Precies. Denk dat er geen enkele ouder is die altijd pedagogisch verantwoord kan zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:58 schreef p_iglet het volgende:
En soms heb je zo'n dag dat het allemaal voor geen meter gaat en kun je eigenlijk echt niet anders dan roepen "NEE, nu luisteren, omdat ik het zeg!!" Als ik zo'n gevoel aan voel komen, dan gooi ik de hele meute altijd even voor de televisie. Vast niet pedagogisch verantwoord, maar wel even rust.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen idee of dat talk2kids ook onder AP valt maar ik móet het ff kwijt.![]()
Zoonlief had de schuur over de kop gehaald en ik had m daarstraks al de keuze gegeven. Voor je gaat of als je terugkomt. Nou ja, als ie terug kwam dus. (opruimen)
Toen hing ie hier en op mijn Daan, Schuur? (bewust kort hè, allemaal volgens het boek) volgde een dikke zucht.
Toen een briefje geschreven.Hallo, ik wil graag weer netjes zijn. Afz de schuur.
Tja, staat immers in het boek.
Hij moet echt hardop lachen en gaat zonder morren de schuur opruimen![]()
![]()
![]()
![]()
Dusch.
Ik zit hier echt nogMaar het werkt dus. Zonder ruzie, zonder gedoe.
Noh!
Ja, nou ja, vooral om te weten dat het anders zou verzanden in bevelen, stampvoeten, een onwillig kind en ruzie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
![]()
*gaat aandelen post-it kopen*![]()
fijn dat het werkt zeg! Ik denk dat k dat boek ook een keer door ga lezen, kijken wat ik er uit kan pikken.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga deze tactiek ook eens op mijn vriend toepassen.
Ik dacht meer aan:quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
Hallo,
ik ben de afwas
ik voel me vies
kusjes
je afwas.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen idee of dat talk2kids ook onder AP valt maar ik móet het ff kwijt.![]()
Zoonlief had de schuur over de kop gehaald en ik had m daarstraks al de keuze gegeven. Voor je gaat of als je terugkomt. Nou ja, als ie terug kwam dus. (opruimen)
Toen hing ie hier en op mijn Daan, Schuur? (bewust kort hè, allemaal volgens het boek) volgde een dikke zucht.
Toen een briefje geschreven.Hallo, ik wil graag weer netjes zijn. Afz de schuur.
Tja, staat immers in het boek.
Hij moet echt hardop lachen en gaat zonder morren de schuur opruimen![]()
![]()
![]()
![]()
Dusch.
Ik zit hier echt nogMaar het werkt dus. Zonder ruzie, zonder gedoe.
Noh!
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet, ik heb er problemen mee om te doen alsof alles bij het oude kan blijven. Dieren gaan dood en speeltjes raken kapot. Dat is heel verdrietig maar het leven gaat door. Hoewel ik de gevoelens van mijn kind in zo'n situatie niet wil miskennen hoop ik ook dat ik hem zal leren om dingen te relativeren.
Kinderen worden er ook al vrij vroeg mee geconfronteerd dat de wereld niet altijd rechtvaardig is. Als een ander kind bijvoorbeeld een speeltje kapot maakt en dat valt niet met zekerheid te achterhalen of te bewijzen, dan moet je kind daar ook mee leren leven. Ik ben een groot voorstander van het recht proberen te laten zegevieren en niet over je heen laten lopen, maar ik denk dat zoiets als berusting ook een wijze les is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |