abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87203771
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:11 schreef Isegrim het volgende:
Was een erg leuke sofi!
Klote auto-correctie. :') Docu bedoelde ik.
pi_87227273
Bedankt voor de Hollanddoctips! Een en ander bekeken, waaronder het varken Dorus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87227988
Leuk hè? :D Die slager had toch wel even flink de balen net nadat het was gebeurd. :')
pi_87228286
Ik zou trouwens wel een keer naar die slager toe willen. Alles zelf gemaakt, waar vind je dat nog?

http://www.scharrelslager(...)l&id=15283&variant=2
pi_87231818
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou trouwens wel een keer naar die slager toe willen. Alles zelf gemaakt, waar vind je dat nog?

http://www.scharrelslager(...)l&id=15283&variant=2
Sterker nog: ik zie opeens kansen om wèl een varken te gaan houden.
In het bos hiernaast mag je eigenlijk geen honden los laten lopen. In verband met reeën en zo, denk ik. Maar varkens worden volgens mij nergens verboden. En er staan eiken genoeg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_87235774
Tvp, omdat ik, later als ik groot ben en mijn eigen hutje op de hei heb ver weg van alle mensen, toch ook wel erg graag wat dieren rond heb scharrelen. En dit is gewoon een tof topic O+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_87324216
bij deze ook van mij een tvp, prachtige topics van sigme, en heb ze met "jaloezie" zitten lezen.. het lijkt me prachtig om op deze manier proberen te leven.. ook al is dat maar voor een deel..

ga je trouwens de hanen ook zelf klaarmaken?? en wil je deze kennis ook via het forum delen?
pi_87330727
We hebben de haantjes een paar dagen geleden gevangen ('s nachts, een voor een).
Ze zitten nu met z'n vieren in een apart hok met een rennetje en onbepekt graan in een voersilo. Ik weet nog niet wanneer we ze slachten - ik denk wanneer ze gaan vechten.

Vorige keer hebben we er twee of drie zelf geslacht, eenmaal met een bijl de kop af slaan, een van de andere keren met een mes. Dat laatste heeft mijn voorkeur want dat kan ik alleen. Met een bijl moet het met z'n tweeen en dat geeft stress. We slaan een haan overigens altijd eerst bewusteloos, beter voor alle partijen.

Daarna onderdompelen in heet water, plukken, ingewanden eruit en onderpoten eraf. Dan een dagje rusten en daarna klaarmaken. Erg lekker waren ze de vorige keer niet; mager en taai. We hopen ze deze keer wat vetter te mesten.

Vandaag een slachterij gebeld. Ze nemen een varken wel aan, 3 weken van tevoren maar eens bellen voor een definitieve afspraak.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87330918
Misschien de haantjes volgende keer met een indisch recept proberen, ajam ketjap of ajam pedis bijvoorbeeld? En dan lang laten sudderen!
pi_87331034
Gewoon niet teveel laten bewegen :P
pi_87331161
Mijn opa voelde altijd aan de gewrichten van een Nederlandse kip en mopperde dan dat de kippen vroeger een stuk steviger in elkaar zaten. Misschien had hij dan wel de Oostindische kippen van daarvoor voor ogen, zou goed kunnen.

Ik kom tegen die tijd wel vragen om een recept ^O^
pi_87334072
Ik ben benieuwd hoe je haantjes gaan bevallen sigme, en hoe het zal gaan met het varken binnenkort :)

Hier gaan waarschijnlijk morgen 3 hanen geslacht worden. Ik zat er aan te denken om er een foto-verslagje van te maken voor in CUL misschien (voor in F&F lijkt me wat ongepast :P ). Dan kan ik meteen een vergelijkend waren onderzoekje doen, eens kijken of de poule de Bresse nog anders smaakt dan onze eigen gefokte haantjes.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_87347811
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je haantjes gaan bevallen sigme, en hoe het zal gaan met het varken binnenkort :)

Hier gaan waarschijnlijk morgen 3 hanen geslacht worden. Ik zat er aan te denken om er een foto-verslagje van te maken voor in CUL misschien (voor in F&F lijkt me wat ongepast :P ). Dan kan ik meteen een vergelijkend waren onderzoekje doen, eens kijken of de poule de Bresse nog anders smaakt dan onze eigen gefokte haantjes.
In F&F ongepast?
Wie vlees eet moet niet moeilijk doen over het slachten!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_87350282
Als je zo'n topic in F&F opent heb je binnen de kortste keren een knokploeg voor de deur. :')
pi_87366972
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:43 schreef Isegrim het volgende:
Als je zo'n topic in F&F opent heb je binnen de kortste keren een knokploeg voor de deur. :')
Tja, vanmiddag zijn er hier vijf hanen geslacht en ik heb de foto's inmiddels. Nu maar eens kijken waar ik het topic open ;) Zo heel verschrikkelijk is het trouwens niet hoor, mijn neefje en nichtje van 9 waren ook op bezoek en na uitleg en een beetje mentale voorbereiding wilden ze toch wel graag meehelpen en kijken. Ze hebben dus geholpen met het vangen van de hanen (het hok in drijven, niet het daadwerkelijke vasthouden) en vervolgens wilden ze zien hoe ze geslacht werden. Nou, dat mocht wel dus ze zijn nu weer een ervaring rijker. We hebben het nog uitvoerig gehad over zielig/niet zielig en supermarkt-kip versus zelf geslachte kip. De conclusie was dat het wel een beetje zielig is, maar toch ook wel lekker. Maar na de eerste haan geslacht te zien worden ('Waarom beweegt hij nog? Zijn hoofd ligt toch al daar?') wilden ze toch wel naar binnen om pepernoten te bakken en hoefden ze het verder niet te zien. Al is mijn neefje nog wel een keer extra naar buiten gegaan om nog even te kijken en nog wat foto's te maken. Anyway, ik denk dat het maar CUL wordt :')

/topic kaap (sorry sigme :@ )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_87367407
CUL lijkt me een goede keus. :Y Linkje graag!
pi_87368656
Bij deze! Wel expliciete foto's, dus je bent gewaarschuwd ;) Kip! (Bresse vs standaard) houden, slachten, en opeten.
pi_87375174
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:43 schreef Isegrim het volgende:
Tja, ik heb zoiets wel eens meegemaakt.
Mensen die katten aanduiden als "hun lieve kindjes" hebben er geen probleem mee om mensen dood te slaan.
Gelukkig virtueel.
Maar ik dacht dat hier de aanwezigen wel meer verstand hadden.
  zondag 10 oktober 2010 @ 02:56:10 #79
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_87375319
Ach, het hoort erbij en als je dit topic een beetje volgt weet je dat ze niet alleen als leuke huisdieren gehouden worden.
Persoonlijk vind ik het wel goed om te zien wat er gebeurt als een dier geslacht wordt en hoe de organen eruit gehaald worden, het is ook een onderdeel van het eten van vlees.
En niet alleen met kippen, ook de varkens, schapen en koeien, je weet dat ze als voedsel dienen en die kan mag ook best gezien worden.

Alleen de hond en de katten niet, maar die zijn alleen spreekwoordelijk om op te eten :P
pi_87375336
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:56 schreef SiGNe het volgende:
Ach, het hoort erbij en als je dit topic een beetje volgt weet je dat ze niet alleen als leuke huisdieren gehouden worden.
Persoonlijk vind ik het wel goed om te zien wat er gebeurt als een dier geslacht wordt en hoe de organen eruit gehaald worden, het is ook een onderdeel van het eten van vlees.
En niet alleen met kippen, ook de varkens, schapen en koeien, je weet dat ze als voedsel dienen en die kan mag ook best gezien worden.

Alleen de hond en de katten niet, maar die zijn alleen spreekwoordelijk om op te eten :P
En je geliefde natuurlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')