Bron: http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154321674quote:(Novum) - PVV-leider Geert Wilders is op 11 september in NewYork, waar hij zal spreken tijdens een demonstratie tegen de bouw van een moskee nabij Ground Zero. Dat laat zijn woordvoerder vrijdag weten.
De demonstratie is georganiseerd door Stop Islamization Of America en vindt plaats vlakbij de plek waar op 11 september 2001 de aanslag werd gepleegd op de WTC-torens. Andere sprekers zijn de Republikeinse politicus Newt Gingrich en nabestaanden.
Wilders strijdt al langer tegen de bouw van het moskeecomplex, waarvoor het stadsbestuur van New York toestemming heeft gegeven. Hij vindt het 'absurd' dat bij Ground Zero een moskee wordt gebouwd, vlakbij de plaats 'waar de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde'. Dat is een belediging voor de duizenden slachtoffers en hun nabestaanden, aldus de PVV-leider.
Eerder stelde hij vragen over de Nederlandse vermeende betrokkenheid bij het project. Nederland zou een miljoen euro subsidie hebben gegeven aan de Amerikaanse moslimorganisatie Asma. Volgens de PVV is deze organisatie betrokken bij de bouw van de moskee, maar het kabinet ontkent dat.
Want de mensen achter die organisatie hebben de aanslagen gepleegd? Dus het is ook volkomen legitiem om de bouw van een katholieke kerk tegen te houden als een familielid is misbruikt door een katholieke priester?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:07 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Bron: http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154321674
Ik ben geen fanboy van Wilders, maar goed dat hij dit gaat doen. Hoe kun je dit nou goedkeuren?
Troll of ben je serieus?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is toch verdomme niet normaal dat Nederland niet het volledige bedrag voor de bouw van de moskee financieert
Voor mijn part wel ja. Het gaat meer om het idee van een moskee vlak bij de plek.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want de mensen achter die organisatie hebben de aanslagen gepleegd? Dus het is ook volkomen legitiem om de bouw van een katholieke kerk tegen te houden als een familielid is misbruikt door een katholieke priester?
Daar komt het gebouw dan ook niet te staan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een moskee op de plek van Ground Zero is pure provocatie![]()
Hehe, dat wilde ik ook zeggen. De Islam heeft de aanslagen op 9/11 gepleegd. Misschien vindt hij ook wel dat "de Islam" aanslagen op moskeeen van verschillende islamitische stromingen heeft gepleegd.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:46 schreef tho_Omas het volgende:
Beweert hij nou dat "de Islam" een aanslag heeft gepleegd?
Ik ben het niet vaak met je eens, maar deze reactie sta ik 100% achter.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Een stukje empatisch vermogen is deze kermisclown vreemd. Er zijn ook Islamitische mensen omgekomen op 9/11. Lekker respectvol dus naar de nabestaanden toe. Het getuigt vooral van arrogantie, dat een of andere blonde Israelier uit Nederland die geen enkele band met de doden of het WTC heeft, gaat protesteren vanwege de komst van een Islamitisch centrum.
Maar dat ben ik.
Goed gezegdquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Een stukje empatisch vermogen is deze kermisclown vreemd. Er zijn ook Islamitische mensen omgekomen op 9/11. Lekker respectvol dus naar de nabestaanden toe. Het getuigt vooral van arrogantie, dat een of andere blonde Israelier uit Nederland die geen enkele band met de doden of het WTC heeft, gaat protesteren vanwege de komst van een Islamitisch centrum.
Maar dat ben ik.
Ik mag toch hopen van niet zeg.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:38 schreef Barbaaf het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit staatsrechtelijk zit. Als Wilders' gedoogkabinet er straks zit, moet hij ook het regeerakkoord tekenen. Betekent dit dat hij straks als vertegenwoordiger van de Nederlandse regering, en dus ook van mij, zijn haatpreken daar staat te uiten?
Ik denk ook dat dit zoiets is wat veel New Yorkers echt niks kan schelen, maar alleen een klein clubje joden/gristenen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:08 schreef Demarest het volgende:
Ik verwacht niet dat de bouw van dat islamitisch centrum in NY veel problemen gaat opleveren daar; het noordoosten van de VS is over het algemeen wat liberaler vergeleken met de rest van het land. Bovendien leven talloze culteren in NY overwegend vreedzaam naast elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |