Waarom nietquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Wel aardig P , maar ik vindt het er nou niet echt uitkomen dat het een spook stadje betreft...
Ah well....shit happensquote:Op maandag 9 augustus 2010 08:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Maar nogmaals wat ik zei over jou fotos en de wauw factor, die ik deze keer mis...
Dit is een retorische of serieuze vraagquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:14 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waar ligt Doel precies en waarom is het verlaten?
Ah....hier kan ik wat meequote:Ik denk dat de details van verval juist meer het gevoel van verlatenheid geeft, de mens onderhoud normaal alles en wanneer de mens zich terugtrekt treed het verval in. Ook een natuur die de plek van de mens weer in neemt doet het goed om te tonen dat er inderdaad.. geen mensen zijn
Schitterende fotoquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
Twee weken geleden naar Doel geweest voor een tweede bezoekje. Eerste keer kreeg ik er niet uit wat ik wilde. Nu wel.
[ afbeelding ]
Flickr-pagina
Hmm...is wel een idee hequote:Op maandag 9 augustus 2010 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ben benieuwd wat de ouwe zeurdozen op de FC er van vinden.
Mooi aantal voor een serie.quote:
Nou dan komt dat dus gewoon niet over bij deze serie.... Kan toch?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:41 schreef PdeHoog het volgende:
Jammer dat de serie niet helemaal overkomt bij jullie. Ik vind de vergelijking met een willekeurig stadje op zondag niet helemaal opgaan. Er is nl. gewoon niets te zien op straat en normaal gesproken zie je nog wel eens ergens een auto of zo geparkeerd staan.
@PiperMaru: dichtgelopen schaduwen zou kunnen, hoewel ik dat op een gecalibreerd scherm thuis mee vond vallen. Ik heb ze wel bewust donkerder gemaakt en flink contrast erin gestopt.
Wat bedoel je precies met witte stipjes? Ik zie ze hier niet eigenlijk?
Yupquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:55 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nou dan komt dat dus gewoon niet over bij deze serie.... Kan toch?
Daar moet ik idd nog eens 10x over nadenken voor ik ja zegquote:Ben blijkbaar niet de enige die dat vindt... Sorry hoor Peet, mag ik nu nooit meer met je mee![]()
Ok...ik moest de grote versie erbij pakken en een vergrootglas, maar ja...er zitten stipjes. Dat zijn denk ik onderdelen van de hoogspanningskabels die daar lopen. En doordat de kabels wegvallen zie je dat niet echt lekker meer.quote:Enne op die laatste zijn idd links midden/ boven 3 witte stipjes te zien...
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah....arme jijquote:
Waarom zou je anders anderhalf uur in de auto zitten om naar een verlaten dorp te rijden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:42 schreef taxibabe het volgende:
Ik verbaas me een beetje over de reacties over de foto's. Fotografen kijken toch 'out of the box' ?
Het probleem met foto's van Doel is dat mensen er een verwachting bij hebben. Als je het over Doel hebt, verwachten mensen foto's met verlaten kamers, half verwilderde en afgebroken huizen. Kleurrijke foto's met graffiti. Zodra dit niet gebeurd zijn de foto's dus niet goed (met niet goed, bedoel ik dus geen 'Doel-foto's')??
Wat Peter heeft gedaan vind ik juist fantastisch, Doel laten zien op een andere verassende manier, wat geweldige platen heeft opgeleverd. Hij heeft 'out of the box' gekeken en gefotografeerd. Laten zien dat het ook anders kan, buiten het verwachtingspatroon.
Het valt me een beetje tegen dat jullie dat blijkbaar niet zien. Zelfs jullie blijven hangen in het verwachtingspatroon.
Joh...als jij dat vind, moet je dat lekker vinden. Blijkbaar komt mijn idee wat ik bij deze foto's had niet overeen met jullie ideeen....so be it. Ik ben wel even klaar met de discussie of dit nou wel of niet Doel goed in beeld brengt. Weet je wat....we plakken er een ander labeltje op! We renamen het topic naar ....... "Een voorstadje van Antwerpen". Zijn we gelijk van het Doel-stigma af!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Waarom zou je anders anderhalf uur in de auto zitten om naar een verlaten dorp te rijden?
Dit had ook bijna hier in de stad geschoten kunnen zijn...
Ik vind dit een beetje een nare opmerking. Ik heb niet de intentie hier topics vol "hoogstaande fotografie volgens jullie normen" af te leveren. Ik wil foto's laten zien die ik tof vind. Als jij vind dat ze minder zijn dan wat ik in het verleden heb laten zien, dan hoor ik graag op een onderbouwde wijze waarom. Tot op heden ben je nog niet veel verder gekomen dan "dat had je hier om de hoek ook kunnen schieten".quote:Ik zeg verder niet dat de platen niet mooi of niet goed zijn, en ik zeg ook al dat het echt geen ouwe berg troep hoeft te zijn, begrijpend lezen is nog best moeilijk geloof ik, maar ik mis ook een beetje het hoogstaande wat ik van hem gewend ben.. Dit had ook bv hier in de stad geschoten kunnen zijn...
#1 geeft me meer het idee van een stadhuis ergensquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
Twee weken geleden naar Doel geweest voor een tweede bezoekje. Eerste keer kreeg ik er niet uit wat ik wilde. Nu wel.
[ afbeelding ]
Flickr-pagina
[ afbeelding ]
Flickr-pagina
[ afbeelding ]
Flickr-pagina
[ afbeelding ]
Flickr-pagina
[ afbeelding ]
Flickr-pagina
Ja. Zat ik me achteraf ook te bedenken iddquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:13 schreef Debsterr het volgende:
#3 Zou ik denk ik net wat meer op de hoek genomen hebben, zodat je iets meer langs de caravan kijkt en dus diepte erin krijgt.
Beetje flauw ben je gelukkig ook niet hequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Oww ik weet t al, je bent aan het lijnen he P ?
Ben ik het niet mee eens dat de foto's om de hoek geschoten kunnen zijn, ook niet in Staphorst. Zelfs op zondag staan daar wel auto's langs de kant van de weg, ze worden alleen niet gebruikt dan...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Waarom zou je anders anderhalf uur in de auto zitten om naar een verlaten dorp te rijden?
Dit had ook bijna hier in de stad geschoten kunnen zijn...
Ik zeg verder niet dat de platen niet mooi of niet goed zijn, en ik zeg ook al dat het echt geen ouwe berg troep hoeft te zijn, begrijpend lezen is nog best moeilijk geloof ik, maar ik mis ook een beetje het hoogstaande wat ik van hem gewend ben.. Dit had ook bv hier in de stad geschoten kunnen zijn...
Je discussieert nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:29 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Heye ouwe maak je eens niet zo druk, ik had t tegen taxibabe nu toch?
en dit is toch een discussie forum?
of mag dat hier ook al niet meer??
En jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Oww ik weet t al, je bent aan het lijnen he P ?
Thnx voor het commentaarquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:25 schreef Puala het volgende:
Hmm, ik heb het topic doorgelezenworsteld. Het zijn geen doorsnee foto's van Doel. Maar boeiend. Bij foto 1 heb je links een heel donker vlak en dat trekt mijn gedachte wat weg bij het gebouw. Ik zou zo 1234 geen oplossing weten er voor, maar wilde het gewoon gezegd hebben![]()
Foto 2 kijkt lekker weg, opnieuw wat donker links. Foto 3 is heerlijk, maar ergens klopt er iets niet helemaal met de draden bovenaan. Kan er zelf mijn vinger niet opleggen, maar elke keer als ik de foto bekijk valt het me op. Foto 4 is heerlijkEn foto 5 laat ik maar in het midden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |