abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85036443
Mischien een opmerkelijke vraag, maarik vraag mij eigenlijk af tot welke leeftijd je hoofdhaar blijft groeien, dit vraag ik omdat ik iets gelezen heb dat als je ouder wordt je haar minder snel gaat groeien. Nu wil ik mijn haar weer langer hebben zoals 10 jaar terug, maar ik heb de indruk dat het sinds maart van dit jaar maar weinig langer is geworden (de kapper heeft het in maart wel behoorlijk gekortwiek)

Een foto waar ik momenteel mijn haar heb zoals het nu is staat in het naaitopic van het lifestyle forum.

Is het zo dat boven de 40 jaar geen lang haar meer mogelijk is, of duurdhet dan gewoon wat langer voordat het weer lang gegroeid is?
  maandag 9 augustus 2010 @ 02:37:57 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_85036595

De desbetreffende foto.

Continue.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_85036651
Dat is die foto, i is een week geleden gemaaakt. Het haar is weel iets langer geworden dan pakweg maart jl, maar ik vind het naar mijn gevoel maar langzaam groeien. Ik heb nergens last van kale plekken op mijn hoofd oid, dus daar ligt het ook niet aan.
Heel lang haar is niet meteen mijn streven, maar halflang tot de schouders zou ik wel weer terug willen hebben, dan ben ik al dik tevreden.
  maandag 9 augustus 2010 @ 02:47:54 #4
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85036689
Haar groeit iets meer dan een centimeter per maand, dus sinds maart zal je haar ong. 8cm gegroeid zijn. Ik weet niet hoe kort het was in maart dus ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen :) . Daarnaast is het toch best lang, alleen zit er totaal geen model in geknipt. Je kan beter naar de kapper gaan en zeggen dat je langer haar wilt zoals <insert hier een foto met kapsel dat jij wilt> en of de kapper je haar daar zo kan knippen dat het naar dat model groeit. Hoe lang je kapsel oogt heeft ook te maken met lengteverhoudingen.
2000 light years from home
pi_85036700
Uiteindelijk vallen haren uit, dus er zit een maximale lengte aan.
pi_85036714
Maak je maar geen zorgen. Je haar groeit door tot zelfs na je dood. ^O^
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  maandag 9 augustus 2010 @ 03:12:51 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_85036812
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 03:07 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik geloof het niet (8>
Dan niet. :P

quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:08 schreef Fusionfreak het volgende:
Hier dan een foto waar ik die rode H&M skinny jeans aanheb, net voor 5 minuten terug genomen met een camera met zelfontspanner. De skinnybroek zit perfect, is alleen 5 cm te kort aan de onderkant.

[ afbeelding ]

Lang en skinny is toch aantrekkelijk, ja toch! :)
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:13 schreef Fusionfreak het volgende:
Afgelopen dagen snel dit genaaid, iets eenvoudig (had ik van een kleurrijke vrouw afgekeken, die precies het zelfde aanhad)
Deze foto had ik gisteren van mezelf gemaakt toen ik terugkwam van mijn vaste boswandeling.

[ afbeelding ]

Lang geel singlet, zeg maar een soort nachthemd of mini jurkje dat wijd valt.
Daar overheen een kort blauw T shirt of topje.
Rode schoudertas met blauwe en gele koordjes die ik zelf aangebracht heb, geef een speels effect.

Niet zichtbaar op de foto

Fel rode skinny broek.
Fel gele dikke wandelsokken.
Bergschoenen Lowa.

Ik draag graag laagjes in kleurcontrasten, korte en lange T shirts en topjes over elkaar heen. Geef eerlijk toe dat ik het aantrekkelijk vind om sommige vrouwenkleding te dragen en er een beetje ''vrouwelijk'' bij te lopen. Iedereen mag mijn zelfmaak kleding dan ook zien, zowel op straat alsook op internet.. Alleen mijn haar moet nog langer groeien, dan wil ik eens en roodachtige kleurspoeling proberen (hou van roodachtig haar) Heb van nature een beetje roodachtig haar.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_85036842
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 02:47 schreef Merkie het volgende:
Haar groeit iets meer dan een centimeter per maand, dus sinds maart zal je haar ong. 8cm gegroeid zijn. Ik weet niet hoe kort het was in maart dus ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen :) . Daarnaast is het toch best lang, alleen zit er totaal geen model in geknipt. Je kan beter naar de kapper gaan en zeggen dat je langer haar wilt zoals <insert hier een foto met kapsel dat jij wilt> en of de kapper je haar daar zo kan knippen dat het naar dat model groeit. Hoe lang je kapsel oogt heeft ook te maken met lengteverhoudingen.
Ik heb het niet nagemeten, maar ik schat dat het ongeveer 5 tot 6 cm langer is geworden. De (heren)kapper heeft had het behoorlijk gekortwiek omdat ik zoiets tegen hem zij en hij dat letterlijk opgevat heeft. Aan de acherkant kan ik mijn haren een kleinbeetje samen pakken tussen duim en middelvinger.

Hier een foto van de acherkant van mijn haar.

pi_85036849
:o
  maandag 9 augustus 2010 @ 03:22:09 #10
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85036858
Toch is het wel redelijk lang, alleen het model ontbreekt :) . Ik zou gewoon naar de kapper gaan en de situatie uitleggen.
pi_85036886
Haar groeit je hele leven door TS, wellicht kan het wat dunner worden als je ouder gaat worden maar ook dan blijft het groeien. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85036890
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 03:22 schreef Merkie het volgende:
Toch is het wel redelijk lang, alleen het model ontbreekt :) . Ik zou gewoon naar de kapper gaan en de situatie uitleggen.
Ik vraag mij eigenlijk af waar jij die lengte ziet? Naar de kapper gaan daar heb ikzo'n beetje een trauma aan overgehouden, ze knippen meteen zo goed als alles eraf, net geen stekeltjes haar, maar veel langer laten ze het ook niet. Vooral de herenkappers op vandaag zijn koppensnellers voor je haar.
  maandag 9 augustus 2010 @ 03:31:21 #13
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85036917
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 03:28 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik vraag mij eigenlijk af waar jij die lengte ziet? Naar de kapper gaan daar heb ikzo'n beetje een trauma aan overgehouden, ze knippen meteen zo goed als alles eraf, net geen stekeltjes haar, maar veel langer laten ze het ook niet. Vooral de herenkappers op vandaag zijn koppensnellers voor je haar.
Dan moet je een goede kapper opzoeken en zeggen dat je langer haar wilt en ze dus zo min mogelijk er af moeten knippen. Bovenop is het redelijk lang, alleen bij je oren is het korter waardoor het er niet zo lang uitziet. Het gaat om de verhoudingen. Daarnaast is je haar een beetje ontploft waardoor het niet langs je hoofd valt, dat helpt ook niet.
pi_85037122
Fusionfreak heeft schijt aan FOK!kers, doet en draagt waar hij zin in heeft en is niet bang om foto's van zichzelf te maken én te posten. De negatieve reacties op zijn foto's doen 'm niets. Hulde ende lof!

Alleen jammer van die taalfout in de TT.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2010 04:17:42 ]
pi_85039764
Met 38 groeit mijn haar nog als een achterlijke.
pi_85043293
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 04:16 schreef zarGon het volgende:
Fusionfreak heeft schijt aan FOK!kers, doet en draagt waar hij zin in heeft en is niet bang om foto's van zichzelf te maken én te posten. De negatieve reacties op zijn foto's doen 'm niets. Hulde ende lof!

Alleen jammer van die taalfout in de TT.
Precies, jij slaat de spijker oip zijn kop. Ik leef en draag precies de kleding waarin ik mij prettig en gelukkig in voel en sinds ik deze kleuren draag voel ik mij niet meer depressief, maar juist vrolijk en blij. Iedereen mag mijn zelfmaak kleding dan ook zien, ik zit niet op mijn werk!

Nu nog dat haar langer gegroeid zien te krijgen, maar ik hoop dat het toch halflang gaat worden, heb ook gelezen dat door erfelijkhied en genetiisch factoren bij veel mensen op een bepaalde leeftijd het haar niet langer mer wordt. Mijn vader was vrij kalend en had dun haar, hopelijk gebeurd mij niet het zelfde, al ziet mijn haar met mij 45 jaar niet bepaald kalend uit.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 00:47:42 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85122407
:D . TS, als je echt bent: je hebt mijn bui weer goed gemaakt met je gekke eigen stijl. Tofheid. En je haar groeit door tot een bepaalde lengte in centimeters. Begin eens met een kleurspoeling in plaats van een permanente kleuring als je het zelf gaat doen, het is nog niet zo makkelijk. Je slaat makkelijk iets over enzo, op die manier kun je oefenen zonder zorgen.
Resistance is futile.
pi_85125001
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:24 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Precies, jij slaat de spijker oip zijn kop. Ik leef en draag precies de kleding waarin ik mij prettig en gelukkig in voel en sinds ik deze kleuren draag voel ik mij niet meer depressief, maar juist vrolijk en blij. Iedereen mag mijn zelfmaak kleding dan ook zien, ik zit niet op mijn werk!

Nu nog dat haar langer gegroeid zien te krijgen, maar ik hoop dat het toch halflang gaat worden, heb ook gelezen dat door erfelijkhied en genetiisch factoren bij veel mensen op een bepaalde leeftijd het haar niet langer mer wordt. Mijn vader was vrij kalend en had dun haar, hopelijk gebeurd mij niet het zelfde, al ziet mijn haar met mij 45 jaar niet bepaald kalend uit.
Je mag inderdaad niet klagen met je haar, genoeg mannen die op jongere leeftijd al de tondeuze ter hand moeten nemen of de tondeuze niet eens meer nodig hebben. Zou inderdaad eerst even gaan oefenen met kleurspoelingen i.p.v. permanent kleuren zodat je niet meteen aan een bepaalde kleur vastzit voor langere tijd. Let dan wel even op je hoofdkussen van je bed....niet permanente kleurspoeling wil nogal eens afgeven , zeker in het begin, dus leg even 's nachts een oude handdoek op je kussen zodat je sloop niet dezelfde kleur krijgt als je haar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_85290524
Kan lang duren ja, je haar lang laten groeien. Vooral als je het graag wilt, dan lijkt het alleen maar langzamer te gaan! Op deze website staan wat tips en trucs om je haar sneller te laten groeien. Of ze ook echt werken betwijfel ik in sommige gevallen, maar er zal in sommige adviezen vast een kern van waarheid zitten :)
pi_85290624
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 02:26 schreef Fusionfreak het volgende:
Mischien een opmerkelijke vraag, maarik vraag mij eigenlijk af tot welke leeftijd je hoofdhaar blijft groeien, dit vraag ik omdat ik iets gelezen heb dat als je ouder wordt je haar minder snel gaat groeien. Nu wil ik mijn haar weer langer hebben zoals 10 jaar terug, maar ik heb de indruk dat het sinds maart van dit jaar maar weinig langer is geworden (de kapper heeft het in maart wel behoorlijk gekortwiek)

Een foto waar ik momenteel mijn haar heb zoals het nu is staat in het naaitopic van het lifestyle forum.

Is het zo dat boven de 40 jaar geen lang haar meer mogelijk is, of duurdhet dan gewoon wat langer voordat het weer lang gegroeid is?
Vanaf 30 jaar merken de meeste mensen dat hun haargroei minder wordt. Je kan je haar wel laten groeien daarna maar het wordt steeds moeilijker en je moet het steeds beter voeden. Doffe eindjes, vooral met haarverf uitgedroogd en zo, nemen ook enorm veel voeding op wat normaal in de haargroei zou kunnen gaan zitten. Minder peroxide, allicht?
pi_85290865
opgeschoond
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_85292344
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:29 schreef Sessy het volgende:

[..]

Vanaf 30 jaar merken de meeste mensen dat hun haargroei minder wordt. Je kan je haar wel laten groeien daarna maar het wordt steeds moeilijker en je moet het steeds beter voeden. Doffe eindjes, vooral met haarverf uitgedroogd en zo, nemen ook enorm veel voeding op wat normaal in de haargroei zou kunnen gaan zitten. Minder peroxide, allicht?
Klopt wel wat je zegt ja, haarverf is best een flinke aanslag op het haar. Misschien is het dan verstandiger als TS zijn haar (voorlopig) niet kleurt? Eerst laten groeien, en dan een mooi kleurtje erin! Of je zou het goed moeten verzorgen met speciale shampoo voor geverfd haar, en maskertjes enzo, om die uitdroging te voorkomen.
pi_85292686
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 02:44 schreef Fusionfreak het volgende:
Dat is die foto, i is een week geleden gemaaakt.
Als ik die foto zie is het eerste waar ik aan denk dat mijn haar toen ik anorexia had ook niet groeide. Probeer eens op te zoeken wat je allemaal moet hebben in je voedsel wil je haar groeien en neem dat als supplement eens in of zo? Zou best kunnen dat je iets van vitaminen en mineralen tekort komt. Volgens mij heeft Kruidvat zelfs van die pilletjes die "haar & nagels" heten.
pi_87366874
Ik zie dat dit topic is geuppped, hier een foto van 5 minuten terug van mijn haar, het is inderdaad langer geworden, dus er zit wel degelijks schot in de zaa k(les haar) al groeid het niet zo snel als ik zou willen. Maar hoop het in 2011 iig halflang te hebben.

Moht de foto niet zichtbaar zijn, klik dan op de link.

http://img72.imageshack.us/i/achtekantmijnhaar.jpg/

Her opnieuw de foto die ik op 9 augustus jl had gemaakt, kijk maar naar de lengte. Op de onderste foto is mijn haar duidelijk korter. Bij de bovenste foto is mijn nek niet meer zichtbaar,op de onstere nog wel.

Mocht deze foto niet zichtbaar zijn, klik op de link.

http://img692.imageshack.us/i/haarachterkant.jpg/

[ Bericht 3% gewijzigd door Fusionfreak op 09-10-2010 22:04:20 ]
pi_87382000
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 02:37 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]

De desbetreffende foto.

Continue.
Sneeuwwitje?
the pleasure - the privilege is mine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties