abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85012043
Twee weken geleden naar Doel geweest voor een tweede bezoekje. Eerste keer kreeg ik er niet uit wat ik wilde. Nu wel.

Flickr-pagina

Flickr-pagina

Flickr-pagina

Flickr-pagina

Flickr-pagina
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Boks-Chick zondag 8 augustus 2010 @ 16:39:41 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_85012120
foto 3 en 4 vind ik het mooist O+ Stralen beiden een soort eenzaamheid en verlatenheid uit.
lolwut
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:32:48 #3
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_85014051
#3: Ik vind het heel mooi hoe die wolken achter die elektriciteitsmast zich "opstapeld".

#4: Mooie symmetrie, vooral met die wolken. Toeval?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:39:20 #4
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85014295
Wel aardig P , maar ik vindt het er nou niet echt uitkomen dat het een spook stadje betreft...

Ik weet niet of dat wel je bedoeling was, maar anders had je niet helemaal er naar toe hoeven rijden ;)

Normaal bij jouw foto's heel snel de Wauw! Factor, die mis ik nu een beetje...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_85018459
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Wel aardig P , maar ik vindt het er nou niet echt uitkomen dat het een spook stadje betreft...
Waarom niet :? Persoonlijk vind ik dit interessanter en "enger" overkomen dan al die detailfoto's van kapotte raampjes, benzinepompen en weet ik waar men allemaal mee aankomt :) Anders had ik ze niet gemaakt he :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf zondag 8 augustus 2010 @ 19:54:03 #6
148247 taxibabe
pi_85019215
Mooie foto's Peter!! Lekker dreigend!
Ik vind nr. 3 met de caravan wel wat hebben. :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:36:34 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_85030234
Ik vrees dat ik met d'n Spliff mee moet gaan. De fotos zijn me te 'clean', ik mis het groezelige dat ik van Doel ken. De luchten zijn over het algemeen prima, maar die had ik dan weer liever in kleur gezien. Verder valt het me op dat je op de meeste fotos de moeite hebt genomen om de huizen vertikaal 'rechtop' te zetten, maar dat je dat in de laatste foto dan weer nalaat, waardoor de rechterkant midden in de foto lijkt te gaan storten.

Je hebt duidelijk geprobeerd iets anders te doen met Doel, en alle credits daarvoor, maar IMHO is dit niet je meest geslaagde experiment.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 9 augustus 2010 @ 08:34:17 #8
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85038166
Op je vraag waarom niet: Omdat je aan deze foto's niet ziet dat t een verlaten dorpje betreft en had je ze ney zo goed in Delft op een autoloze zondag ofzo kunnen maken... Er straalt wmb gewoon niets "engs" aan af...
Hier had je geen uur voor in de auto gehoeven, maar das misschien kwestie van smaak en of gewoon mijn mening...
En t hoeft echt niet altijd een kapot raampje of stapels ouwe troep te zijn.. Maar nogmaals wat ik zei over jou fotos en de wauw factor, die ik deze keer mis...
pi_85038216
Ik denk dat je het niet moet zien als experiment :P Jullie willen graag rommel zien. Ik niet. Rommel was mijn grootste probleem met mijn vorige serie. Ik hou van rust in mijn foto's. En dat zit er nu in. Het laat het "doodse" van Doel goed uitkomen vind ik. En met mij nog meer mensen, getuige de reacties van mensen die ik op deze foto's heb gekregen.....met name van niet-fotografen (lees: niet-FOT-ters).

Het enige experiment in deze serie was de zwartwit-conversie en daar ben ik ook meer dan tevreden over. De wolkenluchten knallen er goed uit :9
pi_85038233
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Maar nogmaals wat ik zei over jou fotos en de wauw factor, die ik deze keer mis...
Ah well....shit happens :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 augustus 2010 @ 08:47:01 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85038301
Ben benieuwd wat de ouwe zeurdozen op de FC er van vinden. :D

Nr 1 is toch wel m'n favoriet. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf maandag 9 augustus 2010 @ 09:14:15 #12
13368 NiGeLaToR
pi_85038640
1 & 2 zijn wel mooi genomen en lekker rustig, maar maakt geen verlaten indruk.
Waar ligt Doel precies en waarom is het verlaten?

Ik denk dat de details van verval juist meer het gevoel van verlatenheid geeft, de mens onderhoud normaal alles en wanneer de mens zich terugtrekt treed het verval in. Ook een natuur die de plek van de mens weer in neemt doet het goed om te tonen dat er inderdaad.. geen mensen zijn :)
pi_85038832
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:14 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waar ligt Doel precies en waarom is het verlaten?
Dit is een retorische of serieuze vraag :? Indien het laatste: http://nl.wikipedia.org/wiki/Doel_(plaats)
quote:
Ik denk dat de details van verval juist meer het gevoel van verlatenheid geeft, de mens onderhoud normaal alles en wanneer de mens zich terugtrekt treed het verval in. Ook een natuur die de plek van de mens weer in neemt doet het goed om te tonen dat er inderdaad.. geen mensen zijn :)
Ah....hier kan ik wat mee :) ^O^
pi_85038870
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
Twee weken geleden naar Doel geweest voor een tweede bezoekje. Eerste keer kreeg ik er niet uit wat ik wilde. Nu wel.

[ afbeelding ]
Flickr-pagina

Schitterende foto _O_
pi_85038967
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ben benieuwd wat de ouwe zeurdozen op de FC er van vinden. :D
Hmm...is wel een idee he :D :9
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 augustus 2010 @ 09:42:08 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85039014
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hmm...is wel een idee he :D :9
Mooi aantal voor een serie. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_85047177
Ik vind 4 ontzettend sfeervol. Van de gehele serie krijg ik alleen niet zo mee dat het om een verlaten stadje gaat. Het zou ook een zondagmiddag in Staphorst oid kunnen zijn. Bij foto's 2 en 3 lijkt de linkerkant van de foto nogal donker (kan ook aan mn monitor hier liggen)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_85083868
#3 en #5 zijn mooi, vooral #3 geeft voor mijn gevoel echt dat verlatene en desolate weer.

#2 vind ik de minst sterke uit de serie; te donker en qua compo en onderwerp zegt hij me niet zo veel. Ook zie ik in de hele serie nogal wat dichtgelopen schaduwen, maar dat kan ook aan mijn monitor hier liggen.

Verder ga ik mee met het commentaar dat al eerder gegeven is; ik heb niet het idee dat het hier om een verlaten stadje gaat. Zonder de achtergrond zijn het gewoon wat foto's waar toevallig geen mensen op staan.

Ik vroeg me verder nog af wat de witte stipjes zijn op foto #5.
pi_85084452
Jammer dat de serie niet helemaal overkomt bij jullie. Ik vind de vergelijking met een willekeurig stadje op zondag niet helemaal opgaan. Er is nl. gewoon niets te zien op straat en normaal gesproken zie je nog wel eens ergens een auto of zo geparkeerd staan.

@PiperMaru: dichtgelopen schaduwen zou kunnen, hoewel ik dat op een gecalibreerd scherm thuis mee vond vallen. Ik heb ze wel bewust donkerder gemaakt en flink contrast erin gestopt.

Wat bedoel je precies met witte stipjes? Ik zie ze hier niet eigenlijk?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:55:57 #20
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85084754
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:41 schreef PdeHoog het volgende:
Jammer dat de serie niet helemaal overkomt bij jullie. Ik vind de vergelijking met een willekeurig stadje op zondag niet helemaal opgaan. Er is nl. gewoon niets te zien op straat en normaal gesproken zie je nog wel eens ergens een auto of zo geparkeerd staan.

@PiperMaru: dichtgelopen schaduwen zou kunnen, hoewel ik dat op een gecalibreerd scherm thuis mee vond vallen. Ik heb ze wel bewust donkerder gemaakt en flink contrast erin gestopt.

Wat bedoel je precies met witte stipjes? Ik zie ze hier niet eigenlijk?
Nou dan komt dat dus gewoon niet over bij deze serie.... Kan toch?
Ben blijkbaar niet de enige die dat vindt... Sorry hoor Peet, mag ik nu nooit meer met je mee ;)

Enne op die laatste zijn idd links midden/ boven 3 witte stipjes te zien...
  FOK!fotograaf dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:03:31 #21
148247 taxibabe
pi_85084903
Ja ik zie ze nu ook, de witte stipjes lijken wel reflectoren oid op de hoogspanningskabels.
pi_85084994
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:55 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nou dan komt dat dus gewoon niet over bij deze serie.... Kan toch?
Yup :) Ik hoor alleen wel verschillende geluiden :D Da's het leuke :P Niet dat ik ermee zit hoor. Ik vind het een leuke serie geworden en precies in mijn straatje en zoals ik het mooi vind en dat is het belangrijkste denk ik :)
quote:
Ben blijkbaar niet de enige die dat vindt... Sorry hoor Peet, mag ik nu nooit meer met je mee ;)
Daar moet ik idd nog eens 10x over nadenken voor ik ja zeg :P
quote:
Enne op die laatste zijn idd links midden/ boven 3 witte stipjes te zien...
Ok...ik moest de grote versie erbij pakken en een vergrootglas, maar ja...er zitten stipjes. Dat zijn denk ik onderdelen van de hoogspanningskabels die daar lopen. En doordat de kabels wegvallen zie je dat niet echt lekker meer.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:08:39 #23
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85085008
:'(
pi_85085028
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:08 schreef mrSPLIFFY het volgende:
:'(
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah....arme jij :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:13:49 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_85085129
Prettig :9 Lekkere luchten en dat zwart wit vind ik erg geslaagd hier :Y Maar Doel was toch een verlaten dorp? Dat haal ik dan weer niet uit de foto's.

Oh en lekker contrast ook ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!fotograaf dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:42:22 #26
148247 taxibabe
pi_85085838
Ik verbaas me een beetje over de reacties over de foto's. Fotografen kijken toch 'out of the box' ?

Het probleem met foto's van Doel is dat mensen er een verwachting bij hebben. Als je het over Doel hebt, verwachten mensen foto's met verlaten kamers, half verwilderde en afgebroken huizen. Kleurrijke foto's met graffiti. Zodra dit niet gebeurd zijn de foto's dus niet goed (met niet goed, bedoel ik dus geen 'Doel-foto's')??

Wat Peter heeft gedaan vind ik juist fantastisch, Doel laten zien op een andere verassende manier, wat geweldige platen heeft opgeleverd. Hij heeft 'out of the box' gekeken en gefotografeerd. Laten zien dat het ook anders kan, buiten het verwachtingspatroon.
Het valt me een beetje tegen dat jullie dat blijkbaar niet zien. Zelfs jullie blijven hangen in het verwachtingspatroon.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:40:25 #27
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85100069
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:42 schreef taxibabe het volgende:
Ik verbaas me een beetje over de reacties over de foto's. Fotografen kijken toch 'out of the box' ?

Het probleem met foto's van Doel is dat mensen er een verwachting bij hebben. Als je het over Doel hebt, verwachten mensen foto's met verlaten kamers, half verwilderde en afgebroken huizen. Kleurrijke foto's met graffiti. Zodra dit niet gebeurd zijn de foto's dus niet goed (met niet goed, bedoel ik dus geen 'Doel-foto's')??

Wat Peter heeft gedaan vind ik juist fantastisch, Doel laten zien op een andere verassende manier, wat geweldige platen heeft opgeleverd. Hij heeft 'out of the box' gekeken en gefotografeerd. Laten zien dat het ook anders kan, buiten het verwachtingspatroon.
Het valt me een beetje tegen dat jullie dat blijkbaar niet zien. Zelfs jullie blijven hangen in het verwachtingspatroon.
Waarom zou je anders anderhalf uur in de auto zitten om naar een verlaten dorp te rijden? :')
Dit had ook bijna hier in de stad geschoten kunnen zijn...

Ik zeg verder niet dat de platen niet mooi of niet goed zijn, en ik zeg ook al dat het echt geen ouwe berg troep hoeft te zijn, begrijpend lezen is nog best moeilijk geloof ik, maar ik mis ook een beetje het hoogstaande wat ik van hem gewend ben.. Dit had ook bv hier in de stad geschoten kunnen zijn...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:14:53 #28
84046 dscx
Bite me...
pi_85101856
Foto 1 geeft mij ook een klein beetje een ''zondag in S'horst' gevoel.

Foto's 2 & 4 maken dat ruimschoots goed by the way.

De eindeloze verlaten weg in foto 2 (De Belgische poging tot asfalt) geeft mijn in elk geval de indruk van leegte en verlatenheid.

Zonder de voorkennis van Doel interpreteerde ik foto 4 overigens gewoon als een erg geslaagd stuk symmetrie in ZW/W :P

Kweenie, voor mij werkt het wel...

D.
pi_85108159
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Waarom zou je anders anderhalf uur in de auto zitten om naar een verlaten dorp te rijden? :')
Joh...als jij dat vind, moet je dat lekker vinden. Blijkbaar komt mijn idee wat ik bij deze foto's had niet overeen met jullie ideeen....so be it. Ik ben wel even klaar met de discussie of dit nou wel of niet Doel goed in beeld brengt. Weet je wat....we plakken er een ander labeltje op! We renamen het topic naar ....... "Een voorstadje van Antwerpen". Zijn we gelijk van het Doel-stigma af!
quote:
Ik zeg verder niet dat de platen niet mooi of niet goed zijn, en ik zeg ook al dat het echt geen ouwe berg troep hoeft te zijn, begrijpend lezen is nog best moeilijk geloof ik, maar ik mis ook een beetje het hoogstaande wat ik van hem gewend ben.. Dit had ook bv hier in de stad geschoten kunnen zijn...
Ik vind dit een beetje een nare opmerking. Ik heb niet de intentie hier topics vol "hoogstaande fotografie volgens jullie normen" af te leveren. Ik wil foto's laten zien die ik tof vind. Als jij vind dat ze minder zijn dan wat ik in het verleden heb laten zien, dan hoor ik graag op een onderbouwde wijze waarom. Tot op heden ben je nog niet veel verder gekomen dan "dat had je hier om de hoek ook kunnen schieten".

BTW: die kreet over hoogstaande fotografie hoef je van mij niet meer te gebruiken eigenlijk :)

Ik loop nog even alle comments na ondanks dat ik sommigen misschien al gehad heb:

@RonaldV: je hebt gelijk wat dat huis op de laatste foto betreft. Over het hoofd gezien denk ik. Gecorrigeerd in het origineel nu :)
@Nigelator: daar heb je een punt...dat was misschien mooier geweest, maar ik vind dat al snel te rommelig worden. Ik probeer relatieve rust in mijn foto's te krijgen en dat lukte me niet met de diverse vervallen panden op de voorgrond.
@PiperMaru: de foto's zien er hier goed uit. Wel wat kleine dichtlopinkjes dus ik zal nog een keer aan het bewerken gaan.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:13:11 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_85109363
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:37 schreef PdeHoog het volgende:

[ afbeelding ]
Flickr-pagina

[ afbeelding ]
Flickr-pagina

[ afbeelding ]
Flickr-pagina

[ afbeelding ]
Flickr-pagina

[ afbeelding ]
Flickr-pagina
#1 geeft me meer het idee van een stadhuis ergens :D! Vind het shot zo op de hoek van het gebouw wel erg mooi, zeker i.c.m. die lucht erboven.

#2 "Hallo.. is daar iemand?" Dat zou mijn oma hier roepen, met een hand in haar zij om zich heenkijkend. Perfect verlaten gevoel in de foto.

#3 Zou ik denk ik net wat meer op de hoek genomen hebben, zodat je iets meer langs de caravan kijkt en dus diepte erin krijgt.

#4 Eenzaamheid, mooie symmetrie, zelfs de lucht werkt mee. Doet het denk ik goed als fotobehang in een ontvangstruimte!

#5 De ziel van het dorp gevangen, met ook hier de toevoeging van 2 sterren linksboven ;)

Je zwartwit omzetting is echt heel erg mooi gedaan en vooral de luchten vind ik erg goed uitkomen op deze foto's!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_85109542
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:13 schreef Debsterr het volgende:
#3 Zou ik denk ik net wat meer op de hoek genomen hebben, zodat je iets meer langs de caravan kijkt en dus diepte erin krijgt.
Ja. Zat ik me achteraf ook te bedenken idd :Y Helemaal gelijk. Thnx Debsterr ^O^
pi_85109823
Hmm, ik heb het topic doorgelezenworsteld. Het zijn geen doorsnee foto's van Doel. Maar boeiend. Bij foto 1 heb je links een heel donker vlak en dat trekt mijn gedachte wat weg bij het gebouw. Ik zou zo 1234 geen oplossing weten er voor, maar wilde het gewoon gezegd hebben :)

Foto 2 kijkt lekker weg, opnieuw wat donker links. Foto 3 is heerlijk, maar ergens klopt er iets niet helemaal met de draden bovenaan. Kan er zelf mijn vinger niet opleggen, maar elke keer als ik de foto bekijk valt het me op. Foto 4 is heerlijk *; En foto 5 laat ik maar in het midden. :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:29:09 #33
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85112815
Heye ouwe maak je eens niet zo druk, ik had t tegen taxibabe nu toch?

en dit is toch een discussie forum?

of mag dat hier ook al niet meer?? :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:30:08 #34
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85112871
Oww ik weet t al, je bent aan het lijnen he P ?

o|O
pi_85112943
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:

o|O
Beetje flauw ben je gelukkig ook niet he :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:34:16 #36
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85113106
Ken die best hebben hoor die ouwe beer...
Weet namelijk precies wat ie dan doormaakt...
Zou je ook eens moeten doen ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:58:05 #37
148247 taxibabe
pi_85114483
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens dat de foto's om de hoek geschoten kunnen zijn, ook niet in Staphorst. Zelfs op zondag staan daar wel auto's langs de kant van de weg, ze worden alleen niet gebruikt dan...
Dat is het verschil met Doel, ik denk dat je bijna nergens in Nederlands echt lege straten (dus ook geen auto's) kunt vinden,

Maar ik kan heel goed begrijpend lezen hoor (als je dan toch persoonlijk gaat worden), zoals ik het lees slaat Peter de plank een beetje mis volgens jou, en voldoet hij niet aan jouw verwachtingen. Ik ben van mening dat hij dat niet doet, hij laat Doel eens op een andere manier zien dan standaard en dat doet hij op een mooie manier. Hij laat zien dat Doel ook een andere kant heeft. Wat hij laat zien zou naar mijn mening niet lukken in een ander willekeurig dorpje/stadje.

Dat dit dan niet aan jouw verwachtingen voldoet, dat is dan jouw probleem, zeker als jij je zo aangesproken voelt door mijn vorige post.
pi_85114966
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:29 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Heye ouwe maak je eens niet zo druk, ik had t tegen taxibabe nu toch?

en dit is toch een discussie forum?

of mag dat hier ook al niet meer?? :')
Je discussieert niet :P Je gooit een niet-onderbouwde mening neer.

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:

o|O
En ja :P En dat heeft er niets mee te maken. Maar ik begin nu wel te begrijpen waarom iedereen hier wegloopt als ze ook maar een voet binnen FOT zetten _O-
pi_85115049
Mwjah...zullen we de discussie nu maar afkappen en het weer over de foto's gaan hebben of zo :? :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:19:05 #40
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_85115603
Of normaal reageren of niet.

[ Bericht 84% gewijzigd door Netsplitter op 10-08-2010 22:22:06 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:21:45 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85115742
Zullen we stoppen met het op de man spelen?
Dank.
pi_85115854
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:25 schreef Puala het volgende:
Hmm, ik heb het topic doorgelezenworsteld. Het zijn geen doorsnee foto's van Doel. Maar boeiend. Bij foto 1 heb je links een heel donker vlak en dat trekt mijn gedachte wat weg bij het gebouw. Ik zou zo 1234 geen oplossing weten er voor, maar wilde het gewoon gezegd hebben :)

Foto 2 kijkt lekker weg, opnieuw wat donker links. Foto 3 is heerlijk, maar ergens klopt er iets niet helemaal met de draden bovenaan. Kan er zelf mijn vinger niet opleggen, maar elke keer als ik de foto bekijk valt het me op. Foto 4 is heerlijk *; En foto 5 laat ik maar in het midden. :)
Thnx voor het commentaar ^O^ Ik zal toch nog een keer naar de bewerking kijken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')