abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:24:54 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_85427059
Als Fee mij pijn doet (of Ive, of de kat) dan ga ik naar haar toe, pak ik haar handje, zeg dat het bijn doet en dat ze dat niet moet doen, dat dat niet fijn is, maar dat ze moet aaien. Dan aaien we samen even de kat (of Ive) en dan zet ik haar even ergens anders neer, bij ander speelgoed. Rustig blijven werkt. Boos worden niet. Dreumessen moeten leren en dat kost tijd. het zijn geen mini volwassenen die alles begrijpen en het dan met opzet doen. Fee wil gewoon met Ive of de kat spelen, maar kan dat nog niet zo goed vorm geven.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:25:53 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_85427083
Wat miss zegt dus.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:28:53 #278
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85427170
En het is natuurlijk ook zo dat hij gedrag na-aapt. Hij ziet jou timmeren en denkt.. hee dat kan ik ook.. en gaat timmeren met zn beker. En verder wat Cattie en Miss zeggen... blijven uitleggen. Dat doe ik ook Wat wij ook doen: Lennon heeft nog weleens de neiging om te willen gaan slaan, als we dat zien, leiden we hem af. Geen aandacht besteden aan het slaan is moeilijk maar beter om te doen.
Make love, not war ☮
pi_85427480
DJMO ik heb net wat tips gekregen, wat betreft reactie op negatief gedrag, die ik erg goed en waardevol vind. Heel vaak nee horen als kind is idd ook niet leuk. Probeer daarom dingen die verboden zijn te beperken. Kijk kritisch naar wat je nu verbied en waar je wat losser mee zou kunnen zijn of de verboden dingen oninteressant maken. Jij doet dit al met bijvoorbeeld wegwerken van de computer snoeren enzo. Wij hebben bijvoorbeeld een aantal traphekjes en die zijn vaak dicht. Wij gaan nu stappen nemen om hem meer vrijheid te geven en beperken de kamers, die offlimit zijn een stuk meer. Kinderen die vrijheden en ruimte krijgen, worden zelfverzekerder en dat is goed voor ze.

Ook kan negatief gedrag/ gedrag om aandacht te trekken voorkomen vanuit negatieve gevoelens en deze hoeven niet per se gebaseerd te zijn op iets wat net gebeurde maar wat er gebeurd is kan ook langer geleden zijn en komen de negatieve gevoelens op een bepaald moment vrij. Daarvoor helpt vaak knuffelen op een dag ook uitgaand van jou en niet van Jan. Ook zijn de uitlegmodellen, die de andere dames hier hebben gepost heel goed. Dingen benoemen schijnt heel goed te zijn. Dat gaat zowel voor waarom jij een bepaald gedrag niet leuk vind/ niet accepteerd alsook gedrag en gevoelens van Jan die jou opvallen. Is hij bijvoorbeeld met iets bezig en het lukt niet. Zeg dan: Jan wat wil jij gaan doen? Lukt het niet? Zal mama even helpen? Dan krijgen kinderen sneller door wat hun dwarszit en kunnen zo met gevoelens beter omgaan en die later ook beter benoemen en ze merken dat hun mama er voor ze is. Belangrijk is ook wel om ze dingen ook zelf te laten proberen en niet te snel in te grijpen.

Ik hoop dat dit niet overkomt als een belerend praatje. Ik heb deze tips net gekregen en wil ze gewoon graag delen met je omdat ik denk dat jij er iets aan hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_85428506
Eens met mijn voorgangers *O*
Uitleggen doe ik ook veel. En hij is nog zo klein, hij moet de hele wereld nog leren begrijpen. Wat boos worden en streng zijn betreft: dat lijkt soms de norm voor consequent ouderschap, vooral voor buitenstaanders, maar ik ben ervan overtuigd dat een kind er meer bij gebaat is om in een harmonieuze omgeving op te groeien. Daar hoort heus wel een keer boos zijn bij, maar ik probeer zelf de balans naar het positieve te laten uitslaan.
pi_85428820
Ik heb het idee dat uitleggen wel helpt, niet na 1 keer, maar blijven volhouden... Iris trekt al iets minder vaak het cd-rek leeg en richt haar aandacht nu vaak op de telefoon uit de lader pakken, dus ze vindt steeds wel weer iets nieuws... ;).
Fake it till you make it...
pi_85428882
Goed verhaal, tinuviel ^O^

Consequent zijn kan ook op een niet-strenge manier, natuurlijk. Ik kan heel lief en vriendelijk Senna iedere keer opnieuw weer van de trap naar het dakterras afvissen. Ze mag daar gewoon nog niet op, dat is te gevaarlijk en ik vertel iedere keer dat ze zich erg veel pijn zou doen als ze ervan af valt, en ze zelf naar boven mag klimmen als papa of mama of omi zegt dat ze mee naar boven mag en achter haar aan loopt.

Ik ben erg van 'pick your battles' en organiseer het huis dan ook op die manier. Ze mag niet zomaar overal aankomen, maar ik beperk de dingen waar ik ernstig nee tegen moet zeggen wel. Zo zijn laatjes natuurlijk erg interessant. Dus heb ik twee laatjes in de keuken dusdanig ingericht dat ze die mag leegplukken. Zit niets gevaarlijks in en het ergste dat kan gebeuren, is dat ik een aantal keer per dag de plastic tassen terug moet stoppen in de la of dat ik ergens elastiekjes of een rolletje plakband vind. Nou ja, dat vind ik niet zo boeiend, dus die laatjes mag ze bij. Dat maakt het dan ook weer gemakkelijker verteerbaar voor haar dat ze aan andere dingen niet mag komen.

We proberen haar niet te veel te beperken in haar onderzoekende dingen. Ik vind het dan ook neit erg dat er vaak veel dingen op de grond liggen, of dat de stoelen van de eetkamer door de hele kamer staan (stoelen met wieltjes, dat rolt zo lekker :D ). Als ze in bed ligt, ruim ik op en soms ook tussendoor als het te erg wordt, maar je mag best zien dat er een kind in huis leeft, vind ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85429690
Free, gefeliciteerd met Leander! 2 jaar alweer! O+

Arme Joep. Wat klinkt dat heftig Seilram. Hopelijk groeit het gauw dicht. En een zoen voor je jongetje. :*

Poeh, dat begint nu echt te komen he? Nee leren en ja, en uitleggen. We geven Ko erg veel vrijheid. Soms zelfs iets teveel.
Dan vraagt mijn moeder of het wel de bedoeling is dat hij met de schroevendraaiers speelt. :D
Maar de dingen waar hij echt niet aan mag komen zetten we hoog neer. Of een slot op het kastje.

Blijkbaar lijkt Ko op mij. Volgens mijn moeder heb ik ook nooit aan de hand gelopen of achter een kar of langs de tafel. Stond ik op een dag gewoon op en liep.
Daar zie ik Ko ook wel voor aan. Hij staat zo recht vanuit zit en gaat zo weer zitten.
Zonder zich op te trekken.

Hij heeft momenteel 4 kiezen door en 2 hoektanden! Aan een kant is hij een Draculaatje. *)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:25:37 #284
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85451707
:@ oef gelukkig.... ik kan me dus goed vinden in hoe de meesten van jullie erover denken. Erg fijn. Lief en ik hebben het er ook eventjes goed over gehad en wij vinden samen ook dat het voor ons het beste lijkt om ze er wel af te pakken (als ze op tafel klimmen), uitleggen dat dat niet mag en waarom dat niet mag en dan dus afleiden. Niet boos in ieder geval. Daarbij komt ook, dat het in ons huis gaat zoals wij dat willen (qua benadering richting de jongens dus) en dat anderen zich daar ook enigszins 'aan moeten houden'. Dat is onze manier.... en het voelt voor jezelf ook nog eens veel fijner als je niet steeds 'moppert', dan blijft het voor ons allemaal een stuk gezelliger! En als het niet werkt, dan komen we daar ook wel achter toch? Hihi :X

Fijn toch, zo'n forum :*

Woei...Ko, jij gaat binnenkort vast aan de wandel dan :D
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:26:50 #285
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_85451759
Oh en Tinuviel: eensch! ^O^
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:34:09 #286
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85452032
Mikoxx, fijn dat jullie het eens zijn over de 'aanpak', en lijkt me inderdaad de gezondste manier, daar jij/jullie je daar gewoon het beste bij voelen. :) Succes!

En ko lekker zelfstandig! En zoveel tanden al, hier nog geen hoektand gezien en nog 1 kies te gaan....

Hier loopt door de kamer een dame met een hoedje op haar hoofd, deken in de hand, tas over de schouder (met telefoon en handpopjes erin) en sandaaltjes verkeerd om aan. Byeeeeee! Ik word er gewoon emo van...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85452167
Fijn Mikoxx, klinkt goed, zo samen achter jullie methode staan. :)

Oh Bas, daar zou ik ook emo van worden. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85453255
Ik ben een en al emo de laatste tijd O+
Senna doet het zo goed, ze is zo leuk. Ze wandelt lekker rond, kan heerlijk smullen van het avondeten momenteel en dan ook werkelijk van alles en ze brabbelt er heerlijk op los. Ze is zo gezellig, knuffelig op zijn tijd, maar ook heerlijk eigenwijs en zelfstandig. Ze kan ook erg duidelijk zijn; als je haar iets aanbiedt (eten, drinken, een hand om te lopen) en ze heeft dat niet nodig, zwaait ze met een hand jouw aanbod weg, terwijl ze met haar hoofd de andere kant op beweegt, alsof ze zeggen wil "mens, hoe kom je op het idee! :{w " (<- die smiley is dan echt op zijn plaats :D ). Daar staat tegenover dat ze ons tegenwoordig ook kusjes geeft als we dat vragen O+

Wat betreft tanden loopt ze geloof ik vreselijk achter :D meer dan de twee onder- en boventandjes heeft ze nog steeds niet. Ze is nog steeds een kleintje, maar ik heb het idee dat ze ietsje gegroeid is. En haar haar groeit gewoon lekker door en de pony wordt dus maandag maar weer geknipt want die hangt vreselijk in haar ogen. Speldjes haalt ze direct uit haar haar, dus dat schiet ook niet op.

Kortom, genieten van ons eigenwijze lieve meisje met een heel eigen mening O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85453419
Zonder bij gelezen te hebben, schiet ik even snel binnen.

Iemand de tip om het poepen te verbeteren?
vezels,kiwi's,laxo roosvicee en zelfs spul van de apotheek uit france, vanalles geprobeerd en dat gaat paar dagen goed en dan is het weer sneu.

afgelopen zondagavond van 21.00 tot maandagochtend half 5 hebben we met een dreumis rondgelopen, rondgereden,de hap gebeld, uiteindelijk paracetamol en een warme kruik gegeven.
Roy kon niet poepen, en had enorme last van krampen, gillen wat hij deed en och wat voelden wij ons machteloos. ;(

Nu gaat het poepen weer redelijk de vraag alleen voor hoelang.

Verder zijn we hier "druk"met de voorbereidingen voor z'n feestje aankomende zaterdag.

Verder gaat Roy ineens hard groeien in de lengte, moet dringend gaan shoppen voor maatje 80, en is hij zo vrolijk (buiten die nacht dan) aldoor schaterlachen, gillen van plezier, aldoor een blij koppie :D

m'n mannetje word groot :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:30:26 #290
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85454130
Bar, wat naar!! Beetje olie door de melk? Ik weet dat Joep als een dolle aan de schijt gaat van kiwi inderdaad. Sorry, verder geen tips....

Tinuviel, wat een heel duidelijk verhaal!!

En Miss, jij kunt het altijd zo heerlijk schrijven O+ . Daar word ik nou helemaal emo van. Zoveel moederliefde O+ . Ik weet zeker dat Senna een heel gelukkig kind is :) Trouwens, een nichtje van mij was ik in de stad tegen gekomen en ze had tegen mijn moeder gezegd: "Joep is niet uitgesproken knap, maar hij straalt helemaal, je kunt zien dat hij gelukkig is". Dat vond ik zo O+ O+ . al vind ik mijn kind wel heel knap hahahaha
Niet mieten! Door gieten!
pi_85454851
Bar, wat vervelend zeg... rozijntjes, pruimen (kan volgens mij ook gedroogde pruimen).
Succes verder heb ik geen tips :*

Leuk al die kleine mensjes met hun eigen willetje en streken.

Ik gaf Iris vanmiddag van die fruitstukjes van de Hema in een doosje...
Dus ik schud ze op tafel, begint ze te brullen en kijkt me boos aan. Ze wilde ze dus zelf uit het doosje halen, dus ik stopte ze er weer in, geef kind het doosje en ze was tevreden en schudde ze zelf wel even op tafel (want eruit pakken lukte niet). En uit een bekertje drinken, lukt best goed al, maar ze kiepert hem in haar enthousiasme ook nog wel eens om of gaat ermee zwaaien. Pak ik het bekertje dan af, dan wordt ze KWAAD... zo had ik haar nog niet gezien/gehoord... :o
  donderdag 19 augustus 2010 @ 07:26:41 #292
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85461932
Bar, ik zou ook zeggen, wat extra olie (door het eten) of evt. gedroogde pruimen (een dagje weken in water en dan door de yoghurt/vla).

Over het stoute gedrag en nee zeggen geloof ik dat alles wel zo'n beetje gezegd is.

Iris :D Lekker dametje, hier kan Maarten ook flink kwaad worden als het nét even anders gaat dan hij had gewilt.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_85462787
Ik kom ook weer even om de hoek kijken! Momenteel niet zoveel tijd om alles bij te houden en bij te lezen.
Finn is gelukkig weer opgeknapt!

DJMO las ik jou zo zie schrijven over het huishouden, dan is het alsof ik mezelf zie schrijven. Ik had ook met Finn echt totaal geen tijd om schoon te maken of op te ruimen, te strijken of wat dan ook. Totdat mijn moeder 2 weken geleden me even kwam helpen met het huishouden. Zij was aan het stofzuigen& dweilen terwijl Finn er gewoon tussendoor liep. Dit heeft eigenlijk mijn ogen wel geopend. Ik wilde juist alles even snel snel snel doen, maar dat ging niet met Finn.
Nu helpt hij mee! Opruimen begint hij nu te begrijpen, dan gaat hij al zijn boekjes (en vaak ook andere dingen zoals glazen telefoons etc) in zijn la stoppen. Met het stofzuigen duwt hij de stofzuiger of ik geef hem even de slang en hij staat te stofzuigen. Bij het dweilen krijgt hij een eigen doekje en is zo lekker bezig. Als ik wil strijken, dan zet ik zijn speelgoedkist open en is hij daar wel een tijdje mee zoet (alles eruit halen).
Het kost allemaal wat meer tijd, maar het is nu wel opgeruimd in huis en het scheelt zoveel stress en ergenis voor mezelf!

Heerlijk he Miss dat ze nu al zo'n eigen wil hebben! Finn geeft inderdaad ook kusjes als je er om vraagt, maar soms als hij er geen zin in heeft dan schud hij ook gewoon echt nee! Geweldig vind ik dat, meneertje weet het allemaal wel!

Ik verbaas me er ook echt over hoeveel hij als begrijpt!

Sorry bar geen tips hier, vervelend voor Roy en voor jullie natuurlijk ook!

Nijna Iris ook al zo'n lekkere eigen wil!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:05:08 #294
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85462914
Over het huishouden gesproken: ze hebben van die mini-stofzuigertjes voor kinderen die dus echt werken, op batterijen. Die heb ik dus op haar verlanglijstje gezet voor haar verjaardag/sinterklaas. Dan hoef ik waarschijnlijk nooit meer te stofzuigen, dat doet zij dan wel... _O_ :P
Als ik haar de kruimeldief geef, heeft ze ook de grootste lol, maar het werkt niet echt lekker voor haar en die stofzuigertjes kosten niet eens zo heel veel.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85463210
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over het huishouden gesproken: ze hebben van die mini-stofzuigertjes voor kinderen die dus echt werken, op batterijen. Die heb ik dus op haar verlanglijstje gezet voor haar verjaardag/sinterklaas. Dan hoef ik waarschijnlijk nooit meer te stofzuigen, dat doet zij dan wel... _O_ :P
Als ik haar de kruimeldief geef, heeft ze ook de grootste lol, maar het werkt niet echt lekker voor haar en die stofzuigertjes kosten niet eens zo heel veel.
Weet jij of van die stofzuigertjes ook een jongensversie bestaat? Ik heb tot nu toe alleen maar roze kinderstofzuigers gezien. Heerlijk cliché weer he :P

Wat vervelend voor Roy. Wij hebben daar eigenlijk haast nooit last van gehad Bar, dus ik kan je helaas geen goede tips geven. Wij deden ook pruimen of olie als het een keer nodig was. Kan de huis/ kinderarts of de huisartsenpost geen blijvende adviezen geven?

Miss je hebt echt een talent om andere mama's aan het huilen te maken zo lief, begripvol en overvol moederliefde schrijf jij over je dochter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_85463604
herkenbaar Flower-Ti-Amo. Ik had precies hetzelfde. Kwam nergens aan toe en wist niet hoe ik het allemaal moest doen met Seb. Tot mijn moeder kwam en ze tot mijn verbazing alles voor elkaar kreeg door Seb gewoon aan het 'werk' te zetten. Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook niet echt een huisvrouw ben. De dagen dat ik vrij ben d heb ik er vaak ook helemaal geen zin in :N
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85463767
Die kinderstofzuigertjes zijn wel irritant hoor... ;) .
Als je de hele dag dat geluid aan moet horen... hier komt het er niet in... ;)
pi_85464500
mikoxx fijn dat jullie er in elk geval hetzelfde over denken, dat lijkt me het aller belangrijkste :)

Miss, heerlijk, zo kunnen genieten ervan O+

Bar ik zou het niet weten, ja nou ja, wat bij Timo destijds hielp was dat hij ineens flink ziek werd en toen was het hele poepprobleem ineens over.. Maar daar heb je niet zoveel aan natuurlijk..

Seilram hoe is het nu met Joep?

Iris O+ Heerlijk, zo'n kleintje met een eigen mening!

FTA fijn dat Finn weer is opgeknapt! En fijn ook dat het je nu wel lukt, huishouden met Finn erbij! Ik vind dat ook nog steeds enorm lastig, meestal doe ik het als hij op bed ligt.. Maar hem ook gewoon een doekje of zo geven kan ik best eens proberen :)

GWS dat is nog best een goed idee hier ook misschien :D Timo is helemaal idolaat van de stofzuiger :P Eens zoeken naar een jongensvariant :P

Timo dinkt altijd erg weinig heb ik het idee, naast 3 keer borstvoeding drinkt hij iets van 100 ml water en soms een paar slokken sap. Maar gisteravond kon hij niet slapen en na een uur of wat bedacht ik me dat hij misschien wel dorst had.. Dus ik geef hem zijn beker waar nog wat sap in zat, klokt hij het zo weg.. Mijn glas stond er naast, nog helemaal vol sap, klokt ie ook zo leeg :o En daarna ook nog een paar slokken water.. Jemig.. Maar wat ik me nou afvraag, hoeveel drinken jullie kindjes ongeveer op een dag? Het cb was er onduidelijk over wat een normale hoeveelheid is en de diëtiste zei ongeveer 750 ml, maar daar komt Timo lang niet aan (wat helemaal niet erg is zei ze ook, als hij maar voldoende plast) Komen jullie kindjes daar wel aan?
pi_85466095
Estrys, ik stond inderdaad met verbazing te kijken hoe makkelijk mijn moeder alles kon doen met Finn er bij. Ik ben ook totaal geen type huisvrouw eigenlijk, maar ja op dit moment ben ik gewoon de hele dag met Finn thuis, dus dan moet ik wel he :D

Chan Finn drinkt per dag 180 ml flesvoeding, zo'n 300 ml water/diksap/sap en dan 's ochtends en soms ook 's nachts bv.

Had ik trouwens al gezegd dat Finn vannacht van 20.00uur tot 07.00uur geslapen heeft *O* *O* De eerste keer weer nadat hij ziek is geweest dat hij heeft doorgeslapen, wat heerlijk is dat zeg *O*
pi_85466466
mijn dreumes wilde vanmorgen niet slapen.. Ze heeft van 9.30 tot 10.45 liggen keten in d'r nest..
Ik geloof dat we naar 1 slaapje gaan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')