Hun volle neven ook nog eens. Ach ja, Pakistan. Het enige positieve eraan is dat het onder water staat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
ISLAMABAD - Een Brits echtpaar is doodgeschoten in Pakistan nadat ze hadden geweigerd hun dochters uit te huwelijken aan twee Pakistani.
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Op wat voor manier waren de drie gewapende mannen betrokken bij de zaak van het huwelijk?
Hoezo is dat apart? Als je "economische" immigrant bent, is dat niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef Noway666 het volgende:
Altijd apart dat immigranten een vorm van heimwee hebben naar het land van herkomst. Kom gezellig naar je broer en tantes gaan in pakistan.
Oh, dat is toch zo'n mooi land en gezellig!
Vind ik niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef Noway666 het volgende:
Altijd apart dat immigranten een vorm van heimwee hebben naar het land van herkomst. Kom gezellig naar je broer en tantes gaan in pakistan.
Oh, dat is toch zo'n mooi land en gezellig!
En ze zijn hier in veel gevallen binnen gekomen als politiek vluchteling, waarbij meestal gesteld word dat de situatie in het eigen land te gevaarlijk is om terug te keren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vind ik niet meer dan logisch.
Mijn buur is Afghaan (supertoffe mensen) maar ze gaan ongeveer 1x per 2 jaar ook even terug. Ik snap niet wat jij daar niet aan kunt begrijpen of kunt voorstellen. Het blijft toch je land van afkomst en waar nog tig familieleden wonen.
Het is geen onaannemelijke gevolgtrekking, kijkende naar het zogenaamde begrip 'eer' waar ze in zulke landen nogal aan hechten en waarvoor ze bereid zijn gewelddadig te handelen .quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef Flashwin het volgende:
ontopic:
De link tussen de moord en het uithuwelijkingsverhaal wordt zomaar aangenomen. Beetje telegraaf bericht.
Welke eerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is geen onaannemelijke gevolgtrekking, kijkende naar het zogenaamde begrip 'eer' waar ze in zulke landen nogal aan hechten en waarvoor ze bereid zijn gewelddadig te handelen .
De aannemelijkheid van de gevolgtrekking is wellicht te correleren aan de aanemelijkheid van het zogenaamde begrip "eer" en hierdoor ontstaat de aannemelijkheid dat hieruit gewelddadige handelingen voortvloeien, aangenomen dat dit bij dergelijke volkeren in dergelijke onderontwikkelde landen een veelvoorkomendverschijnsel is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is geen onaannemelijke gevolgtrekking, kijkende naar het zogenaamde begrip 'eer' waar ze in zulke landen nogal aan hechten en waarvoor ze bereid zijn gewelddadig te handelen .
Je kan ook een land ontvluchten wegens gevaarlijke sociale "gebruiken".quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Hoezo is dat apart? Als je "economische" immigrant bent, is dat niet meer dan logisch.
ontopic:
De link tussen de moord en het uithuwelijkingsverhaal wordt zomaar aangenomen. Beetje telegraaf bericht.
Denk 't eigenlijk wel. Overigens is een gevangenisstraf van een jaartje of 10 in de gevangenissen daar ook een doodstraf.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:14 schreef Bun het volgende:
jezus wat een debielen, in zo'n situatie heb ik gewoon geen respect voor de andere cultuur.
ik hoop dat ze de doodstraf krijgen.
Pakistan is volgens mij in heel wat gebieden heel wat achterlijker dan Iran.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:11 schreef Noway666 het volgende:
Okay pakistan is minder "gevaarlijk" dan iran maar je ziet veel excessen die ook hier voorkomen, meegenomen cultuur. Sharia rechtbanken, vrouwenbesnijdenis, neven en nichten uithuwen etc.....
Volgens mij is Pakistan veel gevaarlijker dan Iran.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:11 schreef Noway666 het volgende:
Okay pakistan is minder "gevaarlijk" dan iran maar je ziet veel excessen die ook hier voorkomen, meegenomen cultuur. Sharia rechtbanken, vrouwenbesnijdenis, neven en nichten uithuwen etc.....
Maarja, er iets van zeggen wordt je ook op Fok! niet in dank afgenomen.
Of dorpsvergaderingen, de islamitische variant van polderen tot je erbij neervalt. Meestal is het één van beide.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef Flashwin het volgende:
[..]
De aannemelijkheid van de gevolgtrekking is wellicht te correleren aan de aanemelijkheid van het zogenaamde begrip "eer" en hierdoor ontstaat de aannemelijkheid dat hieruit gewelddadige handelingen voortvloeien, aangenomen dat dit bij dergelijke volkeren in dergelijke onderontwikkelde landen een veelvoorkomendverschijnsel is.
Wel een simplistische. Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen dat het nieuws gewoon was dat er Britten in Pakistan zijn vermoord die op familiebezoek gingen, en dat de rest uit de vieze dikke duim van de Telegraaf komt zoals de helft van die krant.quote:Het is deze aannemelijkheid die kenmerkend is voor een krant als de Telegraaf en haar lezers die doorgaans van zeer simplistische aard zijn. Voor mij is dit geen onaannemelijke gevolgtrekking.
Nu heb ik ook een pesthekel aan de Telegraaf, maar sommige dingen zijn vrij gemakkelijk verifieerbaar. Neem je de BBC wel serieus? http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-birmingham-10908372quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen dat het nieuws gewoon was dat er Britten in Pakistan zijn vermoord die op familiebezoek gingen, en dat de rest uit de vieze dikke duim van de Telegraaf komt zoals de helft van die krant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |