SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
Hij is geen andere kindjes gewend is sinds zn geboorte thuis. In september moet hij voor het eerst naar een kdv (waar ik nou al tegenop zie... zucht... moederschap...). Misschien dat hij zich daar wel aan optrekt ja dat zou goed kunnen. Maar tot nu toe tegen iedereen gebruikt hij dezelfde 2 woordjes en probeert hij eigenlijk niemand na te doen. Zijn wel volwassenen dan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:16 schreef Stiemie het volgende:
Ja of eens kijken of er spelletjes ofzo zijn waarbij je iets moet zeggen. Dan gaat het spelenderwijs. Hoe doet hij dat trouwens al hij met andere kindjes speelt? Zegt hij dan wel wat meer?
dat was met mn nichtje ook iddquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:13 schreef Pvoesss het volgende:
Hier was ze met motoriek langzaam en was ze heel erg van de woorden..
Toen een poosje de woorden stil stonden leerde ze ineens rennen, klimmen etc.
Ik zou me nu nog nergens zorgen om maken.
Als je je als ouder zorgen maakt kan het imo geen kwaad om eens een echte deskundige (in deze dus een logopedist) te raadplegen. Onze CB-arts zei toen ze ons doorverwees met 2 jaar, dat ze net op de bijscholing geleerd had dat dat al vanaf 1,5 jaar kan. En wellicht is het met 2 jaar vroeg genoeg. Maar wellicht ook niet. Mocht er wél iets aan de hand zijn, dan heb je te maken met wachtlijsten, bureaucratie (minimaal zo veel sessies logopedie alvorens je in aanmerking komt voor vervolgonderzoek etc) en voor je het weet is je kind bijna 4 en weet je nog niet naar welke school hij gaat.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:10 schreef Belana het volgende:
ja maar hij is nog GEEN 1,5
welk kind van nog GEEN 1,5 praat er dan al zo geweldig?
Als hij nou tussen 1,5 en 2 geen ontwikkeling doormaakt op dat gebied lijkt het me vroeg genoeg toch?
maar thies had toch ook redelijk lang een speen? Ik kan me herinneren dat er van lang spenen ook wordt aangegeven dat kinderen dan wat langzamer zijn in de spraakontwikkeling? geen idee of dat samenhangt hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:04 schreef Moonah het volgende:
DJMO, mijn kind snapte alles. Zijn ontwikkeling was/is verder normaal, intelligentie (getest) bovengemiddeld. Daarom werd het ook door iedereen weggerelativeerd. Maar in vergelijking met andere kinderen vond ik echt dat hij bijzonder weinig klanken/woorden zei.
En momenteel kletst hij de oren van je kop, alleen zijn zijn vader en ik de enigen die hem (meestentijds) kunnen verstaan.
Dat is meer op het gebied van onduidelijk articuleren. Thies' problemen liggen in de taalontwikkeling, daar heeft wel/geen speen niks mee te maken. Verschil spraakontwikkeling/ taalontwikkeling zeg maar.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
maar thies had toch ook redelijk lang een speen? Ik kan me herinneren dat er van lang spenen ook wordt aangegeven dat kinderen dan wat langzamer zijn in de spraakontwikkeling? geen idee of dat samenhangt hoor
Zo ging het bij mijn broertje ook.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:51 schreef Ca.ra het volgende:
Je hebt ook kindjes die er heel lang op zitten broeden he. Die slaan het hele brabbelgebeuren over en kunnen dan op een dag 'ineens' praten, en vaak ook al vrij goed. Ik heb het gezien bij een nichtje van me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |