quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:40 schreef sigme het volgende:Blaartje stond naast de wei. Druipend en met groen kroos in d'r oranje vacht
.
Ze wou graag weer terug maar wist niet hoe, en ze had nu geleerd wat kroos was en waar de sloot loopt. Hek voor d'r open gezet en ze is snel weer teruggerend naar Klaartje.
Een symposium over het voeren van varkens!quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:30 schreef sigme het volgende:
Gister was er een symposium over het voeren van de Bonte Bentheimer, met het oog op de vleeskwaliteit. De lezingen waren wat theoretisch en technisch, maar onze eindconclusie was dat we ze best aardig voeren en dat de echte test bij het slachten komt. Dan kunnen we zien of we heel veel of gewoon veel spek/vet hebben gekweekt door het voeren van veel gras en een beetje graan & brokjes.
De serie lezingen werd verluchtigd met plakjes ham en afgesloten met een bord met aardappels, groente en een flinke plak procureur. Procureur en ham natuurlijk van Bonte Bentheimers. Ik bezie onze varkjes opeens met heel andere ogen.
Nu nog leren om een gedroogde ham te maken van twee jaar oud en een barbecue-smoker aanschaffen voor de karbonaadjes
[ afbeelding ]
Sterker nog: ik zie opeens kansen om wčl een varken te gaan houden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou trouwens wel een keer naar die slager toe willen. Alles zelf gemaakt, waar vind je dat nog?
http://www.scharrelslager(...)l&id=15283&variant=2
In F&F ongepast?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je haantjes gaan bevallen sigme, en hoe het zal gaan met het varken binnenkort
Hier gaan waarschijnlijk morgen 3 hanen geslacht worden. Ik zat er aan te denken om er een foto-verslagje van te maken voor in CUL misschien (voor in F&F lijkt me wat ongepast). Dan kan ik meteen een vergelijkend waren onderzoekje doen, eens kijken of de poule de Bresse nog anders smaakt dan onze eigen gefokte haantjes.
Tja, vanmiddag zijn er hier vijf hanen geslacht en ik heb de foto's inmiddels. Nu maar eens kijken waar ik het topic openquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:43 schreef Isegrim het volgende:
Als je zo'n topic in F&F opent heb je binnen de kortste keren een knokploeg voor de deur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |