Peterselieman | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:05 |
Vorig topic : FOK! F1-manager 2010 #4 De Formule 1-manager : http://managers.fok.nl/f1/f1-2010 Game on ! [ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 09-08-2010 23:55:14 ] | |
Sally | zondag 8 augustus 2010 @ 11:42 |
Laatste paar posts vorig topic (1)![]() Punten Ronde 12 FOK! Formule 1-manager quote:Even pauze: De Formule 1-kalender houdt | |
Sally | zondag 8 augustus 2010 @ 11:44 |
Laatste paar posts vorig topic (2) De vraag van GrapeFruit en het antwoord erop: quote: quote: quote: [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 08-08-2010 12:02:30 ] | |
Sally | zondag 8 augustus 2010 @ 11:53 |
Laatste paar posts vorig topic (3) Vraag om extra bevestiging GrapeFruit + extra antwoord van mij quote: quote:Mijn antwoord: wat PSM zegt, Light was de developer die ik gevraagd had naar deze kwestie, en ik denk dat er niet meer van te maken is dan wat Light zegt: voorlopig weten we niet echt wat er gebeurt als er een subleaguemember uitgegooid wordt. Het moet getest worden, en ik denk dat jij wellicht nu voor die vraag staat: ga je het gewoon uitproberen en kijken wat het doet? Plus dan hopen dat het 't gewenste effect heeft, natuurlijk. Zo niet, moet dit een vette bugmelding worden. Iedere avond om 1:15 uur draait het herberekenscript wat 'alles' opnieuw berekend, maar ik kan me zo voorstellen dat het momenteel niet veel uitmaakt, omdat er niet iets veranderd is aan uitslagen die ingevoerd zijn door de crew. Want daar is dat script voor. Ik ben bang dat het echte 'wat gebeurt er nu?' pas nadat de volgende managerronde is geweest, bekend wordt. Durf jij het aan, GrapeFruit? Dit een testcase maken? Zo niet, moet ik even een andere subleague vragen (er zijn wel crewsubleagues waar het zou kunnen, denk ik). Duurt het wel een paar weken wrs voor we het juiste antwoord weten ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 08-08-2010 12:03:37 ] | |
Sally | zondag 8 augustus 2010 @ 11:58 |
En dan nog een post van MaGNeT over de vraag van Grapefruit:quote: quote: [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 08-08-2010 12:04:13 ] | |
Sally | zondag 8 augustus 2010 @ 12:00 |
En dan was er nog iets over de Puntencalculator van OmkeReunze, hieronder het antwoord van Omke zelf . In de FOK! Formule 1-manager klopte alles wel. Op dinsdag 3 augustus 2010 18:48 schreef paxshannara het volgende: Sally, Omke, Klopt het dat er een fout zit in de puntenberekening van de Hispania Racing motor en chassis? Volgens mij worden hier 0 punten uitgedeeld omdat Chandhok niet heeft gereden. Maar Yamamoto heeft in zijn plaats toch nog een paar puntjes gesprokkeld. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het klopt dat Yamamoto puntjes heeft gesprokkeld. als je goed naar de punten telling van het Hispania chassis en motor kijkt in de calculator zie je onderaan de volgende interessante som: 0 + 10 = 17. Dit komt omdat hier in werkelijkheid de punten van alle drie de Hispania rijders worden op geteld. Helaas was mijn calculator niet voorbereid op 3 rijders en wordt Yamamoto nu niet getoond bij het chassis en motor. Ik heb om überhaupt de mogelijkheid van drie rijders per team te kunnen ondersteunen een aantal code wijzigingen moeten doorvoeren en helaas heb ik hiervoor nog geen snelle oplossing kunnen bedenken. De punten kloppen bij mijn weten wel maar helaas is Yamamoto verstopt. Ik hoop hier na de zomerstop een oplossing voor te hebben, zodat Yamamoto netjes zichtbaar is (als hij tenminste rijd natuurlijk ![]() Tot slot: nog bedankt dat je het hebt gemeld, als er iets niet klopt of werkt hoor ik dat altijd graag, want als ik het niet weet, kan ik er ook niks aan doen.... | |
Peterselieman | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:45 |
Even een schopje: Geheugensteuntje FOK! F1-manager: België Let op: de manager sluit weer op vrijdag 27 augustus om 23:59 uur | |
Peterselieman | vrijdag 10 september 2010 @ 00:30 |
Schopje: Je hebt nog tot vanavond 10 september 23:59 uur om je team aan te passen | |
Peterselieman | woensdag 15 september 2010 @ 17:48 |
Punten Ronde 14 FOK! Formule 1-manager Voor de Grand Prix van Singapore sluit de manager op 24 september 23:59 uur | |
OmkeReunze | woensdag 15 september 2010 @ 21:54 |
Geweldig de punten zijn er weer ![]() toch heb ik nog twee vraagjes over het hoe en waarom van de uitgedeelde de strafpunten: Vraag 1: Glock heeft 5 plaatsen op het grid moeten inleveren, dit vanwege het vervangen van zijn differentieel, waarom heeft Glock voor het terug zetten op het grid geen strafpunten gekregen? Vraag 2: Weer over Glock en zijn differentieel: de Virgin motor heeft 10 strafpunten opgelopen vanwege het vervangen van deze differentieel, in de spel uiltleg lees ik alleen de regel: Versnellingsbak vervangen tussen begin van kwalificatie en finish van race: -10. Een differentieel is toch niet hetzelfde als een versnellingsbak? (ben geen automonteur, dus verbeter me als ik onzin uitkraam ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 september 2010 @ 22:09 |
quote:dit omdat het een straf voor het onderdeel betreft en niet door een fout van de coureur gekomen is. quote:Klopt, maar om dit voor elkaar te krijgen moest de verzegeling van de versnellingsbak verbroken worden en er in de bak gewerkt worden, iets wat volgens de regels gelijk staat aan het vervangen van de bak. | |
reteppd | woensdag 15 september 2010 @ 22:36 |
wanneer wordt Heidfeld toegevoegd? | |
Peterselieman | woensdag 15 september 2010 @ 22:38 |
quote:Morgen | |
Peterselieman | donderdag 23 september 2010 @ 14:18 |
Geheugensteuntje FOK! F1-manager: Singapore Je hebt nog tot vrijdagavond 24 september 23:59 uur om je team samen te stellen | |
Sally | dinsdag 28 september 2010 @ 02:42 |
Even snel een update over de afgelopen race op Singapore (managerronde 15) en de F1-manager: Er was per ongeluk een foutje gemaakt bij het invoeren van de resultaten van coureur Mark Webber. Die had daardoor 200 punten te veel berekend gekregen, waardoor deelnemers met de Australiër in hun eigen managerteam daarvoor te veel budget hadden ontvangen. Mogelijk heb je het gemerkt bij het wisselen: afgelopen avond heeft de managercrew geprobeerd om deze fout zo snel en zo goed als mogelijk was te herstellen. Daarvoor hebben we wel de manager steeds even dicht moeten zetten, totdat de vergissing handmatig hersteld was (het herberekenscript is voor 1 keer weer handmatig aangeroepen, in tegenstelling tot het moeten wachten tot zojuist 1:15 uur ). We hebben snel uitgezocht wie er alsnog gewisseld hadden met hun te royale budget dat hun onderdeel Webber had gekregen. Dat bleken maar een handvol deelnemers te zijn. Het besluit is genomen om bij die specifieke deelnemers alle wissels terug te draaien. Gelukkig hoefden we dat niet te doen bij iedereen die al wat gewisseld had tussen 20:00 uur en ca. 23:00 uur afgelopen avond. Vanaf 1:00 uur is de FOK! Formule 1-manager weer open en is iedereen weer vrij om zijn of haar gemaakte wissels op te slaan. Sinds 1:15 uur zijn ook de teams van het handjevol deelnemers weer helemaal rechtgetrokken en heeft iedere deelnemer weer het juiste aantal punten, en bijbehorend budget. Ik houd het voor nu even bij deze algemene mededeling, de betrokken users krijgen uiteraard netjes zo snel mogelijk een PM om hen persoonlijk op de hoogte te stellen van de genomen maatregel. Het puntenbericht volgt dan ook wat later ivm met deze herberekening. Iedereen kan uiteraard wel zelf in het klassement kijken waar hij of zij staat: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/statistieken/klassement Let wel: het betrof dus alleen coureur Mark Webber, die ipv 146 punten per ongeluk 346 punten toebedeeld kreeg. Dat scheelt 19.000 euro * 200 punten = 3.800.000 euro (3,8 miljoen) aan budget. De andere onderdelen van Red Bull Racing hebben wel de juiste score gekregen. In je <Persoonlijk Profiel> kun je zien in de grafiekjes hoeveel punten je per ronde gehaald hebt, en zie je de historie van je ranking en budget terug. Omdat er veel vragen over komen herhaal ik nog maar eens een stukje uitleg: in je <Teamgeschiedenis> staan alleen de ronden genoemd waarin je wat gewisseld hebt, niet je huidige team. Als je weinig of niet gewisseld hebt, zie je daar maar weinig ronden staan. Ook zijn de daar vermelde punten slechts de punten die dat specifieke onderdeel tot nu toe heeft behaald en worden ook de onderdelen die je uit je team gehaald hebt daar vermeld. Het totaal van die punten is altijd hoger dan wat je zelf daadwerkelijk hebt gehaald in de loop van alle managerronden dat je meedoet. Voor nu een goede nacht gewenst, excuses voor de consternatie van deze avond en iedereen nog veel succes gewenst met de laatste eindsprint! | |
Peterselieman | donderdag 30 september 2010 @ 11:07 |
De punten voor Singapore zijn bekend: Punten Ronde 15 FOK! Formule 1-manager Je team aanpassen kan tot 8 oktober 2010 23:59 uur | |
OmkeReunze | donderdag 30 september 2010 @ 20:38 |
@PSM, volgensmij zit er een foutje in het puntenbericht. Er staat dat voor de versnellingsbak vervanging bij Massa en Hulkenburg 15 strafpunten zijn berekend. Dit klopt denk niet, de speluitleg schrijft dat dit 10 strafpunten zouden moeten zijn. Het lijkt er op dat de fout alleen in het puntenbericht zit, want verder zie ik in de punten van de onderdelen geen verschil met de uitkomst van mijn eigen calculator. | |
Peterselieman | donderdag 30 september 2010 @ 20:43 |
Thanks voor het opmerken. Het is in de haast gebeurd en is nu aangepast. | |
Sally | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:07 |
schUPje!quote: | |
Peterselieman | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:07 |
De punten voor Japan zijn uitgedeeld: Punten Ronde 16 FOK! Formule 1-manager Je kunt je team voor de Grand Prix van Zuid-Korea aanpassen tot vrijdag 22 oktober 23:59 uur | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:35 |
Schopje: je hebt nog tot morgenavond 23:59 uur om je team samen te stellen | |
Peterselieman | dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:24 |
Punten Ronde 17 FOK! Formule 1-manager Wisselen kan tot 5 november 23:59 uur | |
Amrod | donderdag 11 november 2010 @ 18:12 |
Komen de punten van Brazilie nog voor het weekend? | |
franklop | donderdag 11 november 2010 @ 18:16 |
die zijn er al sinds maandag | |
Peterselieman | donderdag 11 november 2010 @ 22:36 |
Die hebben we hier nog niet gemeld ![]() Punten Ronde 18 FOK! Formule 1-manager Wijzigen voor Abu Dhabi kan nog tot morgenavond 12 november 23:59 uur | |
Peterselieman | dinsdag 16 november 2010 @ 00:32 |
Punten Ronde 19 FOK! Formule 1-manager De prijswinnaars zullen later deze week in een apart bericht bekend worden gemaakt Allemaal bedankt voor het meedoen aan de FOK! Formule 1-manager | |
Sally | vrijdag 19 november 2010 @ 01:45 |
Helaas is gebleken in nota bene de allerlaatste ronde dat een aantal uitslagen niet goed doorberekend werden en daarmee deelnemers te weinig punten hadden gekregen, dus is een update van bovenstaand bericht noodzakelijk geweest. Zie hier de reden van de update, en kijk in het bericht zelf voor de vernieuwde klassementen: Het bericht met de prijswinnaars volgt een dezer dagen! | |
Distortion | vrijdag 19 november 2010 @ 22:19 |
Haha cool ik ben 20e geworden. Dat terwijl ik een paar races lang gewoon helemaal vergeten was dat ik mee deed aan de f1 manager. ![]() ![]() | |
Sally | zaterdag 20 november 2010 @ 01:58 |
Het heeft dus ietsje langer geduurd, maar hier zijn ze dan toch: de Prijswinnaars van FOK! Formule 1-manager 2010! Kijk snel of jij bij de eerste 21 deelnemers zit die een prijs in de wacht hebben gesleept. FOK! bedankt Bleekemolens Race Planet, JP Art.nl en MAGIX voor al deze ter beschikking gestelde prijzen. Heb je niet gewonnen maar ben je toch nieuwsgierig naar de arrangementen om zelf te rijden, of om te karten bij een van de vestigingen van Race Planet? Kijk dan eens op de website van deze sponsor en reserveer een Race Experience of Ultimate Experience via Bleekemolens Race Planet. Bovendien geven de kartbanen van Race Planet ieder elke maand een Ultimate Experience weg. Namens de gehele FOK!managerspel-crew: alle deelnemers bedankt voor het meedoen en de prijswinnaars van harte gefeliciteerd, veel plezier met je prijs. We zien iedereen graag weer terug in het komend F1-seizoen, bij de FOK! Formule 1-manager 2011! | |
Automatic_Rock | zaterdag 20 november 2010 @ 07:35 |
Misschien zou je iets van een poll moeten maken hoe de F1 manager 2010 bevallen is? Ik ben in ieder geval ergens halverwege gestopt. En niet eens bewust gedacht 'nu stop ik', maar gewoon gaandeweg m'n plezier verloren omdat je op geen enkele manier terug kan komen als je ongelukkig gestart bent. | |
Sally | zaterdag 20 november 2010 @ 15:56 |
Dank je voor de tip. maar ik denk dat een poll met meningen over deze eerste versie van het nieuwe FOK! Formule 1-managerspel niet geheel te vatten is in een stel multiple choice-antwoorden. Dus daar wil ik liever niet aan beginnen; de ene helft zegt in die poll dat het perfect is verlopen en de andere helft dat het waardeloos is vergaan (om het even zwart/wit te zeggen ![]() We hebben al wel diverse "tops en tips" aan feedback gekregen omtrent onder andere de variabele prijzen - en ik denk dat dat is waar jij op doelt als je zegt dat je op geen enkele manier terug kon komen na een ongelukkige start, klopt dat? Nu heb ik persoonlijk niet zelf aan den lijve ondervonden wat het is om terug te moeten komen vanuit het achterveld, omdat ik in het begin al een goede coureur had gekozen in mijn eigen team (en zo doe ik dat al jaren eigenlijk: 1 goed (duurder) onderdeel in het begin al, en het liefst een coureur). Maar uit verhalen die ons per mail, hier in het topic en per PM bereikten, kon ik zeker wel begrijpen dat het systeem van waarden van onderdelen die zakken of stijgen, nadelige gevolgen had in meerdere opzichten. En dan waren het bij de F1-manager met name de parameters die gekozen waren om te bepalen 1) wanneer een onderdeel in waarde zou stijgen; 2) hoeveel procent een onderdeel per gescoord pujnt zou stijgen/dalen; en 3) wat de maximale stijging/daling dan zou mogen zijn; plus dat 4) de hoogte/factor van de initiële waarde ook een rol speelde. Bij de FOK! Voetbalmanager speelt dit probleem namelijk een stuk minder, maar daar zijn de waarden in ieder geval een factor tien lager, en is ook het aangegeven percentage warmee het stijgt/daalt per managerronde een stuk kleiner, net zoals dat de te scoren punten per onderdeel ook een factor tien tot honderd scheelt. We hebben al diverse keren ook aangegeven dat er een uitgebreide evaluatie zal volgen - ik hoop dat die al in december gepland kan worden. En dat we op die manier voldoende tijd hebben om met alle feedback van users en deelnemers samen met de developers en andere managerspelcrewleden om de tafel te gaan zitten en zo de Formule 1-manager in 2011 verbeterd aan iedereen voor kunnen schotelen! Al met al een ingewikkelde kwestie, en niet een-twee-drie op te lossen. Dus nodig ik iedereen hier uit om de managerspelcrew mee te helpen denken in hoe we dit en andere kleine en grote foutjes kunnen gaan oplossen vóór het volgend seizoen (maart 2011). Constructieve feedback, daar kunnen we mee verder! Een poll is maar zo vluchtig... Toch? | |
907 | zaterdag 20 november 2010 @ 19:03 |
Ik zit erbij! ![]() net aan ... dat weer wel ![]() ![]() | |
907 | zaterdag 20 november 2010 @ 19:04 |
Zou ik niet compleet zeggen ... ik heb toch ook wel ergens even 400-en nog wat gestaan en toch in de prijzen gevallen. Het kan dus wel. | |
Automatic_Rock | zondag 21 november 2010 @ 10:15 |
Mag ik vragen met welk team jij begonnen bent? | |
907 | zondag 28 november 2010 @ 11:53 |
Uhm , even opzoeken. Kan ik dat nog ergens makkelijk vinden? edit: Als ik op "ronde 1" klik krijg ik dit: edit2: Je kan ook even hier kijken: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/profile/id/105893#history | |
#ANONIEM | zaterdag 18 december 2010 @ 14:13 |
Helemaal mee eens. ![]() | |
Sally | zaterdag 18 december 2010 @ 18:54 |
Zoals al eerder gezegd: we hebben alle (positieve en negatieve) feedback aangehoord en zullen dit uitgebreid evalueren voor we komend seizoen weer een FOK! Formule 1-manager gaan starten. De te snel stijgende waarden van onderdelen kan ook een gevolg zijn van (achteraf gebleken) ongelukkig gekozen parameters, waardoor de stijging en daling te hard ging; dan is er nog een parameter om aan te geven wat de maximale en/of minimale waarde was na stijging/daling mag zijn, om maar wat op te noemen. Wat ook zeker een factor kan zijn geweest dat je verdiensten als deelnemer per gescoord punt te laag was (of omgedraaid: dat resultaten uit de echte wereld te weinig punten opleverden). Dat het voor het starten van het seizoen al bekend was, komt omdat er al getest was met een paar ronden (lees: races) en niet met een volledig seizoen van 18, 19 races. Echter, ook de crew moet van tevoren een waarden voor parameters kiezen - en dat is meestal een gokje geweest. De waarde van een onderdeel van tevoren bepalen is ook geen sinecure, zoals je wellicht kunt voorstellen. Bij de FOK! Voetbalmanager kennen we ook stijging en daling van waarde van onderdelen, maar hebben deelnemers veel minder moeite met hun team aan te passen. Maar: daar gaat het niet zo hard als bij de F1, aangezien de waarden van de voetbalspelers een factor 10 lager liggen dan bij de F1-onderdelen. EN de gekozen parameters zijn ook lager, waardoor de stijging/daling minder hard gaan en de maximale/minimale uitersten kleiner zijn. Het afgelopen seizoen was de eerste echte keer dat er weer een volledige F1-manager sinds jaren draaide op FOK!, en ook voor de managercrew was het uitproberen. Het is toch lastig van tevoren aan te geven hoe duur een onderdeel bij de start van het F1-seizoen zou moeten zijn, je kunt immers niet alleen maar afgaan op hoe het verleden is geweest; laat staan dat je bij geheel nieuwe teams niet eens weet hoe ze zullen scoren. Al met al veel zaken om bij stil te staan dus. Ik wil in elk geval iedereen danken voor de feedback die er gekomen is. Als niemand wat zegt, weten we ook niet dat er wat mis is. Degenen die negatieve feedback hebben gegeven: geef ons de kans om het te verbeteren. Maar zoals vaker: de beste stuurlui staan meestal aan wal; en negatief commentaar is vaak meer dan het positieve. Ik als Coördinator Managerspellen hoop toch alle deelnemers van de afgelopen F1-manager in 2011 weer te mogen begroeten bij een verbeterde FOK! Formule 1-manager! Mochten er nog F1-freaks zijn die mee willen denken met de waarden van onderdelen die in 2011 aan de start zullen staan: alle meedenkende hulp is welkom en wordt gewaardeerd! | |
Feel | donderdag 3 maart 2011 @ 16:39 |
Weet niet zeker of dit de juiste plaats is om het te vragen, maar toch. Is er al een mogelijkheid om je aan te melden voor de manager van 2011 of komt deze er niet? Vond het erg leuk in 2010 dus zou graag weer mee willen doen. | |
Peterselieman | donderdag 3 maart 2011 @ 16:48 |
De manager staat nog niet open. We zijn bezig om de laatste zaken te regelen. Je moet nog even geduld hebben ![]() | |
Feel | donderdag 3 maart 2011 @ 18:31 |
Ok bedankt! Dan hou ik het in de gaten ![]() | |
IvIasteIz | woensdag 9 maart 2011 @ 15:36 |
Kan de 2010 manager dan niet alvast weggehaald worden, en daar voor in de plaats een melding dat de nieuwe manager er aan zit te komen. Dat de oude manager er nog stond rees bij mij namelijk de vraag of er wel een manager zou komen. | |
Sally | woensdag 9 maart 2011 @ 22:19 |
Een meldingspagina gaat niet lukken, maar het weghalen wel. Ik zal het even achter aangeven om te veranderen, dank ![]() De nieuwe manager zijn we aan bezig, nog even geduld! | |
Sally | maandag 14 maart 2011 @ 14:06 |
*spam* ![]() De FOK! F1-manager 2011 is er weer! |