Nee, ik vind het een beetje zeurgedrag.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar kun je dan alsnog het respect opbrengen en ze niet gebruiken als je weet dat anderen zich eraan storen, ook al snap je zelf niet waarom ze zich eraan storen?
Ik gebruikte het woord Trannie omdat het zo ook in de TT staat.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:02 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Trannie en transseksueel is niet hetzelfde. Trannie is een spottende uitdrukking, transseksueel niet. En ombouwen doen wij niet met mensen. Auto's en andere apparaten wel. Mensen worden geopereerd.
Ik ben geen hij, dat leek me ook nogal duidelijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:25 schreef Magenta het volgende:
[..]
Laat maar, hij wil het gewoon niet snappen.
Zolang je transmensen dan niet gaat aanduiden met bouwpakket, heb ik er verder ook geen problemen mee. Als je filmpjes ziet van hoe het er in de OK aan toegaat, is "ombouwen" nog best een passend woord, wat een slagersquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik gebruikte het woord Trannie omdat het zo ook in de TT staat.
Maar dat had ik dan niet moeten doen, en gewoon 'transseksueel' moeten zeggen, dat is waar.
En met een woord als geopereerd geef je nog niet aan dat iemand van man naar vrouw gaat of andersom. Met een woord als ombouwen wel. En ik bedoel het ook absoluut niet beledigend, maar dat is voor mij een stuk duidelijker dan allerlei woorden gebruiken om maar niemand per ongeluk te beledigen. Het gaat om de intentie.
Maar als je weet dat het iemand pijn doet, waarom zou je het alsnog gebruiken? Ga je ook vloeken als je weet dat de Christen naast je zich daaraan stoort, omdat je het zeurgedrag vindt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een beetje zeurgedrag.Het zijn ook absoluut geen termen die ik gebruik als belediging.
Hij wil het inderdaad niet snappenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:28 schreef -Strawberry- het volgende:Nee, ik vind het een beetje zeurgedrag.Het zijn ook absoluut geen termen die ik gebruik als belediging.
Vervelend hè, als mensen geen moeite doen je op de gewenste manier aan te spreken?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben geen hij, dat leek me ook nogal duidelijk.
Ja (niet met opzet though). Omdat ik echt vind dat je van de intentie van dat soort woorden uit moet gaan, en niet er zelf een eventuele betekenis aan moet hangen. Ik ga mijn woordenschat niet aan iedereen aanpassen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar als je weet dat het iemand pijn doet, waarom zou je het alsnog gebruiken? Ga je ook vloeken als je weet dat de Christen naast je zich daaraan stoort, omdat je het zeurgedrag vindt?
Gewenste manier is iets anders dan juiste manier. Jij sprak mij aan op een onjuiste manier, ik op een ongewenste manier. Dat laatste is subjectief.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:50 schreef Magenta het volgende:
[..]
Vervelend hè, als mensen geen moeite doen je op de gewenste manier aan te spreken?![]()
(en bedankt voor het inkoppen!)
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gewenste manier is iets anders dan juiste manier. Jij sprak mij aan op een onjuiste manier, ik op een ongewenste manier. Dat laatste is subjectief.
Dan heb je mijn post(s) dus niet begrepen, jammer. Maar denk wat je wilt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:04 schreef Magenta het volgende:
[..]
mij om het even, mijn punt is gemaakt, ongeacht of je het snapt of niet.
idem dito.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan heb je mijn post(s) dus niet begrepen, jammer. Maar denk wat je wilt.
Dus dat eigenlijk je aan de ene kant wel tevreden bent over je lichaam, maar in je fantasie het lichaam van het andere geslacht hebt. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:26 schreef wonderer het volgende:
En dan heb je nog de genderqueers die zich, onafhankelijk van het geslacht waarmee ze geboren zijn, zich (soms) man én (soms) vrouw voelen, zich man noch vrouw voelen (geslachtsloos) of ergens ertussenin (androgyn).
Is dat een stelling, of een vraag?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:42 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dus dat eigenlijk je aan de ene kant wel tevreden bent over je lichaam, maar in je fantasie het lichaam van het andere geslacht hebt. Om maar een voorbeeld te noemen.
Het was inderdaad een vraag. Zelf heb ik juist het omgekeerde vergeleken met die vriend van je. Ik ben best blij met mijn vrouwenlichaam, maar als het om seks aankomt fantaseer ik altijd dat ik een man ben. Daarom vind ik ook dingen zoals relaties lastig.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is dat een stelling, of een vraag?
Dat kan inderdaad een van de gevoelens zijn. Een vriend van me is qua gedrag en voorkeuren erg meisjesachtig, maar voelt zich absoluut niet thuis in zijn vrouwenlichaam, dus die gaat (na veel wikken en wegen) toch aan de hormonen, omdat een mannenlichaam beter bij hem past. Maar een "echte kerel" zal hij nooit worden of willen zijn.
Ik heb het dan ook weer totaal anders; ik voel me niet vrouwlijk of mannelijk. Ik heb een mannenlichaam en mensen spreken mij met 'hij, hem, etc' aan en dat maakt mij verder ook niet echt iets uit, 'het' zou denk ik ook redelijk raar klinken. Maar als ik mezelf zou moeten beschrijven komt het woordje 'man' niet in mijn beschrijving voor.. en vrouw ook niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het was inderdaad een vraag. Zelf heb ik juist het omgekeerde vergeleken met die vriend van je. Ik ben best blij met mijn vrouwenlichaam, maar als het om seks aankomt fantaseer ik altijd dat ik een man ben. Daarom vind ik ook dingen zoals relaties lastig.
Queerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook weer totaal anders; ik voel me niet vrouwlijk of mannelijk. Ik heb een mannenlichaam en mensen spreken mij met 'hij, hem, etc' aan en dat maakt mij verder ook niet echt iets uit, 'het' zou denk ik ook redelijk raar klinken. Maar als ik mezelf zou moeten beschrijven komt het woordje 'man' niet in mijn beschrijving voor.. en vrouw ook niet.
Het enige dat dan wel weer lastig is is dat ik geen idee heb hoe ik mijn seksualiteit zou moeten noemen. Ik bedoel, ik voel mezelf niet mannelijk / vrouwlijk en heb ook geen duidelijke voorkeur met waar ik op val. Iemand een idee hoe ik dat zou moeten noemen als ik er dan toch per se een naam op wil plakken?
Dat heeft meer met je genderidentiteit dan met je seksualiteit te maken toch? Toegegeven ben ik niet al te bekend met al die termen dus ik kan het fout hebben. Androgyn komt inderdaad wel aardig in de buurt van hoe ik me kwa genderidentiteit voel.quote:
tegenwoordig zijn het geen slagers meer !! 31 jaar geleden waren het nog slagers hier in Nederland vooral Philip lamaker ik zelf was daar het slacht offer van op mijn 24stequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zolang je transmensen dan niet gaat aanduiden met bouwpakket, heb ik er verder ook geen problemen mee. Als je filmpjes ziet van hoe het er in de OK aan toegaat, is "ombouwen" nog best een passend woord, wat een slagers
Ik dacht eerst ook dat ik dan wel aseksueel zou zijn, maar aan de andere kant vind ik seks niet perse walgelijk. Alleen gewoon niet met mijn eigen lichaam.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:37 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Dat heeft meer met je genderidentiteit dan met je seksualiteit te maken toch? Toegegeven ben ik niet al te bekend met al die termen dus ik kan het fout hebben. Androgyn komt inderdaad wel aardig in de buurt van hoe ik me kwa genderidentiteit voel.
Ik ben er heel lang vanuit gegaan dat ik aseksueel was omdat ik er gewoonweg niet al te veel interesse in had en het mij om eerlijk te zijn ook nogal ranzig leek.. maar ik weet niet of dat nogsteeds het geval is. Sommige mensen zijn opzich wel interessant.
Ffff ik zie nu pas dat het al half acht is. Toch maar eens slapen want ik moet om elf uur alweer opstaan
Dat klinkt best heftig.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:10 schreef carla_ het volgende:
[..]
tegenwoordig zijn het geen slagers meer !! 31 jaar geleden waren het nog slagers hier in Nederland vooral Philip lamaker ik zelf was daar het slacht offer van op mijn 24ste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |