abonnement Unibet Coolblue
pi_84909371
quote:
Politie-actie in Haagse tramtunnel na overval

DEN HAAG - Tramlijn 6 is vrijdagavond door de politie in de tramtunnel stilgezet na een overval in Den Haag. Een supermarkt op het Kleine Loo was overvallen. De politie was getipt dat de vier daders in lijn 6 zouden zitten.

Agenten gingen met kogelwerende vesten de tram in. Alle inzittenden werden gefouilleerd. De daders zijn niet gevonden, wel werden twee mannen aangehouden omdat ze het politieonderzoek hinderden.

Door de zoekactie lag het tramverkeer van lijn 6 richting Loosduinen drie kwartier plat.

Bron

Dit gebeurde hier in Den Haag een tijdje terug. Nu vraag ik me af: kan dit zomaar? De politie krijgt een tip (elke gek kan de politie tippen), en mag vervolgens iedereen die in een tram zit fouilleren. En als je het er niet mee eens was kon je blijkbaar ook nog eens afgevoerd worden.

Zijn er hier mensen die weten wat je rechten in zo'n situatie zijn? Moeten we gewoon maar accepteren om als doodgewone burger op deze manier steeds meer gecriminaliseerd te worden en wat is er gebeurd met het onschuldbeginsel? Ik vind dit namelijk niet normaal..

[ Bericht 4% gewijzigd door StormWarning op 05-08-2010 21:14:36 ]
pi_84909799
Dat dit kan in Nederland
pi_84909873
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:16 schreef gekkewiebel het volgende:
Dat dit kan in Nederland
Zelfs in Den Haag
pi_84909884
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:08 schreef StormWarning het volgende:


Zijn er hier mensen die weten wat je rechten in zo'n situatie zijn?
Meewerken met de politie, je grote bek tegen ze dichthouden (anders wordt je afgevoerd :7 ) en vervolgens 1 minuut later thuis komen.
Dum de dum
pi_84909984
Als er gerede twijfel is dat een evt verdachte zich ophoudt binnen een bepaald gebied dan mogen ze dat doen ja

Hier meer foto's
pi_84910084
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:08 schreef StormWarning het volgende:

Zijn er hier mensen die weten wat je rechten in zo'n situatie zijn? Moeten we gewoon maar accepteren om als doodgewone burger op deze manier steeds meer gecriminaliseerd te worden en wat is er gebeurd met het onschuldbeginsel? Ik vind dit namelijk niet normaal..
Moete we dan maar accepteren dat die criminelen ongehinderd op de tram kunnen stappen omdat anders de doodgewone burger op deze manier steeds te laat komt ?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:24:02 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_84910173
Het enige recht dat je hebt is het recht om te weigeren. Dan word je meegenomen en mag je het op het bureau uitleggen. Zoals Admiraal al zegt, bij gerede twijfel mag het.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_84910225
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:17 schreef exlurker het volgende:

[..]

Zelfs in Den Haag
Juist in Den Haag. Ik woon hier nu een jaar en kan me niet aan de indruk onttrekken dat de politie hier een stuk agressiever is dan in Utrecht, waar ik eerder woonde.
pi_84910278
Tja als je hier tegen bent ben je een beetje 20 jaar te laat met protesteren. :')
pi_84910316
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:22 schreef exlurker het volgende:

[..]

Moete we dan maar accepteren dat die criminelen ongehinderd op de tram kunnen stappen omdat anders de doodgewone burger op deze manier steeds te laat komt ?
Het gaat er niet om dat je te laat komt, maar dat je als je gewoon in de tram zit er opeens een razzia uitgevoerd wordt en iedereen verplicht wordt gefouilleerd omdat er misschien wel een overvaller in zou kunnen zitten. Wat dan ook nog niet eens zo blijkt te zijn. :')

Ik vind dat behoorlijk ver gaan.
pi_84910333
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:24 schreef karr-1 het volgende:
Het enige recht dat je hebt is het recht om te weigeren. Dan word je meegenomen en mag je het op het bureau uitleggen. Zoals Admiraal al zegt, bij gerede twijfel mag het.
Dan mogen ze mij meenemen. Je denkt toch niet da ik mee ga werken aan dit soort STASI praktijken. :r
pi_84910395
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:26 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je te laat komt, maar dat je als je gewoon in de tram zit er opeens een razzia uitgevoerd wordt en iedereen verplicht wordt gefouilleerd omdat er misschien wel een overvaller in zou kunnen zitten. Wat dan ook nog niet eens zo blijkt te zijn. :')

Ik vind dat behoorlijk ver gaan.
"Schuldig" tot het tegendeel bewezen is :r
pi_84910400
Nogmaals

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
Tja als je hier tegen bent ben je een beetje 20 jaar te laat met protesteren. :')
pi_84910434
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
Tja als je hier tegen bent ben je een beetje 20 jaar te laat met protesteren. :')
Ik ben 25.. de vorige generatie heeft hier dus wat steken laten vallen. En ik vermoed dat het niet veel beter zal worden gezien de populariteit van de PVV hier..
pi_84910435
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan mogen ze mij meenemen. Je denkt toch niet da ik mee ga werken aan dit soort STASI praktijken. :r
Dat zal ze leren!
pi_84910466
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:24 schreef karr-1 het volgende:
Het enige recht dat je hebt is het recht om te weigeren. Dan word je meegenomen en mag je het op het bureau uitleggen. Zoals Admiraal al zegt, bij gerede twijfel mag het.
Oké, en wat mag je dan precies uitleggen en wat zijn de consequenties daarvan?
pi_84910480
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

"Schuldig" tot het tegendeel bewezen is :r
Dat dus. }:|
pi_84910504
En als "ze" niets doen treden "ze" te zwak op :r
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:30:28 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_84910525
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:28 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Ik ben 25.. de vorige generatie heeft hier dus wat steken laten vallen. En ik vermoed dat het niet veel beter zal worden gezien de populariteit van de PVV hier..
Als je hier tegen bent lijkt het me tijd te verhuizen, naar de maan oid. In menig land zullen ze je niet eens lief vragen of je mee wilt werken zoals hier.
Dum de dum
pi_84910531
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:29 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Oké, en wat mag je dan precies uitleggen en wat zijn de consequenties daarvan?
Dat ligt eraan in hoeverre je niet meewerkt op dat moment. Als je je poot stijf houdt en je niet wil identificeren dan kan het vrij lang gaan duren.
pi_84910537
Ik praat het niet goed maar naar mijn mening heeft de politie al weinig middelen tegen de doorgewinterde crimineel. Dat ze die hele tram foulieren gaat mischien een beetje ver maar wat moet je dan? Die vermoedelijke daders maar laten lopen omdat niemand vertraging wil?
pi_84910625
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat zal ze leren!
:')
Als iedereen als een mak schaap hiermee in stemt weten we zeker dat we nergens komen.
Massaal verzet! Wat willen ze doen? Iedereen in de tram arresteren? De ME erop afsturen. Hoe criminaliseer je normale burgers?

Walgelijk, ik heb er geen andere woorden voor.

Heeft niemand dan meer principes?
pi_84910626
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:30 schreef Document1 het volgende:
Ik praat het niet goed maar naar mijn mening heeft de politie al weinig middelen tegen de doorgewinterde crimineel. Dat ze die hele tram foulieren gaat mischien een beetje ver maar wat moet je dan? Die vermoedelijke daders maar laten lopen omdat niemand vertraging wil?
en dan wachten tot dezelfde mensen weer een topic gaan openen op FOK! dat er te weinig criminelen opgepakt worden in Nederland.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:32:51 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_84910654
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:29 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Oké, en wat mag je dan precies uitleggen en wat zijn de consequenties daarvan?
Dan mag je dus uitleggen waarom je niet mee wilde werken en gaan ze ook meteen even controleren wie je bent, waar je vandaan komt en of je eventueel nog een bekeuring open hebt staan etc. Kortom, je bent dan urenlang bezig voor iets wat in 2 minuten klaar zou zijn geweest.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:33:27 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_84910677
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan mogen ze mij meenemen. Je denkt toch niet da ik mee ga werken aan dit soort STASI praktijken. :r
Prima, dat is de keuze die je hebt. Dan accepteer je dus ook de gevolgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')