Dáár zeg je wat! Die afvalscheiding!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:57 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja datMijn zus heeft een tijdje in Zuid- Duitsland gewoond (onder Munchen); ik zou het er nog geen week uithouden als mij met briefjes in de brievenbus verteld werd dat ik wel dagelijks geacht zou worden om de spinnenwebben rondom het huis weg te halen en dat het hele dorp er schande van spreekt dat ik niet om 10.00 mijn boodschappen doe, maar bv om 15.00 (als dat mij beter uit komt). Als de vuilinsmannen je vuilnis nakijken om te zien of je de conservenblikken wel hebt omgespoeld voor je ze in de daarvoor speciaal bedoelde vuilniszak hebt gedaan. De buurvrouw na 2 weken komt vragen waarom je je (lege) zwembad niet wekelijks schoonmaakt......Ik zou lichtelijke achtervolgingswaan krijgen, brrrrr wat eng
O dan wil ik wel even conference callen, met Paul.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb ineens een heel leuk scenario in mijn hoofd voor een toneelstuk!
Wat zeg ik? Ik ga P Verhoeven bellen
Kampeerden jullie op het grofvuil-inzamelpunt ofzo?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dáár zeg je wat! Die afvalscheiding!Wij hadden op de camping een bak voor papier met drukinkt, papier zonder drukinkt, papier met geplastificeerde buitenkant, zuiver karton, karton waarin etenswaren verpakt waren geweest, glas waarin etenswaren verpakt waren geweest, glas uit auto's of ramen, groen glazen flessen, bruin glazen flessen, wit glazen flessen, anderkleurig glazen flessen, veelkleurig plastic, plastic tasjes, plastic verpakkingen (schoon), plastic verpakkingen (in aanraking geweest met voedsel), plastic doosjes (vierkant), plastic doosjes (rond/ovaal), plastic doosjes (andersoortige vormen) en ten slotte ijzerwaren in de categorieën 'klein ijzerwaar', 'middelmatig groot ijzerwaar', 'groot ijzerwaar' (auto's
).
Toen ik de campingjuf welwillend vroeg waar mijn groenten-afval kon worden gecomposteerd, kreeg ik een zuinige en afkeurende blik. Die rotzooi kon natuurlijk in de vergaarbak 'Rest Müll'.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dáár zeg je wat! Die afvalscheiding!Wij hadden op de camping een bak voor papier met drukinkt, papier zonder drukinkt, papier met geplastificeerde buitenkant, zuiver karton, karton waarin etenswaren verpakt waren geweest, glas waarin etenswaren verpakt waren geweest, glas uit auto's of ramen, groen glazen flessen, bruin glazen flessen, wit glazen flessen, anderkleurig glazen flessen, veelkleurig plastic, plastic tasjes, plastic verpakkingen (schoon), plastic verpakkingen (in aanraking geweest met voedsel), plastic doosjes (vierkant), plastic doosjes (rond/ovaal), plastic doosjes (andersoortige vormen) en ten slotte ijzerwaren in de categorieën 'klein ijzerwaar', 'middelmatig groot ijzerwaar', 'groot ijzerwaar' (auto's
).
Toen ik de campingjuf welwillend vroeg waar mijn groenten-afval kon worden gecomposteerd, kreeg ik een zuinige en afkeurende blik. Die rotzooi kon natuurlijk in de vergaarbak 'Rest Müll'.
Pas maar op, zelfs op het strand in Portugal hebben ze tegenwoordig vier kleuren afvalbakken staan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:30 schreef childintime het volgende:
[..]
Mijn zus heeft in 10 Jaar in 3 gedeeltes van Duitsland gewoond. Eerst bij Munchen, toen bij Frankfurt en later in deelstaat Hessen. Djeez..... 26 zakken voor 26 verschillende dingen
En dan vooral de hele gemeente die op je lette
, geen normaal leven mogelijk.....En dan klagen wij Nederlanders over de "controlestaat" die hier aan het verschijnen is; als het net zo gaat worden als in Duitsland emigreer ik direkt naar Frankrijk
Mijn andere zus woont in Zuid-West Frankrijk en dat is nog een redelijk normaal leven wat je daar kunt hebbenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Pas maar op, zelfs op het strand in Portugal hebben ze tegenwoordig vier kleuren afvalbakken staan.
Believe you me: er is geen ecologischer volk dan de Duitsers. En ik waardeer het! Maar het was, plukkend uit je afvalzakje, wel wat ingewikkeld soms. Ons campinkje was er kennelijk zeer consciëntieus in.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Kampeerden jullie op het grofvuil-inzamelpunt ofzo?
Normaal houdt het in Duitsland met verpakkingen, papier, restafval en eventueel groen/compost ook wel op hoor. En in Nederland krijgen we met die oranje plasticcontainers nu precies exact hetzelfde verhaal.
Beetje overenthousiaste camping inderdaad, blijkbaar. Ik heb een paar jaar in Duitsland gewoond en wij hadden niet meer dan drie containers: verpakkingen, papier en restafval. Ja, en natuurlijk de glasbak etc.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:34 schreef Duderella het volgende:
[..]
Believe you me: er is geen ecologischer volk dan de Duitsers. En ik waardeer het! Maar het was, plukkend uit je afvalzakje, wel wat ingewikkeld soms. Ons campinkje was er kennelijk zeer consciëntieus in.
Maar goed, ze vonden ook dat wij beter door de deelstaat konden nordic walken dan autorijden.
Het was ook echt dat éne campinkje in het zuiden hoor, waar ik dit extreme inzamelen heb gezien.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Beetje overenthousiaste camping inderdaad, blijkbaar. Ik heb een paar jaar in Duitsland gewoond en wij hadden niet meer dan drie containers: verpakkingen, papier en restafval. Ja, en natuurlijk de glasbak etc.
Maar je moet conserveblikjes inderdaad wel schoon in de verpakkingenbak gooien. Want het ophalen dáárvan is gratis (i.t.t. papier en restafval) maar als je te veel andere troep in de verpakkingenbak gooit dan kom je op de zwarte lijst. Dat een camping hier goed op let is dus heel erg logisch.
O en dit is trouwens wel een heerlijk nummer ja, hoe off topic ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:04 schreef flipsen het volgende:
Volkomen, maar dan ook echt vol-ko-men offtopic, maar ik zag je nick en moest weer even kijken/luisteren, thanks!
Dat dacht ik ook alquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:28 schreef Igen het volgende:
Kampeerden jullie op het grofvuil-inzamelpunt ofzo?
Hier wordt groenafval wel apart ingezameld, tenminste, als je dat wil. Ons kost het teveel en dus willen we het niet. We mogen het niet door het normale afval gooien, we zijn zelfs verplicht om een compostbak te hebben.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
IIk vond het dus alleen wel vreemd dat groen-afval werd afgedaan als inferieur, terwijl wij daar in NL dan weer speciale bakken voor hebben.
M'n Duutser is ook een Zuud-Duutser! Wij hebben ook een week bij de Bodensee gestaan, maar vlak bij Konstanz, aan de andere kant dus. Voor de regen en de prijzen uit Zwitserland weggevlucht. In Duitsland regende het ook, maar konden we in iedergeval twee koffie in een cafétje betalen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:40 schreef Duderella het volgende:
[..]
De Zuid-Duitse bevolking is inderdaad wel wat apart ja! Maar ergens, op een antropologische manier, vond ik het ook wel intrigerend om een beetje langs de lijn van zo'n gesloten bevolking te staan. Wij keken naar hen en zij keken naar ons. Schuivende gordijntjes in de voortenten van de caravans waarlangs we liepen en plots stilvallend gekeuvel wanneer ik de wasruimte binnenliep.
OMG, dat publiek, wat bij al dat psychedelische geweld gewoon doodstil blijft zitten...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:02 schreef Duderella het volgende:
[..]
O en dit is trouwens wel een heerlijk nummer ja, hoe off topic ook.
childintime, wil je wel een beetje on topic blijven.quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:04 schreef childintime het volgende:
[..]
OMG, dat publiek, wat bij al dat psychedelische geweld gewoon doodstil blijft zitten...
Ok dan.quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:09 schreef childintime het volgende:
Sorry, ik kon het even niet weerstaan![]()
Zit je daar met je camping gaz in das Regen ja.quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:23 schreef childintime het volgende:
Nee, nooit.Heb echter alleen maar op campings gestaan waar het altijd mooi weer was. Zuid Frankrijk![]()
Het erge van kamperen vind ik dat je s'morgens met een dizzy hoofd koffie moet gaan zetten. Zit je daar met je camping gaz. Liever sta ik op en krijg een kop koffie op bestelling en daar een broodje bij
De combinatie met zeildoortochtigheid is helemáál funest.quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:28 schreef Marfis het volgende:
Naadlekkage, je zal er maar last van hebben...
"In dem regen"quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:26 schreef Duderella het volgende:
[..]
Zit je daar met je camping gaz in das Regen ja.
Er liggen mensen met minder grote aandoeningen in het ziekenhuis..quote:Op zondag 29 augustus 2010 02:28 schreef Marfis het volgende:
Naadlekkage, je zal er maar last van hebben...
Dat het zo hard regent en waait, dat de kilte gewoon via het doek tot op je botten doordringt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 03:08 schreef Marfis het volgende:
Zeildoortochtigheid, daar moet ik ff wat meer fantasie op los laten
Maar wat bedoel je er eigenlijk uberhaupt mee? Dat je tent niet winddicht is ofzo?
qtel er is een andere topicreeks waar ik al tien delen of zo spelfouten maak in de Duitse topictitel, dus dat komt écht niet meer goed.quote:
Bij mij waarschijnlijk ook niet, maar ik blijf m'n best doen.. Ooit zal het goed komen bij me..quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:44 schreef Duderella het volgende:
[..]
qtel er is een andere topicreeks waar ik al tien delen of zo spelfouten maak in de Duitse topictitel, dus dat komt écht niet meer goed.
Ich sage immmer so, ich sage: Gut deine Best tun, mehr kan mann nicht machen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:08 schreef qltel het volgende:
[..]
Bij mij waarschijnlijk ook niet, maar ik blijf m'n best doen.. Ooit zal het goed komen bij me..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |