abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85151316
Je begrijpt niet hoe de vrije markt werkt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:03:14 #202
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85151353
Als je een vrije markt wil moet je coke gaan verkopen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85151408
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:03 schreef eleusis het volgende:
Als je een vrije markt wil moet je coke gaan verkopen.
Bedankt voor je nuttige opmerking
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_85151466
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijpt niet hoe de vrije markt werkt
blijkbaar niet :(
eten!!!
pi_85151499
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:06 schreef janatwork het volgende:

[..]

blijkbaar niet :(
Lijkt me slim dat je het bij vingerhoedjes maken houdt
pi_85152176
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lijkt me slim dat je het bij vingerhoedjes maken houdt
De vingerhoedjes markt is tenminste een relatief vrije markt. Alleen wat btw die mijn prijzen hoger maakt dan de productie kosten.
eten!!!
pi_85152349
Stel jij ziet een vingerhoedje in de winkel liggen voor 2 euro, zeg je dan dat je 30 cent betaalt omdat de productiekosten zijn?
pi_85152460
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:23 schreef janatwork het volgende:

[..]

De vingerhoedjes markt is tenminste een relatief vrije markt. Alleen wat btw die mijn prijzen hoger maakt dan de productie kosten.
Dus je hebt alleen maar de productiekosten. Je machines en het loon van jouw en je mensen.

Je gaat nooit kijken naar nieuwe technieken (de hoedjes maken van een buis in plaats van een plaat), je wilt geen naaigaren of breinaalden maken, je blijft eeuwig op de zelfde plek zitten met je fabriek die je nooit uit gaat breiden...

Saai leven heb je dan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:30:31 #209
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85152478
Bouwfonds op http://www.fd.nl/artikel/(...)en-nog-steeds-teveel :

quote:
Er staan in Nederland nog altijd veel woningen boven de huidige marktwaarde te koop, ondanks een prijsdaling van 8% sinds de piek in augustus 2008. Een verdere prijscorrectie lijkt onvermijdelijk.
En, DAM, zij hebben het onderzocht dus zij kunnen het weten :)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_85152561
De marktwaarde is de prijs waarvoor een woning wordt verkocht
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:33:03 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85152596
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel jij ziet een vingerhoedje in de winkel liggen voor 2 euro, zeg je dan dat je 30 cent betaalt omdat de productiekosten zijn?
De productiekosten zijn inderdaad niet interessant, het gaat puur om de marktwaarde. Die kan ver boven de productiewaarde liggen, maar er soms ook onder!

De marktwaarde is de prijs waarop vraag en aanbod elkaar vinden.
The End Times are wild
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:36:16 #212
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85152748
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees eens een economieboek: Marktwaarde is de prijs waarop vraag gelijk is aan aanbod.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_85152783
Huurprijs moet gewoon gebasseerd worden op de marktwaarde en of het voor die prijs verhuurd kan worden

Tegen een bruto prijs van onder de 8% kan je beter heel het zaakje verkopen en op de bank zetten of in iets anders investeren

Zolang er een maximumprijs is in de huurmarkt en ongeveer 95% of zo geen vrije sector huur is, is het geen vrije markt
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:37:35 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85152808
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:36 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Lees eens een economieboek: Marktwaarde is de prijs waarop vraag gelijk is aan aanbod.
Dat is toch hetzelfde?
The End Times are wild
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:40:15 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85152938
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huurprijs moet gewoon gebasseerd worden op de marktwaarde en of het voor die prijs verhuurd kan worden

Tegen een bruto prijs van onder de 8% kan je beter heel het zaakje verkopen en op de bank zetten of in iets anders investeren

Zolang er een maximumprijs is in de huurmarkt en ongeveer 95% of zo geen vrije sector huur is, is het geen vrije markt
Ja, maar die marktprijs bepaal je dus ook niet door 8% van de verkoopwaarde van het huis te nemen. Want het kan best zo zijn dat de marktconforme huurprijs maar 4% is. Of 12%. Wie weet.
Als je niks doet dan komen de huurprijzen vanzelf op de marktprijs uit. Ik denk dat de niet-sociale woningen al gewoon op die marktprijs zitten.

Wat je in de berekening van break-even bij 8% ook moet meenemen is de inflatie-hedge die een verhuurder heeft. Ofwel, als hij 100.000 in OR belegt dan zullen de inkomsten uit die belegging ieder jaar stijgen, tot in het oneindige. Dat rechtvaardigt een lager percentage dan die 8%.
The End Times are wild
pi_85152980
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat scheelt per maand, tendens dalend. ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:43:45 #217
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85153096
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde?
Nee. Want DAM gaat uit van de prijs van 1 huis dat wordt verkocht en ik ga uit van het punt waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten.

Er staan meer huizen te koop dan er verkocht worden doordat de vraagprijs te hoog is (om die link nog maar een keer te plempen). Aanbod is dus niet gelijk aan vraag. Er is een grondig verstoorde markt.
pi_85153234
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:43 schreef droom_econoom8 het volgende:

Er staan meer huizen te koop dan er verkocht worden
Geen probleem toch, de vrije markt regelt dat wel. ;)
pi_85153244
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar die marktprijs bepaal je dus ook niet door 8% van de verkoopwaarde van het huis te nemen. Want het kan best zo zijn dat de marktconforme huurprijs maar 4% is. Of 12%. Wie weet.
Als je niks doet dan komen de huurprijzen vanzelf op de marktprijs uit. Ik denk dat de niet-sociale woningen al gewoon op die marktprijs zitten.

Wat je in de berekening van break-even bij 8% ook moet meenemen is de inflatie-hedge die een verhuurder heeft. Ofwel, als hij 100.000 in OR belegt dan zullen de inkomsten uit die belegging ieder jaar stijgen, tot in het oneindige. Dat rechtvaardigt een lager percentage dan die 8%.
Niemand met normale verstandelijke vermogens gaat een huis verhuren voor 4%, dat is netto negatief
pi_85153302
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:43 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nee. Want DAM gaat uit van de prijs van 1 huis dat wordt verkocht en ik ga uit van het punt waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten.

Er staan meer huizen te koop dan er verkocht worden doordat de vraagprijs te hoog is (om die link nog maar een keer te plempen). Aanbod is dus niet gelijk aan vraag. Er is een grondig verstoorde markt.
In dat leken boek van je staat ook dat als de prijs te hoog die dan vanzelf daalt toch?
pi_85153403
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niemand met normale verstandelijke vermogens gaat een huis verhuren voor 4%, dat is netto negatief
Als je dat huis voor een normale prijs gekocht hebt, is 8% halen geen probleem. ;)
pi_85153458
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In dat leken boek van je staat ook dat als de prijs te hoog die dan vanzelf daalt toch?
Dat gebeurt ook, gaat langzaam en duurt wel een aantal jaar. ;)
pi_85153460
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als je dat huis voor een normale prijs gekocht hebt, is 8% halen geen probleem. ;)
De prijs waarvoor het gekocht is boeit niet, het gaat om de marktwaarde
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:52:34 #224
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85153496
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor boeken jij leest. Maar in een vrije markt daalt de prijs als die te hoog is.

Maar ja, dan moet je wel een vrije, transparante markt hebben. Op de Nederlandse woningmarkt weet niemand wanneer de aap uit de mouw komt en de boel gaat instorten.
pi_85153498
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook, gaat langzaam en duurt wel een aantal jaar. ;)
Waarom? In het leken boekje van Droom_econonoom809999890 staat van niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')