Hier heb ik een Hornbach naast me huis staan bijna, opzich lekker, ruim en groot, maar wat mij vaak opvalt, voor speciale spullen moet ik toch naar praxis, karwei of de speciaalzaak. Ook kent de Hornbach vaak maar 1 A merk per artikelsoort terwijl als ik naar de praxis ga vaak 2 of 3 tegenkom. Dus Hornbach breed assortiment, maar ondiep. en praxis smal maar diep...
Verder ga ik ook wel is naar karwei of gamma, maar de gamma vind ik vaak onoverzichtelijk, net zoals de karwei. Praxis vindt ik altijd helder en goed opgezet, als ik iets moet hebben dan is het vaak binnen een paar tellen dat je weet waar je moet zijn.
Personeel is eigenlijk in alle bouwmarkten onder de maat, je ziet in alle supermarkten dat ieder mannetje van 1 deel alles weet, en dan vaak de rest nagenoeg niks. Wel moet ik zeggen dat er in de hornbach savonds en zaterdags wel die mannetjes ook rond lopen ipv zaterdag krachten die niks weten

Verder is de Hornbach zeker niet de goedkoopste! regelmatig dat spullen bij karwei/gamma goedkoper zijn. Helemaal als je goed naar aanbiedingen kijkt. Ik moet regelmatig gebruik maken van hun 10% extra korting op de spullen die bij de concurent goedkoper zijn, tegenwoordig haal ik het gewoon bij de concurrent van de hornbach omdat het me anders weer dik een half uur langer kost voordat ik ze goedkoper heb.
Tot zover mijn ervaringen, hoe ik het zie:
Simpel, groot en bouw: Hornbach
Goed, kwaliteit en design: Praxis