abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84891864
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook weer totaal anders; ik voel me niet vrouwlijk of mannelijk. Ik heb een mannenlichaam en mensen spreken mij met 'hij, hem, etc' aan en dat maakt mij verder ook niet echt iets uit, 'het' zou denk ik ook redelijk raar klinken. Maar als ik mezelf zou moeten beschrijven komt het woordje 'man' niet in mijn beschrijving voor.. en vrouw ook niet.

Het enige dat dan wel weer lastig is is dat ik geen idee heb hoe ik mijn seksualiteit zou moeten noemen. Ik bedoel, ik voel mezelf niet mannelijk / vrouwlijk en heb ook geen duidelijke voorkeur met waar ik op val. Iemand een idee hoe ik dat zou moeten noemen als ik er dan toch per se een naam op wil plakken? :{

Is dat niet panseksueel ? dat je valt op de persoon, ongeacht of het een man/vrouw/trans is.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:20:56 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84902206
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:45 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ook dat ik dan wel aseksueel zou zijn, maar aan de andere kant vind ik seks niet perse walgelijk. Alleen gewoon niet met mijn eigen lichaam.
Aseksualiteit is wel meer dan seks walgelijk vinden hoor ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:35:04 #128
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_84904857
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef HalloweenJack het volgende:Het enige dat dan wel weer lastig is is dat ik geen idee heb hoe ik mijn seksualiteit zou moeten noemen. Ik bedoel, ik voel mezelf niet mannelijk / vrouwlijk en heb ook geen duidelijke voorkeur met waar ik op val. Iemand een idee hoe ik dat zou moeten noemen als ik er dan toch per se een naam op wil plakken? :{
Mens? :P
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:11:16 #129
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_84912842
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:28 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Is dat niet panseksueel ? dat je valt op de persoon, ongeacht of het een man/vrouw/trans is.
Dank je, die kon ik nog niet.
Ik denk dat het waarschijnlijk een goed idee is om eerst met zekerheid te gaan achterhalen wat ik nou precies wel of niet voel voordat ik er een naam aan ga geven.
Dat van op iemand vallen ongeacht het geslacht van die persoon herken ik me wel in.. alleen heb ik niet echt het gevoel dat dat dan ook op een seksuele manier is zeg maar.
Ik vind sommige mensen wel heel erg knap en heel af en toe vind ik iemand zelfs ook echt leuk als persoon. Alleen heb ik tot nu toe nog niet echt bij mezelf gedacht van 'oh wauw, daar wil ik mijn piemel in raggen" of iets anders in die richting :')
Mischien komt dat nogwel als ik ooit een relatie aan ga..

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aseksualiteit is wel meer dan seks walgelijk vinden hoor ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit
Klopt. Het is meer dat je er totaal geen behoefte voor voelt. En dat was tot een tijdje terug geloof ik ook echt het geval. Of dat nu anders is weet ik nog niet helemaal zeker.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:35 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Mens? :P
Ik val denk ik wel op mensen ja :')

OT:
Ik vind mensen die transseksueel zijn niet gek.
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:30:18 #130
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84913941
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:11 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Dank je, die kon ik nog niet.
Ik denk dat het waarschijnlijk een goed idee is om eerst met zekerheid te gaan achterhalen wat ik nou precies wel of niet voel voordat ik er een naam aan ga geven.
Dat van op iemand vallen ongeacht het geslacht van die persoon herken ik me wel in.. alleen heb ik niet echt het gevoel dat dat dan ook op een seksuele manier is zeg maar.
Ik vind sommige mensen wel heel erg knap en heel af en toe vind ik iemand zelfs ook echt leuk als persoon. Alleen heb ik tot nu toe nog niet echt bij mezelf gedacht van 'oh wauw, daar wil ik mijn piemel in raggen" of iets anders in die richting :')
Mischien komt dat nogwel als ik ooit een relatie aan ga..
Als je denkt dat er zoiets bestaat als een emotie "hier wil ik mijn piemel inraggen", dan heb je een niet reëel mensbeeld. Ik denk dat jij en sommige anderen het zichzelf veel te gecompliceerd maken.
Als ik het allemaal lees over panseksualiteit, a-seksualiteit, emoties willen voelen die vermoedelijk helemaal niet bestaan dan denk ik: Jezus Christus.....zit niet zo te theoriseren, LEEF toch gewoon.

Misschien wat relativerende films:
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:49:35 #131
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_84915035
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:11 schreef HalloweenJack het volgende:Ik val denk ik wel op mensen ja :')
Nu ja, ik bedoel dat meer als: "Je bent gewoon een mens. Punt.". Maak je niet zo druk over al die labels :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:59:39 #132
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_84915499
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:49 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nu ja, ik bedoel dat meer als: "Je bent gewoon een mens. Punt.". Maak je niet zo druk over al die labels :)
Oh ja, opzich doe ik dat eigenlijk ook niet echt. Al kan ik me voorstellen dat dat mischien wel zo lijkt als ik mijn tekst zo terug lees.
Ik ben er de laatste tijd toevallig voor mijn doen redelijk veel mee bezig, naar het is alsnog niet zo dat ik hier heel de dag over zit te piekeren ofzo. Het kan me niet heel erg veel schelen.
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:03:45 #133
71919 wonderer
pi_84915761
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:30 schreef Tarak het volgende:

[..]

Als je denkt dat er zoiets bestaat als een emotie "hier wil ik mijn piemel inraggen", dan heb je een niet reëel mensbeeld. Ik denk dat jij en sommige anderen het zichzelf veel te gecompliceerd maken.
Als ik het allemaal lees over panseksualiteit, a-seksualiteit, emoties willen voelen die vermoedelijk helemaal niet bestaan dan denk ik: Jezus Christus.....zit niet zo te theoriseren, LEEF toch gewoon.

Misschien wat relativerende films:
Niks mis met jezelf willen leren kennen, anders. Mensen zouden juist eens wat vaker stil moeten staan bij wat ze voelen en waarom. Niet om er een labeltje op te kunnen plakken, maar om zichzelf te kunnen begrijpen en daardoor ook anderen. Komt inlevingsvermogen ten goede en als er IETS schort aan de huidige maatschappij, is het wel inlevingsvermogen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:44:49 #134
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84918131
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Niks mis met jezelf willen leren kennen, anders. Mensen zouden juist eens wat vaker stil moeten staan bij wat ze voelen en waarom. Niet om er een labeltje op te kunnen plakken, maar om zichzelf te kunnen begrijpen en daardoor ook anderen. Komt inlevingsvermogen ten goede en als er IETS schort aan de huidige maatschappij, is het wel inlevingsvermogen.
Ik denk dat sommige mensen de neiging hebben meer te willen voelen dan er "is".
Soms is kijken wat je wilt bereiken en hoe je dat wilt bereiken, ook een goede emotie. Praten over emoties kan nogal eens oeverloos geleuter worden als de combinatie met "willen" niet gemaakt wordt. Het bovenstaande (niet jouw reactie overigens) vond ik al erg die zijde opgaan.

Wat is er trouwens in basis mis zijn met "labeltjes" plakken? Dat is toch juist prima om dingen te duiden?

Wat er schort aan de huidige samenleving vind ik meer een POL topic, maar heeft in mijns inziens mede te maken met een teveel willen "voelen" en een te weinig willen "doen". Het eeuwig spelende kind willen blijven zeg maar, met kleuterjuf overheid die je beschermt. :r :r :r
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:02:29 #135
71919 wonderer
pi_84919090
Ik herken HalloweenJacks benadering van seks wel en ik wil ooit nog wel eens een topic openen over seksuele aantrekking en geilheid, wat dat nu precies is en hoe het voelt, maar volgens mij is Fok daar niet de juiste plek voor... Maar je antwoord over dat hij misschien een verkeerd beeld heeft van hoe het dan wel is, raakte me wel. Want ik dacht ook dat je dat zou moeten voelen ;)
pi_84926021
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:47 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat klinkt best heftig. -O-
dat is het ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: