Heeft tot nu toe geen nut gehad. Is er geen andere oplossing?quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:33 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Kijk eerst even met Firebug of een andere tool welke eigenschappen allemaal van toepassing zijn op de footer. Misschien ontdek je dan wat de boosdoener is.
Precies, zoiets als jouw website (tof met Last.fm integratie!). Zie: http://www.bringindoorback.com/test Thanks alvastquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:30 schreef PimD het volgende:
Gooi eens een voorbeeld online dan? In principe zou dat geen enkel probleem moeten zijn, dus wellicht zit er inderdaad iets anders in je code wat voor een probleem zorgt. Ik neem aan dat je net zoiets bedoelt als op mijn website?
Thanks, even proberen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:13 schreef PimD het volgende:
Je moet wel een CSS-reset gebruiken he, dat je body geen margin meer heeft. Dan werkt het bij mij in Firefox prima
Je kunt ook gewoon de volgende code toevoegen aan het css-bestand:quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:13 schreef PimD het volgende:
Je moet wel een CSS-reset gebruiken he, dat je body geen margin meer heeft. Dan werkt het bij mij in Firefox prima
| 1 2 3 4 | margin: 0; padding: 0; } |
Ik heb die reset css eens bekeken en ik zie alleen maar een hoop problemen ontstaan die achteraf weer moeten worden opgelost.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:55 schreef PimD het volgende:
Ja dat kan ook. Maar ik gok dat je dan nog op 100 andere plekken margin:0 en padding:0 gaat krijgen. Ik gebruik persoonlijk gewoon de reset van Eric Meyer als een op zich zelf staande file, maar als je het in je main CSS-file gooit werkt het natuurlijk ook prima.
Ik vind sommige 'standaard' stylen van bepaalde elementen juist handig. Denk aan marges bij bijvoorbeeld (un)ordered lists, paragrafen, kopjes, enzovoorts. Ik heb aan websites gewerkt waar een CSS reset was toegepast, en moest daar naderhand pagina's toe gaan voegen met bijvoorbeeld lijsten aan nieuwsberichten. Vre-se-lijk irritant om dan achteraf weer voor elk element een hele stijl op te gaan bouwen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:11 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb die reset css eens bekeken en ik zie alleen maar een hoop problemen ontstaan die achteraf weer moeten worden opgelost.
http://jackosborne.co.uk/(...)-the-pseudo-element/quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:45 schreef Semmm het volgende:
Even een vraagje, ik wil als ik met m'n muis over een tekst ga dat er dan een Textbox opent, soort van dropdown menu dus maar dan niet met linkjes en met een hele tekst ipv korte zinnetjes.
Alvast bedankt
Bedankt voor de snelle reactie, dit is inderdaad wat ik bedoel maar ik krijg het niet voor elkaar om meerdere regels onderelkaar te zetten, het wordt 1 lange regel die uiteindelijk buiten beeld valt. Iemand nog ideeën?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:48 schreef donroyco het volgende:
[..]
http://jackosborne.co.uk/(...)-the-pseudo-element/
Mag JavaScript ook?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:08 schreef Semmm het volgende:
[..]
Bedankt voor de snelle reactie, dit is inderdaad wat ik bedoel maar ik krijg het niet voor elkaar om meerdere regels onderelkaar te zetten, het wordt 1 lange regel die uiteindelijk buiten beeld valt. Iemand nog ideeën?
Ja inderdaad, daar kwam ik later ook achter. Ik zit nu met een ander probleempje, de tekst wordt nu 2x weergegeven, 1x zoals in het tekstvak wat ik wil, en 1x als naam van de tekst zegmaarquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:36 schreef PimD het volgende:
Je kunt het :after element toch gewoon een breedte geven. Volgens mij worden de regels dan gewoon keurig afgebroken.
Dat wordt alsnog een probleem als je bij de rechterkant van het (browser)scherm komt. Met een beetje pech komt je :after-element alsnog buiten het scherm.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:36 schreef PimD het volgende:
Je kunt het :after element toch gewoon een breedte geven. Volgens mij worden de regels dan gewoon keurig afgebroken.
Dan zal de tekst ook wel twee keer in de html-broncode staan. Daar moet het dus 1 keer uit.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:13 schreef Semmm het volgende:
[..]
Ja inderdaad, daar kwam ik later ook achter. Ik zit nu met een ander probleempje, de tekst wordt nu 2x weergegeven, 1x zoals in het tekstvak wat ik wil, en 1x als naam van de tekst zegmaar
[ afbeelding ]
Hoe haal ik die 2e weg zodat ik alleen het tekstvak heb.
Nee, ik heb de Margin-Left op ongeveer -100 staan zodat het textvak niet buiten de site valt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef Light het volgende:
[..]
Dat wordt alsnog een probleem als je bij de rechterkant van het (browser)scherm komt. Met een beetje pech komt je :after-element alsnog buiten het scherm.
Nee, dat is het niet, hier is de code.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef Light het volgende:
[..]
Dan zal de tekst ook wel twee keer in de html-broncode staan. Daar moet het dus 1 keer uit.
| 1 2 | " class="tooltip" >Beschrijving </span> |
Dat lichte vlak met donkere tekst komt door het title-attribuut. Waarom die tekst dan twee keer verschijnt, kan ik niet zien aan die halve regel html. Kun je de hele zooi (html/css/javascript) ergens online zetten?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:39 schreef Semmm het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, hier is de code.
[ code verwijderd ]
html: http://codeviewer.org/view/code:12c0quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:21 schreef Light het volgende:
[..]
Dat lichte vlak met donkere tekst komt door het title-attribuut. Waarom die tekst dan twee keer verschijnt, kan ik niet zien aan die halve regel html. Kun je de hele zooi (html/css/javascript) ergens online zetten?
Ah, de title wordt door de browser netjes weergegeven (donkere tekst op lichte achtergrond) zoals de bedoeling is bij een title-attribuut. De tweede versie (lichte tekst op donkere achtergrond) komt door css.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:28 schreef Semmm het volgende:
[..]
html: http://codeviewer.org/view/code:12c0
css: http://codeviewer.org/view/code:12c1
| 1 2 | content: attr(title); |
Kan ik de tekst lichte tekst op donkere achtergrond dan niet op een andere manier laten weergeven zodat de donkere text op lichte achtergrond niet komt of eventueel op een andere positie zodat die buiten beeld valt?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:14 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, de title wordt door de browser netjes weergegeven (donkere tekst op lichte achtergrond) zoals de bedoeling is bij een title-attribuut. De tweede versie (lichte tekst op donkere achtergrond) komt door css.
[ code verwijderd ]
Die eerste kun je niet voorkomen.
Overigens is je (x)html ook verre van valide, maar dat heeft in dit geval geen invloed op het probleem.
Het is me gelukt,quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:01 schreef Semmm het volgende:
[..]
Kan ik de tekst lichte tekst op donkere achtergrond dan niet op een andere manier laten weergeven zodat de donkere text op lichte achtergrond niet komt of eventueel op een andere positie zodat die buiten beeld valt?
En dat de site niet valid is weet ik, is gemaakt in dreamweaver, ik haal de fouten er achteraf uit.
| 1 2 | content: attr(title); |
| 1 2 | content: attr(alt); |
Nu stuit ik op het volgende probleem, ik wil de regel zelf handmatig kunnen afbreken en naar de volgende gaan, is dit mogelijk?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:10 schreef Semmm het volgende:
[..]
Het is me gelukt,
heb in de css
[ code verwijderd ]
veranderd in
[ code verwijderd ]
en in html de title ook vervangen door alt, nu werkt het prima
Dankje voor jullie hulp ook
Hoe zou je dat in html doen, en heb je die oplossing al geprobeerd?quote:Op zondag 17 oktober 2010 02:11 schreef Semmm het volgende:
[..]
Nu stuit ik op het volgende probleem, ik wil de regel zelf handmatig kunnen afbreken en naar de volgende gaan, is dit mogelijk?
Dat doen die browsers dan fout. Maar het was al bekend dat IE zich niet altijd volledig aan de standaarden houdt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:54 schreef PimD het volgende:
Het alt-attribuut wordt in IE trouwens volgens mij nog steeds getoond in zo'n gele ballon. Ik weet zo 1-2-3 niet of het ook nog in IE8 en IE9 is (zal wel niet), maar in IE6 en IE7 weet ik het vrij zeker.
kon hem veranderen in alles wat ik wil, heb hem nu maar "tekst"genoemd, het gaat me er nu even niet om of het wel of niet mag, maar of het werktquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:05 schreef PimD het volgende:
Dat die browsers het verkeerd doen moge duidelijk zijn. Waar heb je die tooltips trouwens nu opzitten? Want alleen img's/area's mogen een ALt-attribuut hebben, dus een span/div/whatever niet.
Iemand?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:11 schreef Semmm het volgende:
[..]
kon hem veranderen in alles wat ik wil, heb hem nu maar "tekst"genoemd, het gaat me er nu even niet om of het wel of niet mag, maar of het werkt
De zin afbreken met <br /> werkt niet omdat het binnen een atribuut is. heb al geprobeerd heel vaak achter elkaar te zetten maar dan staat het wel goed in Google Chrome maar niet in IE en FF
quote:Eerst:Op woensdag 27 oktober 2010 14:39 schreef MrNiles het volgende:
Ik ben op zoek naar een eenvoudige photoviewer voor op een website, liefst helemaal CSS.
bestaat er iets op internet of een programmatje waar je foto's "inlaadt" en er code (en thumbnails) uit komt zodat ik weinig programmeer werk moet doen.
Als ik dan nog meer eisen mag stellen dan zou ik graag een thumbnail overzicht hebben van alle foto's en als je dan een foto aanklikt dat deze dan groter wordt getoont (midden op het scherm oid)
quote:Eerst:Op woensdag 27 oktober 2010 14:43 schreef donroyco het volgende:
[..]
Eerst:
Serieus: alleen CSS gaat niet werken. Zoek eens op Google naar jQuery Photo Viewer of iets dergelijks.
quote:Luie flikkerOp woensdag 27 oktober 2010 14:54 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Eerst:
maar goed...allemaal leuke voorbeelden maar ik kan niet vinden die voor mij de code "maakt"
Ik heb geen zin om voor heel veel foto's code te gaan zitten tikken
quote:luie flickrOp woensdag 27 oktober 2010 19:06 schreef PimD het volgende:
Gebruik dan gewoon flickr als je te lui bent om een paar regels code te schrijven
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | body { background-color: #DDDDDD; text-align:center; } body, td, div, ul, button, textarea, input { font: 12px helvetica,arial,sans-serif; } #header2 { background-color: #C90000; } a.menubutton { display:inline; margin: 1px; background-color:#D80000 ; width:90px; } a.menubutton:hover { background-color:#C00000; } |
| 1 2 3 4 | <div id="header2"> <a href="#" class="menubutton">Menu</a> <a href="#" class="menubutton">Menu</a> </div> |
dan moet je bij :hover wel de gewenste hoogte en breedte meegeven.quote:Op zondag 28 november 2010 10:45 schreef Dalando het volgende:
Jongens, ik heb hulp nodig...
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Nu zouden de menuknopjes van .menubutton veranderen in width en height, maar dat doen ze dus niet. Help?
Doet niks...quote:Op zondag 28 november 2010 12:15 schreef donroyco het volgende:
[..]
dan moet je bij :hover wel de gewenste hoogte en breedte meegeven.
Bij een inline element worden hoogte en breedte genegeerd. Je zou er display: block; of display: inline-block; van moeten maken.quote:
| 1 2 3 4 5 6 | <ul id="menu"> <li><a href="#">Knop 1</a></li> <li><a href="#">Knop 2</a> <ul><li><a href="#">Knop 2.1</a></li></ul> </li> </ul> |
| 1 2 3 4 5 | border-bottom-color: #FF0000; border-bottom-style: dotted; border-bottom-width: 1px; color: #4D528C; font-style:normal |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | .submitsearch{ border:1px hidden; background-color:transparent; } .submitsearch:hover{ border:1px solid; } |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | #menuitems{ float:left; margin-left:auto; margin-right:auto; } #menuitems2{ float:right; margin-right:auto; margin-left:auto; } <div id="menu"><div id="menuitems"><a href="lost.html">Lost</a></div> <div id="menuitems2"><a href="found.html">Found</a></div> |
Hm, nu snapt hij het al helemaal niet meer, krijg ik gelijk dat ze onder elkaar gaan staan ipv naast elkaarquote:Op zondag 5 december 2010 20:28 schreef donroyco het volgende:
Je moet wel een breedte aangeven, anders weet ie niet waar ie op moet uitlijnen.
Probeer eens: width: 100%;
Cool.quote:Op zondag 5 december 2010 20:31 schreef RenRen- het volgende:
Dankje! 50/49 werkt wel, en is schaalbaar
Als je ze allebei 49% maakt, zijn ze even breed en passen ze ook naast elkaarquote:Op zondag 5 december 2010 20:31 schreef RenRen- het volgende:
Dankje! 50/49 werkt wel, en is schaalbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |