Dus terug naar het ancient-régime? Naar beoordeling op geboorte?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Juist om dit te voorkomen noemde ik die kerkklokken. Ik vind het wat te rigide om in het kader van "allemaal gelijk" te stellen dat dan ook de kerkklokken ninet meer mogen, als je geen moskee-gejengel wilt toestaan. Er speelt ook nog zoiets als een eeuwenoud gebruik en recht.
Het was het getal van de hele gemeente, dus inclusief de voorraad kernen die er in jouw lijst niet bijzaten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Daar zal dan wel een gemeentelijke herindeling in zitten. Of de berekening is anders want je groeit geen bijna 12% per jaar.
Ja, onder een soort van dwang en omdat het moet denk ik wel dat je gelijk hebt. Uiteindelijk vindt er wel een mix plaats (binnen een paar eeuwen) maar dan nog heb je sociaal, cultureel en plaatsgebonden gebruiken en rituelen. Tenzij McDonalds en Coca Cola overal de macht krijgenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk dat een multiculturele samenleving sowieso een lastig verhaal is.
Hier is het nog steeds wisselvallig. Dan klaart het opeens op. Wel veel wolken, maar stralend blauw en dan is het weer donker en valt het met bakken uit de hemel.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Lekker weer buiten, uit de wind. Rustig boekje lezen in de zon, DVD'tje op.
Nah, dat vind ik nogal meevallen. Mijn vroegere buurman bij wie ik als kind altijd pruimen uit zijn boom jatte riep me altijd achterna "Tyfusjong, als ik je te pakken krijg schop ik je ongelukkig" Best heftig tochquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:13 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gen 3,17-19
In het zweet uws aanschijns
En tot de mens zeide Hij:
Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had:
Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan
eten zolang gij leeft, en doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten;
in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit
genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.
Er komt zo een post van Pietje aan dat regent, maar hij is nu nog even druk zijn spullen in veiligheid brengenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hier is het nog steeds wisselvallig. Dan klaart het opeens op. Wel veel wolken, maar stralend blauw en dan is het weer donker en valt het met bakken uit de hemel.
Gelukkig ben ik nog een uurtje aan het werk.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er komt zo een post van Pietje aan dat regent, maar hij is nu nog even druk zijn spullen in veiligheid brengen
TEUN gaat branden in de helquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Nah, dat vind ik nogal meevallen. Mijn vroegere buurman bij wie ik als kind altijd pruimen uit zijn boom jatte riep me altijd achterna "Tyfusjong, als ik je te pakken krijg schop ik je ongelukkig" Best heftig toch
En McDonalds zag dat het goed was..... Mmm, niks mis meequote:Op zondag 8 augustus 2010 15:19 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, onder een soort van dwang en omdat het moet denk ik wel dat je gelijk hebt. Uiteindelijk vindt er wel een mix plaats (binnen een paar eeuwen) maar dan nog heb je sociaal, cultureel en plaatsgebonden gebruiken en rituelen. Tenzij McDonalds en Coca Cola overal de macht krijgen
Ik doe verdomme zo mijn best, straks weer naar Apeldoornquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:24 schreef FANN het volgende:
[..]
TEUN gaat branden in de hel![]()
echt waar heur...![]()
verbrand je wel snel calorieen, dat scheelt ook ....
buienradar gaf niks aan, het is ook alweer droog. Ga zo weer terugquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar doe dan ook niet de goden verzoeken met zo'n post
Teun is Satan, ... een beetje een dikkequote:Op zondag 8 augustus 2010 15:24 schreef FANN het volgende:
[..]
TEUN gaat branden in de hel![]()
echt waar heur...![]()
verbrand je wel snel calorieen, dat scheelt ook ....
Maar dan heb je weer die heidenen die Burger King prefereren boven de ware frituurkoning met de Goudgele M!quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:25 schreef Jian het volgende:
[..]
En McDonalds zag dat het goed was..... Mmm, niks mis mee
Lefgozerquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
buienradar gaf niks aan, het is ook alweer droog. Ga zo weer terug.
Hoewast gisteren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:25 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik doe verdomme zo mijn best, straks weer naar Apeldoorn
Die gooien we met hun hoofd naar beneden van de McDonaldsvestigingenkerken afquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar dan heb je weer die heidenen die Burger King prefereren boven de ware frituurkoning met de Goudgele M!
Nou.... zoonlief heeft een enorme voorkeur voor de McD. en toen wij pas een keer naar de BK geweest waren werd ik toevallig een half uurtje later een beetje misselijk... wat hij gelijk interpreteerde als bevestiging dat zijn brusje in wording de BK ook niets vindtquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar dan heb je weer die heidenen die Burger King prefereren boven de ware frituurkoning met de Goudgele M!
Zou wel aardig zijn, morgenvroeg spitsmelding "Op de A28, tussen Nijkerk en Hoevelaken, zes kilometer Kamelen, het mag een drukke maandagmorgenspits genoemd worden"quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:27 schreef FANN het volgende:
Gij blinde wegwijzers, die de mug uitzift, maar de kameel doorzwelgt.
Prima, wat voor auto is 't? Niet dat ik aan een doorgaande weg zit, maar je weet nooit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:27 schreef Leandra het volgende:
Lefgozer![]()
Mochten wij nog besluiten naar buiten te gaan (zou wel verstandig zijn) dan zwaai ik wel even als we langsrijden
je snapt hem niet eens...quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Zou wel aardig zijn, morgenvroeg spitsmelding "Op de A28, tussen Nijkerk en Hoevelaken, zes kilometer Kamelen, het mag een drukke maandagmorgenspits genoemd worden"
Maar op een kameel heb je wel een stuk minder last van die spontane mistbanken die er bij Nulde nog wel eens willen hangenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Zou wel aardig zijn, morgenvroeg spitsmelding "Op de A28, tussen Nijkerk en Hoevelaken, zes kilometer Kamelen, het mag een drukke maandagmorgenspits genoemd worden"
Ik moest brusje even laten inwerken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:29 schreef Leandra het volgende:
Nou.... zoonlief heeft een enorme voorkeur voor de McD. en toen wij pas een keer naar de BK geweest waren werd ik toevallig een half uurtje later een beetje misselijk... wat hij gelijk interpreteerde als bevestiging dat zijn brusje in wording de BK ook niets vindt
Ik denk een Audi, anders een Honda.... heb je al wat aan de hint?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Prima, wat voor auto is 't? Niet dat ik aan een doorgaande weg zit, maar je weet nooit.
Het lekkerste en gezondste van de BK is de verpakking zeggen we hier in mcD-huize altijd!quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou.... zoonlief heeft een enorme voorkeur voor de McD. en toen wij pas een keer naar de BK geweest waren werd ik toevallig een half uurtje later een beetje misselijk... wat hij gelijk interpreteerde als bevestiging dat zijn brusje in wording de BK ook niets vindt
Daar kijk je dan mooi overheen. De vraag is of een kamelenkit ervoor zou kunnen zorgen dat ik mobiel bereikbaar blijfquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar op een kameel heb je wel een stuk minder last van die spontane mistbanken die er bij Nulde nog wel eens willen hangen
niet geneukt dusquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Wijsheid achteraf: 27 jaar vond ik toch echt te jong![]()
Maar het was wel heel gezellig en leuk
Die is vrij algemeen voor broertje/zusje, Jr. had er een tijdje geleden echter wel een leuke variant op:quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik moest brusje even laten inwerken.
En ben ook meer van de kerk met de gouden bogen.
Nahhhhhhhhhhhhhh had nog nooit van dat woord gehoord en heel toevallig heeft de oma van D_k dat ook gebruikt gisterenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
sjezus... moet ik hem uit gaan leggenquote:
Ja, dat we kunnen bijhouden of je humeur een gewoon maandagochtendhumeur is of een ikhebalviermaandennietgeneukthumeur.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Noteer je het even? Jeweetz, voor de statistiek en zulks
quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat we kunnen bijhouden of je humeur een gewoon maandagochtendhumeur is of een ikhebalviermaandennietgeneukthumeur.
Ooooooowwww, ja nu je het zegtquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:35 schreef FANN het volgende:
[..]
sjezus... moet ik hem uit gaan leggen![]()
over kleinigheidjes vallen en de BIG PICTURE uit het oog verliezen !!!!!!!!!!!
Dombo's
Schei toch uit Fann, Kamelen zijn een "Sta in de weg". Wat moet je er mee. een beest met twee tieten op een volledig foute plekquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:35 schreef FANN het volgende:
[..]
sjezus... moet ik hem uit gaan leggen![]()
over kleinigheidjes vallen en de BIG PICTURE uit het oog verliezen !!!!!!!!!!!
Dombo's
Komt die statistiek nog in een apart Topic ?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Noteer je het even? Jeweetz, voor de statistiek en zulks
Omaquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:34 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nahhhhhhhhhhhhhh had nog nooit van dat woord gehoord en heel toevallig heeft de oma van D_k dat ook gebruikt gisteren
Wat een homo's zegquote:
quote:Rond zevenen zonken drie bootjes op verschillende plekken in de stad. Bij het Max Euweplein, achter het Leidseplein, raakten 25 mensen te water toen hun boot zonk. De boot werd volgepompt met water, doordat de motor koelwater alleen nog naar binnen pompte en niet meer naar buiten.
gossie mop wat ben jij domquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:37 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Schei toch uit Fann, Kamelen zijn een "Sta in de weg". Wat moet je er mee. een beest met twee tieten op een volledig foute plek
Nepotisme heet dat met een duur woord!quote:
Daar was gisteren of eergisteren al een topic over ergens. "Hoe lang is het geleden dat je....enz"quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Komt die statistiek nog in een apart Topic ?
Ik vind het gewoon wat te kort door de bocht om te stellen dat het wekelijks luiden van de kerkklokken exact gelijkgesteld hoort te worden aan het mogen jengelen vanaf een minaret.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus terug naar het ancient-régime? Naar beoordeling op geboorte?![]()
Sommige tradities zijn terecht afgeschaft.
Kun je er geen mooi schilderij van maken voor mij?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:40 schreef FANN het volgende:
[..]
gossie mop wat ben jij dom![]()
nah... geeft niks
Wat heeft het je opgeleverd?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nepotisme heet dat met een duur woord!
dat is mijn oudtante...quote:
Van mij mag het allemaal en zonder onderscheid, gewoon 1 x per jaar op oudejaarsavond om 12 uurquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon wat te kort door de bocht om te stellen dat het wekelijks luiden van de kerkklokken exact gelijkgesteld hoort te worden aan het mogen jengelen vanaf een minaret.
Je kunt een gelijkheidsbeginsel ook te rigide doorvoeren; een beetje respect voor de oude cultuur mag wel.
En mocht het er ooit op neerkomen dat het eenmaal per week luiden van klokken aangegrepen wordt om ook andere religies het maken van harde geluiden te willen toestaan, schaf het dan maar allemáál af.
Doe eens wat soepel, het mag toch ook wel op iedere eerste maandag van de maand om twaalf uur?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Van mij mag het allemaal en zonder onderscheid, gewoon 1 x per jaar op oudejaarsavond om 12 uur
Nee, da's gereserveerd voor als de Russen komenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Doe eens wat soepel, het mag toch ook wel op iedere eerste maandag van de maand om twaalf uur?
De basis van een gelijkheidsbeginsel is het inzicht dat iedereen gelijk is. Een afwijking hiervan in welk opzicht dan ook (op basis van reeds verworven rechten etc.) betekent daarmee meteen dat het begrip gereduceerd wordt tot niets en verder inhoudsloos is.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon wat te kort door de bocht om te stellen dat het wekelijks luiden van de kerkklokken exact gelijkgesteld hoort te worden aan het mogen jengelen vanaf een minaret.
Je kunt een gelijkheidsbeginsel ook te rigide doorvoeren; een beetje respect voor de oude cultuur mag wel.
En mocht het er ooit op neerkomen dat het eenmaal per week luiden van klokken aangegrepen wordt om ook andere religies het maken van harde geluiden te willen toestaan, schaf het dan maar allemáál af.
Zelf gedingest?quote:
Iedereen gelijk (beter gezegd gelijkwaardig) is natuurlijk nog wel wat anders dan dat alles gelijk zou zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De basis van een gelijkheidsbeginsel is het inzicht dat iedereen gelijk is. Een afwijking hiervan in welk opzicht dan ook (op basis van reeds verworven rechten etc.) betekent daarmee meteen dat het begrip gereduceerd wordt tot niets en verder inhoudsloos is.
Ik snap je (m.i. te rigide) standpunt wel.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De basis van een gelijkheidsbeginsel is het inzicht dat iedereen gelijk is. Een afwijking hiervan in welk opzicht dan ook (op basis van reeds verworven rechten etc.) betekent daarmee meteen dat het begrip gereduceerd wordt tot niets en verder inhoudsloos is.
Een gelijkheidsbeginsel is wat anders dan een gelijkwaardigheidsbeginsel. De een stelt dat men gelijk is, de ander dat men gelijkwaardig is. Een gelijkheidsbeginsel wordt inhoudsloos wanneer men veronderstelt dat men niet gelijk is, een gelijkwaardigheidsbeginsel wordt niet inhoudsloos wanneer men veronderstelt dat men niet gelijk is, maar weer wel wanneer men een ander ziet als niet gelijkwaardig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:51 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Iedereen gelijk (beter gezegd gelijkwaardig) is natuurlijk nog wel wat anders dan dat alles gelijk zou zijn.
Ik geloof dat ik het begrijp, al moet ik het vier keer lezen. Maar mijn punt is, ook al ben je gelijk, dan is de ene actie nog steeds de andere niet. Om het simpel te houden, iedereen mag praten, maar het verschil van woorden maakt dat het ene wel gezegd mag worden en het andere niet mag. Eén en ander afhankelijk van veel factoren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een gelijkheidsbeginsel is wat anders dan een gelijkwaardigheidsbeginsel. De een stelt dat men gelijk is, de ander dat men gelijkwaardig is. Een gelijkheidsbeginsel wordt inhoudsloos wanneer men veronderstelt dat men niet gelijk is, een gelijkwaardigheidsbeginsel wordt niet inhoudsloos wanneer men veronderstelt dat men niet gelijk is, maar weer wel wanneer men een ander ziet als gelijkwaardig.
Tot morgen fann, fijne avondquote:
Echte mannen waren natuurlijk gelijk gaan hozen, ipv de boot gewoon laten zinken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze ons een lekke Gaypride boot toewenst?
Echte mannen gaan niet alleen met mannen op een boot zitten!quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echte mannen waren natuurlijk gelijk gaan hozen, ipv de boot gewoon laten zinken.
Echte mannen hebben verstand van techniek. En een beetje homo had z'n penis wel in die losgeschoten slang kunnen steken. Ze steken normaliter immers toch overal dat ding in en zijn niet zo kieskeurigquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echte mannen waren natuurlijk gelijk gaan hozen, ipv de boot gewoon laten zinken.
Is dat zo?quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Echte mannen gaan niet alleen met mannen op een boot zitten!
Meisje, ik ben een zeevrouw!quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Echte mannen gaan niet alleen met mannen op een boot zitten!
Waar dan?quote:
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar dan?
Vanavond Paulien Cornelisse als Zomergast. Ben benieuwd of ze boeiend genoeg is.
Paulien van Rots..nooit van gehoord.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi rood is gewoon spuuglelijk in haar geval!
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:42 schreef hondjes het volgende:
[..]
Paulien van Rots..nooit van gehoord.![]()
Columnist ..las ik, nooit wat van gelezen..![]()
schrijfster, nooit een boek van gezien.![]()
Kortom, of ik wordt verrast of ik verveel me te pletter vanavond.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:44 schreef hondjes het volgende:
[..]
ohhhhhhhhhhhh,,sorry, sorry sorry......
Ik zei niets!quote:
Cold as Icequote:Op zondag 8 augustus 2010 18:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Smilies zeggen soms meer dan woorden
tttttttttttttttttttttttquote:
Maar hij luistert niet hèquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:47 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik zat hier ook al te ''tssss''en op de bank
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |