abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84844717
Hoe kijken wij noeste wereldreizigers vanuit het buitenland aan tegen Nederlandse vrouwen?

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar hoewel een Nedervrouwenbashtopic niet mijn doel is, loop ik na jarenlange relaties en heel veel scharrels nog steeds niet warm voor onze eigen nuchtere, geëmancipeerde diva's.

Wat in mijn optiek vooral mist is een stuk fantasie en het vermogen om eens echt gek te doen, wat je bijvoorbeeld wel ziet bij Angelsaksische vrouwen (disclaimer: hiermee bedoel ik eigenlijk alle Angelsaksische vrouwen behalve de Britse :') )

Daarnaast nemen de uiterlijke kwaliteiten rap af wanneer Hollandse dames de dertig passeren. Korte kapseltjes, 'modieuze' kleding en een veel te nuchtere instelling haalt de sjeu er wel af wat mij betreft..
Zet daar een echte Amerikaanse MILF tegenover en je weet het wel.. :Y

Hoe denken jullie kaaskoppen over onze Zeeuwse meiden? :)
pi_84844834
Boven de 30 is idd niks met dat korte haar en die broekrok.
Bah.
pi_84846874
Zinloos topic dit, je hebt in elk land mooie en minder mooie vrouwen.

Voordeel van de nederlandse is dat ze hier wonen en ik ze kan verstaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84847016
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:05 schreef DroogDok het volgende:

Het benoemen van culturele eigenschappen acht ik weinig zinloos. Calvinisme, nuchterheid zijn behoorlijke gemene delers.
pi_84849393
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:05 schreef DroogDok het volgende:

en dat ze genoegen nemen met wat je ze geeft en je weinig geld aan ze kwijt bent })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84849643
Het zou niet slim zijn om je te beperken tot de Nederlandse vrouw, aangezien er kwalitatief vele betere vrouwen zijn in deze wereld en het aantal Nederlandse vrouwen ook vrij beperkt is ten opzichte van de wereldbevolking. Een Fransman bijvoorbeeld heeft al veel meer keus als je je tot je eigen nationaliteit zou moeten beperken. Wat mijns inziens dus dom is.

Nee, wat dat betreft ben ik echt een fervent voorvechter van de vrije markt. ;)
pi_84909790
Ieder uiteraard z'n eigen smaak
maar als ik moest kiezen tussen een brailiaanse of nederlandse dame, wist ik het wel

sterker nog: die keus heb ik al gemaakt
zonnig Brasil
pi_84927647
Nuchtere Nederlandse vrouwen, ondanks de prima kloppende beschrijving in de OP, mag ik wel, maar ik heb nooit een Nederlandse vriendin gehad.

Amerikaanse vrouwen: ik heb het 8 jaar geprobeerd met een aantal dames, maar het bleek erg lastig. In de VS heerst het idee dat vrouwen superieur zijn aan mannen, waardoor de dames zich dus ook zo gedragen. Stellen zich vaak ook heel erg afhankelijk op. Alsof je een gratis probleemoplosser bent. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres als je mij gaat vertellen wat ik wel en niet kan doen. D'r zitten best lieve meisjes tussen, maar met het gros van de dames valt niet samen te leven. Dat gekke wat ze soms hebben, dat mag ik wel, maar daar staat dan weer tegenover dat ze bijna allemaal aan de vette kant zijn, een gat in hun hand hebben en nog nooit van stijl hebben gehoord.

Nee, geef me dan maar Aziatische vrouwen. Stijlvol, slank, vriendelijk, onafhankelijk, intelligent, grappig en niet te vergeten.. hot! Maar zodra je een vaste relatie hebt, begint dat tegen je te werken, omdat je constant wordt afgeleid...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_85021256
Nou 't loopt niet echt storm hier, de kaaskoppen zijn iig niet voor de dames geëmigreerd :')
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 20:27:06 #10
45833 crew  Fogel
pi_85064430
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:16 schreef qwerty_x het volgende:
Ieder uiteraard z'n eigen smaak
maar als ik moest kiezen tussen een brailiaanse Noorse of nederlandse dame, wist ik het wel

sterker nog: die keus heb ik al gemaakt
Zo, nu klopt het vanaf mijn zienspunt ook ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:43:56 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_85065292
Ik heb ook weinig met Nederlandse mannen. Ik vind ze vaak arrogant, Nederlandse vrouwen ook. Hoewel het met Nederlanders die zichzelf in NL ook niet meer thuisvoelen vaak wel klikt. Meestal is dat een feest van herkenning en ik merk dat die Nederlanders zich in het buitenland ook een beetje anders gedragen, hoewel niemand zijn Nederlandse roots kan ontkennen.
Resistance is futile.
pi_85072259
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:40 schreef andlikethathesgone het volgende:
Nou 't loopt niet echt storm hier, de kaaskoppen zijn iig niet voor de dames geëmigreerd :')
Emigreren omdat je in Nederland niet aan je trekken komt, is ook wel ver gezocht... Desalniettemin ben ik blij met mijn Zweedse. Vind Nederlandse vrouwen juist niet geëmancipeerd genoeg, maar voornamelijk niet vrouwelijk genoeg in hun voorkomen. Ik hou van sterkere vrouwen die elegant blijven, in Nederland wordt een sterke vrouw geacht een soort halve vent te zijn... }:|
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85088293
Nederlanders en die pittige korte koppies :')
pi_85240588
NL vrouwen staan nu niet echt bekend om hun feminiteit , elegance of aantrekkelijkheid.

Persoonlijk vin d ik nederlandse vrouwen wat lomp, goedkoop aangekleed en vooraal veel en veel te groot.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:03:45 #15
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_85258202
Qua lengte ben ik niet echt interessant dating materiaal voor de Nederlandse vrouw. Ik merk echter wel dat hoe ouder ik word hoe minder het mij uitmaakt waar iemand vandaan komt. Uiterlijk vind ik wel belangrijk maar overal ter wereld kun je mooie vrouwen vinden, al heb ik een lichte voor keur voor Aziatisch, omdat ze over het algemeen wat slanker en kleiner zijn...wat beter past bij mij ;)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:25:19 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85302572
Nederlandse vrouwen

:) Vaak mooi uiterlijk
:) Assertief
:) Vaak interessant kwa conversatie

:(Gedragen zich enorm lomp (als bouwvakkers zeg maar)
:( Te groot/ lang :P
:( Veel manwijven met pittig kort kapsel
:( Schijn-emancipatie, dus zogenaamd geemancipeerd zijn en dan één of andere flutstudie doen waarmee ze geen werk krijgen en zich dan door anderen laten onderhouden
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_85315323
Ik vind Nederlandse vrouwen helemaal niet zo assertief. Ze komen soms wel op je af als je bijv. in de kroeg staat, maar verwachten vooral dat jij de conversatie op gang houdt. Daarom komen ze ook verveeld en ongeÏnteresseerd over. Dit geldt niet speciaal voor vrouwen, heb het gevoel dat Nederlanders vooral klagen of over voetbal praten.

Ik vind Nederlandse vrouwen niet groot en lomp, integendeel. Meeste meisjes zijn ongeveer schouderhoogte en vrij breekbaar. Pittige kapsels kom ik gelukkig niet zoveel tegen in mijn leeftijdsgroep.
Ik ken best veel vrouwen die wel degelijk ambitieus zijn en ook echt iets bereiken. Een flutstudie doen lijkt me ook niet speciaal een vrouwending.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:26:27 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85316246
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:53 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik vind Nederlandse vrouwen helemaal niet zo assertief. Ze komen soms wel op je af als je bijv. in de kroeg staat, maar verwachten vooral dat jij de conversatie op gang houdt. Daarom komen ze ook verveeld en ongeÏnteresseerd over. Dit geldt niet speciaal voor vrouwen, heb het gevoel dat Nederlanders vooral klagen of over voetbal praten.
Met assertief bedoel ik niet in de kroeg maar in het echte leven

quote:
Ik vind Nederlandse vrouwen niet groot en lomp, integendeel. Meeste meisjes zijn ongeveer schouderhoogte en vrij breekbaar.
Nederlandse jongens zijn tegenwoordig ook 1.90m ofzo (ik ben zelf 1.75m, wat vroeger gewoon gemiddeld was) maar dat neemt niet weg dat Nederlandse vrouwen enorm groot/ lang zijn vergeleken met de meeste buitenlanden. Het valt me elke keer weer op.

Met lomp bedoel ik vooral kwa gedrag. Nederlanders in het algemeen zijn enorm lomp (ook de mannen) maar bij vrouwen is dat natuurlijk storender.

quote:
Pittige kapsels kom ik gelukkig niet zoveel tegen in mijn leeftijdsgroep.
"Pittig kort kapsel" is vooral de pest bij 25+ en MILFen. Vergelijk dat eens met veel buitenlanden. Waar ik werkte in Taiwan waren er veel 30-er en 40-er vrouwen en die zagen er meestal nog erg mooi/ vrouwelijk uit en meestal lang haar. En als het korter was dan in elk geval niet zo'n rattenkop.

quote:
Ik ken best veel vrouwen die wel degelijk ambitieus zijn en ook echt iets bereiken. Een flutstudie doen lijkt me ook niet speciaal een vrouwending.
Ik ken ze ook, maar waar ik studeerde op de TU waren er amper vrouwen en als ze er wel waren dan waren ze meestal Chinees, Indonesisch, Iraans, Marokkaans etc. Nederlandse vrouwen gaan liever culturele antropologie doen of psychologie en daarna huisvrouw worden of een baan voor een halve dag in de week doen.

Waar ik werkte in China (= puur technisch werk) waren er 50% vrouwen.

Ik wil helemaal niet suggereren dat alleen technisch werk goed is maar ik vind het wel tekenend en typerend voor NL. In vergelijking tot het buitenland zijn vrouwen erg ondervertegenwoordigd buiten de traditionele "vrouwenberoepen".
Mijn reisverslagen
pi_85318368
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Met assertief bedoel ik niet in de kroeg maar in het echte leven
[..]

Een grote bek bij de kassa?

quote:
Nederlandse jongens zijn tegenwoordig ook 1.90m ofzo (ik ben zelf 1.75m, wat vroeger gewoon gemiddeld was) maar dat neemt niet weg dat Nederlandse vrouwen enorm groot/ lang zijn vergeleken met de meeste buitenlanden. Het valt me elke keer weer op.

Met lomp bedoel ik vooral kwa gedrag. Nederlanders in het algemeen zijn enorm lomp (ook de mannen) maar bij vrouwen is dat natuurlijk storender.
[..]

Nederlandse mannen zijn groot ja (ik ben 1.85, wat hier gemiddeld is maar wereldwijd heel groot), maar vrouwen zijn meestal rond de 1.70. Best wel een fors verschil. Zweedse vrouwen zijn iig een stuk groter, niet zelden 1.80. Lompheid hangt een beetje van het milieu af denk ik, ben zelf ook meer voor vrouwelijke vrouwen.

quote:
"Pittig kort kapsel" is vooral de pest bij 25+ en MILFen. Vergelijk dat eens met veel buitenlanden. Waar ik werkte in Taiwan waren er veel 30-er en 40-er vrouwen en die zagen er meestal nog erg mooi/ vrouwelijk uit en meestal lang haar. En als het korter was dan in elk geval niet zo'n rattenkop.
[..]

Meer een soort huisvrouwensyndroom. Latina's of Marokkaanse meisjes zijn ook prachtig als ze jong zijn, maar als ze kinderen hebben worden ze dik. Aziaten zijn idd vaak tengerder en lijken jong.

quote:
Ik ken ze ook, maar waar ik studeerde op de TU waren er amper vrouwen en als ze er wel waren dan waren ze meestal Chinees, Indonesisch, Iraans, Marokkaans etc. Nederlandse vrouwen gaan liever culturele antropologie doen of psychologie en daarna huisvrouw worden of een baan voor een halve dag in de week doen.

Waar ik werkte in China (= puur technisch werk) waren er 50% vrouwen.

Ik wil helemaal niet suggereren dat alleen technisch werk goed is maar ik vind het wel tekenend en typerend voor NL. In vergelijking tot het buitenland zijn vrouwen erg ondervertegenwoordigd buiten de traditionele "vrouwenberoepen".
Tuurlijk doen mannen vaker technische studies, maar ze doen ook vaak 'cursussen' als Management Economie en Recht, bestuurskunde of iets dergelijks. Misschien betaalt het beter als culturele antropologie maar het blijven flutstudies. Meer een verschil in interesse dan ik ambitie wmb.
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:04:10 #20
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85322691
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:31 schreef Schadenfreude het volgende:
Nederlandse mannen zijn groot ja (ik ben 1.85, wat hier gemiddeld is maar wereldwijd heel groot), maar vrouwen zijn meestal rond de 1.70. Best wel een fors verschil. Zweedse vrouwen zijn iig een stuk groter, niet zelden 1.80.
:')

Nederlandse vrouwen zijn, gemiddeld genomen, langer dan Zweedse vrouwen. "Maar hoe kan het dan dat ik een Zweeds meisje ken die rond de 1.80 is?" Welnu, er zullen dan ook vrij veel Zweedse vrouwen fors kleiner zijn dan 1.80 en aldus het gemiddelde onder die van de Nederlandse dames trekken.

Capiche?

[ Bericht 0% gewijzigd door Morendo op 15-08-2010 21:12:38 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_85324634
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:57 schreef andlikethathesgone het volgende:
Daarnaast nemen de uiterlijke kwaliteiten rap af wanneer Hollandse dames de dertig passeren. Korte kapseltjes, 'modieuze' kleding en een veel te nuchtere instelling haalt de sjeu er wel af wat mij betreft..
Zet daar een echte Amerikaanse MILF tegenover en je weet het wel.. :Y
Toch kan het allemaal nog véél erger dan in Nederland. Ga voor de gein eens naar Boekarest (Roemenië) en let daarbij eens erop hoe aldaar de vrouwen boven de 30 eruit zien... Sjonge jonge jonge, echt om depressief van te worden! Gegarandeerd dat je nog de eerste dag hartstochtelijk terugverlangt naar NL!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2010 21:40:00 ]
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:40:22 #22
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85324694
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch kan het allemaal nog véél erger dan in Nederland. Ga voor de gein eens naar Boekarest (Roemenië) en let daarbij eens erop hoe aldaar de vrouwen boven de 30 eruit zien... Sjonge jonge jonge, echt om depressief van te worden!
In trainingspak zeker.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_85326336
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

In trainingspak zeker.
Nee, meer van het type overgewichtig en gekleed in een soepjurk. Zoals je je een echte typische enge Oost-Europese zuster voorstelt.
pi_85332634
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

:')

Nederlandse vrouwen zijn, gemiddeld genomen, langer dan Zweedse vrouwen. "Maar hoe kan het dan dat ik een Zweeds meisje ken die rond de 1.80 is?" Welnu, er zullen dan ook vrij veel Zweedse vrouwen fors kleiner zijn dan 1.80 en aldus het gemiddelde onder die van de Nederlandse dames trekken.

Capiche?
Bron? Ik heb 7 maanden in Stockholm gewoond en heb toch de indruk dat Zweedse vrouwen langer zijn dan Nederlandse vrouwen. Veel vrouwen daar komen met hakken aan in de buurt van mijn lengte, terwijl dat hier een zeldzaamheid is.
  maandag 16 augustus 2010 @ 05:20:48 #25
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_85337144
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch kan het allemaal nog véél erger dan in Nederland. Ga voor de gein eens naar Boekarest (Roemenië) en let daarbij eens erop hoe aldaar de vrouwen boven de 30 eruit zien... Sjonge jonge jonge, echt om depressief van te worden! Gegarandeerd dat je nog de eerste dag hartstochtelijk terugverlangt naar NL!
Ik denk vooral dat er een verschil is tussen arm en rijk en platteland en stad. Op het platteland in China zullen (getrouwde) vrouwen boven de 30 ook niet meer zo aantrekkelijk over komen.

Nederlandse vrouwen vind ik trouwens niet erg verschillend van andere noord west europese landen. Vaak merk ik wel dat Nederlandse vrouwen die in het buitenland wonen, zoals Aziie of Zuid Amerika, zich meer bezig houden met uiterlijk en dan erg aantrekkelijk over komen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_85341248
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 05:20 schreef breaky het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat er een verschil is tussen arm en rijk en platteland en stad. Op het platteland in China zullen (getrouwde) vrouwen boven de 30 ook niet meer zo aantrekkelijk over komen.
Dat denk je dan verkeerd.

Er is echt een gigagroot verschil tussen bijvoorbeeld Roemenen en Bulgaren en dat is echt niet door een arm/rijk-verschil te verklaren. ;)
pi_85347950
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:35 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Bron? Ik heb 7 maanden in Stockholm gewoond en heb toch de indruk dat Zweedse vrouwen langer zijn dan Nederlandse vrouwen. Veel vrouwen daar komen met hakken aan in de buurt van mijn lengte, terwijl dat hier een zeldzaamheid is.
Ik denk dat als je er landelijke gemiddelden bijpakt dat het hooguit een halve cm ofzo zal schelen. Doet natuurlijk niets aan af dat Noord-Europese mensen tot de langste in de wereld behoren

Ik ben eens naar een concert in Spanje geweest met m'n 1.90, dat is lekker kijken :D
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:56:53 #28
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_85452826
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:05 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik denk dat als je er landelijke gemiddelden bijpakt dat het hooguit een halve cm ofzo zal schelen. Doet natuurlijk niets aan af dat Noord-Europese mensen tot de langste in de wereld behoren

Ik ben eens naar een concert in Spanje geweest met m'n 1.90, dat is lekker kijken :D
Van melk groei je, daarom. En nederlanders eten gezond zoals veel groenten, fruit en zuivel. En ze sporten etc etc et. Maarja misschien is er volgend jaar een ander volk wat langer is ;)
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_86322358
Heren, heren,

Al die latinas of aziaten, als de buit eenmaal binnen is, is het uit met de aardigheid.

En als je je aan een Amerikaanse of Britse waagt, dan kun je net zo goed een NLse damen proberen.

Het maakt echt niet uit. Latina, Aziatisch, Amerikaans: aan het eind gaan ze allemaal aan je kop zeiken. Dat is gewoon de aard van het beestje.
  zondag 12 september 2010 @ 03:50:24 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_86334248
Er zijn uitzonderingen natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_86337008
En er zijn Zweedse vrouwen... Bevalt goed!
  zondag 12 september 2010 @ 13:51:17 #32
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_86341291
Dit topic :')

Je kan het ook omdraaien. Over het algemeen weten mannen uit andere landen beter hoe een vrouw het hof te maken. Zij laten je echt vrouwelijk voelen.

Daarnaast nemen de uiterlijke kwaliteiten rap af wanneer Hollandse heren de dertig passeren. verschuivende haargrens, bier buik en een veel te nuchtere instelling haalt de sjeu er wel af wat mij betreft.

Geef mij maar een Fransman :9
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:33:06 #33
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_86411357
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:51 schreef hexje het volgende:
Dit topic :')

Je kan het ook omdraaien. Over het algemeen weten mannen uit andere landen beter hoe een vrouw het hof te maken. Zij laten je echt vrouwelijk voelen.
Goed argument, maar zoals een vriendin van mij ooit zei: "Dat is leuk voor op vakantie, maar na een week of twee ben ik dat geslijm wel zat."

Nederlandse vrouwen ^O^
Spaanse vrouwen ^O^

Mensen van 23 die denken dat iets over vrouwen weten :')

Bramito die de moeite neemt te reageren :')
Siesta & Fiesta!
  Moderator dinsdag 14 september 2010 @ 23:39:22 #34
45833 crew  Fogel
pi_86446187
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:23 schreef Drive-r het volgende:
En er zijn Zweedse vrouwen... Bevalt goed!
Zweden zijn afgekeurde Noren >:)

Uitzonderingen daargelaten
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_86449781
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zweden zijn afgekeurde Noren >:)

Uitzonderingen daargelaten
Right... ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 09:48:32 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_86451927
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:51 schreef hexje het volgende:

Daarnaast nemen de uiterlijke kwaliteiten rap af wanneer Hollandse heren de dertig passeren.
Ja want Hollandse dames worden beter als ze ouder worden :')
De pittig kort kapsel terreur begint vaak al vanaf 25
Mijn reisverslagen
pi_86456673
Altijd die pittige kapsels idd :') en dat tuttige dat erbij hoort. Ik vind het vreselijk tbh :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')