abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85088784
ISLAMABAD - Een Brits echtpaar is doodgeschoten in Pakistan nadat ze hadden geweigerd hun dochters uit te huwelijken aan twee Pakistani.

Taxichauffeur Gul Wazir en zijn vrouw Niaz Begum uit Birmingham waren naar Pakistan afgereisd om wat familiebezoekjes af te leggen. De broer van de Brit vroeg tijdens een van deze bezoeken of hij zijn twee dochters wilde uithuwelijken aan zijn twee zoons. Toen de meisjes, die waren achtergebleven in Birmingham, lieten weten hier weinig trek in te hebben ontstond in Pakistan grote ruzie. Met name omdat de taxichauffeur, die al vrijwel zijn hele leven in Groot-Brittannië woont, de beslissing van zijn dochters respecteerde en weigerde toestemming te geven.

Uiteindelijk werd na dorpsvergadering besloten dat de huwelijken niet door zouden gaan. Niet lang daarna werd het echtpaar echter overvallen tijdens hun ontbijt door drie gewapende mannen die het stel doodschoten. Hun 28-jarige zoon, die ook mee was op reis en boven stond te douchen, trof het bloedbad aan.

Bron: Telegraaf
pi_85088833
=

[ Bericht 33% gewijzigd door paddy op 10-08-2010 15:56:44 ]
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_85088852
jezus wat een debielen, in zo'n situatie heb ik gewoon geen respect voor de andere cultuur.
ik hoop dat ze de doodstraf krijgen.
pi_85089034
Idioten
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:26:00 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_85089233
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
ISLAMABAD - Een Brits echtpaar is doodgeschoten in Pakistan nadat ze hadden geweigerd hun dochters uit te huwelijken aan twee Pakistani.
Hun volle neven ook nog eens. Ach ja, Pakistan. Het enige positieve eraan is dat het onder water staat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_85089241
zo jij kan ook googlelen.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:43:57 #7
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_85089889
Op wat voor manier waren de drie gewapende mannen betrokken bij de zaak van het huwelijk?
pi_85089968
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Op wat voor manier waren de drie gewapende mannen betrokken bij de zaak van het huwelijk?
Dit dus.

Er staat toch overvallen? Misschien waren het gewoon mensen die hun geld wilden en niets met het hele huwelijk gedoe te maken hadden.
pi_85090120
Altijd apart dat immigranten een vorm van heimwee hebben naar het land van herkomst. Kom gezellig naar je broer en tantes gaan in pakistan.
Oh, dat is toch zo'n mooi land en gezellig!

:')
pi_85090195
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef Noway666 het volgende:
Altijd apart dat immigranten een vorm van heimwee hebben naar het land van herkomst. Kom gezellig naar je broer en tantes gaan in pakistan.
Hoezo is dat apart? Als je "economische" immigrant bent, is dat niet meer dan logisch.

ontopic:
De link tussen de moord en het uithuwelijkingsverhaal wordt zomaar aangenomen. Beetje telegraaf bericht.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:53:56 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_85090267
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:50 schreef Noway666 het volgende:

:')
Vind ik niet meer dan logisch.
Mijn buur is Afghaan (supertoffe mensen) maar ze gaan ongeveer 1x per 2 jaar ook even terug. Ik snap niet wat jij daar niet aan kunt begrijpen of kunt voorstellen. Het blijft toch je land van afkomst en waar nog tig familieleden wonen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_85090277
ach kijk, ja
pi_85090331
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vind ik niet meer dan logisch.
Mijn buur is Afghaan (supertoffe mensen) maar ze gaan ongeveer 1x per 2 jaar ook even terug. Ik snap niet wat jij daar niet aan kunt begrijpen of kunt voorstellen. Het blijft toch je land van afkomst en waar nog tig familieleden wonen.
En ze zijn hier in veel gevallen binnen gekomen als politiek vluchteling, waarbij meestal gesteld word dat de situatie in het eigen land te gevaarlijk is om terug te keren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Donald Duck held dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:57:51 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85090420
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef Flashwin het volgende:
ontopic:
De link tussen de moord en het uithuwelijkingsverhaal wordt zomaar aangenomen. Beetje telegraaf bericht.
Het is geen onaannemelijke gevolgtrekking, kijkende naar het zogenaamde begrip 'eer' waar ze in zulke landen nogal aan hechten en waarvoor ze bereid zijn gewelddadig te handelen .
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:03:53 #15
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_85090646
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is geen onaannemelijke gevolgtrekking, kijkende naar het zogenaamde begrip 'eer' waar ze in zulke landen nogal aan hechten en waarvoor ze bereid zijn gewelddadig te handelen .
Welke eer o|O . Daarbij is de aanname totaal misplaatst. Zelfs het hele dorp was tegen het huwelijk. En daarbij is het in Nederland/België ook niet alles koek en ei:

Vaders die hun eigen familie uitmoorden. Moeders die hun pas geboren kinderen begraven in de achtertuin of gewoon in een koffer op zolder stoppen. Gezien het aantal incidenten kan je bijna spreken van een trend. Het is een laffe moord op een getrouwde stel moslims, die de mening van hun kinderen respecteren. Vermoord door een paar gekken die hun zin niet hebben gekregen.

En daarbij is er geen bewijs van de link tussen beiden zoals het in het artikel staat.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_85090696
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:57 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De aannemelijkheid van de gevolgtrekking is wellicht te correleren aan de aanemelijkheid van het zogenaamde begrip "eer" en hierdoor ontstaat de aannemelijkheid dat hieruit gewelddadige handelingen voortvloeien, aangenomen dat dit bij dergelijke volkeren in dergelijke onderontwikkelde landen een veelvoorkomendverschijnsel is.

Het is deze aannemelijkheid die kenmerkend is voor een krant als de Telegraaf en haar lezers die doorgaans van zeer simplistische aard zijn. Voor mij is dit geen onaannemelijke gevolgtrekking.

ontopic: sowieso neef en nicht uithuwelijking :')!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:11:43 #17
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_85090960
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:52 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Hoezo is dat apart? Als je "economische" immigrant bent, is dat niet meer dan logisch.

ontopic:
Je kan ook een land ontvluchten wegens gevaarlijke sociale "gebruiken".

Alleen al zo'n dorpsvergadering over het huwelijk van je dochters is toch te achterlijk voor woorden ?

Okay pakistan is minder "gevaarlijk" dan iran maar je ziet veel excessen die ook hier voorkomen, meegenomen cultuur. Sharia rechtbanken, vrouwenbesnijdenis, neven en nichten uithuwen etc.....

Maarja, er iets van zeggen wordt je ook op Fok! niet in dank afgenomen. :')
pi_85091050
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:14 schreef Bun het volgende:
jezus wat een debielen, in zo'n situatie heb ik gewoon geen respect voor de andere cultuur.
ik hoop dat ze de doodstraf krijgen.
Denk 't eigenlijk wel. Overigens is een gevangenisstraf van een jaartje of 10 in de gevangenissen daar ook een doodstraf. ;)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:28:33 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_85091643
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:11 schreef Noway666 het volgende:
Okay pakistan is minder "gevaarlijk" dan iran maar je ziet veel excessen die ook hier voorkomen, meegenomen cultuur. Sharia rechtbanken, vrouwenbesnijdenis, neven en nichten uithuwen etc.....
Pakistan is volgens mij in heel wat gebieden heel wat achterlijker dan Iran.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_85092092
Het is ook gewoon zo dat er in veel moslimlanden men niet met de tijd meegaat en nog in de middeleeuwen leven qua gedachte en lifestyle.
Maar ja, als je niet beter weet...
pi_85092105
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:11 schreef Noway666 het volgende:

Maarja, er iets van zeggen wordt je ook op Fok! niet in dank afgenomen. :')
Volgens mij is Pakistan veel gevaarlijker dan Iran.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_85093430
Wat een zieke cultuur hebben die mensen toch. :N
pi_85093854
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef Flashwin het volgende:

[..]

De aannemelijkheid van de gevolgtrekking is wellicht te correleren aan de aanemelijkheid van het zogenaamde begrip "eer" en hierdoor ontstaat de aannemelijkheid dat hieruit gewelddadige handelingen voortvloeien, aangenomen dat dit bij dergelijke volkeren in dergelijke onderontwikkelde landen een veelvoorkomendverschijnsel is.
Of dorpsvergaderingen, de islamitische variant van polderen tot je erbij neervalt. Meestal is het één van beide.

quote:
Het is deze aannemelijkheid die kenmerkend is voor een krant als de Telegraaf en haar lezers die doorgaans van zeer simplistische aard zijn. Voor mij is dit geen onaannemelijke gevolgtrekking.
Wel een simplistische. Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen dat het nieuws gewoon was dat er Britten in Pakistan zijn vermoord die op familiebezoek gingen, en dat de rest uit de vieze dikke duim van de Telegraaf komt zoals de helft van die krant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85094130
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen dat het nieuws gewoon was dat er Britten in Pakistan zijn vermoord die op familiebezoek gingen, en dat de rest uit de vieze dikke duim van de Telegraaf komt zoals de helft van die krant.
Nu heb ik ook een pesthekel aan de Telegraaf, maar sommige dingen zijn vrij gemakkelijk verifieerbaar. Neem je de BBC wel serieus? http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-birmingham-10908372
pi_85094289
Ik snap echt niet wat wij in het westen er mee opschieten als dit stukje cultuur hier ingevoerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')