abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84821833
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar kun je dan alsnog het respect opbrengen en ze niet gebruiken als je weet dat anderen zich eraan storen, ook al snap je zelf niet waarom ze zich eraan storen?
Nee, ik vind het een beetje zeurgedrag. :{ Het zijn ook absoluut geen termen die ik gebruik als belediging.
pi_84821899
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:02 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Trannie en transseksueel is niet hetzelfde. Trannie is een spottende uitdrukking, transseksueel niet. En ombouwen doen wij niet met mensen. Auto's en andere apparaten wel. Mensen worden geopereerd.
Ik gebruikte het woord Trannie omdat het zo ook in de TT staat.
Maar dat had ik dan niet moeten doen, en gewoon 'transseksueel' moeten zeggen, dat is waar.

En met een woord als geopereerd geef je nog niet aan dat iemand van man naar vrouw gaat of andersom. Met een woord als ombouwen wel. En ik bedoel het ook absoluut niet beledigend, maar dat is voor mij een stuk duidelijker dan allerlei woorden gebruiken om maar niemand per ongeluk te beledigen. Het gaat om de intentie.
pi_84821933
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:25 schreef Magenta het volgende:

[..]

Laat maar, hij wil het gewoon niet snappen. }:|
Ik ben geen hij, dat leek me ook nogal duidelijk.
Als ik moet letten op de termen die ik gebruik, doe dan zelf ook even moeite om mijn geslacht te bepalen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:36:22 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84822102
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik gebruikte het woord Trannie omdat het zo ook in de TT staat.
Maar dat had ik dan niet moeten doen, en gewoon 'transseksueel' moeten zeggen, dat is waar.

En met een woord als geopereerd geef je nog niet aan dat iemand van man naar vrouw gaat of andersom. Met een woord als ombouwen wel. En ik bedoel het ook absoluut niet beledigend, maar dat is voor mij een stuk duidelijker dan allerlei woorden gebruiken om maar niemand per ongeluk te beledigen. Het gaat om de intentie.
Zolang je transmensen dan niet gaat aanduiden met bouwpakket, heb ik er verder ook geen problemen mee. Als je filmpjes ziet van hoe het er in de OK aan toegaat, is "ombouwen" nog best een passend woord, wat een slagers :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:37:19 #105
71919 wonderer
pi_84822133
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, ik vind het een beetje zeurgedrag. :{ Het zijn ook absoluut geen termen die ik gebruik als belediging.
Maar als je weet dat het iemand pijn doet, waarom zou je het alsnog gebruiken? Ga je ook vloeken als je weet dat de Christen naast je zich daaraan stoort, omdat je het zeurgedrag vindt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:42:40 #106
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_84822305
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:28 schreef -Strawberry- het volgende:Nee, ik vind het een beetje zeurgedrag. :{ Het zijn ook absoluut geen termen die ik gebruik als belediging.
Hij wil het inderdaad niet snappen :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:50:48 #107
206345 Magenta
Full of colour
pi_84822569
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ben geen hij, dat leek me ook nogal duidelijk.
Vervelend hè, als mensen geen moeite doen je op de gewenste manier aan te spreken? :W
(en bedankt voor het inkoppen!)
~Fin
pi_84822698
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar als je weet dat het iemand pijn doet, waarom zou je het alsnog gebruiken? Ga je ook vloeken als je weet dat de Christen naast je zich daaraan stoort, omdat je het zeurgedrag vindt?
Ja (niet met opzet though). Omdat ik echt vind dat je van de intentie van dat soort woorden uit moet gaan, en niet er zelf een eventuele betekenis aan moet hangen. Ik ga mijn woordenschat niet aan iedereen aanpassen.

Overigens zou ik nooit met het woord 'kanker' schelden, daar zie ik dan ook het nut niet van in. Ik erger me ook wel aan mensen die het wel doen. Maar mensen die zich dan beledigd voelen snap ik niet. Het wordt tegenwoordig als een versterkwoordje gebruikt, niet de oorspronkelijke betekenis. Ik vind het compleet asociaal staan en ook echt een slechte ontwikkeling, maar ondanks dat ik ook naasten verloren heb aan kanker kan ik er niet door geraakt worden.

Als ze me kanker zouden toewensen zou het een ander verhaal worden, maar dingen als 'kankervet' ....nee. Zo ook met gelovigen. Iets als godverdomme heeft voor een niet gelovig iemand een heel andere betekenis. Als ik verdoemenis over mezelf uit wil roepen juist omdat ik niet geloof, waarom zou ik rekening met een teer zieltje moeten houden ide wel gelooft? Waarom kan die persoon geen respect voor mijn mening hebben, dat ik niet in een God geloof en dat een term als 'godverdomme' totaal geen lading heeft voor mij.

Ik ken trouwens wel genoeg gelovigen die zelf ook vloeken. En ik heb ook buurmeisjes gehad die er aanstoot aan namen als ik vloekte, dus dat deed ik dan ook niet. Maar dat waren vriendinnen. Ik vond het toen ook wel gezeur, had alleen geen zin om het conflict aan te gaan. En zo'n groot stopwoordje is het ook weer niet.

Maar ik wil niet constant het gevoel hebben dat ik op mijn woorden moet letten, daarom kan ik niet goed tegen dat soort mensen en pas ik me meestal niet aan.
pi_84822746
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:50 schreef Magenta het volgende:

[..]

Vervelend hè, als mensen geen moeite doen je op de gewenste manier aan te spreken?
(en bedankt voor het inkoppen!)
Gewenste manier is iets anders dan juiste manier. Jij sprak mij aan op een onjuiste manier, ik op een ongewenste manier. Dat laatste is subjectief.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:56:20 #110
71919 wonderer
pi_84822760
Okee, dat is duidelijk
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:04:23 #111
206345 Magenta
Full of colour
pi_84823039
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gewenste manier is iets anders dan juiste manier. Jij sprak mij aan op een onjuiste manier, ik op een ongewenste manier. Dat laatste is subjectief.
mij om het even, mijn punt is gemaakt, ongeacht of je het snapt of niet.
~Fin
pi_84823094
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:04 schreef Magenta het volgende:

[..]

:D mij om het even, mijn punt is gemaakt, ongeacht of je het snapt of niet.
Dan heb je mijn post(s) dus niet begrepen, jammer. Maar denk wat je wilt.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:09:31 #113
206345 Magenta
Full of colour
pi_84823212
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan heb je mijn post(s) dus niet begrepen, jammer. Maar denk wat je wilt.
idem dito.
~Fin
pi_84833371
Beste Strawberry, wij begrijpen jouw punt wel, maar jij hun niet ! Dat kan ook niet, want je kent het gevoel niet. Het is schrier onmogelijk om te weten en te kunnen meeleven met iemand die genderdysforie heeft.

Het is zo gods-gruwelijk vervelend om (tien)tallen jaren bij je naam (de oude naam, verkregen bij de geboorte, waarschijnlijk maar niet altijd één van de eerste dingen waar een GD iemand zich aan gaat storen) genoemd te worden, aangesproken te worden met het geslacht die je fysiek (nog) bent... De term Schelden Doet Geen Pijn klopt dan ook niet. Want in de oren van een transgender/genderdysfoor iemand is het dus wel schelden als je hem/haar aanspreekt met de verkeerde titel...En dat wilden ze dus nu ook een beetje op jouw projecteren...voor deze ene keer !

Moet je eens voorstellen dat je elke dag, elke minuut door een wild vreemde eens met hem, hij of meneer word aangesproken... Hoe lang denk je dit vol te kunnen houden ? Welke "keuze" maak je ? Ga je er fel tegen in, kruip je in je schulp en word je onzeker ? Of trek je je eigen plan en reageer je net zoals hen en roep je die persoon ook terug met de verkeerde benaming / titel ?
pi_84874601
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:26 schreef wonderer het volgende:
En dan heb je nog de genderqueers die zich, onafhankelijk van het geslacht waarmee ze geboren zijn, zich (soms) man én (soms) vrouw voelen, zich man noch vrouw voelen (geslachtsloos) of ergens ertussenin (androgyn).
Dus dat eigenlijk je aan de ene kant wel tevreden bent over je lichaam, maar in je fantasie het lichaam van het andere geslacht hebt. Om maar een voorbeeld te noemen.
signatuurloos
  woensdag 4 augustus 2010 @ 23:19:48 #116
71919 wonderer
pi_84876234
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:42 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dus dat eigenlijk je aan de ene kant wel tevreden bent over je lichaam, maar in je fantasie het lichaam van het andere geslacht hebt. Om maar een voorbeeld te noemen.
Is dat een stelling, of een vraag?

Dat kan inderdaad een van de gevoelens zijn. Een vriend van me is qua gedrag en voorkeuren erg meisjesachtig, maar voelt zich absoluut niet thuis in zijn vrouwenlichaam, dus die gaat (na veel wikken en wegen) toch aan de hormonen, omdat een mannenlichaam beter bij hem past. Maar een "echte kerel" zal hij nooit worden of willen zijn.
pi_84877096
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 23:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Is dat een stelling, of een vraag?

Dat kan inderdaad een van de gevoelens zijn. Een vriend van me is qua gedrag en voorkeuren erg meisjesachtig, maar voelt zich absoluut niet thuis in zijn vrouwenlichaam, dus die gaat (na veel wikken en wegen) toch aan de hormonen, omdat een mannenlichaam beter bij hem past. Maar een "echte kerel" zal hij nooit worden of willen zijn.
Het was inderdaad een vraag. Zelf heb ik juist het omgekeerde vergeleken met die vriend van je. Ik ben best blij met mijn vrouwenlichaam, maar als het om seks aankomt fantaseer ik altijd dat ik een man ben. Daarom vind ik ook dingen zoals relaties lastig. :{
signatuurloos
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:14:25 #118
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_84878525
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 23:40 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het was inderdaad een vraag. Zelf heb ik juist het omgekeerde vergeleken met die vriend van je. Ik ben best blij met mijn vrouwenlichaam, maar als het om seks aankomt fantaseer ik altijd dat ik een man ben. Daarom vind ik ook dingen zoals relaties lastig. :{
Ik heb het dan ook weer totaal anders; ik voel me niet vrouwlijk of mannelijk. Ik heb een mannenlichaam en mensen spreken mij met 'hij, hem, etc' aan en dat maakt mij verder ook niet echt iets uit, 'het' zou denk ik ook redelijk raar klinken. Maar als ik mezelf zou moeten beschrijven komt het woordje 'man' niet in mijn beschrijving voor.. en vrouw ook niet.

Het enige dat dan wel weer lastig is is dat ik geen idee heb hoe ik mijn seksualiteit zou moeten noemen. Ik bedoel, ik voel mezelf niet mannelijk / vrouwlijk en heb ook geen duidelijke voorkeur met waar ik op val. Iemand een idee hoe ik dat zou moeten noemen als ik er dan toch per se een naam op wil plakken? :{

[ Bericht 0% gewijzigd door HalloweenJack op 05-08-2010 00:24:48 ]
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  donderdag 5 augustus 2010 @ 03:19:12 #119
71919 wonderer
pi_84882669
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:14 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook weer totaal anders; ik voel me niet vrouwlijk of mannelijk. Ik heb een mannenlichaam en mensen spreken mij met 'hij, hem, etc' aan en dat maakt mij verder ook niet echt iets uit, 'het' zou denk ik ook redelijk raar klinken. Maar als ik mezelf zou moeten beschrijven komt het woordje 'man' niet in mijn beschrijving voor.. en vrouw ook niet.

Het enige dat dan wel weer lastig is is dat ik geen idee heb hoe ik mijn seksualiteit zou moeten noemen. Ik bedoel, ik voel mezelf niet mannelijk / vrouwlijk en heb ook geen duidelijke voorkeur met waar ik op val. Iemand een idee hoe ik dat zou moeten noemen als ik er dan toch per se een naam op wil plakken? :{
Queer :Y)

Maar dat gevoel ken ik dus. Alleen dan met een ander lichaam.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 5 augustus 2010 @ 07:00:53 #120
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_84883253
Androgyn toch eerder?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 07:37:29 #121
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_84883437
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:00 schreef ChipsZak. het volgende:
Androgyn toch eerder?
Dat heeft meer met je genderidentiteit dan met je seksualiteit te maken toch? Toegegeven ben ik niet al te bekend met al die termen dus ik kan het fout hebben. Androgyn komt inderdaad wel aardig in de buurt van hoe ik me kwa genderidentiteit voel.

Ik ben er heel lang vanuit gegaan dat ik aseksueel was omdat ik er gewoonweg niet al te veel interesse in had en het mij om eerlijk te zijn ook nogal ranzig leek.. maar ik weet niet of dat nogsteeds het geval is. Sommige mensen zijn opzich wel interessant.

Ffff ik zie nu pas dat het al half acht is. Toch maar eens slapen want ik moet om elf uur alweer opstaan -O-
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 5 augustus 2010 @ 08:15:19 #122
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_84883680
Het heeft ook te maken met hoe je je voelt, bv. zowel niet man als niet vrouw.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_84887202
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zolang je transmensen dan niet gaat aanduiden met bouwpakket, heb ik er verder ook geen problemen mee. Als je filmpjes ziet van hoe het er in de OK aan toegaat, is "ombouwen" nog best een passend woord, wat een slagers :')
tegenwoordig zijn het geen slagers meer !! 31 jaar geleden waren het nog slagers hier in Nederland vooral Philip lamaker ik zelf was daar het slacht offer van op mijn 24ste
pi_84888399
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:37 schreef HalloweenJack het volgende:

[..]

Dat heeft meer met je genderidentiteit dan met je seksualiteit te maken toch? Toegegeven ben ik niet al te bekend met al die termen dus ik kan het fout hebben. Androgyn komt inderdaad wel aardig in de buurt van hoe ik me kwa genderidentiteit voel.

Ik ben er heel lang vanuit gegaan dat ik aseksueel was omdat ik er gewoonweg niet al te veel interesse in had en het mij om eerlijk te zijn ook nogal ranzig leek.. maar ik weet niet of dat nogsteeds het geval is. Sommige mensen zijn opzich wel interessant.

Ffff ik zie nu pas dat het al half acht is. Toch maar eens slapen want ik moet om elf uur alweer opstaan -O-
Ik dacht eerst ook dat ik dan wel aseksueel zou zijn, maar aan de andere kant vind ik seks niet perse walgelijk. Alleen gewoon niet met mijn eigen lichaam.
signatuurloos
pi_84888473
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:10 schreef carla_ het volgende:

[..]

tegenwoordig zijn het geen slagers meer !! 31 jaar geleden waren het nog slagers hier in Nederland vooral Philip lamaker ik zelf was daar het slacht offer van op mijn 24ste
Dat klinkt best heftig. -O-
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')