Het is mij onduidelijk wat deze test meet. Volgens mij eerder hoe tolerant je instelling is tov homo's dan je eigen seksuele gehaardheid. De vragen zijn daarnaast nogal dubieus.
Voorbeelden:
Vraag 1: Ik heb niets tegen homo’s, als ze maar normaal doen…
Ze poneren hier 2 stellingen. Iets wat je nooit moet doen bij een poll. "Eens" antwoorden kan betekenen dat je 1 niks tegen homo's hebt en 2 wel vind dat ze zich daarnaast wel aan een bepaalde gedragscode moeten houden.
"Oneens" antwoorden kan betekenen dat je 1 juist superveel tegen homo's hebt ookal zijn ze "normaal" of 2 dat je niet vindt dat ze zich aan een gedragscode moeten houden. Uiteindelijk blijkt "Oneens" de versie te zijn waar ze naar zoeken.
Vraag 11: Religieuze scholen mogen openlijk homoseksuele docenten weigeren.
Politieke vraag. Ik vind persoonlijk dat bedrijven mogen discrimineren op basis van een heleboel verschillende dingen. Religieuze scholen zijn gewoon clubjes met een bepaalde gedachtegoed en wij in Nederland geven hen de vrijheid om de denkbeelden en doelen te kunnen stellen die ze doen.
Hun clubje, hun regels. Wie ben jij dan om te beslissen dat je daar per se bij moet kunnen horen?
Wederom dus een dubieuze conclusie dat je "minder straight" bent als je het hier mee eens bent.
Vraag 13: Homo als scheldwoord moet kunnen.
Als voorvechter van de vrijheid van meningsuiting (een vrijheid waar veel homo's ook nadrukkelijk gebruik van maken kan ik gewoon niet "oneens" aan klikken. Alles moet je kunnen zeggen.
Teleurstellende poll dus als je op basis van je voorliefde voor vrijheid wordt gezien als minder gay-vriendelijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. -
https://www.healthinharmony.org/