgende:
Als je trouwens idd van RP was geweest, had ik je niet geaccepteerd wegens je burgerlijke staat :').
:D !

Coole naam he? Bijna-van-adel-maar-net-niet :')
pi_85106583
Het regent. En ik moet zo naar de stad fietsen :'(. Boeh.

(prima excuus om nog even te posten zonder wat inhoudelijk bij te dragen)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:07:08 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85106640
Eens even kijken of Coco mij ordinair vindt :7.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:08:14 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85106685
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jij ging toch stoppen met feestboek? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_85106714
koken O+ in eigen keuken O+
Ja doei.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:09:02 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85106724
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij ging toch stoppen met feestboek? :P.
Nee, hooguit account opheffen en gelijk weer nieuwe aanmaken ivm die irritante ontbrekende knoppen. Die trouwens nog steeds ontbreken.
pi_85106732
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bah ja. Wat ordinair. Vreselijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85106743
Aww, co. Kusje. :*.

Razz, wat een prachtige foto's. O+. Wat een serene sfeer stralen ze uit. Ik heb nog nooit zo'n mooie foto van een taart gehad. :D.

M'n baas heeft me vandaag laten huilen. ;( . Maar dat is minder dramatisch dan het klinkt. Hij kwam toen ik alleen om pauze was heel lief en bezorgd vragen hoe het nu met me ging, en toen barstte ik in tranen uit. Maar ik vond het erg attent van 'm. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_85106784
Liefde. Fijn dat het er is. Maar makkelijker Zonder. Maar waar doe je het dan weer voor..
pi_85107013
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, geeft niet. Ik deed er al die tijd ook wel misschien een beetje te luchtig over. En ik wil niet echt ingaan op details, maar het heeft iets te maken met verschillende toekomstdromen en niet met dat het niet meer fijn was. En daarom doet het best pijn.
:* :* !!!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_85107044
awh co -O- :*
Ja doei.
pi_85107114
Ik ben al bijna twaalf uur aan het werk. Volgens mij word ik een beetje gek. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_85107529
Co -O- wat zonde!
Troost je: Ook ik heb door de regen gefietst. Een half uur lang. Zonder jas.
De luisterpaal is leuk, maar nog enthousiaster ben ik over spotify, eindelijk een goed alternatief.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:36:25 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85107845
Buh, Co...
En PF, jij bent ook al zo'n stille verdrietige of niet?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')