abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:46:49 #26
163650 Greys
pi_85103265
Dit is toch veel leuker dan Farmville!

Bijen!
Ik ben nu al benieuwd! :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85103297
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:46 schreef Greys het volgende:

Bijen!
Ik ben nu al benieuwd! :o
Idd O+
Maar ik heb geen land :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:05:53 #28
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_85106585
:)
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_85118230
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:39 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet hou het zit met kalfjesvriendschappen, maar koeien horen in kuddes en met z'n tweetjes hebben ze weinig keuze in vriendinnen.

Mijn vader hield wel in de gaten welke koeien vriendinnen waren: die zette hij 's winters op stal naast elkaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:58:24 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_85285068
Wat wordt de volgende stap? Kangoeroes? (lekker met kerst :Y) )
pi_85287748
Sigme, ik ben echt dol op je topics. En bij al die beesten (met uitzondering van Hond) denk ik stiekem aan al het lekkers dat je met (of met behulp van) die leuke beesten kan maken :9
pi_85306018
Soep }:|.
Vier haantjes :( !
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85306467
En nummer 5 een hennetje? En ach, je kan ze ook in de oven doen hoor, hoeft geen soep te worden toch :9 ? En wat ook lekker is, kippenragout O+ Eten we hier standaard met Kerst en Pasen, ideaal om een iets oudere haan of kip in te verwerken!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_85308351
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:25 schreef sigme het volgende:
Soep }:|.
Vier haantjes :( !
Misschien staan er ook wel kippensoeprecepten in het soepboekje. :P
pi_85588370
Wat leuk zeg, al die dieren O+ .

Het is een soort droom van mij om een huis met een mooie grote tuin te kopen. En dan het liefst met een boomgaard, moestuin en vlindertuin. Schapen en kippen lijkt me ook wel wat! Eerst mijn studie maar afmaken :Y .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_85660617
Damn, ik ben echt jaloers als ik die plaatjes zie... En al dat lekkers wat je er van kunt maken. :9~
Ooit, ooit, komt dat boerderijtje in Limburg of de Ardennen bij mij er ook aan. Maar dan moet ik eerst maar eens ophouden met weer een leuke baan in Amsterdam tegen te komen.

Heb jij het trouwens bewust bij 4 varkens gehouden, om niet aan de administratieve rompslomp te moeten doen?
En hoe ga je er voor zorgen dat er tzt melk uit Klaartje & Blaartje komt? Ik neem aan dat daar een leuke stier een zekere rol in hoort te spelen :@.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_85660912
Friese stabij! O+
pi_85662710
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:26 schreef stavromulabeta het volgende:

Heb jij het trouwens bewust bij 4 varkens gehouden, om niet aan de administratieve rompslomp te moeten doen?
Ja. Maximaal vier mag als hobbyist, dus we halen het maximale eruit.

quote:
En hoe ga je er voor zorgen dat er tzt melk uit Klaartje & Blaartje komt? Ik neem aan dat daar een leuke stier een zekere rol in hoort te spelen :@.
Nee, joh, koeien zijn allang modern. Dan bel ik een mannetje en die goochelt met rietjes en dan tocht het en komt er een kalf. En die melk volgt vanzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 24-08-2010 21:25:15 (koeien googelen nog niet..) ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85662814
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:10 schreef sigme het volgende:

Nee, joh, koeien zijn allang modern. Dan bel ik een mannetje en die googelt met rietjes en dan tocht het en komt er een kalf. En die melk volgt vanzelf.
Poeh zeg, zelfs elke vorm van romantiek wordt om zeep geholpen in de moderne bio-industrie })
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_85848618
Vroege Vogels had vanmorgen een item over je varkens, Sigme! Nou ja, niet letterlijk de jouwe, maar het ging over het ras Bonte Bentheimers.

quote:
Dag van het levend erfgoed

Deze zondag wordt in Liempde voor het eerst de 'Dag van het Levend Erfgoed' georganiseerd. De Stichting Zeldzame Huisdierrassen vraagt daar aandacht voor die huisdierrassen die net als de Zonnebloemen van Van Gogh of de Nachtwacht van Rembrandt bescherming verdienen. Vroege Vogels is gaan kijken bij de bonte bentheimers (varkens) van de Ouwendorperhoeve in Garderen.

Nelleke Meersma en Adraan Antonis houden de bentheimers op hun Ouwendorperhoeve niet alleen om de wei (vocht dat overblijft na het kazen van de melk) van hun schapenkaasmakerij een goede bestemming te geven. 'We willen ook graag bijdragen aan het in stand houden van dit bijzondere varkensras.'

De Dag van het Levend Erfgoed begint direct na onze uitzending, in Liempde. Meer informatie op www.dagvanhetlevenderfgoed.nl.

(De Ouwendorperhoeve heeft ook een plek op het web: www.ouwendorperhoeve.nl)

Bron

Je kunt het vast wel terugluisteren via bovenstaande link, mocht het je interesseren. :@ :)
Eeuwig vijfentwintig
pi_85849299
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:18 schreef Reese het volgende:
Vroege Vogels had vanmorgen een item over je varkens, Sigme! Nou ja, niet letterlijk de jouwe, maar het ging over het ras Bonte Bentheimers.
[..]

Bron

Je kunt het vast wel terugluisteren via bovenstaande link, mocht het je interesseren. :@ :)
Ik heb het gehoord, vanochtend :Y. Met het berenbos.
pi_85849443
Ah leuk! Jij bent natuurlijk ook een 'vroege vogel' :)
Eeuwig vijfentwintig
pi_86225067
Wanneer krijgen we weer een update? *O* Hoe gaat het met de koekies? O+
pi_86231091
Gister hebben we afscheid genomen van een deel van de hond. Het is nu een jeweetwelhond.
Met de komende tien dagen een roeptoeter rond z'n kop.

De dierenarts die 's ochtend de hond bij de ballen had, was 's middags op huisbezoek voor Blaartje.
Blaartje kucht namelijk wat, en toen ik belde om een afspraak te maken voor de hond heb ik daar de veearts even over geraadpleegd. Tot mijn schrik was een beetje hoesten veel erger dan ik dacht, dus veearts gevraagd langs te komen.

Blaartje ziet er prima uit maar hoest dus een beetje, is een beetje kortademig en heeft wat snot. De veearts kan aan de symptomen niet met zekerheid zien wat het veroorzaakt, virale of bacteriele infectie, of longworm. Ze is door de veearts beluisterd en heeft vervolgens 3 injecties gekregen; iets tegen longworm, een antibioticum en nog iets. Klaartje heeft dan ook maar een prik tegen longworm gekregen. Over 5 dagen moeten wij Blaartje nog een herhaalprik geven met AB, en er zou over een aantal dagen al verbetering moeten optreden. Eigenlijk moeten we d'r ook temperaturen maar dan moet ik nog even ergens een thermometer opscharrelen.

De kuikens maken het goed, ze worden nu met enige regelmaat vrijgelaten zodat ze met de kippen in de ren kunnen lopen. Ze krijgen een pik op de kop als ze een kip in de weg lopen (de haan ziet ze niet staan), maar ze worden niet actief bejaagd door de kippen.

De schapen staan in het verre veld. Van het verre veld geen nieuws.
pi_86231658
Ik schrok bij je eerste zin, dacht dat er iets met de hond was. :'(

Wens Blaartje beterschap van ons! :)
pi_86569362
quote:
Op donderdag 9 september 2010 06:54 schreef sigme het volgende:
Gister hebben we afscheid genomen van een deel van de hond. Het is nu een jeweetwelhond.
Met de komende tien dagen een roeptoeter rond z'n kop.

Doet me denken aan die scene uit Jan, Jans en de kinderen, waarin die dikke rode kater zijn kop met een sadistische grijns om het douchegordijn steekt als Jan staat te douchen en een klauw met nagels naar boven steekt........
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_86570088
quote:
[b]Op donderdag 9 september 2010 06:54

De kuikens maken het goed, ze worden nu met enige regelmaat vrijgelaten zodat ze met de kippen in de ren kunnen lopen. Ze krijgen een pik op de kop als ze een kip in de weg lopen (de haan ziet ze niet staan), maar ze worden niet actief bejaagd door de kippen.

Wat een agressieve kutbeesten zijn het toch ook eigenlijk :D
pi_86570402
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:46 schreef Greys het volgende:
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
pi_86779383
Even een voortgangsverslag.

We hebben de kuikens vrije toegang gegeven tot de ren (en dus ook het echte kippenhok), terwijl de kippen en de haan voorlopig die ren niet uit mogen. Dat gaat erg goed.
De kleine haantjes hebben hun toetertje ontdekt :'). Als er een klein haantje onbeholpen toetert komt de grote haan er snel op afgestapt en kukelt dan groots. De haan ruit wat en is dus z'n imposante staart kwijt, maar imponerend kukelen kan hij als de beste. De hennen zijn erger in de rui, eentje ziet eruit alsof ze doodziek is en schuifelt wankelend rond. Gelukkig weet ik inmiddels dat het maar ruien is en dat het wel weer goedkomt. Eieren leggen doen ze nauwelijks. Eentje per 4 dagen ofzo.

De ontmande hond is afgelopen maandag ontdaan van de hechting en de dierenarts was tevreden. Hij blijft wel erg klein voor een Friese Stabij, maar verder is 'ie gezond en fief. Sinds enige tijd voeren we 'm vers vlees (in plaats van brokken). Vindt hij een stuk lekkerder (de brokken at hij met lange tanden) en hij schijt een stuk hanteerbaarder.

De schapen lopen in de verre wei. Uit de verre wei geen nieuws.

De katten hebben een nieuw evenwicht gevonden. Pootjes bivakkeert in de kas en komt op vrijdag- en zaterdagochtend, als wij meestal ergens tussen 3 en 4 opstaan, even buurten om geaaid te worden. Hij weet dat de hond dan vast slaapt en nooit binnen is.
De zwarte ligt in het hooi op de deel. Die komt bijna elke avond even binnen, wanneer hij hoort dat de hond buiten wordt gesloten. Opvallend is dat ze echt voor ons komen, ze willen aandacht/geaaid worden. Wanneer we naar bed gaan, gaan ze weer naar de deel / buiten.

De varkens hebben er een grote modderbende van gemaakt, het gaat prima met ze. Er is er nu wel duidelijk eentje het grootste en de baas; die wil een trog voor zich alleen en de andere drie moeten zich maar redden met de andere trog. Kortom, er is bekend welk vark eind 2010 als eerste gaat.

En dan de koetjes.
Blaartje kucht heel af en toe nog, maar heeft geen verhoging en dus laten we het voorlopig zo.
Liefste heeft een nieuw schuilstalletje gebouwd, flink groter dan het noodhok. Als m'n fototoestel het doet maak ik straks wel even een foto'tje. Het weitje waarin de koetjes (en hun stalletje) staan is een ideaal winterweitje, omdat het vrij hoog ligt en dus niet drassig wordt.
Het zomerweitje van de schapen wordt in de winter wel heel nat, maar is dat nu nog niet, staat vol lang gras en is nu bijna 2 maand schapenvrij. Dus we dachten dat we de koetjes maar overdag daar moeten gaan weiden. Dan hoeven ze maar een meter of 5 te lopen van de ene wei naar de andere, en kunnen ze mooi leren braaf achter ons-met-bakje-biks aan te lopen - handig als we ze later vaak willen verweiden over een meter of 100.
Dus wij gisterochtend koetjes lokken. Eerste stuk ging prima (hun weitje uit). Klaartje liep ook netjes het andere weitje in, maar Blaartje sloeg rechtsaf, richting varkenswei. Dus moest ik met m'n klompen de 25cm hoge varkensdrek inspringen, door die drek rennen en Blaartje terugdrijven. Ik verloor slechts 1 klomp in de zuigende modder en Blaartje kwam alsnog netjes in de nieuwe wei.
Alwaar ze natuurlijk gingen galopperen, want dat doen ze in een nieuwe wei. En dan keihard op de afrastering af en hopelijk die zien en op tijd remmen. Nou ja, na een half uurtje toezicht houden wij toch maar eens een hapje eten, uit het raam kijkend of de koetjes nog in de wei stonden.
Blaartje niet te zien. Wij naar buiten. Blaartje stond naast de wei. Druipend en met groen kroos in d'r oranje vacht :').
Ze wou graag weer terug maar wist niet hoe, en ze had nu geleerd wat kroos was en waar de sloot loopt. Hek voor d'r open gezet en ze is snel weer teruggerend naar Klaartje.

Hekje van hun normale weitje heeft de hele dag open gestaan, de hond heeft zich vermaakt met koeievlaaien. En blijkbaar daar nogal veel van gevreten, hij had vannacht gescheten en vanochtend eenmaal buiten nog twee enorme drollen. Tussendoor heeft de hond ook nog een mol gevangen en gemold.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 24-09-2010 18:16:56 ]
pi_86797626
Wat een beestenbende :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')