Dit soort voorvallen demotiveert jonge artsen toch om daar naartoe te gaan!quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:34 schreef Re het volgende:
[..]
er zullen altijd hulpverleners zijn... de hoofdarts zat al 30 jaar in Afganistan...
Naïef? Volgens mij moet je 300 jaar onder een steen gelegen hebben om te weten dat je zonder gevaar niet altijd je periode in Afghanistan uitzit. Ik denk dat hulpverleners zeer bewust zijn van het feit dat ze niet altijd levend van hun hulpverlenende acties afkomen, en zo niet dan zijn er altijd wel mensen in hun nabije omgeving die zich daar op aanspreken.. Naief vind ik dus totaal misplaatst. En om deze acties nou als cultuur te bombarderen - barbaars is het zeker - maar cultuur is naar mijn idee heel anders.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:11 schreef SimpelZat het volgende:
Allereerst; dieptriest dat er zulke barbaarse culturen zijn dat deze naïeve maar goedwillende mensen hun wereldvreemde gedrag met de dood moeten bekopen.
nee, sommige hulpverleners kijken daar dwars doorheenquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit soort voorvallen demotiveert jonge artsen toch om daar naartoe te gaan!
eng he...quote:Mijn oudste heeft het erover om, na zijn opleiding, als verpleegkundige in een Afrikaans land te gaan werken. Weet nog niet of ik hem dat niet beter af kan raden. 't Is in veel van die landen toch niet echt veilig. En dit soort berichten helpen niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |