Nederlanders trouwens ook, hoor.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:54 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
blondjes, negers, aziaten. allemaal hetzelfde
Nee, Nederlanders lijken zeker niet op elkaar in tegenstelling tot mensen uit andere landen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:55 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nederlanders trouwens ook, hoor.
Bullshit. Net zoals sommige mensen denken dat negers/Aziaten/whatever op elkaar lijken, denken andere mensen weer dat Nederlanders/blanke mensen op elkaar lijken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:01 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders lijken zeker niet op elkaar in tegenstelling tot mensen uit andere landen.
Denk dat volkeren waar je het minst mee bekend bent het meest opelkaar lijken. Tijdens het WK had ik ook wat moeite met het team van noord-Korea. Nederlanders lijken voor mij het meest gevarieerd te zijn vanwege veel variaties in oog en haarkleur. Rijd je richting oostblok, dan die je al dat de hoofen steeds ronder worden en de ogen blauwer waardoor de perceptie van de te onderscheiden verschillen voor mij afneemt. Vanuit dit perspctief gezien snap ik ook niet als mensen zeggen dat nederlanders op elkaar lijken. Kan jij het me vertellen? Andere volkeren kijken waarschijnlijk weer naar andere kenmerken dan die ik net noemde.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Bullshit. Net zoals sommige mensen denken dat negers/Aziaten/whatever op elkaar lijken, denken andere mensen weer dat Nederlanders/blanke mensen op elkaar lijken.
Maar zoiezo, mensen die zo denken zijn gewoon boeren die nooit buiten hun dorp komen.
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:20 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Denk dat volkeren waar je het minst mee bekend bent het meest opelkaar lijken. Tijdens het WK had ik ook wat moeite met het team van noord-Korea. Nederlanders lijken voor mij het meest gevarieerd te zijn vanwege veel variaties in oog en haarkleur. Rijd je richting oostblok, dan die je al dat de hoofen steeds ronder worden en de ogen blauwer waardoor de perceptie van de te onderscheiden verschillen voor mij afneemt. Vanuit dit perspctief gezien snap ik ook niet als mensen zeggen dat nederlanders op elkaar lijken. Kan jij het me vertellen? Andere volkeren kijken waarschijnlijk weer naar andere kenmerken dan die ik net noemde.
Ja kloptquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:22 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al.
Precies zoals je zei. Bijvoorbeeld ik weet meteen wanneer iemand geen Antilliaan is (tenzij het een Surinamer is, want die lijker vaak veel op Antillianen). Maar een Angolese of Nigerian, weet ik meteen dat het geen Antilliaan is, ondanks het feit dat ze ook negers zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:20 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Denk dat volkeren waar je het minst mee bekend bent het meest opelkaar lijken. Tijdens het WK had ik ook wat moeite met het team van noord-Korea. Nederlanders lijken voor mij het meest gevarieerd te zijn vanwege veel variaties in oog en haarkleur. Rijd je richting oostblok, dan die je al dat de hoofen steeds ronder worden en de ogen blauwer waardoor de perceptie van de te onderscheiden verschillen voor mij afneemt. Vanuit dit perspctief gezien snap ik ook niet als mensen zeggen dat nederlanders op elkaar lijken. Kan jij het me vertellen? Andere volkeren kijken waarschijnlijk weer naar andere kenmerken dan die ik net noemde.
Bij haar kleur en oog kleur is wel een verschil te zien, maar ja, als ze dan twee blonde meisjes tegenkomen dan lijken die toch weer op elkaar. Of twee brunetten of twee gingers. En bovendien verandert de haarkleur van blanke mensen vaak. In de zomer is het een andere kleur dan in de winter, en toen ze 10 jaar oud waren, waren ze blonde en nu ze 30 zijn, zijn ze brunetten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:32 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik was meer nieuwsgierig waardoor wij opelkaar lijken omdat ik me niet kan voorstellen dat andere volkeren dat zo zien. Dat ik het me niet kan voorstellen betekent natuurlijk niet dat het niet kan bestaan. Hoe kan je de varieteit aan haar en oogkleur niet zien? Maar goed, ik stop maar even met deze verontwaardiging anders kaap ik een topic
Ja het verschil tussen negervolkeren heb ik in de loop der jaren aardig leren onderscheiden waar vroeger elke neger met lang haar nog Ruud Gullit voor mij was. Het is nu meer dat ik BINNEN een volk vaak weinig onderscheidende kenmerken ontdek. Kijk eens naar de 5km hardlopen op het WK atletiek. Die Kenianen lijken net klonen van elkaar, zo ook de somaliers onderling.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar ja, bij een neger kan je ook zien dat de ene donkerder is dan de andere?
Nu heb je er inderdaad voor gezorgd dat ik even met mijn mond vol (blanke) tanden zit KWquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Bij haar kleur en oog kleur is wel een verschil te zien, maar ja, als ze dan twee blonde meisjes tegenkomen dan lijken die toch weer op elkaar. Of twee brunetten of twee gingers. En bovendien verandert de haarkleur van blanke mensen vaak. In de zomer is het een andere kleur dan in de winter, en toen ze 10 jaar oud waren, waren ze blonde en nu ze 30 zijn, zijn ze brunetten.
Ja dat heb ik trouwens ook hoor. Ik kan het verschil niet zien tussen een Somaliers onder elkaar. Nigerianen ook niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:42 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Ja het verschil tussen negervolkeren heb ik in de loop der jaren aardig leren onderscheiden waar vroeger elke neger met lang haar nog Ruud Gullit voor mij was. Het is nu meer dat ik BINNEN een volk vaak weinig onderscheidende kenmerken ontdek. Kijk eens naar de 5km hardlopen op het WK atletiek. Die Kenianen lijken net klonen van elkaar, zo ook de somaliers onderling.
Nederlanders herken je imo vaak echt uit duizenden, en ik weet niet eens waarom. Ik denk aan de combinatie van uiterlijk en kleding.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Precies zoals je zei. Bijvoorbeeld ik weet meteen wanneer iemand geen Antilliaan is (tenzij het een Surinamer is, want die lijker vaak veel op Antillianen). Maar een Angolese of Nigerian, weet ik meteen dat het geen Antilliaan is, ondanks het feit dat ze ook negers zijn.
Nederlanders (en andere blanke mensen) hebben meer variatie op haar en oog kleur, dat klopt. Je hebt blonde Nederlanders,Brunetten, enz. Maar negers hebben dan ook weer verschillen. Je heb hele donkere negers, bruine negers, lichte negers, enz. En de haren van negers zijn ook anders. Sommige hebben heel kroeg haar, sommige hebben krulletjes, enz. En je kan ook aan de gezichtvorm het verschil zien.
Aziaten hebben ook hun verschillen. Koreanen zien er anders uit dan Chinezen en Japanners. Maar ja, die verschil zal ik ook niet zo goed herkennen.
Maar doordat ik met veel Nederlanders omga, heb ik ook een goed idee van wanneer iemand een Nederlander is of niet. Als ik een blanke persoon uit Engeland of Rusland tegenkom, dan heb ik meteen door dat ze geen echte Nederlanders zijn.
Maar een Afrikaan of zelfs Antilliaan die amper een blanke tegenkomt ziet ook niet snel de verschillen. Alleen bij de haar kleur en oog kleur zien ze een verschil. Maar ja, bij een neger kan je ook zien dat de ene donkerder is dan de andere?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:44 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Nu heb je er inderdaad voor gezorgd dat ik even met mijn mond vol (blanke) tanden zit KW
Ja, maar jij bent Nederlander, he? Of je bent in Nederland opgroeit. Dus voor jou is het makkelijk natuurlijk. Maar een Rus zou het niet meteen kunnen zien denk ik. Tenzij hij denkt "Hey, die gast is een kop groter dan alle andere gasten!"quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nederlanders herken je imo vaak echt uit duizenden, en ik weet niet eens waarom. Ik denk aan de combinatie van uiterlijk en kleding.
Aan de eastpack rugzak.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nederlanders herken je imo vaak echt uit duizenden, en ik weet niet eens waarom. Ik denk aan de combinatie van uiterlijk en kleding.
Ik niet. Kan ze niet onderscheiden van Duitsers, Belgen, Zwitsers etcquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Uit duizenden is misschien wel wat overdreven, maar ze zijn wel herkenbaar iig.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik niet. Kan ze niet onderscheiden van Duitsers, Belgen, Zwitsers etc
Maar die maken het je ook wel erg lastig met al hun ''england'' tshirts in huidskleur.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja dat heb ik trouwens ook hoor. Ik kan het verschil niet zien tussen een Somaliers onder elkaar. Nigerianen ook niet.
Nederlanders inmiddels wel.
Maar als ik naar Engeland zou gaan zou ik het ook niet kunnen doen.
Zwitsers wel!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik niet. Kan ze niet onderscheiden van Duitsers, Belgen, Zwitsers etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |