abonnement Unibet Coolblue
pi_86150942
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:54 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Meeste termen kende ik hier al van maar ik dank je voor de links :D .

en wat hij zegt is een __construct() eigenlijk toch het beste in jou geval.
je hoeft namelijk de waardes maar 1x in te stellen lijkt mij.

dus op zijn netst qua code is Sitethief het efficientst bezig.
In mijn geval stel in de waardes toch ook maar 1x in?

Verder hoef je op mijn manier geen nieuw object aan te maken. Die manier van Sitethief geeft precies hetzelfde resultaat als wat ik doe.

Verder dien ik op de manier van ST de boel op deze manier aan te roepen (zoals Tuvai.net aangaf):
1
2
3
4
5
6
<?php
$db 
= new Database();
$db->connect();
[...]
$db->disconnect();
?>
En ik kan voldoen met:
1
2
3
4
5
<?php
Database
::connect();
[...]
Database::disconnect();
?>
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_86151494
Whatever works for you :P
Redacted
pi_86155398
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:08 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

In mijn geval stel in de waardes toch ook maar 1x in?

Verder hoef je op mijn manier geen nieuw object aan te maken. Die manier van Sitethief geeft precies hetzelfde resultaat als wat ik doe.

Verder dien ik op de manier van ST de boel op deze manier aan te roepen (zoals Tuvai.net aangaf):
[ code verwijderd ]

En ik kan voldoen met:
[ code verwijderd ]


Als je je verbinding initialiseert in je constructor, is $var = new Database(); al voldoende om deze verbinding te initialiseren. Dan hoef je niet nog eens apart je connect() methode te gebruiken (die dan sowieso weg valt). ;)

Het voordeel van het werken met die methode, is dat je logisch database-object krijgt waar je tegen aan programmeert, in plaats van een verzameling statische methodes. Je hebt dan ook in je Database class de mogelijkheid om $this te gebruiken, waarmee je een extra 'scope' toevoegt aan je code. Je kunt op die manier bijvoorbeeld ook er voor kiezen om je verbinding te initialiseren in een aparte, private/protected methode/variabele in je Database class, waarbij je in elke andere methode controleert of deze variabele gevuld is (hetgeen dus betekent dat je verbinding geïnitialiseerd is ). Zo kun je weer andere technieken toepassen, zoals 'Lazy Loading'. :)
pi_86156707
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:23 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Als je je verbinding initialiseert in je constructor, is $var = new Database(); al voldoende om deze verbinding te initialiseren. Dan hoef je niet nog eens apart je connect() methode te gebruiken (die dan sowieso weg valt). ;)

Het voordeel van het werken met die methode, is dat je logisch database-object krijgt waar je tegen aan programmeert, in plaats van een verzameling statische methodes. Je hebt dan ook in je Database class de mogelijkheid om $this te gebruiken, waarmee je een extra 'scope' toevoegt aan je code. Je kunt op die manier bijvoorbeeld ook er voor kiezen om je verbinding te initialiseren in een aparte, private/protected methode/variabele in je Database class, waarbij je in elke andere methode controleert of deze variabele gevuld is (hetgeen dus betekent dat je verbinding geïnitialiseerd is ). Zo kun je weer andere technieken toepassen, zoals 'Lazy Loading'. :)
Als aanvulling is het best mogelijk dat er een situatie komt waarbij twee databaseverbindingen nodig zijn. Dat gaat je niet lukken als de class een static class is.
pi_86162003
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Uiteindelijk ziet mijn class er zo uit :).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
class Database
{
    private 
$host;
    private 
$database;
    private 
$user;
    private 
$password;
    private 
$connect;
    
    public function 
__construct()
    {
        
$this->host         DB_HOST;
        
$this->database     DB_DBNAME;
        
$this->user         DB_USERNAME;
        
$this->password     DB_PASSWORD;
        
        
$this->connect();
    }
    
    private function 
connect()
    {
        if(!
$this->connect)
        {
            
$this->connect mysql_connect($this->host$this->user$this->password)
            or die (
mysql_error());
                
            if(
$this->connect)
            {
                
mysql_select_db($this->database)
                or die (
mysql_error());
            }
        }
    }
    
    public function 
disconnect()
    {
        if(
$this->connect)
        {
            
mysql_close($this->connect)
            or die (
mysql_error());
        }
    }
}
?>
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:48:38 #181
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_86162462
$this->connect als variable naam zou ik dan $this->connection van maken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_86168093
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:48 schreef Scorpie het volgende:
$this->connect als variable naam zou ik dan $this->connection van maken.
Dat is een goede! Aangepast. Tevens ook het PDO-object gebruikt om de verbinding op te zetten met MySQL.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_86176109
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:13 schreef poepeneesje het volgende:
Dat is een goede! Aangepast. Tevens ook het PDO-object gebruikt om de verbinding op te zetten met MySQL.
Goede zet. PDO is ideaal voor als je meerdere databaseplatformen wilt ondersteunen. Ook biedt PDO de mogelijkheid om transactions op te bouwen. Handig voor wanneer je dat niet op databaseniveau kunt doen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:16:01 #184
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_86180868
Bedankt voor alle database info heren! Database van mij is in gebruik voor hooguit een paar 100 misschien 1000 records. Dus miljoenen zijn en worden het sowieso niet. Hebben jullie nog tips voor goede tutorials over een stevig inlogsysteem? Gebruik nu gewoon sessions en dergelijke maar lees overal dingen over sessions injection e.d. Zelf al wat gegoogled maar kom vooral bij resultaten en sites uit 2004 enzo. Beetje oud. :P
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_86183045
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Bedankt voor alle database info heren! Database van mij is in gebruik voor hooguit een paar 100 misschien 1000 records. Dus miljoenen zijn en worden het sowieso niet. Hebben jullie nog tips voor goede tutorials over een stevig inlogsysteem? Gebruik nu gewoon sessions en dergelijke maar lees overal dingen over sessions injection e.d. Zelf al wat gegoogled maar kom vooral bij resultaten en sites uit 2004 enzo. Beetje oud. :P
Wat beveiliging betreft, kan ik je OWASP aanraden: http://www.owasp.org/index.php/Main_Page
Op die Wikipedia-achtige website staan de meest voorkomende beveiligingslekken en manieren op scripts te exploiteren. Vaak worden er ook in diverse programmeertalen voorbeelden gegeven.

Psst, die 8-bit muziek in je sig. O+
  donderdag 9 september 2010 @ 11:54:49 #186
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_86236561
Hoi.

Ik probeer met mijn scriptje bepaalde Google resultaten te 'scrapen'. Ik wil dus van een bepaalde query in google alle url's eruit halen. Hij doet dit nu wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om het van meer dan 1(de eerste) pagina zoekresultaten te doen... Ik doe dit met cURL.

De volgende url gebruik ik dus in cURL die werkt:
quote:
"http://www.google.com/search?q=" . urlencode($keyword) . ""
Nou wil ik meer dan 1 standaard pagina met 10 resultaten leeghalen... dus ik dacht ik voeg num=100(100 resultaten) toe aan de url:
quote:
"http://www.google.com/search?num=100&q=" . urlencode($keyword) . "",
Dit werkt WEL als ik het normaal laad in een browser, maar werkt NIET via cURL... Heeft iemand de gouden tip voor mij om meer dan 10 resultaten te laden met PHP/cURL van google?!

Alvast bedankt
pi_86236982
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Bedankt voor alle database info heren! Database van mij is in gebruik voor hooguit een paar 100 misschien 1000 records. Dus miljoenen zijn en worden het sowieso niet. Hebben jullie nog tips voor goede tutorials over een stevig inlogsysteem? Gebruik nu gewoon sessions en dergelijke maar lees overal dingen over sessions injection e.d. Zelf al wat gegoogled maar kom vooral bij resultaten en sites uit 2004 enzo. Beetje oud. :P
quote:
Dave
17-Nov-2009 10:05
If you deploy php code and cannot control whether register_globals is off, place this snippet in your code to prevent session injections:
1
2
3
<?php
if (isset($_REQUEST['_SESSION'])) die("Get lost Muppet!");
?>
mss dit iets voor je ;)

Daarnaast zie ik veel admins die aan raden toch een Database sessie te maken. dat houd in als ze zijn ingelogd dat de gegevens in een tabel komen. met een Tijd waarde + 60 minuten bvb.

Een sessie tabel. met dezelfde sessie tabel kun je meteen kijken hoeveel bezoekers je hebt ;) op je website.
of ze zijn ingelogd of niet. (gasten / bezoekers).

en als de site de 60 minuten overschrijd dan logt hij je uit. of je moet met dezelfde sessie op een pagina zijn geland en de sql opnieuw updaten ;) .
Redacted
pi_86237930
Hoi,

Ik wil een gallery maken in PHP. Ik ben er echter niet heel goed in. Ik heb een paar lessen PHP gehad op school, maar niets had echt te maken met het maken van een gallery.

Wat ik wil, is dat er in mijn site, links een lijst komt met de linkjes naar de pagina, en dat rechts dan het plaatje inlaadt. Ook wil ik dat er een vorige/volgende komt.

Het probleem is echter, dat de galleryscripts die ik op het internet vind, allemaal werken met thumbnails, en dat wil ik niet.
http://sye.dk/sfpg/
Zulke.

Weet iemand toevallig een link waar ze gebruik maken van het idee wat ik heb? Dan denk ik dat ik het van daaruit wel zelf op kan lossen.

Bedankt!
  donderdag 9 september 2010 @ 12:44:15 #189
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_86238020
Pak gewoon Coppergallery ofzo.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_86238076
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:44 schreef Scorpie het volgende:
Pak gewoon Coppergallery ofzo.
Wel heel veel nutteloze features voor mijn site, is er niets simpelers?
pi_86238094
Wat Scorpie zegt. En dat 99% van de galleries met thumbnails werken heeft een reden hoor. Zou leuk worden voor zowel de bezoeker als het bandbreedteverbruik als er hele galerijen met tientallen foto's van origineel formaat in één keer geladen / ge`preload zouden worden.
  donderdag 9 september 2010 @ 12:48:02 #192
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_86238106
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:46 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Wel heel veel nutteloze features voor mijn site, is er niets simpelers?
Je kan het er zelf uitslopen :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 9 september 2010 @ 12:48:50 #193
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_86238134
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat Scorpie zegt. En dat 99% van de galleries met thumbnails werken heeft een reden hoor. Zou leuk worden voor zowel de bezoeker als het bandbreedteverbruik als er hele galerijen met tientallen foto's van origineel formaat in één keer geladen / ge`preload zouden worden.
Dat dus :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_86238147
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:47 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat Scorpie zegt. En dat 99% van de galleries met thumbnails werken heeft een reden hoor. Zou leuk worden voor zowel de bezoeker als het bandbreedteverbruik als er hele galerijen met tientallen foto's van origineel formaat in één keer geladen / ge`preload zouden worden.
En dat ik niet met thumbnails wil werken heeft ook een reden. Het is geen gigantische site, en dit lijkt mij persoonlijk practischer. Ik hoef mezelf eigenlijk helemaal niet te verklaren, want dit is gewoon wat ik wil, ongeacht wat 99% van alle andere galleryhouders doen.
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan het er zelf uitslopen :)
Ik zal even kijken wat ik ermee kan :) dankje
  donderdag 9 september 2010 @ 13:02:38 #195
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_86238550
Bij de meeste galleries kan je toch ook instellen hoe groot je thumbnails moeten zijn. :?
pi_86238596
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:02 schreef ursel het volgende:
Bij de meeste galleries kan je toch ook instellen hoe groot je thumbnails moeten zijn. :?
Dat zal. Ik wil alleen geen thumbnails. Gewoon text.
pi_86238731
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:40 schreef RenRen- het volgende:
Hoi,

Wat ik wil, is dat er in mijn site, links een lijst komt met de linkjes naar de pagina, en dat rechts dan het plaatje inlaadt. Ook wil ik dat er een vorige/volgende komt.

Dat kun je beter met javascript doen.

PHP is dan wellicht handig om automatisch een lijst van de betreffende bestanden uit een map te halen, maar niet noodzakelijk.
  donderdag 9 september 2010 @ 13:10:01 #198
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_86238761
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kun je beter met javascript doen.

PHP is dan wellicht handig om automatisch een lijst van de betreffende bestanden uit een map te halen, maar niet noodzakelijk.
Wel als je het een beetje dynamisch wilt houden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_86238778
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kun je beter met javascript doen.

PHP is dan wellicht handig om automatisch een lijst van de betreffende bestanden uit een map te halen, maar niet noodzakelijk.
Hm, het nadeel wat ons altijd wordt verteld is dat Javascript uit te schakelen is. Standaard. Maar ik zal er even naar kijken, dankje! O+
pi_86239007
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:10 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Hm, het nadeel wat ons altijd wordt verteld is dat Javascript uit te schakelen is. Standaard. Maar ik zal er even naar kijken, dankje! O+
De meeste mensen die javascript uitschakelen, doen dat bewust. Die weten dat de helft van de sites (voorzichtige schatting) niet meer optimaal functioneert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')