abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:08:53 #76
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_84959272
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:03 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Dat er een moskee in de nabije omgeving van Ground Zero - dat is: twee huizenblokken verder - komt te staan, vind ik eerder een toonbeeld van tolerantie dan één van intolerantie. Ik zie werkelijk waar het probleem niet.
Het Suikerfeest valt dit jaar op 11 september. Er is een priester die oproept om die dag de Koran te verbranden. Deze dag zou juist dit jaar een grote verzoendag moeten zijn.
Dit jaar was er voor het eerst een Amerikaan bij de herdenking van de eerste atoombom. Het zou goed zijn als dit jaar een hoge Islamitische geestelijke gaat spreken bij de jaarlijkse herdenking op Ground Zero.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_84959298
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:03 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Is dat daadwerkelijk een retorische vraag?
Het westen is vrij ondanks haar inheemse geloof, niet dankzij. Als je dan bedenkt dat de islam wat jonger is ligt het voor de hand dat die minder vrij zijn. En dat klopt ook en zie je dagelijks terug.

quote:
Zoals gezegd: de Koran kent geen teksten over vliegtuigkapingen.
Das Kapital ook niet over goelags. Mein Kampf ook niet over vernietigingskampen.

quote:
Het zijn mensen die het als zodanig interpreteren. Jij gelooft zeker ook niet in een gematigde islam?
Dat is een woordenboek kwestie. Zoek op wat gematigd betekent en bekijk dan of er stromingen zijn die daaraan voldoen.
Seculier-Fundamentalistisch
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:15:10 #78
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_84959556
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:09 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]

Das Kapital ook niet over goelags. Mein Kampf ook niet over vernietigingskampen.
Het nazisme is duidelijk haatzaaiend. Dat geldt niet voor de islam (en ook niet voor het communisme), maar elke ideologie of religie is natuurlijk 'fout' te interpreteren. Als de 'islam' verantwoordelijk is voor 9/11, dan toch in elk geval (aanhangers van) een radicale/fundamentalistische vorm van de islam.

Hoe kijk je aan tegen mensen die in naam van (bijvoorbeeld) het christendom iemand ritueel proberen te vermoorden? Ligt dat aan de religie, of aan de interpretatie ervan?
Wie dit leest is alfabeet.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:15:21 #79
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84959567
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dus? De hele islam is verantwoordelijk voor een stel gekke terroristen nu?
Die 'gekke terroristen' hebben de lessen van de islam anders uitstekend begrepen. Het zijn eersteklas islamieten.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_84959683
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die 'gekke terroristen' hebben de lessen van de islam anders uitstekend begrepen. Het zijn eersteklas islamieten.
Net zoals de pedo priesters het allemaal goed begrepen hebben?
Een voorbeeld voor het christendom.
Leaf
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:20:27 #81
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84959794
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kindertjes misbruiken wordt niet gelegitimeerd door het christendom. Ongelovigen om zeep helpen wordt wel gelegitimeerd door de islam. Het is niet anders.
pi_84959807
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:15 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Het nazisme is duidelijk haatzaaiend. Dat geldt in de basis niet voor de islam (en ook niet voor het communisme), maar elke ideologie of religie is natuurlijk 'fout' te interpreteren. Als de 'islam' verantwoordelijk is voor 9/11, dan toch in elk geval (aanhangers van) een radicale/fundamentalistische vorm van de islam.
:D

quote:
Hoe kijk je aan tegen mensen die in naam van (bijvoorbeeld) het christendom iemand ritueel proberen te vermoorden? Ligt dat aan de religie, of aan de interpretatie ervan?
Duidelijk het 2de. Dat betwist ik ook helemaal niet. En dan komen we er: wanneer is iets rot? Antwoord: als de geur van rotheid je tegemoet komt :) Want ook dat communisme, was in de basis vast niet slecht. Maar de lucht die er vanaf kwam, joh :D

De mooie verhaaltjes en 'de papieren', die doen er niet toe. De praktijk telt.

Het is niet zo moeilijk hoor.
pi_84959874
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kindertjes misbruiken wordt niet gelegitimeerd door het christendom. Ongelovigen om zeep helpen wordt wel gelegitimeerd door de islam. Het is niet anders.
Toch vreemd. Het kindermisbruik is jarenlang onder de pet gehouden door veel geestelijke leiders. Het werdt gewoon toegestaan.
Leaf
pi_84959952
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat mij betreft geld ongeveer hetzelfde. De associatie priester-pedofiel is tegenwoordig makkelijk gemaakt.

Wat er inzake dat wel fundamenteel anders is is dat het christendom goed georganiseerd is. Er is maar 1 vaticaan, lekker makkelijk 1 plek om de schuld op te fixeren. Daarbij regent het echt opzeggingen vanwege dit. Het wordt door niemand vergoelijkt. Dat is aan de andere kant wel anders.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:25:16 #85
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84959984
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Toch vreemd. Het kindermisbruik is jarenlang onder de pet gehouden door veel geestelijke leiders. Het werdt gewoon toegestaan.
Dat er iets rot is in de kerk lijkt me wel duidelijk (alhoewel we ook niet moeten overdrijven: het gaat vooral om oude zaken, en in die tijd hield men dit soort dingen ook in seculiere kringen graag onder de pet). Alleen: het wordt nog altijd niet gelegitimeerd door de leer. Deze figuren weten dat het niet deugt wat die priesters uitvreten, en ze keuren het ook niet goed. Dat ze hun eigen imago belangrijker vinden dan het hard bestrijden van misstanden, tsja.
pi_84960092
quote:

[..]

Ho ho, spreek voor je eigen interpretatie gaarne.
Allah Al Watan Al Malik
pi_84960127
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wat mij betreft geld ongeveer hetzelfde. De associatie priester-pedofiel is tegenwoordig makkelijk gemaakt.

Wat er inzake dat wel fundamenteel anders is is dat het christendom goed georganiseerd is. Er is maar 1 vaticaan, lekker makkelijk 1 plek om de schuld op te fixeren. Daarbij regent het echt opzeggingen vanwege dit. Het wordt door niemand vergoelijkt. Dat is aan de andere kant wel anders.
Het is ook heel makkelijk om de schuld te geven aan de Islam. Juist doordat er niet 1 aanspreekpunt is. Mensen die zeggen dat de Islam niks te maken heeft met de aanslagen worden amper gehoord. De extremisten die zeggen dat doden voor de Islam wel mag, worden breed uitgemeten.
Leaf
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:30:01 #88
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84960164
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ho ho, spreek voor je eigen interpretatie gaarne.
Ontkennen is zinloos. Er zijn een boel islamieten die het zo lezen. Blijkbaar is daar een solide basis voor. Ik neem van jou graag aan dat jij daar niet toe behoort, maar jouw mening is niet beter dan die van de bommenleggers.
pi_84960260
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ontkennen is zinloos. Er zijn een boel islamieten die het zo lezen. Blijkbaar is daar een solide basis voor. Ik neem van jou graag aan dat jij daar niet toe behoort, maar jouw mening is niet beter dan die van de bommenleggers.
Kan mij niet schelen dat er een boel islamieten zijn die het zo lezen. Er zijn er nog meer die het niet zo lezen. Mijn mening is niet beter dan die van de bommenleggers, net als hun mening niet beter is dan de mijne. Spreek dus voor jezelf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_84961849
quote:

[..]

:')
En dat zal bij andere geloven vast niet zo zijn. Maar knap dat jij wel de juiste interpretatie weet van de Koran.
pi_84962502
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:')
En dat zal bij andere geloven vast niet zo zijn. Maar knap dat jij wel de juiste interpretatie weet van de Koran.
Dat is het 'leuke' van dergelijke bijbels. Dat is altijd zo vaag omschreven dat iedereen zijn eigen draai er aan kan geven.
Leaf
pi_84963010
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dus? De hele islam is verantwoordelijk voor een stel gekke terroristen nu?
Zeg ik dat?
pi_84963043
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is het 'leuke' van dergelijke bijbels. Dat is altijd zo vaag omschreven dat iedereen zijn eigen draai er aan kan geven.
Dat is de bedoeling van een richtlijn.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:45:11 #94
305473 way2paradise
De weg naar het paradijs
pi_84963051
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:26 schreef Demarest het volgende:

[..]

Je hoopt dat Nederland imago-schade oploopt omdat Wilders tegen de bouw van die moskee in New York is? :?
Nee omdat Wilders nu deel maakt uit de Nederlandse regering- Voor elke racistische opmerking naar de moslims toe is de Nederlandse regering verantwoordelijk en zullen verantwoording moeten afleggen aan de miljoenen Nederlanders die hun brood verdienen aan de 70% inkomsten die uit het buitenland komen!
Coming soon! Onze moeders !!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:47:42 #95
305473 way2paradise
De weg naar het paradijs
pi_84963141
quote:

[..]

Ik vind het altijd grappig dat jij het beter weet dan Islamitische geleerden. Wat heb jij gestudeerd? Economie? What the fuck weet jij over de islam! Jij weet niks van de islam af en roept zomaar wat, net als Wilders. Islam is tegen elke vorm van moorden ook tegen ongelovigen! Andersom is dat niet, kijk maar wat Engeland en USA, Irak en Afganistan hebben aangedaan! Onder de mom van terreurdreiging!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:49:49 #96
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84963216
Ik kan het fragment niet terug vinden op NOS.nl maar ik weet vrij zeker dat ik tijdens een item over die moskee de vrouw geinterviews zag worden die het protest leide, zij was aanhnager van Wilders (hoe verzin je het) en streed tegen de verislamisering in de VS...
Ik kijk er dan ook niet van op dat Wilders z'n kop bij dat protest laat zien...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_84963600
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:49 schreef YuckFou het volgende:
Ik kan het fragment niet terug vinden op NOS.nl maar ik weet vrij zeker dat ik tijdens een item over die moskee de vrouw geinterviews zag worden die het protest leide, zij was aanhnager van Wilders (hoe verzin je het) en streed tegen de verislamisering in de VS...
Ik kijk er dan ook niet van op dat Wilders z'n kop bij dat protest laat zien...
Wilders heeft meer geld nodig, dus gaat even Amerikaanse Conservatieven knuffelen.

Verhagen + Wilders = nog meer geslijm bij de VS
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_84963781
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 15:07 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Bron: http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154321674

Ik ben geen fanboy van Wilders, maar goed dat hij dit gaat doen. Hoe kun je dit nou goedkeuren? -O-
^O^ Juist!
Een moskee bouwen op die plaats is niets anders dan provocatie!
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 01:10:28 #99
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84963875
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:03 schreef SeculasStatius het volgende:

En bespaar me het geleuter dat 'de islam' die aanslagen niet heeft gepleegd. Hadden die aanslagen er geweest als de islam niet bestaan had?
Religion doesn't kill people. People kill people.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 01:13:05 #100
305473 way2paradise
De weg naar het paradijs
pi_84963946
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:06 schreef 78RPM het volgende:

[..]

^O^ Juist!
Een moskee bouwen op die plaats is niets anders dan provocatie!
Die moskee was er en hij wordt enkel groter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')