Niet van die simpele merken zoals milka of cote d'or, maar echte GOEIE chocla, die wordt gemaakt door mensen die weten waar ze over praten als het gaat om proeven, smaakbeleving, ingrediënten en verhoudingen. Chocola van Amedei of Amano bijvoorbeeld:
Afijn, ik dus helemaal blij. En omdat het soms ook leuk is om andere mensen blij te zien dacht ik: ik trakteer mijn medemens is. Ik zou vanmorgen naar mijn zus toe, omdat ik daar zou helpen, ik laat haar die chocola zien, vertel waar ik het vandaan heb enzo, en wat voor ingrediënten erin zitten (vleugjes citrusfruit en geroosterde amandelen). Zij neemt een stukje:
*HAP*
*SLIK*
*WEG*
Alsof het
mannenpap van euroshopper is.
"Ja lekker, je proeft de sinaasappel duidelijk

"
Ik kom thuis, en zie dat ik nog een stukje van een andere reep over heb. Aangezien ik weet dat mijn vader ook wel van chocola houdt, besluit ik dit laatste stukje aan hem te geven. Het betreft hier een reep gemaakt van onder andere zuivere rietsuiker, en hele vanille-bonen.
*KAUW* *KAUW* *WEG*
Niet eens een antwoord of hij het lekker vond, nee natuurlijk niet.
En om julllie vandaag toch nog te belonen voor het doorlezen van dit topic volgt hier een wijze les:
Echte chocola bijt je niet gelijk door, maar je laat het op je tong smelten. Mocht een van jullie in de toekomst in een soortgelijke situatie terecht komen, doe dan tenminste moeite om verdomme te proeven wat je eet
Klacht: Mensen die chocola doorbijten

Klacht2: Weet wat je eet!