abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85021271
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar heeft Maarten 't Hart ook nooit een probleem van gemaakt. Ik snap werkelijk niet wat je hiermee precies wilt zeggen.
Er is imo weinig hartverwarmends aan een ex-moslim die zo hard tekeer gaat tegen de islam. Het is eerder een beetje triest en doet mij aan zijn motieven twijfelen. Categorie Ehsan Jami.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:42:13 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85021317
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:36 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Hij is een echte bruggenbouwer idd.
Wie vraagt hem dat te zijn? De voorzitter van Pax Christi? :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:42:34 #28
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85021339
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar heeft Maarten 't Hart ook nooit een probleem van gemaakt. Ik snap werkelijk niet wat je hiermee precies wilt zeggen.
Hij toont hier de clanmentaliteit waar de islam berucht om is, en waar Bouazza nu net (terecht) een broertje dood aan heeft.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:44:12 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85021433
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:41 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Er is imo weinig hartverwarmends aan een ex-moslim die zo hard tekeer gaat tegen de islam. Het is eerder een beetje triest en doet mij aan zijn motieven twijfelen. Categorie Ehsan Jami.
Dan maak ik nogmaals een vergelijking met Maarten 't Hart, die dezelfde rol speelde maar dan vanuit het calvinisme. Is dat ook 'triest en twijfelachtig'?
pi_85021486
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wie vraagt hem dat te zijn? De voorzitter van Pax Christi? :{.
Ik reageerde met die opmerking op iemand die stelde dat "Bouazza er een bezem er door haalt".

Niemand zal ontkennen dat er veel islam-gerelateerde problemen zijn, maar door in alles wat moslims doen kwaad te zien, los je niks op.
pi_85021494
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als je zo utilitaristisch redeneert, kunnen alle schrijvers met een mening wel inpakken.
Ik vind het prima dat schrijvers een mening hebben en daar voor uitkomen.

Maar ga niet denken dat een mening, op zo'n manier geuit, ook echt effect zal hebben. Zeker niet aan de andere kant van de wereld.
Leaf
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:47:40 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85021603
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Maar ga niet denken dat een mening, op zo'n manier geuit, ook echt effect zal hebben. Zeker niet aan de andere kant van de wereld.
Er zullen maar weinig schrijvers zijn die die illusie, laat staan pretentie hebben. Vaak is dat het sprookje dat de buitenwacht ervan wil maken.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:49:22 #33
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85021690
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom zou dit geen effect hebben? Uiteindelijk sturen ideeën de wereld.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85021694
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er zullen maar weinig schrijvers zijn die die illusie, laat staan pretentie hebben. Vaak is dat het sprookje dat de buitenwacht ervan wil maken.
En op die buitenwacht reageerde ik:
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:33 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Mwa, ik zie het ieder andersom: het nest is al lang vergiftigd en bevuild. Hij haalt er een flinke bezem doorheen.
Leaf
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:50:02 #35
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85021726
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:41 schreef Flashwin het volgende:

[..]

O jee, schrijvers mogen alleen maar lief schrijven en vooral niet kritisch zijn. Anders zijn het geen 'bruggebouwers'. Nou dan kunnen we driekwart van onze boeken van de grootste schrijvers wel wegflikkeren. Allemaal te kritisch, hupe weg ermee! Het boek Max Havelaar? Ook weg ermee :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_85021763
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Omdat er 13287681723687 ideeën zijn over moslims en deze moskee.
Leaf
pi_85022004
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:50 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

O jee, schrijvers mogen alleen maar lief schrijven en vooral niet kritisch zijn. Anders zijn het geen 'bruggebouwers'. Nou dan kunnen we driekwart van onze boeken van de grootste schrijvers wel wegflikkeren. Allemaal te kritisch, hupe weg ermee! Het boek Max Havelaar? Ook weg ermee :')
Overtrokken reactie.

Afgezien van de prachtige retoriek, wat zegt Bouazza nou? Moslims zeer slecht want moskee bij Ground Zero.

Had liever iets minder grandeur in zijn manier van schrijven gezien als hij daartegenover inhoudelijker was ingegaan op de kwestie of een moskee not done is en waarom.
pi_85022030
Leuke column hoor. Maar Hafid moet maar eens accepteren dat Amerikaanse moslims niet verantwoordelijk zijn voor 9/11, die aanslag werd van buitenaf georganiseerd/gepleegd (je weet wel door kapers die afkomstig waren uit het land waar Obama voor hun koning buigt :') )...

Amerikaanse moslims hebben het recht om overal waar ze maar willen hun moskee te bouwen, gelukkig worden ze ook door vele andere niet-islamitische gelovigen en atheïsten gesteund in het uitoefenen van hun grondrecht.

De bouw van de moskee moet juist doorgang vinden om voor eens en voor altijd duidelijk te maken aan de tokkies dat ze hun onderbuikgevoelens in hun reet moeten stoppen i.p.v elke gebeurtenis aan te grijpen om hun islamofobe gelul de wereld in te helpen en zo voor verdeeldheid te zorgen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:55:52 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85022053
Als het onrecht maar onrecht genoeg en het leger schrijvers talrijk, kan allicht één welgemikte zin de boel in brand zetten. Ook taal is een wapen, al win je er geen oorlog mee.
pi_85022523
Ik zie geen enkel argument in zijn stuk.

Wel zie ik mensen die geilen op zijn stuk omdat het ageert tegen moslims en arabieren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85022610
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Omdat er geen enkele ratio aanwezig is. Elk persoon met een goed stel hersenen ziet dat dit stuk nog meer lucht bevat dan een romig kopje thee van Cohen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:16:53 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85023095
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie geen enkel argument in zijn stuk.
Dat schreef ik ook.
quote:
Wel zie ik mensen die geilen op zijn stuk omdat het ageert tegen moslims en arabieren.
Zijn bittere tirade is inderdaad een genot om te lezen. Al heb ik, van zijn hand en rondom hetzelfde thema, betere stukken gezien.
pi_85023241
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat schreef ik ook.
[..]

Zijn bittere tirade is inderdaad een genot om te lezen. Al heb ik, van zijn hand en rondom hetzelfde thema, betere stukken gezien.
Zijn bittere tirade ageert oeverloos tegen mensen van vlees en bloed. Ik noem het ook wel "haatzaaiende stukken". Frappant dat je ageert tegen dogmatische principes in religieuze boeken, maar dit soort dogmatische semi-haatzaaiende stukken van een dronkelap wel kan waarderen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:21:34 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85023331
En natuurlijk legt hij de vinger op een zere plek: de islamitische cultuur is een opgedroogde en verwaarloosde woestijnbron, die vroeger als stad van naam stond opgetekend.
pi_85023421
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:21 schreef Ringo het volgende:
En natuurlijk legt hij de vinger op een zere plek: de islamitische cultuur is een opgedroogde en verwaarloosde woestijnbron, die vroeger als stad van naam stond opgetekend.
De Islamitische culturele expansie is nooit zo groot geweest en floreert juist als nooit tevoren.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2010 @ 21:24:25 #46
137949 Disana
pi_85023477
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:21 schreef Ringo het volgende:
Het is ook maar net waarnaar je wenst te kijken. Muziek bijvoorbeeld floreert als vanouds, maar daar hoor je de islam-bashers in NWS nooit over.
pi_85023822
Even puur hypothetisch:stel je voor dat een geflipte Wilders-aanhanger op een dag besluit om een uzi leeg te schieten in de As-Soennah moskee in Den Haag, met vele doden als gevolg, en Wilders neemt hier afstand van en veroordeelt deze actie scherp. Hoe zouden Nederlandse moslims het dan vinden als enkele jaren later de PVV besluit om nabij deze moskee (zeg: er tegenover, of 2 huizen verderop) een PVV-kantoor te openen, compleet met billboards en PVV-vlaggen op het parkeerterrein?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:33:44 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85023935
Hafid Bouazza lult uit zijn nek. Wie die man ook mag wezen.

1. Niet op Ground Zero
2. Niet echt een moskee maar een gebedsruimte in een complex.

Echt, ga huilie doen.
pi_85023961
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:31 schreef cultheld het volgende:
Even puur hypothetisch:stel je voor dat een geflipte Wilders-aanhanger op een dag besluit om een uzi leeg te schieten in de As-Soennah moskee in Den Haag, met vele doden als gevolg, en Wilders neemt hier afstand van en veroordeelt deze actie scherp. Hoe zouden Nederlandse moslims het dan vinden als enkele jaren later de PVV besluit om nabij deze moskee (zeg: er tegenover, of 2 huizen verderop) een PVV-kantoor te openen, compleet met billboards en PVV-vlaggen op het parkeerterrein?
PVV is met of zonder geflipte aanhanger al een antimoslimpartij, zo'n kantoor zou niet naast zo'n moskee geopend moeten worden anders zal het waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt worden en dat is begrijpelijk aangezien de PVV moslims discrimineert! :{
pi_85024086
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:31 schreef cultheld het volgende:
Er zou net zo weinig mis mee zijn als het prachtige complex dat 2 blokken van Ground Zero komt te staan.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')