abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84814233

Nou ik mag dus een nieuwe telefoon uitzoeken en mijn keuze is gevallen op een van deze twee. Ze hebben allebei Android en een snelle processor erin zitten.

Wat zijn jullie ervaringen met deze telefoons en wat is de beste keus?
pi_84814374
Sowieso voor htc gaan. Samsung is echt bagger en Htc desire is gemaakt voor de toekomst.
Maar volgensmij filmt de samsung wel in 720p en de desire niet. Its up to you.
maar ik zal voor de desire kiezen ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:23:44 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_84814416
Welke vind ts het mooist? En welke voldoet het meest aan de eisen van ts?

Ik heb zelf een Desire, dus mijn mening is bij deze duidelijk ^O^
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:24:13 #4
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_84814435
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:22 schreef Bami-pangkang het volgende:
Sowieso voor htc gaan. Samsung is echt bagger en Htc desire is gemaakt voor de toekomst.
Maar volgensmij filmt de samsung wel in 720p en de desire niet. Its up to you.
maar ik zal voor de desire kiezen ;)
HTC filmt ook in 720p sinds Android 2.2 update van dit weekend ;)
Voordeel van de Samsung is het betere scherm en de iets snellere processor (GPU), maar dat laatste is volgens mij nauwelijks merkbaar.
pi_84814461
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:24 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

HTC filmt ook in 720p sinds Android 2.2 update van dit weekend ;)
en een htc legend ook?
Dat zou echt focking chill zijn :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:25:35 #6
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_84814493
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:24 schreef Bami-pangkang het volgende:

[..]

en een htc legend ook?
Dat zou echt focking chill zijn :)
Geen id, weet het alleen van de Desire :)
pi_84814602
Zelf de desire in bezit sinds dit weekend en zou zeker voor dit toestel gaan, persoonlijk niet hele goede ervaringen met Samsung qua mobiele telefoons (Samsung TV's _O_ ), HTC heeft sinds de android lijn goede toestellen afgeleverd en daar is de HTC desire er een van, lees dit ook even :) : HTC Desire: begeerte heeft ons aangeraakt (Tweakers.net).
pi_84815634
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:23 schreef IkWilbert het volgende:
Welke vind ts het mooist? En welke voldoet het meest aan de eisen van ts?

Ik heb zelf een Desire, dus mijn mening is bij deze duidelijk ^O^
Ze voldoen beide aan mijn eisen, het gaat mij er meer om welke met meest stabiel is er waar ik de minste problemen mee zal hebben.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:54:40 #9
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_84815713
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef Daanus het volgende:

[..]

Ze voldoen beide aan mijn eisen, het gaat mij er meer om welke met meest stabiel is er waar ik de minste problemen mee zal hebben.
Ze zijn beide nog niet zo heel lang te koop dus veel over stabieliteit is er volgens mij nog niet te zeggen...
De support van Samsung staat wel bekend als niet erg goed, ook met update's (android 2.2 e.d.) is men bij Samsung vaak laat. Dit is bij HTC stukken beter ^O^
pi_84817339
OMG wat een hoop fail in een topic. Waar moet ik echt beginnen?

Nou ten eerste de galaxy s krijgt zeker 2.2. Dus koopt dit toestel als je tevreden bent met 2.2 en reken er niet op dat je meer dan dat krijgt! Hetzelfde geld trouwens ook voor htc. Krijgen oudere toestellen bijv. 2.2? Dacht het niet. Dus support is geen factor om rekening mee te houden.

Ten tweede is de cpu+gpu van de galaxy s wel even een veelvoud beter dan die van de desire. Het is echt zoveel malen beter dan die van de desire. Geloof je het niet? Check de benchmarks op youtube maar even.

Daarnaast is de cpu ook nog eens zuiniger en is de capaciteit van de batterij van samsung groter dan die van de desire. Dus je hoeft hem niet na 8 uur gebruik hem al in de lader te stoppen zoals de desire.

Verder heeft de galaxy s een groter en beter scherm. samoled is beter dan de lcd of amoled op de desire. De galaxy s heeft geen led voor de camera. dat heeft de desire wel. De samsung is dunner. Het is de dunste android toestel.

Er zijn vast nog meer features aan beide kanten te verzinnen maar dit zijn denk ik wel de belangrijkste punten. Ik zie persoonlijk voor de galaxy gaan omdat die gewoon tig keer beter is. Tenzij je het design van de desire leuk vind of led voor je camera nodig hebt. Natuurlijk zijn alle gebruikers van de desire tevreden. Ik heb dat ding ook in mijn handen gehad en alles was lekker soepel, functioneerde goed en het beeldscherm en toestel zag er mooi uit. En een hoop meer mensen hebben een desire dan een galaxy s dus hoor je meer hype erover. Ook zijn de reviews op het internet oud en van de tijd dat er niet een beter toestel dan de desire op de markt was. MAAR DE DESIRE IS GEWOON NIET BETER DAN DE GALAXY.
pi_84837106
De Galaxy S is een superfijn toestel. Door de supersnelle supersnelle A8 processor reageert het toestel dan ook vrijwel meteen. Behalve na intensief gebruik. Er is echt een apart te downloaden task killer nodig om lag te voorkomen. Gebruik je dit niet, dan wordt het toestel soms irritant langzaam. Gebruik je het wel (met auto-kill bijvoorbeeld) is het toestel echt de beste die ik ooit heb gehad. Een diamantje.

Over Samsung.
Koop deze telefoon niet als je veel gebruik maakt van support/ originele firmeware/ of nieuwe samsung widgets e.d verwacht. Uit ervaring (met een i8910HD) weet ik dat Samsung kopers op dat vlak laat barsten.
Het zal mij dan ook niet verbazen als Samsung de mensen maanden laat wachten met de 2.2 update. (Inclusief fix voor de lag
Gelukkig is dit toestel uitgerust met Android en is er dus meer dan genoeg aan apps en widgets te verkrijgen.
.)

Qua hardware ownt de Galaxy S de Desire flink. Natuurlijk door de Cortex A8 1ghz t.o.v de snapdragon 1ghz.
Hier een link met de benchmarks tegen de desire.
http://asia.cnet.com/reviews/mobilephones/0,39050603,62200389,00.htm

Succes met je keuze
pi_84845610
galaxy s is beste keuze... maar desire is ook een goede telefoon... die niet zomaar weggeblazen wordt door de galaxy s
pi_84845693
De galaxy heeft misschien wat betere hardware. Maar de HTC heeft de software en support in zijn voordeel.
pi_84846557
Ik kom ook van een i8910 van Samsung en ben daardoor redelijk m'n vertrouwen in Samsung verloren. 0,0 support. Misschien is het met de galaxy wel anders hoor, maar goed.
Ik heb nu de Desire en ben heel blij met de overstap naar HTC in elk geval. Alles werkt gewoon soepel en hoe ik het graag zie. Het beste kan je dus eigenlijk in de winkel ergens proberen te vragen of je de toestellen werkend kan zien/vergelijken
Too much is never enough!
pi_84853748
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:28 schreef Mdrop het volgende:
Zelf de desire in bezit sinds dit weekend en zou zeker voor dit toestel gaan, persoonlijk niet hele goede ervaringen met Samsung qua mobiele telefoons (Samsung TV's _O_ ), HTC heeft sinds de android lijn goede toestellen afgeleverd en daar is de HTC desire er een van, lees dit ook even :) : HTC Desire: begeerte heeft ons aangeraakt (Tweakers.net).
Dan mag deze er ook wel bij: http://tweakers.net/revie(...)t-iphone-sausje.html

Laatste zin:
quote:
En met die combinatie steekt de Galaxy S de HTC Desire naar de kroon als beste Android-toestel op de Nederlandse markt.
Ze zijn allebei wel prima dus :P.
pi_84855163
Kijk ff naar de XDA-support van beide toestellen. Denk dat je met de HTC desire beter zit. Op lange termijn ga je daar heel erg blij mee zijn

@ dieselnoi,

Je lijkt op een 13 jarige fanboy :')
pi_84856792
Ik heb zelf de Desire een krap half jaartje gehad en nu de Galaxy.

Ervaringen:

- Voordeel van de Galaxy is een mooier scherm, ik merk met de Galaxy echt een goed leesbaar scherm in het zonlicht i.v.m de Desire een pluspunt

- Vindt de Galaxy ook net iets smoother qua surfen, pinch to zoom werkt smoother , kortom ook een pluspunt.

- Filmkwaliteit vond ik de Desire al goed maar de Galaxy is echt goede hd kwaliteit met 30 FPS O+ . Het schijnt dat de Desire met 720 p niet zo denderend is als ik tweakers lees

- Batterij duur is hetzelfde, allebei iedere dag aan de lader

- Af en toe heb ik een beetje last van lag met de Galaxy, maar is niet hinderend en dit had ik met de Desire niet.

- Het lijkt ook dat het scherm van de Galaxy iets gevoeliger is i.v.m de Desire, meer Iphone achtig. :)

- Nu nog geen android 2.2 is een minpunt van de galaxy s maar binnen nu en 2 maanden is het ook voor de Galaxy zo ver.

Kortom;

ga voor de Galaxy s ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door svenistheman op 04-08-2010 17:09:19 ]
pi_84858351
Stond zelf ook voor dezelfde keuze en ben voor de Galaxy gegaan, dit eigenlijk vooral door de negatieve ervaringen met HTC de afgelopen 2 jaar. HTC TYTN2 geen ontvangst meer na een krap jaar, HTC Diamond2 te traag om mee te kunnen werken en de Sony Xperia X1 (gemaakt door HTC) viel na iets meer dan een jaar bijna uit elkaar, scherm en touchscreen uitval, crashes, etc.

Of de Samsung beter is durf ik natuurlijk niet te zeggen, maar toe nu toe bevalt ie uitstekend. Updata naar Froyo komt eraan, iets later dan de Desire, maar of ze verdere updates ontwikkelen weet je nooit, maar dat weet je bij HTC ook niet.

Verder is het scherm van de Samsung een stuk mooier dan de Desire, en lijkt de camera beter bij minder licht (maar heeft weer geen flitser).

Eigenlijk denk ik dat je met beide toestellen je geen buil aan gaat vallen, dus kies er gewoon 1 uit en ga lekker spelen met Android.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_84875809
en maakt de grootte van de Galaxy nog wat uit met het bellen? Ik vond de Iphone 3G al zo groot, maar de Galaxy is nog weer een stukje groter.
pi_84876586
TS heeft inmiddels de Samsung Galaxy besteld =)
pi_84883505
Ik zit dus ook tussen deze 2 te twijfelen, ik vind de Samsung een beetje plastic achtig en de interface van de Desire ziet er beter uit. Daarnaast wel 3 weken levertijd bij de Desire.
pi_84885170
Support van Samsung is tegenwoordig net zo goed als htc. Regelmatig software updates etc.
TS heeft in mijn ogen een goede keus gemaakt.

Het scherm van Samsung is krasbestendiger. Er is een filmpje op youtube waar de telefoon in een zak met sleutels wordt gedaan en goed heen en weer wordt geschraapt maar geen kraste zien.
Uiteindelijk krijgt de tester er krassen op door met een stanleymes erop te krassen

[ Bericht 50% gewijzigd door OnsvirjouSA op 05-08-2010 09:55:43 (Scherm krasbestendig) ]
pi_84886560
Ik zit ook met dezelfde keuze.

Zoals Forgottenone al aangaf, vind ook ik de Galaxy er een beetje plastic uitzien. Ook de interface van de Desire is mooier. Ik ga straks nog even naar de winkel om allebei de toestellen te bekijken, als ik dat nog haal :P

Is de Galaxy overigens niet een stuk duurder? Je moest geloof ik nog ¤160 bijbetalen bij een 2 jarig abonnement, terwijl de Desire 'gratis' is.
pi_84887192
De galaxy is dan ook op echt alle fronten beter dan de desire. Je moet het een beetje met bmw en hyundai vergelijken.

Ik zou voor de galaxy gaan. Maar eigenlijk zou ik nog even wachten. Binnenkort komt ook de nokia n8 uit en meestal komen begin september/eind augustus een hoop telefoons uit. Ik zou zeker niet de desire nemen. Die is op alle fronten al verouderd.
pi_84887499
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:10 schreef dieselnoi het volgende:
De galaxy is dan ook op echt alle fronten beter dan de desire. Je moet het een beetje met bmw en hyundai vergelijken.

Ik zou voor de galaxy gaan. Maar eigenlijk zou ik nog even wachten. Binnenkort komt ook de nokia n8 uit en meestal komen begin september/eind augustus een hoop telefoons uit. Ik zou zeker niet de desire nemen. Die is op alle fronten al verouderd.
Maar de N8 heeft symbian. Ook al is het een nieuwe versie, volgens mij haalt die het nooit bij android
Too much is never enough!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')