Is dat niet panseksueel ? dat je valt op de persoon, ongeacht of het een man/vrouw/trans is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook weer totaal anders; ik voel me niet vrouwlijk of mannelijk. Ik heb een mannenlichaam en mensen spreken mij met 'hij, hem, etc' aan en dat maakt mij verder ook niet echt iets uit, 'het' zou denk ik ook redelijk raar klinken. Maar als ik mezelf zou moeten beschrijven komt het woordje 'man' niet in mijn beschrijving voor.. en vrouw ook niet.
Het enige dat dan wel weer lastig is is dat ik geen idee heb hoe ik mijn seksualiteit zou moeten noemen. Ik bedoel, ik voel mezelf niet mannelijk / vrouwlijk en heb ook geen duidelijke voorkeur met waar ik op val. Iemand een idee hoe ik dat zou moeten noemen als ik er dan toch per se een naam op wil plakken?
Aseksualiteit is wel meer dan seks walgelijk vinden hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook dat ik dan wel aseksueel zou zijn, maar aan de andere kant vind ik seks niet perse walgelijk. Alleen gewoon niet met mijn eigen lichaam.
Mens?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef HalloweenJack het volgende:Het enige dat dan wel weer lastig is is dat ik geen idee heb hoe ik mijn seksualiteit zou moeten noemen. Ik bedoel, ik voel mezelf niet mannelijk / vrouwlijk en heb ook geen duidelijke voorkeur met waar ik op val. Iemand een idee hoe ik dat zou moeten noemen als ik er dan toch per se een naam op wil plakken?
Dank je, die kon ik nog niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:28 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Is dat niet panseksueel ? dat je valt op de persoon, ongeacht of het een man/vrouw/trans is.
Klopt. Het is meer dat je er totaal geen behoefte voor voelt. En dat was tot een tijdje terug geloof ik ook echt het geval. Of dat nu anders is weet ik nog niet helemaal zeker.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Aseksualiteit is wel meer dan seks walgelijk vinden hoor![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit
Ik val denk ik wel op mensen jaquote:
Als je denkt dat er zoiets bestaat als een emotie "hier wil ik mijn piemel inraggen", dan heb je een niet reëel mensbeeld. Ik denk dat jij en sommige anderen het zichzelf veel te gecompliceerd maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:11 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Dank je, die kon ik nog niet.
Ik denk dat het waarschijnlijk een goed idee is om eerst met zekerheid te gaan achterhalen wat ik nou precies wel of niet voel voordat ik er een naam aan ga geven.
Dat van op iemand vallen ongeacht het geslacht van die persoon herken ik me wel in.. alleen heb ik niet echt het gevoel dat dat dan ook op een seksuele manier is zeg maar.
Ik vind sommige mensen wel heel erg knap en heel af en toe vind ik iemand zelfs ook echt leuk als persoon. Alleen heb ik tot nu toe nog niet echt bij mezelf gedacht van 'oh wauw, daar wil ik mijn piemel in raggen" of iets anders in die richting![]()
Mischien komt dat nogwel als ik ooit een relatie aan ga..
Nu ja, ik bedoel dat meer als: "Je bent gewoon een mens. Punt.". Maak je niet zo druk over al die labelsquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:11 schreef HalloweenJack het volgende:Ik val denk ik wel op mensen ja![]()
Oh ja, opzich doe ik dat eigenlijk ook niet echt. Al kan ik me voorstellen dat dat mischien wel zo lijkt als ik mijn tekst zo terug lees.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:49 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nu ja, ik bedoel dat meer als: "Je bent gewoon een mens. Punt.". Maak je niet zo druk over al die labels
Niks mis met jezelf willen leren kennen, anders. Mensen zouden juist eens wat vaker stil moeten staan bij wat ze voelen en waarom. Niet om er een labeltje op te kunnen plakken, maar om zichzelf te kunnen begrijpen en daardoor ook anderen. Komt inlevingsvermogen ten goede en als er IETS schort aan de huidige maatschappij, is het wel inlevingsvermogen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:30 schreef Tarak het volgende:
[..]
Als je denkt dat er zoiets bestaat als een emotie "hier wil ik mijn piemel inraggen", dan heb je een niet reëel mensbeeld. Ik denk dat jij en sommige anderen het zichzelf veel te gecompliceerd maken.
Als ik het allemaal lees over panseksualiteit, a-seksualiteit, emoties willen voelen die vermoedelijk helemaal niet bestaan dan denk ik: Jezus Christus.....zit niet zo te theoriseren, LEEF toch gewoon.
Misschien wat relativerende films:
Ik denk dat sommige mensen de neiging hebben meer te willen voelen dan er "is".quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niks mis met jezelf willen leren kennen, anders. Mensen zouden juist eens wat vaker stil moeten staan bij wat ze voelen en waarom. Niet om er een labeltje op te kunnen plakken, maar om zichzelf te kunnen begrijpen en daardoor ook anderen. Komt inlevingsvermogen ten goede en als er IETS schort aan de huidige maatschappij, is het wel inlevingsvermogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |