1. 2 Millenium Falcon's links in beeld op de landingsplaats op Naboo (als Ani en Amidala met de vluchtelingen meereizen)
2. Achmed Best (Jar Jar) 2x in de kroeg, eerst als Anakin voorbij loopt, daarna als Obi-Wan Zam neersabert...
3. Imperial Guard in kantoor van Palpatine, als ze discussieren over het inzetten van de clones..
4. Bijna identieke Rebel-logo op deur van Palpatine... op het moment dat Mace Windu (Jackson) zegt dat ze geen soldaten zijn
5. George Lucas in het senaat rechtsbovenaan, als Jar Jar net heeft het voorstel heeft ingediend, en het voorstel aangenomen werd...
6. Star Wars Episode 1 racer op een beeldscherm links in het cafe
7. Net nadat Anakin begonnen is met afslachten van de Tuskens, zie je Yoda op zn stoeltje. Je hoort allerlei mensen angstig schreeuwen... ook hoor je 2x 'Anakin'. Dit is Qui-Gon die het zegt... op het moment in Episode 1 dat Darth Maul op zn speeder aankomt racen ("Anakin, duck!")
dat was het tot nu toe wel zo'n beetje...
Ook schijn je Anthony Daniels (C3PO) nog te kunnen zien in de bar, en de kinderen van Lucas ook. Die heb ik (nog) niet gevonden...
[Dit bericht is gewijzigd door Retarded op 20-05-2002 01:00]
ik vond de film zeer goed
'k wou alleen dat ik al naar ep3 kon kijken
persoonlijk denk ik dat in ep3 veel moet gebeuren, langere film misschien?
quote:Persoonlijk denk ik dat Lucas niet echt volwassen genoeg is voor dit soort liefdesscenes... Hij brengt de aktie en avontuur beregoed, maar de liefde komt niet echt over... de bankscene met Ani en Ami was toch wel heel erg klote geacteerd hoor..
Op maandag 20 mei 2002 00:52 schreef MeneerTim het volgende:
- Slechte liefdesscenes.
die zie je echt superduidelijk in dat 'cafe'
verder schijnt ET er ook weer in te zitten volges een vriend van mij
quote:zoals ik al eerder zei: ik vraag me af hoe Lucas Ep3 aan gaat pakken, er zit teveel tijd tussen 2 en 4
Op maandag 20 mei 2002 00:59 schreef catfish het volgende:
ik ben nu wel een rasechte sw fan, maar die "liefdesscenes" vond ik niet slecht hoor, kon misschien beter, pasten ook wel in het verhaal
je mag niet vergeten dat Lucas een verhaal wil vertellen en echt wel niet doelt op oscars of zoik vond de film zeer goed
'k wou alleen dat ik al naar ep3 kon kijkenpersoonlijk denk ik dat in ep3 veel moet gebeuren, langere film misschien?
als hij helemaal de wording van darth vader wil laten zien zal er een stuk van de clone wars weggelaten moeten worden
simpelweg door het grote tijdsverschil, volges mij zouden er nog wel 2 films tussen passen.......jammer dat ze nu eenmaal al genummerd zijn (4,5 en 6)
Verder. Veel eye-candy, teveel naar mijn smaak. Het was te gestyleerd, onwerkelijk soms. De actiescenes waren wel goed, maar de taxisequence kwam uit 5th Element en heel veel decors kwamen rechtstreeks uit de Kronieken van Pandarve, getekend door Don Lawrence.
Toch heb ik me erg vermaakt. De liefdesscenes waren kort, stoorde me niet. Het viel me alleen op hoeveel kleren Amadila steeds bij zich heeft.
Wat me ook op viel was dat dit, niet echt diepgravene verhaal zich afspeelde 10 jaar na TPM. Ik was eigenlijk erg benieuwd naar de verhalen in deze tien jaar.
Anakin vond ik houterig, maar dat was David Prowse ook, dus dat klopt wel. R2D2 en C3PO waren ook erg op dreef, de sequence in de robotfabriek waren adembenedemd (deed me denken aan het spelletje Lemmings) en het Arenagevecht was ook leuk.
Natalie Portman is natuurlijk altijd prima om naar te kijken, Ewan M. en Samuel L.J. waren degenen die volgens mij de meeste lol hadden. En Yoda, die stal de show.
Wat ik alleen niet begreep, faket hij dat mank lopen nu?
En die klonen, zijn dat dezelfde als de klonen van Dart Vader?
Al met al toch een 8, gewoon omdat het een film is die je moet zien als een lekkere achtbaanrit.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-05-2002 01:34]
quote:niet gezien. Morgen 's opletten dan.
Op maandag 20 mei 2002 00:59 schreef Retarded het volgende:
Ben net trug van de 3e keeren ik heb nog een aantal easter-eggs gevonden... IK hoorde dat ze erin zaten, dus heb er ff op gelet:
1. 2 Millenium Falcon's links in beeld op de landingsplaats op Naboo (als Ani en Amidala met de vluchtelingen meereizen)
quote:Rebel logo, zoals ie later is? hmm, interessant.
4. Bijna identieke Rebel-logo op deur van Palpatine... op het moment dat Mace Windu (Jackson) zegt dat ze geen soldaten zijn
Wel staat heel duidelijk het logo wat later door the Empire gebruikt wordt op het schip van Obi-Wan, maar goed dat is niet zo vreemd want the Empire vloeit voort uit the Republic, die dus zo te zien hetzelfde logo hebben.
quote:die zag ik gelijk al staan. je ziet 'm 2x, heel even, zo na elkaar.
Ook schijn je Anthony Daniels (C3PO) nog te kunnen zien in de bar, en de kinderen van Lucas ook. Die heb ik (nog) niet gevonden...
De easter egg die je vergeten bent is de schaduw van Anakin op Tatooine, die nogal erg veel op Darth Vader lijkt.
Al met al een overweldigende film, echt een spektakel en dan heb ik hem ook nog eens gezien in een spiksplinternieuwe bioscoop met een scherm van 17 meter breed. Misschien too much Geweldig!
quote:dat is inderdaad overduidelijk een homage aan the Sound of Music.
Op maandag 20 mei 2002 01:36 schreef SunChaser het volgende:
Trouwens, in die weiland in de bergen-scene kwam Padme precies zo aanrennen als Julie Andrews in Sound of Music.
Moet wel zeggen dat ik in een stuip heb gelegen om die Teenage Mutant Ninja Yoda. Ach, ben ook niet zo'n star wars fan en vond The Phantom Menace ook 3 keer niks Dit trouwens in tegenstelling tot de originele star wars-en.
Zo, dat was mijn wat minder lovende mening.
quote:Yoda walks around with a walking stick, so how on Earth does he fight Dooku like he does?
Op maandag 20 mei 2002 01:33 schreef SunChaser het volgende:
En Yoda, die stal de show.
Wat ik alleen niet begreep, faket hij dat mank lopen nu?
GLG
quote:Dat viel mij ook op. Wel een leuk detail.
Op maandag 20 mei 2002 05:10 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Niemand die ik hier hoor praten overgens dat men had opgemerkt dat in sommige scenes de schaduw van Anakin de vorm van Darth Vader had. Het valt niet direct op maar dat is mij nog wel bijgebleven.GLG
Verder vond ik dat Anakin bijzonder dom overkwam met zijn geoveracteer in de liefdesscenes, maar wel aardig 'evil' wist te spelen.
Ik hoop dan ook dat ze dat in ep 3 uit weten te buiten en hem snel en veel als snoodaard ten tonele brengen.
quote:Ten eerste zei ik dat hierboven ook al, ten tweede is dit ook in het vorige topic besproken. Het is dus wel degelijk opgemerkt.
Op maandag 20 mei 2002 05:10 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Niemand die ik hier hoor praten overgens dat men had opgemerkt dat in sommige scenes de schaduw van Anakin de vorm van Darth Vader had.
"What I thought was nice was when Anakin told his mom that he failed to save her but he promises he will never make that mistake again , much like when He saves Luke at the end of rotj."
quote:oeiiii die zin heeft wel wat, daar had ik dus nog niet aan gedacht!!!
Op maandag 20 mei 2002 13:56 schreef SunChaser het volgende:
Voor de echte junk: een SWE2AOTC-forum.
"What I thought was nice was when Anakin told his mom that he failed to save her but he promises he will never make that mistake again , much like when He saves Luke at the end of rotj."
dat maakt die slechte scene toch weer een beetje goed dan
(dood van shmi vind ik nl 1 vd slechtste scenes van de film)
quote:daar hoor ik veel mensen over dat ze dat zo dom vinden dat Yoda een stok nodig heeft om te lopen terwijl hij wel machtig is met de Force.....
Op maandag 20 mei 2002 03:26 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Yoda walks around with a walking stick, so how on Earth does he fight Dooku like he does?
Answer: [Yoda can channel the force to an amazing degree when he needs to]
ik vind dit helemaal niks met elkaar te maken hebben, het is duidelijk dat ze niet constant de Force kunnen gebruiken want ze raken uitgeput zoals duidelijk te zien is aan Dooku bv als hij vlucht.......verder gebruikt Yoda idd de Force alleen als het nodig is......
Ook grappig dat Obi Wan voor zn neus weg tegen Anakin opmerkt: 'I have a feeling youre gonna be the death of me'.
quote:opmerkelijk dat in de gehele Episode IV geen darth vader theme te horen is
Op maandag 20 mei 2002 17:34 schreef Argento het volgende:
Niet alleen met de schaduw werd Anakin in verband met Darth Vader gebracht, Anakin werd ook nogal ns muzikaal begeleid door de bekende Darth Vader 'tune'.
quote:echt super die verwijzingen
Ook grappig dat Obi Wan voor zn neus weg tegen Anakin opmerkt: 'I have a feeling youre gonna be the death of me'.
quote:zit idd erg veel politiek in, mocht wel wat minder ja.....en dan ook die school en bibliotheek vond ik een beetje TE 'aards' zeg maar
Op maandag 20 mei 2002 17:25 schreef SunChaser het volgende:
Wat de film niet nodig heeft is die politieke bullshit.
Wel veel bijbelse verwijzingen.
Anakin is door zijn moeder bijvoorbeeld onbevlekt ontvangen (is geen gemeenschap aan voorafgegaan) en C3PO spreekt Anakin aan als 'his maker'. (Niet onterecht, maar toch een opvallende woordkeuze van de etiquette-droid).
En The Force vertoont in haar geheel wel erg veel overeenkomsten met wat wij Het Geloof plegen te noemen.
quote:Hier zijn enige twijfels over, er gaan speculaties dat Schmi veel meer weet dan ze doet vermoeden, en dat Anakin verwekt is in opdracht van Sith Lord Sidious (check in Ep2 bijvoorbeeld eens hoe Palpatine Anakin toespreekt)
Op maandag 20 mei 2002 17:59 schreef Argento het volgende:
Star Wars draait om de spanningen tussen de Republiek en de Federatie en vervolgens om de Empire en de rebellen. De film kan dus niet zonder politiek en persoonlijk vind ik dat Lucas dat heel aardig gedaan heeft.Wel veel bijbelse verwijzingen.
Anakin is door zijn moeder bijvoorbeeld onbevlekt ontvangen (is geen gemeenschap aan voorafgegaan) en C3PO spreekt Anakin aan als 'his maker'. (Niet onterecht, maar toch een opvallende woordkeuze van de etiquette-droid).
En The Force vertoont in haar geheel wel erg veel overeenkomsten met wat wij Het Geloof plegen te noemen.
Het plafond in de huizen waar Schmi gewoond heeft (zowel in Ep1 als 2) laat trouwens een opvallend 'Sith' patroon zien...
quote:Ja dat klopt... Ik had hem ook gezien. Ergens in het begin van de film zie je ET op een beeldscherm volgens mij. Of het is in ieder geval een alien die wel heel erg op ET lijkt.
Op maandag 20 mei 2002 01:05 schreef Bolderbast het volgende:
verder schijnt ET er ook weer in te zitten volges een vriend van mij
Ik vond de film best goed... een aantal acteurs vond ik nogal houterig. Obi, Natalie en Ani vooral... Yoda kicking some ass was erg goed gedaan, helaas een beetje kort. De CGI was prachtig, de liefdesscenes waren slecht en nogal cliché. Het verhaal was wel okay. Ik heb me in ieder geval niet verveeld.
quote:wow dit zou DE plot 'twist' zijn waar velen op hopen in EpIII
Op maandag 20 mei 2002 18:37 schreef Ener-G het volgende:[..]
Hier zijn enige twijfels over, er gaan speculaties dat Schmi veel meer weet dan ze doet vermoeden, en dat Anakin verwekt is in opdracht van Sith Lord Sidious (check in Ep2 bijvoorbeeld eens hoe Palpatine Anakin toespreekt)
Het plafond in de huizen waar Schmi gewoond heeft (zowel in Ep1 als 2) laat trouwens een opvallend 'Sith' patroon zien...
wel cool als dit waar is
Sebulba zit er twee keer in. In de scene dat Obi-wan aan een droid door het verkeer heen sjeest. Net op het punt dat ze bijna met 1 botsen. En in het cafe waar Obi-wan informatie inwint over een dart die hij heeft gevonden.
Ik vond de film perfect. Had tegen het eind aan wel enorme last van mijn reet.
Die viel mij ook op.
quote:niet echt een easter-egg hoor, maar gewoon een andere alien van datzelfde ras als Sebulba. Je ziet van bijna alle aliens er wel een voorbij lopen.
Op maandag 20 mei 2002 20:00 schreef AMADEUZ het volgende:
Ik heb een easter-egg gevonden.Sebulba zit er twee keer in. In de scene dat Obi-wan aan een droid door het verkeer heen sjeest. Net op het punt dat ze bijna met 1 botsen. En in het cafe waar Obi-wan informatie inwint over een dart die hij heeft gevonden.
Ik vond de film perfect. Had tegen het eind aan wel enorme last van mijn reet.
Die viel mij ook op.
en trouwens, die Episode 1 Racer, dat is niet het spel maar ze laten daar gewoon een podrace zien, net als wat andere sporten op die schermen.
quote:Hmm. Misschien is Darth Sidious wel zelf Anakin's vader?
Op maandag 20 mei 2002 19:19 schreef Xhorder het volgende:Verkeerde quote
Het lijkt wel een soap!
[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 21-05-2002 09:52]
quote:En de nieuwe generatie heeft weer een oneliner: "Anakin, I'm your father!"
Op maandag 20 mei 2002 21:11 schreef Robino het volgende:[..]
Hmm. Misschien is Darth Sidious wel zelf Anakin's vader?
Het lijkt wel een soap!
wat ik niet gedacht had, is dat ik behalve het verhaal van hoe anakin darth vader wordt, ik ook het hele politieke verhaal er om heen steeds interessanter begin te vinden. (in phantom menace vond ik het eerst alleen maar saai, maar na AOTC gezien te hebben bekijk ik die scenes ineens in een heel ander licht). Geweldig hoe Palpatine echter de schermen de zaakjes zo regelt dat hij straks de Emperor zal worden...
Het geluid was toppie (die seismic charges in het meteorietenveld, very cool indeed), en grafisch...wow, van het begin tot het eind een genot voor je ogen. Ik begrijp niet hoe George Lucas zoveel magic op het scherm kan toveren voor zo (relatief) weinig geld...
Voor mij persoonlijk mn favoriete film van dit jaar tot nu toe (op de voet gevolgd door Spider-man). En dan nog aan het eind van het jaar Lord of the Rings TTT...het kan echt niet op dit jaar !!
quote:zo weinig valt ook wel weer mee hoor, die kaartjes kostten gvd 11 euro 70
Op maandag 20 mei 2002 21:56 schreef Tyler_Durden het volgende:
net gezien ik vond hem gewoon echt waanzinnig gaaf !!wat ik niet gedacht had, is dat ik behalve het verhaal van hoe anakin darth vader wordt, ik ook het hele politieke verhaal er om heen steeds interessanter begin te vinden. (in phantom menace vond ik het eerst alleen maar saai, maar na AOTC gezien te hebben bekijk ik die scenes ineens in een heel ander licht). Geweldig hoe Palpatine echter de schermen de zaakjes zo regelt dat hij straks de Emperor zal worden...
Het geluid was toppie (die seismic charges in het meteorietenveld, very cool indeed), en grafisch...wow, van het begin tot het eind een genot voor je ogen. Ik begrijp niet hoe George Lucas zoveel magic op het scherm kan toveren voor zo (relatief) weinig geld...Voor mij persoonlijk mn favoriete film van dit jaar tot nu toe (op de voet gevolgd door Spider-man). En dan nog aan het eind van het jaar Lord of the Rings TTT...het kan echt niet op dit jaar !!
![]()
![]()
fuck de pleuro
ik ga voorlopig dus ff niet meer 'ff' naar de bios
Maaruh, jullie vinden dat rebel teken een easteregg, dan kan ik er ook nog 1 vertellen, op 't schip van Obi Wann, zit ook een rebellen logo, zeer goed te zien als ie net geland is.
quote:Zaterdag avond in Antwerpen: 7 euro
Op maandag 20 mei 2002 22:03 schreef Ener-G het volgende:[..]
zo weinig valt ook wel weer mee hoor, die kaartjes kostten gvd 11 euro 70
![]()
ep2 is dat geld dubbel en dwars waard maar waar is het einde? vorig jaar kostte een kaartje nog 11 GULDEN
fuck de pleuro
![]()
dure bios heb jij dan daaro.
En dan nog LOTR deeltje 2 dit jaar en hopelijk ook Star Trek: Nemesis!
quote:hehe ja maar de kostprijs van de film is niet echt gerelateerd aan wat jij voor je kaartje betaald, anders maken ze geen winst he
![]()
ep2 is dat geld dubbel en dwars waard maar waar is het einde? vorig jaar kostte een kaartje nog 11 GULDEN
fuck de pleuro
![]()
anyway, jij betaald wel erg veel, ik betaal iets van 8 euro. Vinnik nog duur, ik ga daardoor niet meer zoveel naar de bios behalve bij hele coole films. Kijk ze liever op dvd, das nog mooier ook !
quote:ja die is echt slecht ja! viel me ook op
Op maandag 20 mei 2002 22:58 schreef _Abu_ het volgende:
Wat mij opviel was dat de hap van de peer nogal slordig gedaan was. Anakin en Padme zitten aan tafel in dat huis bij het meer op Naboo. Anakin gebruikt de Force om een peer te verplaatsen van Padme's bord naar de zijne en weer terug. Je ziet haar een hap nemen, maar eigenlijk raakt ze de peer helemaal niet aan.
maar film is wel super!
quote:Net alsof de peer er niet was. (was hij ook niet
Op maandag 20 mei 2002 22:58 schreef _Abu_ het volgende:
Wat mij opviel was dat de hap van de peer nogal slordig gedaan was. Anakin en Padme zitten aan tafel in dat huis bij het meer op Naboo. Anakin gebruikt de Force om een peer te verplaatsen van Padme's bord naar de zijne en weer terug. Je ziet haar een hap nemen, maar eigenlijk raakt ze de peer helemaal niet aan.
* AMADEUZ heeft maar ¤ 7,25 voor zijn kaartje betaald
Wel stukken! beter deze film!
YODA ROCKS
't Publiek schoot wel in de lach toen Yoda z'n gevechtsmodus in ging En na 't gevecht looptie weer vrolijk kreupel verder
quote:Hij was erg vet!
Op maandag 20 mei 2002 20:49 schreef MeneerTim het volgende:
En Strolie, hoe vond je hem?
Tenminste niet zo'n kinderfilm als Episode 1. Lekker veel verwijzingen naar de volgende delen (ultimatie weapon bijvoorbeeld).
Alleen dat groene stuiterballetje (Yoda) viel wat tegen.
quote:het coole is juist dat dat het toekomstige Imperial logo is......van de emperor dus terwijl het nu van de republiek is
Op maandag 20 mei 2002 22:11 schreef Punica het volgende:
hmm, kaartjes voor mij 9 euro voro rij 16, stoel 15 (precies in 't midden horizontaal en verticaal) en in 1 van de beste biossen van nederland, de metro in heerhugowaard.Maaruh, jullie vinden dat rebel teken een easteregg, dan kan ik er ook nog 1 vertellen, op 't schip van Obi Wann, zit ook een rebellen logo, zeer goed te zien als ie net geland is.
rebels bestaan nog niet dus ook geen rebellen logo
Ik had wat gemengde gevoelens bij de film. Aan de ene kant vond ik hem echt geweldig omdat ie weer VEEL meer het juiste "star-wars gevoel" geeft dan Episode I dat deed. Maar toch is het dan weer bij lange na niet "The Empire Strikes Back" dus bleef ik gedurende de hele film nog een beetje hopen op dat beetje "meer" dat dan toch niet kwam...
Dit is niet perse negatief hoor, mijn verwachtingen waren nu eenmaal torenhoog. Desalniettemin vond ik het een supergave film. Al moet ik weer wel bekennen dat ik niet het enorme "woooooow!!!!"-gevoel had dat ik een paar maanden terug WEL had bij The Lord Of The Rings.
De dingen die de film toch net niet perfect maakten waren wat mij betreft:
- De shitty liefdesscenes (zoals velen al opmerkten)
- Het matige acteerwerk van Anakin
Wat ik het aller-jammerst vond was het feit dat de verwijzingen naar het aankomende verval van Anakin richting "the dark side" VEEEEL subtieler had gemoeten. De momenten waren nu te karikaturaal en daarbij nog omlijst met de imperial march muziek en al. De Star Wars fan had de hint met 4x minder al lang opgepikt en dan was het allemaal effe net wat subtieler geweest. Nu kreeg ik een beetje het gevoel dat Lucas steeds wilde zeggen "Jongens let NU even op want DIT is alvast een HINT naar Anakin's toekomst als Darth Vader!!!!!". Jammer.
Wat ik juist weer heel gaaf vond was:
- Nathalie Portman
- Yoda die ass kicked!
- Jango Fett en Boba (Bounty hunters en Mandalorian battle suits rocken nu eenmaal!)
- Nathalie Portman
- Dat C3PO en R2D2 de comedy weer voor hun rekening namen en NIET Jar Jar
- De waanzinnige sceneries en special FX
- Oh ja: Nathalie Portman
!!!!!!
quote:Die waren besteld door een vage "verdwenen" Jedi voor zover ik begrepen had. Nu kwamen ze Yoda uiteindelijk goed van pas om Dooku aan te pakken.
Op dinsdag 21 mei 2002 00:15 schreef SunChaser het volgende:
Ik snapte dat gedoe van de clones niet. Wie had ze nu 'besteld' en voor welk doel? En ik miste het stuk dat de clones naar het slagveld verscheept werden. Nu waren ze er ineens. Waarschijnlijk wilde lucas dit beeld voor het laatst bewaren.
Overigens was er wel een scene waarin enorme hoeveelheden clones ingescheept werden. Dit werd ook al omlijst door de Imperial March muziek zelfs.
Ik lees op de officiele Star Wars website dit:
quote:Betekend dus dat Vader gewond is geraakt door Obi-Wan Kenobi in een lightsaber gevecht dat we nog niet gezien hebben en dus in Episode III zou moeten komen.
Darth Vader's grim black attire was a life-support system, his labored mechanical breathing the sound of a walking iron lung. Critically injured in a lightsaber battle with Obi-Wan Kenobi years ago, Vader became "more machine than man," kept alive only by the devices built into his suit.
quote:ja, dat zei ik. Lucas bewaarde dat voor het laatst. maar toen was de film al afgelopen.
Op dinsdag 21 mei 2002 00:28 schreef TheMarco het volgende:
Overigens was er wel een scene waarin enorme hoeveelheden clones ingescheept werden. Dit werd ook al omlijst door de Imperial March muziek zelfs.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-05-2002 00:36]
quote:Mee eens!
Op dinsdag 21 mei 2002 00:31 schreef SunChaser het volgende:
Wat me nog steeds een beetje stoort aan SW is dat er gigantische gaten tussen de episodes zitten. Nu weer een decennia. En dan bestrijkt een episode een dag of 10. Als je ziet wat er in die 10 dagen plaatsvind, wat gebeurt er dan wel niet in die 10 jaar?
Wat ik trouwens jammer vind is dat het verhaal "Shadows of the Empire" dat zich afspeelt tussen Empire Strikes Back en Return of the Jedi nooit verfilmd is. Ik heb het eens gelezen in comic-vorm en vond het echt helemaal te gek!!!!
Het bevat:
- Prominente rol voor Boba Fett
- Een illustere bad guy die noch bij de Empire, noch bij de Rebels hoort
- Prinses Leia die BIJNA verleid wordt door bovenstaande bad guy
- VEEL actie
Zijn er meer mensen die dit kennen?
quote:Precies. En dat is bij LotR en BttF ook zo. Dat maakt een trilogie juist leuk. Nu zijn het gewoon op zichzelf staande episodes, alleen met een rode draad.
Op dinsdag 21 mei 2002 00:36 schreef TheMarco het volgende:
Dit had je met de delen 4,5 en 6 niet. Die bestrijken een vrij korte tijdsspanne.
quote:idd nu lijkt het net of de tijd een beetje stil staat tussen de films in........
Op dinsdag 21 mei 2002 00:31 schreef SunChaser het volgende:
Wat me nog steeds een beetje stoort aan SW is dat er gigantische gaten tussen de episodes zitten. Nu weer een decennia. En dan bestrijkt een episode een dag of 10. Als je ziet wat er in die 10 dagen plaatsvindt, wat gebeurt er dan wel niet in die 10 jaar?
misschien was beter geweest om niet de jeugd van Anakin te laten zien maar om meteen te beginnen in Episode 1 zoals hij in 2 is......dan waren ze al wat minder verspreid geweest
quote:excuse moi dan!
Op maandag 20 mei 2002 08:59 schreef Tokus het volgende:[..]
Ten eerste zei ik dat hierboven ook al, ten tweede is dit ook in het vorige topic besproken. Het is dus wel degelijk opgemerkt.
GLG
quote:Ik deel je mening, op zich mag een kaartje best wat kosten maar hier in amsterdam wordt je dan op de muntplein
![]()
fuck de pleuro
![]()
Bioscoop mag best wat kosten maar dan verwacht ik ook kwaliteit. Laatst 5!!!! piek voor een kopje warme chocolademelk!! Verse chocopoeder met verse warme melk direct uit de koe getapt in een mok die met twee handen vastgedragen dient te worden zou ik normaal vinden maar ik kreeg een plastic bekertje met heet water en hardgeworden kakpoeder van een gekke koe met same smaak!
GLG
quote:In dat opzicht vielen de omgekeerde "kruisafname" en de omgekeerde piëta me ook wel op.
Wel veel bijbelse verwijzingen.Anakin is door zijn moeder bijvoorbeeld onbevlekt ontvangen (is geen gemeenschap aan voorafgegaan) en C3PO spreekt Anakin aan als 'his maker'. (Niet onterecht, maar toch een opvallende woordkeuze van de etiquette-droid).
Nuja, eindelijk haalt hij de top honderd
Amazing toch wel, lord of the rings stond op 1 en nu op 3 toch een megagroot verschil...
GLG
quote:Episode II is ook absoluut niet beter dan Lord Of The Rings, hoe erg ik dat ook had gehoopt.
Op dinsdag 21 mei 2002 05:26 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
De film stijgt iets op de ladder van IMDB 8.3 op schaal van 1 tot 10 (11199 votes) top 250: #91.Nuja, eindelijk haalt hij de top honderd
Amazing toch wel, lord of the rings stond op 1 en nu op 3 toch een megagroot verschil...
GLG
quote:volgens mij heeft dooku ze besteld (iov darth sidious). Dus aan de ene kant regelt hij dit kloon leger, vervolgens regelt hij een ander leger (die droids) ism met al die gasten van de trade federation. Sidious wil namelijk oorlog, dat droid leger was er al, maar de republiek heeft geen leger. Gelukkig heeft sidious deze allang 'geregeld' (die clone troopers), en dmv een sluwe politieke list gaat de republiek ermee akkoord om ze in te zetten...
Ik snapte dat gedoe van de clones niet. Wie had ze nu 'besteld' en voor welk doel? En ik miste het stuk dat de clones naar het slagveld verscheept werden. Nu waren ze er ineens. Waarschijnlijk wilde lucas dit beeld voor het laatst bewaren.
Dit is wat ik er van begrepen heb, maar misschien zijn er hier mensen die er een aanvulling op kunnen geven?
trouwens dat stukje met Yoda vond ik wel jammer. Eerst zie je em met zn stokje naar dooku toe strompelen, vervolgens gaat ie als een hyperactieve dwerg vechten, en na het gevecht strompeld ie weer verder met zn stokje. Als ie nou zn lichtzwaard met zn gedachte bestuurde ofzo, dat had ik geloofwaardiger gevonden...
En ik moet bekennen dat ik Ice Age veeeeel leuker vond. Ik heb me het eerste anderhalf uur van SW II voornamelijk geergerd aan het belachelijke acteerwerk van Anakin, die dan ook nog eens een rol moest spelen die te karikatuur voor woorden was. Ik bedoel, een beetje peppi meid geeft die gozer allang een paar schoppen onder zijn verwende hol.
Het had allemaal veel logischer geweest als Anakin een beetje leuke gast was die door de dood van zijn moeder door het lint gaat. Dat leek uiteindelijk wel de bedoeling, maar voor die tijd was het al een kwiebus.
Alles na de pauze maakte de film in ieder geval weer draaglijk, en zelfs het geld waard dat ervoor betaald is.
En Yoda was gewoon kewl.
quote:Je moet niet vergeten wat het uiteindelijke doel van Sidious/Palpantine is: de macht overnemen in het Universum.
Op dinsdag 21 mei 2002 08:38 schreef Tyler_Durden het volgende:
Dit is wat ik er van begrepen heb, maar misschien zijn er hier mensen die er een aanvulling op kunnen geven?
Daarvoor heeft heeft hij een kloonleger nodig en moet Palpantine vergaande bevoegdheden in de senaat krijgen, waardoor hij in feite dicator wordt. Wat is een betere manier om dit voor elkaar te krijgen dan een afsplitsing van honderden planeten en de dreiging van een Droid-leger.
Verder heeft een grote veldslag met de Jedi in het midden het voordeel dat er een heleboel Jedi zijn omgekomen. Die kunnen in de toekomst dus niet meer lastig gaan doen.
Zou Palpantine trouwens een kloon van Sidious zijn? Of zijn het gewoon dezelfde personen.
quote:Het laatste
Op dinsdag 21 mei 2002 08:48 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Je moet niet vergeten wat het uiteindelijke doel van Sidious/Palpantine is: de macht overnemen in het Universum.
Daarvoor heeft heeft hij een kloonleger nodig en moet Palpantine vergaande bevoegdheden in de senaat krijgen, waardoor hij in feite dicator wordt. Wat is een betere manier om dit voor elkaar te krijgen dan een afsplitsing van honderden planeten en de dreiging van een Droid-leger.
Verder heeft een grote veldslag met de Jedi in het midden het voordeel dat er een heleboel Jedi zijn omgekomen. Die kunnen in de toekomst dus niet meer lastig gaan doen.
Zou Palpantine trouwens een kloon van Sidious zijn? Of zijn het gewoon dezelfde personen.
quote:Ik denk toch dat het een kloon is met "independence inhibitors" zoals ze dat zo mooi noemde, dus gewoon een op afstand bestuurbare robot die nuttig is totdat Sidious zijn plaats kan innemen als Emperor.
Op dinsdag 21 mei 2002 08:51 schreef Atrimar het volgende:
Het laatste
quote:korter dan episode 1, 2 en 3, dat wel, maar ook tussen 4, 5 en 6 zitten enkele jaren.
Op dinsdag 21 mei 2002 00:36 schreef TheMarco het volgende:[..]
Mee eens!
Dit had je met de delen 4,5 en 6 niet. Die bestrijken een vrij korte tijdsspanne.
Prachtige effecten en decors, dat wel, maar ik vind het onbegrijpelijk hoe Geweldige acteurs als Ewan McGregor, Samuel L. Jackson en Nathalie Portman ZO SLECHT kunnen spelen.
En de dialogen waren helemaal om te janken, met als triest dieptepunt het geharrewar tussen Anakin en Padme.
En hopelijk is die Hayden Christensen voor de volgende film weer afgevoerd. Wat een stoeptegel zeg!
Gelukkig stond er wel errug veel fraai visueel geweld tegenover.. Eye-candy eerste klas!
Toch gaat de eerste trilogie niet overtroffen worden door deze film(s) Misschien moet Lucas voor het laaste deel toch weer es de ruimte opzoeken voor z'n massale veldslagen.
Ik ben trouwens na de taxi-sequentie in slaap gevallen en werd wakker geschud tijdens de scene in de snackbar met dat monster.
quote:True. Maar op een of andere manier vond ik dat daar toch overkomelijker. Ik denk dat het ook een beetje komt omdat er nu gevestigde sterren in die films spelen die de grootst mogelijke onzin uit moeten kramen.
Op dinsdag 21 mei 2002 09:21 schreef SunChaser het volgende:
Sja, die dialogen. Die waren ook in 4, 5 en 6 om te janken hoor.Ik ben trouwens na de taxi-sequentie in slaap gevallen en werd wakker geschud tijdens de scene in de snackbar met dat monster.
Aan de ene kant vraag ik me dan af waarom McGregor en Jackson zich daarvoor lenen. Aan de andere kant weet ik het eigenlijk al lang. Money! En het is natuurlijk wel ontzettend cool om in Star Wars gezeten te hebben.
Iemand trouwens ooit nog wat van Mark Hamill gehoord? Heb um nog wel eens in een vaag TV B-filmpje langs zien schuiven, maar verder?
Heck, throw in Harrison Ford as well!
quote:Hij doet voornamelijk stemmenwerk in tekenfilms. Zo was hij The Joker in Batman: The Animated Series, en de Hobgoblin in de Spider-Man tekenfilm van een paar jaar terug.
Op dinsdag 21 mei 2002 09:42 schreef Antikal het volgende:
Iemand trouwens ooit nog wat van Mark Hamill gehoord? Heb um nog wel eens in een vaag TV B-filmpje langs zien schuiven, maar verder?
quote:het zou mijn verbazen als er een deel 7, 8 en 9 komt. Daar heeft Lucas geen zin meer in.
Op dinsdag 21 mei 2002 09:47 schreef TheMarco het volgende:
Het zou me helemaal niet verbazen als George Lucas, ALS ze Episode 7,8 en 9, Hamill en Fischer weer van stal zou halen!
Zou natuurlijk perfect passen!
quote:Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat Lucas geen zin meer had in deel 7,8 en 9.
Het zou me helemaal niet verbazen als George Lucas, ALS ze Episode 7,8 en 9, Hamill en Fischer weer van stal zou halen!
Zou natuurlijk perfect passen!Heck, throw in Harrison Ford as well!
Het zou dus bij 6 films blijven. Bovendien denk ik niet dat hij z'n halve budget wil verstoken aan Harisson Ford Ik neem aan dat Carrie Fisher en Mark Hamil nog wel voor een schijntje op willen komen draven. En die dude die Lando Calrissian speelde vast ook wel (als 'ie nog leeft)
quote:Idd. Het ouder worden van hun zou perfect zijn. Het is echter de vraag of George Lucas er aan wil beginnen. Eigenlijk zou het wel moeten. Hij moet gewoon door gaan. In principe zou hij 7, 8 en 9 binnen 2, 3 jaar kunnen schieten. Dan is hij toch niet te oud?
Zou natuurlijk perfect passen!Heck, throw in Harrison Ford as well!
Dooku is sowieso sneaky, want als hij Obi Wan vertelt over de Senaat die voorgezeten wordt door een Sith Lord, spreekt hij de waarheid! Om vervolgens wantrouwen te zaaien bij Obi Wan.
Daar wordt ook in verklaard dat palpatine geen kloon kan zjin, want 7,8,9 gaan weer over een paar nieuwe klonen.
Jedi's kunnen niks zien van klonen, geen emoties, niks, ze zien 't als een zwarte waas, Palpatine kan dus geen kloon zijn, omdat ze dat dan allang door hadden gehad. Palpatine moet dus gewoon sidious zijn, die zijn gevoelens heel goed verbergt.
Btw Sunchaser, ik ken Shadows of the Empire, helaas nooit gelezen, ik gloof trouwens dat Dark Horse Comics ook nog een zoot comics heeft uitgegeven die over star wars gaan, of is dat Shadows of the Empire?
quote:for the record: die zijn er niet hoor.
Op dinsdag 21 mei 2002 10:30 schreef Punica het volgende:
De boeken van 7,8,9 kan je gewoon in de bieb vinden.
Er zijn nog wel een hele zooi boeken geschreven die na Return of the Jedi spelen, maar geen ervan is episode 7, 8 of 9.
Ik vermoed dat jij de Zahn-trilogie bedoelt: Heir To the Empire, Dark Force Rising en The Last Command.
quote:
quote:Als je oplet in episode 1 zie je volgens mij in de Jedi council zo'n Kamino figuur zitten. In Ep II zie je deze niet. Zou dit die dode Jedi master kunnen zijn waar ze naar verwijzen, die de clones dus besteld zou hebben volgens die lui op Kamino? Die figuur was volgens Ep II al 10 jaar dood. Zou dus precies net wel/niet kunnen.
Die waren besteld door een vage "verdwenen" Jedi voor zover ik begrepen had. Nu kwamen ze Yoda uiteindelijk goed van pas om Dooku aan te pakken.
Wat er precies achter zit/zat en wat ermee gaat gebeuren dat zullen we wel pas in Episode III zien denk ik....
Dat vraag ik me af... Ik heb Ep I er nog niet op na kunnen kijken of het echt zo'n figuur is.
Edit: ik bedoel dus die Sipho Dias
quote:Bedoel je
Op dinsdag 21 mei 2002 11:00 schreef Herne_the_Hunter het volgende:[..]
[..]Als je oplet in episode 1 zie je volgens mij in de Jedi council zo'n Kamino figuur zitten. In Ep II zie je deze niet.
Yareal Poof
Homeworld: Quermia
Aan de homeworld te zien is die het dus niet.
quote:HAHAHAHA!!!
Op maandag 20 mei 2002 22:11 schreef Punica het volgende:
hmm, kaartjes voor mij 9 euro voro rij 16, stoel 15 (precies in 't midden horizontaal en verticaal) en in 1 van de beste biossen van nederland, de metro in heerhugowaard.Maaruh, jullie vinden dat rebel teken een easteregg, dan kan ik er ook nog 1 vertellen, op 't schip van Obi Wann, zit ook een rebellen logo, zeer goed te zien als ie net geland is.
Die oplossing is het dus niet, 't zou ook wel te makkelijk zijn..
quote:Nee, Dooku is Tyrannus. Aan het eind van de film spreekt Darth Sidious hem aan als zodanig.
Op dinsdag 21 mei 2002 11:15 schreef Tokus het volgende:
het lijkt me dat die Sipho Dias (of hoe je het ook schrijft) dan toch niet in episode 1 zit, aangezien Obi-Wan zegt dat hij denkt dat die al langer dan 10 jaar dood is. Wellicht was het Count Dooku die onder die naam die order plaatste, en dan Jango Fett benaderde als Lord Tyrannus?
quote:Dat eerste weet ik, ik bedoelde eigenlijk dat Dooku zich voordeed als die andere, die al dood was.
Op dinsdag 21 mei 2002 11:19 schreef Herne_the_Hunter het volgende:[..]
Nee, Dooku is Tyrannus. Aan het eind van de film spreekt Darth Sidious hem aan als zodanig.
Dooku wist ook niets af van de Clones volgens mij, zij vragen zich af hoe de republic ineens aan zo'n leger kan komen.
Volgens mij is het een scheme van Palpatine (die volgens mij ook Sidious is).
Jango Fett zegt dat ie ingehuurd was door ene Lord Tyrannus, waar ik uit opmaak dat ie voor die clone-job is ingehuurd door Tyrannus.
Palpatine is Sidious, ook al is dat nog nergens in de film overduidelijk weergegeven.
quote:De onbevlekte onvangenis heeft niets met seks te maken. Het gaat over de zondeloze geboorte van Maria (Zij is geboren zonder zonde bedoel ik dus) en zeker niet over de seksloze verwekking van Jezus.
Star Wars draait om de spanningen tussen de Republiek en de Federatie en vervolgens om de Empire en de rebellen. De film kan dus niet zonder politiek en persoonlijk vind ik dat Lucas dat heel aardig gedaan heeft.Wel veel bijbelse verwijzingen.
Anakin is door zijn moeder bijvoorbeeld onbevlekt ontvangen (is geen gemeenschap aan voorafgegaan) en C3PO spreekt Anakin aan als 'his maker'. (Niet onterecht, maar toch een opvallende woordkeuze van de etiquette-droid).En The Force vertoont in haar geheel wel erg veel overeenkomsten met wat wij Het Geloof plegen te noemen.
Dat van palpatine wist ik overigens,maar hield het open om niet te spoilen.
quote:Sorrie, ik kan het hier niet mee eens zijn. Dat van die hologrammen is me (nog) niet opgevallen.
Op dinsdag 21 mei 2002 11:49 schreef SunChaser het volgende:
Nee, Yoda is nu leuker. Hij kijkt alleen steeds de verkeerde kant op als er een hologram getoond wordt.
quote:Vond je? Lachwekkend was het wel ja
Op dinsdag 21 mei 2002 11:48 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
... hoewel dat gevecht gaaaaaaaaaaaf was.
Verder vond ik zelf die computer-yoda wel errug goed!
quote:Het gevecht zat goed in elkaar. Hoe anders maak je duidelijk dat er zo tegen dat kleine ventje opgekeken ( sorrie, ik kon de woordgrap niet laten) wordt. Klein zijn moet je compenseren met akrobatiek en snelheid in een gevecht (let op Chinezen) en als daar dan nog supreme controle over de Force bij komt... het enige dat het gevecht lachwekkend maakte wat mij betreft was het gemeen kijken wat Yoda vlak van te voren deed.
Op dinsdag 21 mei 2002 12:01 schreef Antikal het volgende:[..]
Vond je? Lachwekkend was het wel ja
Maar dat bedoel ik niet 'in a good way'
Verder vond ik zelf die computer-yoda wel errug goed!
quote:Dit was ook het eerste wat ik zei tegen degene met wie naar die film was geweest. Yoda hadden ze gewoon moeten laten zoals ie was....
Op dinsdag 21 mei 2002 11:48 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Even on-topic:
Ben ik nu de enige die Yoda de muppet mist? Kompjoetertjes zijn leuk enzo maar ik vindt de nieuwe Yoda zeker geen verbetering hoewel dat gevecht gaaaaaaaaaaaf was. Ik mis de Hand van Oz in de reet van Yoda (om het maar bot te stellen).
Ik vond het ook wel curieus dat ie nadat gevecht ze stokje pakte en weer moeilijk lopend verder liep.
Ik vond de film verder niet veel om het lijf hebben.
De hele film rust zowat op cgi, wat ik toch minder mooi vind dan de miniatuurtjes van eps 4, 5, 6
quote:Logisch toch?
Op dinsdag 21 mei 2002 12:43 schreef Duiveltja het volgende:
Ik vond het ook wel curieus dat ie nadat gevecht ze stokje pakte en weer moeilijk lopend verder liep.
Al die Star Wars helden zijn, op Han Solo en Anakin Skywalker na, temperamentloze, saaie en immer politiek correcte figuren.
quote:Idd. En dat politieke gelul moet er weer wat diepte aan geven.
Op dinsdag 21 mei 2002 13:17 schreef MeneerTim het volgende:
Die dialogen zijn zo slecht omdat het maar gewoon wat simpel heen en weer gepraat is
quote:Idd die gast met die lange nek dat is volges mij zo'n Kamino figuur en was me ook al opgevallen dat dat de enige is die je niet meer ziet in EpII in die kamer
Op dinsdag 21 mei 2002 11:00 schreef Herne_the_Hunter het volgende:[..]
[..]Als je oplet in episode 1 zie je volgens mij in de Jedi council zo'n Kamino figuur zitten. In Ep II zie je deze niet. Zou dit die dode Jedi master kunnen zijn waar ze naar verwijzen, die de clones dus besteld zou hebben volgens die lui op Kamino? Die figuur was volgens Ep II al 10 jaar dood. Zou dus precies net wel/niet kunnen.
Dat vraag ik me af... Ik heb Ep I er nog niet op na kunnen kijken of het echt zo'n figuur is.
Edit: ik bedoel dus die Sipho Dias
edit: zie nu pas die foto.....lijkt er toch niet geheel op........
quote:Ja dat zit in Fellowship ook bij die Cave-troll, al is het daar wat tactischer weggemonteerd. Slechte ontwikkeling vind ik dat, want blijkbaar is deze techniek nog niet goed genoeg om je te laten denken dat het echt is...
Op maandag 20 mei 2002 23:14 schreef Theeboon het volgende:
En die scene in dat gras waar Anakin op de rug van zo'n schildpad zit is ook erg lelijk (net zoals die bezemwedstrijden in Harry Potter).
quote:ja met die troll is ook de minst gelukte scene van LOTR
Op dinsdag 21 mei 2002 13:28 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
Ja dat zit in Fellowship ook bij die Cave-troll, al is het daar wat tactischer weggemonteerd. Slechte ontwikkeling vind ik dat, want blijkbaar is deze techniek nog niet goed genoeg om je te laten denken dat het echt is...
zit zelfs al in de special editions: stormtrooper op zo'n Dewbak of hoe die ook heten, beweegt ook best wel houterig
quote:Hij wil andere dingen gaan doen. Kleine filmpjes die HIJ wil maken en waarbij de rest van de wereld de pot op kan enzo (las ik ergens ooit)
Op dinsdag 21 mei 2002 09:53 schreef Witchfynder het volgende:
In principe zou hij 7, 8 en 9 binnen 2, 3 jaar kunnen schieten. Dan is hij toch niet te oud?
quote:Ik zág juist WEL de hand van Oz in Yoda, ondanks dat ie CGI was!! perfecte beweginkjes alsof er iemand met z'n duim heen en weer ging, de meest perfecte CGI-character ooit in een film als je het mij vraagt... hier kon Final Fantasy nog een hele dikke punt aan zuigen (alleen comic-achtige wezens als Shrek vond ik mooier.. dat wel)
Op dinsdag 21 mei 2002 11:48 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik mis de Hand van Oz in de reet van Yoda (om het maar bot te stellen).
quote:en Indiana Jones 4 moet ook nog gemaakt worden
Op dinsdag 21 mei 2002 13:35 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
Hij wil andere dingen gaan doen. Kleine filmpjes die HIJ wil maken en waarbij de rest van de wereld de pot op kan enzo (las ik ergens ooit)
quote:ja idd als hij praat dan zie je echt een beetje de punt van zn oor zo trillen net zoals dat met de puppet ook was........echt supergoed gelukt alleen de kleur groen was totaal anders dan die van de puppets
Op dinsdag 21 mei 2002 13:37 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
Ik zág juist WEL de hand van Oz in Yoda, ondanks dat ie CGI was!! perfecte beweginkjes alsof er iemand met z'n duim heen en weer ging, de meest perfecte CGI-character ooit in een film als je het mij vraagt... hier kon Final Fantasy nog een hele dikke punt aan zuigen (alleen comic-achtige wezens als Shrek vond ik mooier.. dat wel)
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 21-05-2002 13:38]
quote:Dat verhaal circuleert al 9 jaar rond. Iets met de Ark van Noach, begreep ik in 1995.
Op dinsdag 21 mei 2002 13:37 schreef Bolderbast het volgende:(en daar moet George een goed verhaal voor bedenken)
quote:Dat de CGI in orde zou zijn had ik wel verwacht en Yoda heeft ook veel prachtige details. Maar de mimiek in het gezicht was zo enorm overdreven! Wenkbrouwen die op en neer gaan als neukende rupsen en een tong die uit de mond schiet alsof Yoda een leguaan is... tssk. Ik blijf er bij dat de muppet realistischer bewoog. Ja, je kon zien dat het een muppet was maar hij leefde tenminste.
Op dinsdag 21 mei 2002 13:37 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
Ik zág juist WEL de hand van Oz in Yoda, ondanks dat ie CGI was!! perfecte beweginkjes alsof er iemand met z'n duim heen en weer ging, de meest perfecte CGI-character ooit in een film als je het mij vraagt... hier kon Final Fantasy nog een hele dikke punt aan zuigen (alleen comic-achtige wezens als Shrek vond ik mooier.. dat wel)
quote:Hij was toen nog relatief jong...
Op dinsdag 21 mei 2002 13:37 schreef Bolderbast het volgende:[..]
ja idd als hij praat dan zie je echt een beetje de punt van zn oor zo trillen net zoals dat met de puppet ook was........echt supergoed gelukt alleen de kleur groen was totaal anders dan die van de puppets
Persoonlijk vind ik de Aqualish species leuk:
deze EV-9D9 heeft een schitterende stem:
En dit is mijn nieuwe favoriet: Geonosian, de mensen die hebben gekeken weten vast wel waarom.
En er zijn natuurlijk veel meer "mooie" wezens, zoals de Tusken Raiders, de Sullusten species, Mas Amedda etc.
quote:Kan ik héél kort over zijn:
Op dinsdag 21 mei 2002 15:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wat ik me afvraag: Wat is jullie favoriete creature of droid in Star Wars?Persoonlijk vind ik de Aqualish species leuk:
[afbeelding]deze EV-9D9 heeft een schitterende stem:
[afbeelding]En dit is mijn nieuwe favoriet: Geonosian, de mensen die hebben gekeken weten vast wel waarom.
[afbeelding]En er zijn natuurlijk veel meer "mooie" wezens, zoals de Tusken Raiders, de Sullusten species, Mas Amedda etc.
code:Yoda
quote:Ik heb hem twee keer in cinestar Enschede gezien. allebei 7,50 dachtik. Eerste keer in zaal 4 (grootste zaaal met grootste scherm, en die zaal was idd groot
![]()
fuck de pleuro
![]()
quote:Vergelijk de namen Sidious en Syfa-dious eens met elkaar... dit viel me de eerste keer dat die naam werd genoemd al op.
Op dinsdag 21 mei 2002 00:28 schreef TheMarco het volgende:[..]
Die waren besteld door een vage "verdwenen" Jedi voor zover ik begrepen had. Nu kwamen ze Yoda uiteindelijk goed van pas om Dooku aan te pakken.
Wat er precies achter zit/zat en wat ermee gaat gebeuren dat zullen we wel pas in Episode III zien denk ik....Overigens was er wel een scene waarin enorme hoeveelheden clones ingescheept werden. Dit werd ook al omlijst door de Imperial March muziek zelfs.
quote:ik denk niet dat ie een Sith-naam zou nemen die er nogal op lijkt. Tyrannus lijkt ook niet echt op Dooku, Vader ook niet op Skywalker.
Op dinsdag 21 mei 2002 15:45 schreef LenL het volgende:[..]
Vergelijk de namen Sidious en Syfa-dious eens met elkaar... dit viel me de eerste keer dat die naam werd genoemd al op.
quote:die handle van zijn lichtzwaard is toch al anders dan de normale. Er zit een knik in ofzo. Misschien dat het daardoor lijkt alsof ie scheef staat?
Op dinsdag 21 mei 2002 15:48 schreef LenL het volgende:
Nog een foutje, ergens bij de laatste gevechten staat de lightsaber van Count Dooku enorm scheef.
quote:Hadden ze op z'n minst een fatsoenlijke acteur kunnen zoeken voor die rol. Deze Anakin-glasbak bakte er niks van.
Op dinsdag 21 mei 2002 13:17 schreef MeneerTim het volgende:
Al die Star Wars helden zijn, op Han Solo en Anakin Skywalker na, temperamentloze, saaie en immer politiek correcte figuren.
Solo was idd kewl
[Dit bericht is gewijzigd door Antikal op 21-05-2002 16:55]
quote:Zo beter?
Op dinsdag 21 mei 2002 15:10 schreef Tokus het volgende:
Enigzins off-topic hoor, maare, Quasar_de_Duif, kan jij je icon aub niet direct vanaf starwars.com linken, want hij is 125kb groot ongeveer! Das nogal erg overdreven voor iets wat je verkleind naar 60x60 pixels.
quote:Hij viel mij reuze mee... inderdaad geen goed acteur maar afgezien van Frank Oz, Christopher Lee, I.L.M., George Lucas, Sir Alec Guinness en Harrison Ford (in volgorde van Grootsheid) heeft er geen enkel supertalent aan de starwars films meegewerkt.
Op dinsdag 21 mei 2002 16:22 schreef Antikal het volgende:[..]
Hadden ze op z'n minst een fatsoenlijke acteur kunnen zoeken voor die rol. Deze Anakin-glasbak bakte er niks van.
Solo was idd kewl
[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 21-05-2002 20:07]
quote:in episode 1 daarentegen heeft ie (bijna) dezelfde kleur als in de oude trilogy.........als hij nu in 1 ook zo donkergroen was geweest dan had het geklopt wat jij zegt dat hij gewoon veel jonger is
Op dinsdag 21 mei 2002 15:01 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Dat de CGI in orde zou zijn had ik wel verwacht en Yoda heeft ook veel prachtige details. Maar de mimiek in het gezicht was zo enorm overdreven! Wenkbrouwen die op en neer gaan als neukende rupsen en een tong die uit de mond schiet alsof Yoda een leguaan is... tssk. Ik blijf er bij dat de muppet realistischer bewoog. Ja, je kon zien dat het een muppet was maar hij leefde tenminste.
[..]Hij was toen nog relatief jong...
als 'size matters not' zoals hij zelf zegt in empire strikes back (x-wing optillen etc.) waarom heeft ie dan zo'n moeite met die pilaar optillen?\
tezza
quote:Omdat de pilaar viel?
Op dinsdag 21 mei 2002 19:51 schreef tezza het volgende:
als 'size matters not' zoals hij zelf zegt in empire strikes back (x-wing optillen etc.) waarom heeft ie dan zo'n moeite met die pilaar optillen?\
quote:in empire strikes back moet ie zich anders ook aardig inspannen
over yoda gesproken,als 'size matters not' zoals hij zelf zegt in empire strikes back (x-wing optillen etc.) waarom heeft ie dan zo'n moeite met die pilaar optillen?\
tezza
kost gewoon veel kracht maar iedereen kan het, ongeacht de grootte
quote:Sir Alec Guinness en Christopher Lee zijn toch ook niet de eerste de beste acteurs hoor.
Op dinsdag 21 mei 2002 18:14 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Hij viel mij reuze mee... inderdaad geen goed acteur maar afgezien van Frank Oz, I.L.M., George Lucas en Harrison Ford (in volgorde van Grootsheid) heeft er geen enkel supertalent aan de starwars films meegewerkt.
-edit-Volgorde van Grootsheid aangepast.
quote:Precies. En je moet het zo zien: Of je tilt een kratje bier op vanaf de grond, of je houdt het al vallende tegen.
Op dinsdag 21 mei 2002 19:55 schreef Bolderbast het volgende:kost gewoon veel kracht maar iedereen kan het, ongeacht de grootte
quote:Omdat hij in Empire Strikes Back ook alweer een aantal tientallen jaren ouder is en dus de force weer beter kan beheersen?
over yoda gesproken,als 'size matters not' zoals hij zelf zegt in empire strikes back (x-wing optillen etc.) waarom heeft ie dan zo'n moeite met die pilaar optillen?\
tezza
quote:Ik zet ze er wel achter/tussen. En de eerste heeft jaren besteed aan het zich schamen voor zijn rol.
Op dinsdag 21 mei 2002 19:55 schreef Tokus het volgende:[..]
Sir Alec Guinness en Christopher Lee zijn toch ook niet de eerste de beste acteurs hoor.
quote:Als je toch met nummertjes gaat gooien zeg dan gelijk het volgende erbij:
Op dinsdag 21 mei 2002 20:13 schreef SunChaser het volgende:
Overal lees je dat SPIDERMAN dit weekend starwars heeft verslagen qua boxoffice. 93 miljoen tegen 114 miljoen dollar. Maar nergens lees je dat spiderman in 1500 zalen meer draait.
Spider-Man had in het 1e weekend (3 tot 5 mei) gemiddeld $31,769 per scherm ($114,844,116 op 3615 schermen).
Star Wars Episode 2: Attack of the Clones had in het 1e weekend (17-19 mei) gemiddeld $25,317 per scherm ($80,027,814 op 3161 schermen).
Sorry Sunchaser, Spider-Man heeft het toch beter gedaan. En het verschil is dus 500 zalen, niet 1500.
source: http://www.boxofficemojo.com
quote:ik gebruik boxofficeguru.com
Op dinsdag 21 mei 2002 20:51 schreef Tokus het volgende:[..]
Als je toch met nummertjes gaat gooien zeg dan gelijk het volgende erbij:
quote:ok, wat lees ik daar:
Op dinsdag 21 mei 2002 21:02 schreef SunChaser het volgende:[..]
ik gebruik boxofficeguru.com
Directed by Sam Raimi, Spider-Man swung into a massive 3,615 theaters and averaged an eye-popping $31,769 per theater.
Zelfde cijfers.
quote:Er zijn meer "oudere" jedi's dan alleen Obi-Wan
Op dinsdag 21 mei 2002 20:49 schreef catfish het volgende:
[...]
het rare is dat Yoda daarom een opmerking maakt in de zin van dat er "bepaalde OUDERE" jedi zijn die zichzelf ook overschatten! aangezien dat ik denk dat Windu dit wel niet zal zijn (wordt toch als 2e belangrijkste beschouwd d8 ik?) veronderstel ik dat hij eigenlijk Obi-One bedoeld omdat het de enigste jedi is die we kennen van de groep
Ik moet de ervaring van daarnet nog even laten bezinken...
Wow.
quote:jij had niet door wie Boba Fett is zeker?
Op dinsdag 21 mei 2002 22:22 schreef victorinox het volgende:
[SPOILER][/SPOILER]
quote:Foutje, Boba is de kloon die hij heeft gekregen!
Op dinsdag 21 mei 2002 22:22 schreef victorinox het volgende:
[SPOILER]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kan het zijn dat Jango Fett niet echt dood is, maar dat
dat de kloon was die hij gekregen had?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[/SPOILER]
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 22:30 schreef Dr_Crouton het volgende:Natalie Portman Natalie Portman Natalie Portman Natalie Portman Natalie Portman Ik moet de ervaring van daarnet nog even laten bezinken...
Wow.
quote:oh kut oh kut oh kut oh kut, shame me i am
Op dinsdag 21 mei 2002 22:35 schreef Tokus het volgende:jij had niet door wie Boba Fett is zeker?
quote:dat had ik dus ook niet door!!!
Op dinsdag 21 mei 2002 22:35 schreef Tokus het volgende:[..]
jij had niet door wie Boba Fett is zeker?
heb ik zo slecht opgelet dan????? extra reden om m nog een x te zien
quote:Ik lees het nu ook, op imdb. Spiderman brengt meer op.
Op dinsdag 21 mei 2002 21:06 schreef Tokus het volgende:
ok, wat lees ik daar:
Trouwens, een 3 daagse weekendopbrengst van 43 miljoen dollar is ook fantastisch. Zie ik SW nog niet doen.
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 22:39 schreef MeneerTim het volgende:[..]
!
hier had ik haar graag wat langer in gezien
quote:Clones opened with less prints playing on an estimated 6,000 total screens. By comparison, Spider-Man bowed in 3,615 locations with about 7,500 prints.
Op dinsdag 21 mei 2002 20:51 schreef Tokus het volgende:
Als je toch met nummertjes gaat gooien: het verschil is dus 500 zalen, niet 1500.
quote:Sipho Dias
Op dinsdag 21 mei 2002 11:15 schreef Tokus het volgende:
het lijkt me dat die Sipho Dias (of hoe je het ook schrijft) dan toch niet in episode 1 zit, aangezien Obi-Wan zegt dat hij denkt dat die al langer dan 10 jaar dood is. Wellicht was het Count Dooku die onder die naam die order plaatste, en dan Jango Fett benaderde als Lord Tyrannus?
Sidious
Sipho Dias
Sidious
ring a bell?
quote:Waarom kennen Obi-Wan, Yoda en die andere knakker hem dan wel, maar herkennen ze hem niet als Palpatine? Nee, ik denk dat zijn naam alleen gebruikt is. Nergens in de film is namelijk genoemd hoe lang geleden hoe lang geleden de bestelling is gedaan, toch?
Op woensdag 22 mei 2002 02:13 schreef Ener-G het volgende:[..]
Sipho Dias
Sidious
Sipho Dias
Sidious
ring a bell?
quote:De clones zijn ongeveer 10 jaar terug besteld, dat wordt wel verteld.
Op woensdag 22 mei 2002 08:36 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Waarom kennen Obi-Wan, Yoda en die andere knakker hem dan wel, maar herkennen ze hem niet als Palpatine? Nee, ik denk dat zijn naam alleen gebruikt is. Nergens in de film is namelijk genoemd hoe lang geleden hoe lang geleden de bestelling is gedaan, toch?
quote:Vergeet Natalie Portman niet
Op dinsdag 21 mei 2002 22:30 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hmm, waar te beginnen...Natalie Portman Fantastische achtervolgingsscène op Coruscant Natalie Portman Mooie omgevingen Natalie Portman Fantastische achtervolgingsscène in de ring van Geonosis Natalie Portman Prachtige battle-scenes in de arena en daarbuiten op Geonosis Natalie Portman Ik moet de ervaring van daarnet nog even laten bezinken...
Wow.
gok es
quote:Yep, idd! Ik dacht eerst nog dat ie Amidala zou gaan redden ergens in deel 3 ofzo, maar die zal wel doodgaan vrees ik...
Op maandag 20 mei 2002 16:21 schreef Bolderbast het volgende:[..]
oeiiii die zin heeft wel wat, daar had ik dus nog niet aan gedacht!!!
dat maakt die slechte scene toch weer een beetje goed dan
(dood van shmi vind ik nl 1 vd slechtste scenes van de film)
En die sterfscene deed mij meteen denken aan die scene uit "The Mask"
- De hoofdrol wordt vertolkt door één of andere boerenzoon die te slecht acteert om in "Vara's oppassen!!!" mee te mogen spelen.
- De film heeft de diepgang van een Britney Spears videoclip, de uitermate zwakke normale scenes worden alleen gebruikt om alle aktiescenes aan elkaar te plakken.
- Er is lukraak een liefdesverhaal ingeperst wat nauwelijks een raakvlak heeft met de rest van de film. Pas op de hele Star Wars cyclus heeft het een beetje betekenis.
- De noodzaak voor deze film binnen de hele cyclus is zeer beperkt.
Er moesten een aantal dingen verklaard worden voor het totale verhaal maar Lucas had er volgens mij niet zo'n zin in om deze film te maken. De cruciale onderdelen zijn echt even snel er doorheen geragd; wat minieme voortekenen voor Anakin's switch naar de Dark Side, het ontstaan van zo veel Stormtroopers, de herkomst van Boba Fett en de ontmoeting van de ouders van Leia en Luke. Dat moest even geregeld worden binnen het verhaal en veel meer functie heeft dit deel volgens mij niet.
Ik hoop dat George Lucas voor het volgende deel een echte regisseur in dienst neemt en zelf Special Effects Supervisor o.i.d. wordt. Mischien dat het verhaal dan overeind blijft want dit is eeuwig zonde.
quote:gokje: jij bent geen star wars fan????
Op woensdag 22 mei 2002 19:54 schreef Dante_A het volgende:
Hhhmm. ik ben gisteren geweest en ik geef hem niet meer dan een 5. Wat een k*tfilm zeg!
Ik loop zelden een bioscoop uit maar dit keer scheelde het weinig.- De hoofdrol wordt vertolkt door één of andere boerenzoon die te slecht acteert om in "Vara's oppassen!!!" mee te mogen spelen.
- De film heeft de diepgang van een Britney Spears videoclip, de uitermate zwakke normale scenes worden alleen gebruikt om alle aktiescenes aan elkaar te plakken.
- Er is lukraak een liefdesverhaal ingeperst wat nauwelijks een raakvlak heeft met de rest van de film. Pas op de hele Star Wars cyclus heeft het een beetje betekenis.
Er moesten een aantal dingen verklaard worden voor het totale verhaal maar Lucas had er volgens mij niet zo'n zin in om deze film te maken. De cruciale onderdelen zijn echt even snel er doorheen geragd; wat minieme voortekenen voor Anakin's switch naar de Dark Side, het ontstaan van zo veel Stormtroopers, de herkomst van Boba Fett en de ontmoeting van de ouders van Leia en Luke. Dat moest even geregeld worden binnen het verhaal en veel meer functie heeft dit deel volgens mij niet.Ik hoop dat George Lucas voor het volgende deel een echte regisseur in dienst neemt en zelf Special Effects Supervisor o.i.d. wordt. Mischien dat het verhaal dan overeind blijft want dit is eeuwig zonde.
met dat laatste ben ik het btw wel eens, dat Lucas het regisseren aan iemand anders moet overlaten......bij The Empire Strikes Back is dit nl. heel goed te merken
All in all toch 1 avond dolle pret.
quote:Met VOORSTUKJES 2 uur 45
Op woensdag 22 mei 2002 21:41 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
huh? hij duurt geen 2 uur 45, maar 2 uur 25 (of volgens imdb 2 uur 22)
En 't acteerwerk is ook erg houterig soms. Vandaag The Empire Strikes Back gekeken, viel me op dat Harisson Ford zo ontzettend goed daarin bezig was. Heet natuurlijk, humoristisch en bevlogen. Ook de liefdesrelatie tussen Solo en Leia is niet zo ontzettend slijmerig gebracht als in AOTC, gewoon veel luchtiger en tussen de actie door.
En die vliegende peer, dat is gewoon onvergeeflijk
quote:sinds wanneer is het verhaal van 2 zo slecht dan????
Op woensdag 22 mei 2002 20:56 schreef Robino het volgende:
Sinds wanneer wordt het verhaal beter als je een andere regisseur aan het roer zet?
andere regisseur kan de dialogen wel beter neerzetten, en de houding van de personen veranderen
De "NIEUWE" trilogie is niet het verhaal van Anakin, Obi Wan e.d. Ik voel ook helemaal niks voor die twee. Het is niet interessant e.d.
Maarr de nieuwe trilogie vertelt mijn inziens veel meer het verhaal van de oude republiek die langzaam maar steeds sneller uit elkaar valt.. En dat is in mijn ogen erg goed gedaan..
-De Jedi die steeds arroganter worden (zie bvb de scenes in de arena sommige Jedi zijn wel erg eager aan het vechten)
-Het gekonkel in de senaat..
en de enige echte hoofdpersoon van deze nieuwe trilogie is volgens mij Yoda die als enige het verval lijkt te zien en die door heeft dat er iets slechts aan de hand is.
Btw:
Ik geloof dat Sunchaser sommige decors wel wat op de Kronieken van pandarve vond lijken Thorgal vraagt welke Storm boeken dan
Ik vind vooral Coruscant en Geonosis erg veel lijken op de boeken van Ravian (mezieres)..
Lees "De Sferen van de macht" en "De vogels van de Meester" en je weet waar ik het over heb.
(idd Mezieres heeft ook The Fifth Element gedeeltelijk ontworpen)
quote:eh.. :| oops
Op woensdag 22 mei 2002 22:00 schreef victorinox het volgende:[..]
Met VOORSTUKJES 2 uur 45
quote:Ik reageerde op deze opmerking:
Op woensdag 22 mei 2002 23:11 schreef Bolderbast het volgende:
sinds wanneer is het verhaal van 2 zo slecht dan????
quote:Lijkt me alleen dat een regisseur weinig aan het verhaal kan doen. Een regisseur is "slechts" artistiek regisseur.
Ik hoop dat George Lucas voor het volgende deel een echte regisseur in dienst neemt en zelf Special Effects Supervisor o.i.d. wordt. Mischien dat het verhaal dan overeind blijft want dit is eeuwig zonde.
Overigens heb ik EII niet gezien dus ik zeg nergens dat het een slecht verhaal is.
quote:Dat verandert nog niks aan het verhaal
andere regisseur kan de dialogen wel beter neerzetten, en de houding van de personen veranderen
De dikke pluspunten:
- Natalie Portman en Christopher Lee
- maar ook Yoda, zijn gevecht was echt te gek!
- En de soundtrack "Across The Stars" als ik dat nummer hoor krijg ik koude rillingen over mijn rug.
--> Ik ben Die-Hard Star Wars fan! hou dat in de gaten
quote:Detroitnews blaat er het volgende over:
Star Wars is racistischDe nieuwe Star Wars film "Attack of the Clones" is denigrerend voor Mexicaanse immigranten. De klonen zijn gemodeleerd naar het model van huurling Jango Fett (foto), en worden uiteindelijk trouwe bondgenoten van Darth Vader. Maar "Latino-Amerikanen" vinden dat de klonen overduidelijk Zuidamerikaanse trekjes hebben. Star Wars zou daarmee de paranoia tegen Mexicaanse immigranten nog verder aanwakkeren.
quote:
Critics say 'Clones' has racial stereotypesBy Michael H. Hodges / The Detroit News
Temuera Morrison is Jango Fett in "Star Wars: Episode II -- Attack of the Clones."
"He looked totally Latino," says Martina Guzman about Temuera Morrison, the actor who plays Jango in "Attack of the Clones."
George Lucas, sometimes accused of reinforcing racial stereotypes with his movies, has done it again, according to critics.
Latino critics in particular charge his latest Star Wars epic, Episode II: Attack of the Clones, toys with American paranoia about Mexican immigration with its cloned army of swarthy lookalikes who march in lockstep by the tens of thousands, and ultimately end up serving as Darth Vader's white-suited warriors.
Modeled on bounty hunter Jango Fett, the clones, we're told, are genetically modified for docility and obedience. The breeding project, conducted by long-necked aliens who look like refugees from Close Encounters of the Third Kind, takes place on the planet Kamino -- soundalike for the Spanish word "camino," which means "road" or "I walk."
Temuera Morrison, the actor who plays Jango, is a New Zealander of Maori descent. But that didn't get in the way of some members of an eight-person Detroit News panel assembled to review the film.
"He looked totally Latino," says Martina Guzman, a Detroiter who's managing a State House election campaign.
"And his kid," says Wayne State history professor Jose Cuello, referring to the young Boba Fett, "looked even more Latino."
It reminds Cuello a little bit of "those Reagan ads in the 1980 campaign, that suggested if Nicaragua went communist, you'd have wild-eyed Mexicans with guns running across the California border."
A flabbergasted Lucasfilm spokeswoman, Jeanne Cole, says "This is the first we've heard of this. Star Wars," she says, "is a fantasy movie filled with creatures and aliens from all different planets and universes and galaxies. There is no basis for this."
Lucas was in Cannes and could not be reached for comment.
The celebrated mythmaker has been through what some might call the p.c. mill before.
In 1999, a furor erupted over The Phantom Menace's Jar Jar Binks, a floppy-eared alien whom some read as a sort of Stepin Fetchit by way of the West Indies.
"Everyone I've ever spoken to says there's a Rastafarian element to his speech, his walk, and in his 'dread' ears," says copy editor Robert del Valle, who was on The News panel with Guzman and Cuello.
But such allegations were dismissed as "absurd" by Lucas in a Thursday interview published in the Washington Post. "People say, 'He sounds Caribbean.' Well, he doesn't. He's a complete invention. It's a different language. Just because he speaks with that accent doesn't mean it's a racial stereotype."
The interview did not address the clone issue.
A somewhat muted Jar Jar makes another appearance in Clones, but it is the dark-skinned Jango-copies that seem to have caught some audience members' attention this time around.
Still, not everybody's buying it.
Harry Knowles, on-line film reviewer and author of Ain't It Cool: Hollywood's Red-Headed Step-Child Speaks Out (Time Warner), says the whole Jango ethnic premise is "reading racism into something that's not there -- it's just in the minds of the viewers. It's like calling Jar Jar racist when all he is is Bullwinkle."
The Jango dispute surfaced in internet chat rooms devoted to Star Wars days before the movie's release, says panelist Gary Anderson, the artistic director at Detroit's Plowshares Theatre and longtime Star Wars student and critic.
If the planet name "Kamino" caught some Latinos' attention, three Arab-Americans on The News' panel seized on the fact that Jango's son calls him "Baba."
"I frankly think the bounty hunter is Arab," says college counselor Imad Nouri of Royal Oak.
"He's basically a terrorist," explains Nouri, "and 'baba' is Arabic for 'father.' "
Such allegations have a long history in that galaxy far, far away. A number of observers noted that the 1977 original was, at least at the human level, an all-white party -- looking, in Anderson's words, "like the Ku Klux Klan's fantasy of the future."
The only exception was Darth Vader's basso-profundo voice, supplied by African-American actor James Earl Jones.
Which leads to all sorts of ironies, intentional or not: Darth Vader has a black man's voice when he's bad, but in Clones -- before Anakin Skywalker does the Darth-thing and defects to the Dark Side -- he's a white guy, played by Hayden Christensen.
The big question lurking beneath all this ethnic deconstruction: Could any of this possibly be deliberate?
For their part, The News' panelists were divided.
"The plot is so superficial," says Cuello, "I don't think they could possibly have any deliberate intent about manipulating images."
Like almost everybody who commented on Lucas, Anderson doubts there's anything malicious going on.
"If your entire world perspective is based on 1950s TV and films, what do you expect?" he asks. "Garbage in and garbage out."
For her part, Guzman was astonished that, given the Jar Jar flap, Lucas didn't scrutinize everything a little more critically this time around. "He's been criticized before," she says. "So he had a choice."
It's not that she's opposed to Latin-looking baddies per se. She just wishes the occasional swarthy good guy would get as much on-screen time as the villain.
"Jimmy Smits had all of two lines in the whole movie," Guzman says. "And Samuel Jackson had like five. Then there's the bad guy."
For pop-culture professor Robert Thompson at Syracuse University -- who has yet to see Clones -- the issue boils down to whether Lucas really wanted to tweak Anglo fears.
He's inclined to say no, attributing Lucas' occasionally confusing choices to "a certain degree of cluelessness. Look at Jar Jar Binks. The moment that guy comes on the screen, you wonder what in the world they were thinking. This isn't 1957. Didn't anybody say, 'Have you paid attention to what this guy is doing?' "
The sad thing, he says, is that the Star Wars saga is also "about tolerance and dignity. But then you've got this 'camino' thing, which sounds a little creepy, and swarthy people who march in uncountable masses."
Thompson calls the imagery in Star Wars a "great big Rorschach test, not just for the people who watch the movies, but for Lucas himself." With the latter, that leads him to two possibilities.
"One is that this is coming out of the id of the creator without translation -- a West Coast fear of the Latino population in America." (Lucas grew in the 1950s in Modesto, Calif., the agricultural town immortalized in American Graffiti, and one visited annually by thousands of migrant workers.)
The second hypothesis, he notes, is that it's all deliberate -- a way to prompt deep emotional response in audiences by probing "a phobia that's afoot in America. And that's the scarier interpretation."
Or, as some argue, perhaps it's all stuff and nonsense.
Knowles at aintitcool.com keeps emphasizing on the fact that Temeura Morrison, the actor who plays Jango, is Maori.
When asked how audiences are supposed to know that, he says, "How can you tell? You stay for the end credits. Is his name 'Raul Julia?' No."
But even if Jango was meant to be taken as a Latino, others just don't see a problem.
"At least we're in the picture," says Hollywood producer Michael Gonzalez with a laugh.
"I mean, what did we have before -- Lt. Torres on Star Trek? It's just a movie," he says. "It's just fun. And you're going to hit a stereotype one way or another. At least we get some screen time."
In any event, Guzman doubts most Hispanics will notice, if only "because they're so used to seeing images like that of themselves -- little dialogue, always being the bad guy. It's going to take the intellectual community to call Lucas on what he's doing."
Latinos are now the nation's largest minority. But box-office analyst Adam Farasati -- who argues Hollywood rarely takes minority concerns into consideration -- doesn't see any collateral damage to the film's profits.
"The only real issue is that Attack of the Clones is one of most anticipated movies of all time," he says from RealSource's Los Angeles office.
"And beyond that, any type of media attention -- even negative -- really just creates more hype for a film that has hype coming out its ears."
quote:Sommige mensen moeten ook overal wat over te zeuren hebben....
Op donderdag 23 mei 2002 16:05 schreef Duiveltja het volgende:
Lang gequote verhaal
blijkt dat die de Hangman speelt in From Dusk Till Dawn 3. Das een meesterlijke film zeg... die is ook zo slecht dat ie goed wordt.
De acteurs die Jango, Boba de clones spelen zijn dus Maori, oftewel de lichtgetinte bevolkingsgroep uit Nieuw Zeeland en omgeving en geen Latino.
[sarcasm mode]
Hmm.. wacht, ze hebben allemaal een australisch accent, aaargh ! Racisme tegen de kangaroes !!! Kom op voor de rechten van de koalabeer !!!
[/sarcasm mode]
En waar noemt Boba z'n vader dan baba ? Het enige dat ik em heb horen zeggen is 'Dad'. Ja, die kleine heet Boba, en dat lijkt er wat op, maar zo heet ie al sinds 1977...
En dat JarJar gezeur... Laat ook maar...
Valt mee dat ze het nog niet over Watto hebben. Volgens mij was George Lucas het gezeik na Ep1 zo zat, dat ie em een extra stereotiep Jiddisch uiterlijk heeft meegegeven
Enne, effe een overzichtje van de zogenaamd alleen maar blanke good guys :
Padme - Blank, bruin haar
ObiWan - Blank, blond haar
Capt. Typho - Bruin
Queen Jamilia - Zwart (onder de make-up)
Mace Windu - Zwart
Yoda - Groen ( )
Bail Organa - Latino (hey, dus toch)
Voordat de lijst te lang wordt, jullie snappen wel wat ik bedoel
Als die critici nou eens gaan kappen met dat gezeik, en wat nuttigs gaan doen...
Het verhaal valt allemaal op zijn plaats.
edit
oja het geluid was ook weer super gaaf, alleen jammer het het zo zacht stond in de bios.
[Dit bericht is gewijzigd door appelsientje op 25-05-2002 15:45]
Wat me na de tweede keer opviel:
- Ik vond hem beter...
- Het IMHO briljante love theme van Williams paste helemaal niet bij de platte liefdesperikelen van Anakin en Amidala
- Verhaal valt steeds beter op zijn plaats... Ep 1,2 en 3 gaan volgens meer over de downfall van the republic dan over de reis van Anakin naar het kwade.
- Waarom reageren de Jedi in zijn geheel niet op die Syfo-Dias.. The Council neemt het voor kennisgeving aan en doet er verder vrij weinig mee.
-Christopher Lee... rules.. Briljant hoe hij zich van de domme houdt tijdens de oorlog.
-Yoda .. Het blijft een geweldige fight scene..
-Het lightsabre duel tussen Obi Wan en Dooku valt imho in het niet tussen dat van hem en Qui Gon met Darth Maul in episode 1.
- Wel een beetje sneu dat een stel kids aan een ervaren Jedi uit moet leggen waar een planeet is gebleven.
- Yoda is tegen het clone -leger maar gaat ze wel ophalen Ik heb zo'n idee dat we hier nog niet alles over weten..
- Puntje van kritiek over de SFX.. Sommige backgrounds leken wel oude Matte paintings.. vooral sommige stukken van Coruscant en Naboo..
Maar dat mag de pret niet drukken..
- Voorstukjes... We werden getracteerd op de trailer van Scooby Doo
....
[Dit bericht is gewijzigd door thorgal op 26-05-2002 00:02]
quote:Waarmee is dat leger betaald eigenlijk? En ik vond het wel raar dat Yoda binnen een dag dat hele leger op het slagveld had.
Op zaterdag 25 mei 2002 23:46 schreef thorgal het volgende:
[- Yoda is tegen het clone -leger maar gaat ze wel ophalenIk heb zo'n idee dat we hier nog niet alles over weten..
quote:Dat vroeg ik me ook af.
Op zondag 26 mei 2002 00:27 schreef SunChaser het volgende:[..]
Waarmee is dat leger betaald eigenlijk? En ik vond het wel raar dat Yoda binnen een dag dat hele leger op het slagveld had.
Maar goed snel was het wel jah
Leek wel een kindercrèche, daar in Pathé Arena 13.
Blijft goed, ondanks het na een spetterende start het trage begin en midden. Vanaf het moment dat Obi-Wan het clone-leger ontdekt, gaat het spannend worden.
wat ik me afvraag is hoe die clones van lenige soldaten in II later in deel IV en later zo onnauwkeurig kunnen gaan schieten...
quote:[offtopic]
-Voorstukjes... We werden getracteerd op de trailer van Scooby Doo
....
Ik heb gesproken
[/offtopic]
quote:na hem 1x gezien te hebben ben ik het voor het grootste deel wel met je eens moet ik zeggen
[off topic]
Vreemd:
Voor de Grunningers onder ons.. Geluid in Camera was deze keer kut.. terwijl geluid in Pathe juist nu wel redelijk OK was....
[/off topic]Wat me na de tweede keer opviel:
- Ik vond hem beter...
- Het IMHO briljante love theme van Williams paste helemaal niet bij de platte liefdesperikelen van Anakin en Amidala
- Verhaal valt steeds beter op zijn plaats... Ep 1,2 en 3 gaan volgens meer over de downfall van the republic dan over de reis van Anakin naar het kwade.
- Waarom reageren de Jedi in zijn geheel niet op die Syfo-Dias.. The Council neemt het voor kennisgeving aan en doet er verder vrij weinig mee.
-Christopher Lee... rules.. Briljant hoe hij zich van de domme houdt tijdens de oorlog.
-Yoda .. Het blijft een geweldige fight scene..
-Het lightsabre duel tussen Obi Wan en Dooku valt imho in het niet tussen dat van hem en Qui Gon met Darth Maul in episode 1.
- Wel een beetje sneu dat een stel kids aan een ervaren Jedi uit moet leggen waar een planeet is gebleven.
- Yoda is tegen het clone -leger maar gaat ze wel ophalenIk heb zo'n idee dat we hier nog niet alles over weten..
- Puntje van kritiek over de SFX.. Sommige backgrounds leken wel oude Matte paintings.. vooral sommige stukken van Coruscant en Naboo..
Maar dat mag de pret niet drukken..
-Voorstukjes... We werden getracteerd op de trailer van Scooby Doo
....
wordt tijd voor een 2e keer en gauw
Syfo Dias vind ik ook vaag, ik dacht dus de 2e keer wordt dat misschien wat duidelijker.....en wat betreft dat Yoda met het clone leger aan komt zetten is logisch toch wat moet hij anders???? in zn eentje al die droids in de pan hakken ???
SFX had ik btw niks over te klagen.....en Scooby Doo bevat Sarah M. Gellar dus dat valt ook vol te houden
ff wat anders: vandaag heb ik nog een stuk Episode 1 gekeken
en met episode 2 in mn achterhoofd vond ik m echt wel beter dan voorheen!! alles is duidelijker........en ik kreeg eindelijk ook de SW feeling die ik voorheen bij 1 nooit voelde.......meer mensen die hun mening over Episode 1 veranderde na het zien van 2????
quote:Tja, nu is het nog maatwerk, later wordt het keiharde massaproductie.
Op zondag 26 mei 2002 02:11 schreef Dr_Crouton het volgende:
wat ik me afvraag is hoe die clones van lenige soldaten in II later in deel IV en later zo onnauwkeurig kunnen gaan schieten...
quote:Idd, de troepen zijn nu nog van Kenwood, maar in de toekomst wordt het Yoko.
Op zondag 26 mei 2002 10:27 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Tja, nu is het nog maatwerk, later wordt het keiharde massaproductie.
Yoda was erg goed geanimeerd, eerlijk is eerlijk, al lijkt hij niet meer op de klassieke Yoda. Zijn superfight was precies zoals ik verwacht had van een jedi-master: snel, onvoorspelbaar en als een ballet.
Het duel tussen Anakin en Dooku was erg mooi gefilm, vond ik.
Alleen was Anakin's aandeel een beetje geforceerd in het verhaal gewoven, het kwam niet natuurlijk over... Zoals tussen Han en Leia ging was veel geloofwaardiger. Maar na de Tusken Raiders vond ik hem opmerkelijk sterk in zijn rol.
Spider-man trailer op groot doek is toch wel erg lekker hoor...
quote:wat is de filename dan??? ik kan maar geen werkende vinden!!
Op woensdag 22 mei 2002 17:40 schreef Dauntless het volgende:
Jahoor hij is er ctp Star Wars ep II SVCD, prima kwaliteit (net spiderman) ! Jahoe !!!!!!
quote:jep me too! ik denk ook niet dat die eerste slechter is, het is gewoon een opbouw van verhalen.
Op zondag 26 mei 2002 02:46 schreef Bolderbast het volgende:
ff wat anders: vandaag heb ik nog een stuk Episode 1 gekeken
en met episode 2 in mn achterhoofd vond ik m echt wel beter dan voorheen!! alles is duidelijker........en ik kreeg eindelijk ook de SW feeling die ik voorheen bij 1 nooit voelde.......meer mensen die hun mening over Episode 1 veranderde na het zien van 2????
overigens stel als ze bij de 4,5,6 ook de keuze hadden om cgi te gebruiken tov de toen gebruikte technieken, denk ik dat de keuze snel gemaakt zou zijn.
Zou je een starwars deel 1 & 2 met de oudere technieken van weleer net zo waarderen als dat men in die tijd zou doen?
Raar eigenlijk want nu moet lucas iets maken om de fans tevreden te houden, terwijl hij toen het initiatief had...nu weet iedereen zo makkelijk hoe het wel of niet moet? ik noem dat het forum-denken.....vanuit je luie stoel achter je computertje is je mening zo snel gevormd, maar zaken vanuit het juiste perspectief bekijken is er niet meer bij.
quote:Foei!
Op zondag 26 mei 2002 16:05 schreef krasje het volgende:
wat is de filename dan??? ik kan maar geen werkende vinden!!
quote:correct!! iedereen roept maar dat lucas het slecht doet dit en slecht doet dat, maar kun je daar weleens van spreken? bekijk het geheel in perspectief zou ik zeggen zonder vanuit je luie reet zaken te ventileren zonder verder te kijken dan je neus lang is!
Op zondag 26 mei 2002 17:43 schreef Ez3 het volgende:
Ik vind dat er onterec.....r genomen werden en daardoor cliché en onorigineel werden...
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 26-05-2002 17:57]
Ben dan ook benieuwd wat er in deel 3 gaat gebeuren. (en dat is heeeeeeel erg veel, dus ben alweer bang dat er heen en weer gesprongen wordt.)
En [edit]deze outfit[/edit] was ook errug !!!
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 26-05-2002 20:34]
quote:Dit is voor het eerst dat ik een "azijnpisser-icoontje" zou willen kunnen gebruiken!
Op woensdag 22 mei 2002 19:54 schreef Dante_A het volgende:
Hhhmm. ik ben gisteren geweest en ik geef hem niet meer dan een 5. Wat een k*tfilm zeg!
Ik loop zelden een bioscoop uit maar dit keer scheelde het weinig.- De hoofdrol wordt vertolkt door één of andere boerenzoon die te slecht acteert om in "Vara's oppassen!!!" mee te mogen spelen.
Er moesten een aantal dingen verklaard worden voor het totale verhaal maar Lucas had er volgens mij niet zo'n zin in om deze film te maken. De cruciale onderdelen zijn echt even snel er doorheen geragd; wat minieme voortekenen voor Anakin's switch naar de Dark Side, het ontstaan van zo veel Stormtroopers, de herkomst van Boba Fett en de ontmoeting van de ouders van Leia en Luke. Dat moest even geregeld worden binnen het verhaal en veel meer functie heeft dit deel volgens mij niet.Ik hoop dat George Lucas voor het volgende deel een echte regisseur in dienst neemt en zelf Special Effects Supervisor o.i.d. wordt. Mischien dat het verhaal dan overeind blijft want dit is eeuwig zonde.
quote:Ik herinner me anders een zeer schaars geklede Leia bij Jabba... en dat was voor toen een wel zeeeeeeer gewaagde outfit..
Op maandag 27 mei 2002 00:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Vandaag voor de 2de keer geweest, en het blijft mooi. De liefdesscenes komen wat te snel op gang voor het gevoel maar dat had waarschijnlijk niet anders gekunt vanwege de tijdsnood. Kijk je naar de liefde tussen Solo en Leia, zie je dat dat beter is opgebouwd omdat men dat gespreid heeft over 3 episodes.
Hayden Christensen kwam weldegelijk overtuigend over naar mijn idee, zeker in de emotionele scenes. Portman acteert wat te steriel zeg maar. Trouwens, Star Wars heeft helemaal geen sexicoon nodig (bloot buikje, strakke topjes etc.) Ze is zeker mooi om te zien maar al dat bloot had Princess Leia ook niet nodig.
Verder heb ik me eigenlijk prima vermaakt, en op elke film is natuurlijk dingen aan te merken...
En oja, de ex-vrouw van Lucas meldde ook al dat hij op het gebied van romantiek een zak aardappelen was, duzz het is dan ook logisch dat hij bij het regisseren van zijn film ook met vraagtekentjes rondloopt hoe het allemaal moet..
quote:R2 leek ook wel groter...
Op maandag 27 mei 2002 02:17 schreef SunChaser het volgende:
Volgens mij is C3PO in dit deel groter dan in de delen die nog komen (456).
Overzichtje (*vol met spoilers!*)
+ hele goede aanknooppunten met IV, V + VI: ontwikkeling stormtroopers, Star Detroyers, de eerste tekenen van the Empire, Anakin die steeds slechter wordt (net als Palpatine), ontwikkeling Death Star, familie Owen, uitroeing Jedi's, oorsprong Boba Fett, etc. Het verhaal komt echt op gang nou.
+ betere SFX. Niet alleen lijken de veldslagen deze keer niet op een op hol geslagen intertoys-winkel (TPM), de wezens zien er bijv. ook veel mooier uit (Watto lijkt net echt!).
+ Yoda is echt gaaf als hij gaat vechten! Hij maakt veel moves die Darth Maul ook deed. Nu vind ik hem pas echt de grootste Jedi.
+ Details die later ook terugkomen. Anakin's arm wordt bijvoorbeeld afgehakt. In 'empire strikes back' hakt hij weer de hand van Luke af; in Return of the Jedi doet Luke op zijn beurt weer hetzelfde bij Anakin, en ontdekt tot zijn verbazing dat dat een robotarm was. Nu weten we
waarom!
+ De sfeer van de oude films zit er ook vaak in (Obi Wan vs Jango Fett) terwijl er ook wordt geflirt met films als Blade Runner, Dune e.d. Ik vond het een geslaagde combinatie.
+ Christopher Lee heeft een mooie rol. Tijdens dat gevecht waar hij Obi Wan en Anakin in de pan hakt en de strijd aangaat met Yoda, kan ik bijna niet geloven dat deze man de 80 al is gepasseerd!
+ Ewan McGregor speelt ook beter dan in TPM. Hij lijkt nu veel meer op de 'oude' Obi Wan (sir Alec Guiness), en dat komt niet alleen door die baard.
+ Voor een Star Wars film is hij best gewelddadig: onthoofdingen, afgehakte ledematen e.d. Vind ik eigenlijk wel een pluspunt
- Vooral de eerste helft van de film wordt er belabberd geacteerd. Niet alleen de schuld van de acteurs, want de montage veroorzaakt veel lange pauzes tussen de zinnen, wat onbewust op je zenuwen werkt.
- de liefdesscenes zijn om te kotsen. Belabberde, clichematige dialogen ('ik sterf elke keer een beetje als ik je zie', 'voordat we sterven wil ik zeggen dat ik van je hou', 'de gedachte niet bij je te kunnen zijn martelt mijn hart' etc.).
- Sommige scenes waren gewoon niet boeiend en over the top, zoals Anakin en Padme in de droidfabriek, en ik ergerde me rot aan 3CPO die achter elkaar 12 oneliners opboerde over zijn losgeraakte hoofd.
- leuke actie-scenes met Obi-Wan worden te vaak afgewisseld met dode momenten van Anakin en Padme's ontluikende liefde.
- Yoda heeft minder charisma als computermodel (te kleine oogjes) en hij heeft minder humor dan in de oude SW-films (vond ik ook al bij TPM). Maar zijn gevecht is echt meesterlijk!
Ik las hier ergens dat iemand vond dat er in Episode III nog veel te veel moet gebeuren. Volgens mij valt dat best wel mee: Palpatine maakt zichzelf keizer (hij heeft nu toch al de volle macht dankzij het voorstel van JarJar), Anakin kiest zijn kant en de clone war wordt nu gestreden door een
Empire i.p.v. republiek. Daaruit ontstaat weer protest (de rebellen). Padme krijgt 2 kinderen die worden verborgen en dan zijn we er eigenlijk al. Alleen moeten de Jedi's nog bijna allemaal de pijp uit, maar daar zal Palpatine weinig moeite mee hebben als je zag hoe sterk Dooku alleen al was.
quote:gelul
Op maandag 27 mei 2002 02:18 schreef SunChaser het volgende:
Oja, nog een stelling die ik jullie wil voorleggen. In 4,5 en 5 werd beter geacteerd omdat er echte decors waren. De huidige generatie moet 95% voor een blauw scherm acteren. Lijkt me niet echt inspirerend.
quote:NIet helemaal. Het is moeilijk om een denkbeeldig referentiepunt te nemen terwijl je je ook nog moet inleven in je rol.
Op maandag 27 mei 2002 11:22 schreef haaahaha het volgende:[..]
gelul
Verder zat ik in de zaal en vroeg me telkens af hoe de droids (R2D2 en 3CPO) vergeten waar ze horen, wie hen gemaakt heeft en ook niet het kleinste beetje herkenning hebben in episode IV.
quote:Idd. En ook waarom Dart Vader ze later niet herkend.
Op maandag 27 mei 2002 11:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Verder zat ik in de zaal en vroeg me telkens af hoe de droids (R2D2 en 3CPO) vergeten waar ze horen, wie hen gemaakt heeft en ook niet het kleinste beetje herkenning hebben in episode IV.
quote:Juist, Maar Darth zou ze kunnen zijn vergeten nadat hij getransformeerd werd, bij wijze van brainwash.
Op maandag 27 mei 2002 11:40 schreef SunChaser het volgende:[..]
Idd. En ook waarom Dart Vader ze later niet herkend.
quote:Of wat dacht je van dat al die protocol droids redelijk op elkaar lijken, en die Astromechs ook? Hij heeft er dan in de loop er jaren toch wel meer gezien, en zal ze echt niet allemaal uit elkaar kunnen houden dan.
Op maandag 27 mei 2002 11:50 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Juist, Maar Darth zou ze kunnen zijn vergeten nadat hij getransformeerd werd, bij wijze van brainwash.
quote:wordt gelijkdelijk aan opgebouwd, klopt, maar droids onthouden wel dat ze bezit zijn geweest van een gezin met Owen's en Skywalker's, lijkt mij.
Op maandag 27 mei 2002 11:54 schreef Tokus het volgende:[..]
Of wat dacht je van dat al die protocol droids redelijk op elkaar lijken, en die Astromechs ook? Hij heeft er dan in de loop er jaren toch wel meer gezien, en zal ze echt niet allemaal uit elkaar kunnen houden dan.
Tevens is C-3PO nog niet zo goudkleurig in AOTC als hij later is in ANH.
quote:Maar tussen jonge en oude Anakin zit natuurlijk minder verschil dan tussen Anakin en Darth Vader.
Op maandag 27 mei 2002 11:55 schreef SunChaser het volgende:
Ja, natuurlijk horen ze elkaar te herkennen. C3PO herkende annakin ook na 10 jaar.
quote:die zullen dan nog wel gewist worden, net als Luke eigenlijk moest doen in ANH.
Op maandag 27 mei 2002 11:58 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
wordt gelijkdelijk aan opgebouwd, klopt, maar droids onthouden wel dat ze bezit zijn geweest van een gezin met Owen's en Skywalker's, lijkt mij.
quote:Hij spreekt ze wel vertrouwd toe, dus dat betreft... DV herkent hij zeer zeker als Anakin, of heb jij niet opgelet?
Op maandag 27 mei 2002 12:05 schreef SunChaser het volgende:
Hoe zit dat met Obi One, herkent hij de robots nog in ANH? EN weet hij al dat DV eigenlijk Anakin is?
"Master becomes pupil"
quote:Dat verwacht ik dus ook, ten beveiliging NA de clone wars en de Jedi-vervolging.
Op maandag 27 mei 2002 12:03 schreef Tokus het volgende:[..]
die zullen dan nog wel gewist worden, net als Luke eigenlijk moest doen in ANH.
quote:Dat was gewoon leraartje Yoda die de kids bij het probleem betrokken... Goed van 'em toch?
quote:Die scenes met Watto waren erg goed. Hij is echt een personage geworden, geen vlakke SFX.
Op maandag 27 mei 2002 10:25 schreef Robino het volgende:
+ betere SFX. Niet alleen lijken de veldslagen deze keer niet op een op hol geslagen intertoys-winkel (TPM), de wezens zien er bijv. ook veel mooier uit (Watto lijkt net echt!).
quote:Die vechtscene vond ik zeker gaaf, mooie omgeving ook.
+ De sfeer van de oude films zit er ook vaak in (Obi Wan vs Jango Fett) terwijl er ook wordt geflirt met films als Blade Runner, Dune e.d. Ik vond het een geslaagde combinatie.
quote:Yoda knokt wel tegen een stuntdouble hoor
+ Christopher Lee heeft een mooie rol. Tijdens dat gevecht waar hij Obi Wan en Anakin in de pan hakt en de strijd aangaat met Yoda, kan ik bijna niet geloven dat deze man de 80 al is gepasseerd!
quote:Die humor is weg ja, maargoed, in deel IV is hij een gepensioneerde dementerende
- Yoda heeft minder charisma als computermodel (te kleine oogjes) en hij heeft minder humor dan in de oude SW-films (vond ik ook al bij TPM). Maar zijn gevecht is echt meesterlijk!
quote:Kinderen kunnen vaak dingen ongecompliceerd zien, en gooien er vaak de meest logische oplossing uit. Ik heb mijn oma als 3jarige ook eens verteld hoe ze de auto WEL gestart kreeg.
Op maandag 27 mei 2002 12:18 schreef Theeboon het volgende:[..]
Dat was gewoon leraartje Yoda die de kids bij het probleem betrokken... Goed van 'em toch?
quote:Hoezo humor is weg? Bij het lesgeven en sommige andere dialogen vond ik hem echt briljant gedaan hoor.
Op maandag 27 mei 2002 12:27 schreef Theeboon het volgende:Die humor is weg ja, maargoed, in deel IV is hij een gepensioneerde dementerende
yoda die geen reet te doen heeft
quote:Daar deed ie vrolijk, maar maakte geen grappen of zo.
Op maandag 27 mei 2002 12:33 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Hoezo humor is weg? Bij het lesgeven en sommige andere dialogen vond ik hem echt briljant gedaan hoor.
Die vechtscene was op zich grappig, maar dat kwam meer omdat het er zo vreemd uitzag.
Ik mis dat rare lachje en dat vragende 'humh?' van hem
Doet ie in AOTC maar 1x
quote:"Master Obi Wan lost planet" Schitterend stukkie Yoda humor hoor.
Op maandag 27 mei 2002 13:06 schreef Robino het volgende:[..]
Daar deed ie vrolijk, maar maakte geen grappen of zo.
Die vechtscene was op zich grappig, maar dat kwam meer omdat het er zo vreemd uitzag.
Ik mis dat rare lachje en dat vragende 'humh?' van hem
Doet ie in AOTC maar 1x
Ooit was er op internet, ten tijde van TPM, een Yoda progje die vragen voor je beantwoorde. Iemand hem ooit nog gezien??
quote:The Dark Side of the Force is with him
Op maandag 27 mei 2002 10:25 schreef Robino het volgende:
quote:"You don't want to sell me death sticks.."
+ Ewan McGregor speelt ook beter dan in TPM. Hij lijkt nu veel meer op de 'oude' Obi Wan (sir Alec Guiness), en dat komt niet alleen door die baard.
Het zijn doodgewone sigaretten!
quote:Dat was idd de Ben die we kennen. Ook net dat stukkie ervoor, dat hij gewoon wat gaat drinken lijkt erg op Alec Guinness.
Op maandag 27 mei 2002 15:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
"You don't want to sell me death sticks.."Het zijn doodgewone sigaretten!
quote:is ook weinig ruimte voor een space-piraat als Solo, al had ik het graag gezien hoor. Solo was mijn held toen ik voor het eerst Star Wars zag. Vooral dat stukje in the deathstar als ze net de boel neergeschoten hebben is SUBLIEM! En dat stemmetje dan ook
Op maandag 27 mei 2002 16:43 schreef Frollo het volgende:
Ik mis Han Solo sowieso. Hij was althans in ANH degene die het allemaal niet zo serieus nam, die gewoon wat rondvloog in z'n brakke bak, maar keek wat er op z'n pad kwam, en schijt had aan het Empire.
In de nieuwe trilogie is iedereen zo bloedserieus
quote:
"eh, everything is fine here now, how are you?
-Who is this? What's your identity number
Eh... *blasts console* It was a boring conversation anyway... LUKE, WE'VE GOT COMPANY!"
quote:Valt onder hetzelfde kopje denk ik.
Op maandag 27 mei 2002 17:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Iedereen zit zich wel af te vragen waarom Darth Vader en C-3PO elkaar niet herkennen maar wat ik intrigerender vind is waarom Owen Lars, C-3PO niet herkent in A New Hope. C-3PO heeft zoals we hebben kunnen zien in Attack of the Clones jaren lang voor de Lars-familie gewerkt (de periode tussen Phantom Menace en Attack of the Clones) Vervolgens wordt C-3PO weer gekocht van de Jawa's op Tatooine in A New Hope door Owen Lars en Luke Skywalker en Owen herkent hem niet eens, ook niet nadat C-3PO zijn naam heeft verteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |