abonnement Unibet Coolblue
pi_84783410
Ik heb even gegluurd bij het Genderdysforie topic en ik respecteer iedereen als mens, maar ik vroeg me af hé... is er niet gewoon geestelijk iets mis met die mensen? Als je niet blij bent met je sexe is dat niet gewoon een soort onverwerkt trauma of een extreme vorm van BDD? Dat je het eigen lichaam haat en perse een ander wil zijn?

Ik zie dit als hetzelfde als die vrouw die op een kat wou lijken of die man die een luipaard ofzo wou zijn... vind het verbazingwekkend dat artsen het hier vaak tóch doen... zo'n operatie.

Ik bedoel, als je als man make up wil dragen, doe dat dan, maar je helemaal ombouwen gaat topch gewoon heel ver? En je ziet het ALTIJD, bij m to f, tenzij je een aziaat bent ofzo.
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 19:29:39 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_84783498
quote:
ind het verbazingwekkend dat artsen het hier vaak tóch doen... zo'n operatie.
Tja... money talks ;D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_84783591
Ik heb het nogsteeds niet verwerkt dat ik geen 20miljoen op de bank heb staan... ;(
pi_84783786
Je gaat uit van jezelf. Daar ga je nat.
Die mensen zijn anders dan jij. Heel anders. maar dat maakt ze niet fout, of slecht, of ziek, of gestoord of wat dies meer zij. Dat maakt ze anders.
pi_84783790
Eigenlijk net als homo's of lesbiennes, ook gewoon aanstellers die van alles verzinnen om maar anders te kunnen zijn.

:{w
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:44:42 #6
206345 Magenta
Full of colour
pi_84784140
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef thegirlwhosoldtheworld het volgende:
Ik heb even gegluurd bij het Genderdysforie topic en ik respecteer iedereen als mens, maar ik vroeg me af hé... is er niet gewoon geestelijk iets mis met die mensen? Als je niet blij bent met je sexe is dat niet gewoon een soort onverwerkt trauma of een extreme vorm van BDD? Dat je het eigen lichaam haat en perse een ander wil zijn?
Anders vraag je dit in het topic zelf? Dit topic komt over als 'ik wil er niets mee te maken hebben dus ik blijft er maar ver van, maar ik wil wel even ergens anders sneaky mijn gal spuwen'.

quote:
Ik zie dit als hetzelfde als die vrouw die op een kat wou lijken of die man die een luipaard ofzo wou zijn... vind het verbazingwekkend dat artsen het hier vaak tóch doen... zo'n operatie.
Prachtige vergelijking *KUCH*

quote:
Ik bedoel, als je als man make up wil dragen, doe dat dan, maar je helemaal ombouwen gaat topch gewoon heel ver? En je ziet het ALTIJD, bij m to f, tenzij je een aziaat bent ofzo.
Onzin.
~Fin
pi_84784211
TS is gek
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:55:46 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84784665
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef thegirlwhosoldtheworld het volgende:
Ik heb even gegluurd bij het Genderdysforie topic en ik respecteer iedereen als mens, maar ik vroeg me af hé... is er niet gewoon geestelijk iets mis met die mensen? Als je niet blij bent met je sexe is dat niet gewoon een soort onverwerkt trauma of een extreme vorm van BDD? Dat je het eigen lichaam haat en perse een ander wil zijn?

Ik zie dit als hetzelfde als die vrouw die op een kat wou lijken of die man die een luipaard ofzo wou zijn... vind het verbazingwekkend dat artsen het hier vaak tóch doen... zo'n operatie.

Ik bedoel, als je als man make up wil dragen, doe dat dan, maar je helemaal ombouwen gaat topch gewoon heel ver? En je ziet het ALTIJD, bij m to f, tenzij je een aziaat bent ofzo.
Nee, het is een (bewezen) aangeboren "afwijking". De hersenen van een transseksueel zijn fysiek vergelijkbaar met het geslacht waarmee ze zich identificeren, niet het geslacht waarmee ze zijn geboren. Ofwel, een vrouw met mannenhersenen die zich dus man voelt, en een man met vrouwenhersenen die zich dus vrouw voelt.

En aangezien je een brein niet kan veranderen, moet het lichaam er maar aan geloven zodat ook transseksuelen een normaal leven kunnen leiden waarbij hoofd en lichaam op een lijn zitten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84785157
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef thegirlwhosoldtheworld het volgende:
Ik heb even gegluurd bij het Genderdysforie topic en ik respecteer iedereen als mens, maar ik vroeg me af hé... is er niet gewoon geestelijk iets mis met die mensen?
Er is zelfs iets grondig mis. Hun lichamelijke geslacht komt niet overeen met hun hersenen. Dat is best wel ernstig.

quote:
Als je niet blij bent met je sexe is dat niet gewoon een soort onverwerkt trauma of een extreme vorm van BDD? Dat je het eigen lichaam haat en perse een ander wil zijn?
Meestal niet. In sommige gevallen wel, maar er wordt dan ook niet voor niets een psychologische screening gedaan.

quote:
Ik zie dit als hetzelfde als die vrouw die op een kat wou lijken of die man die een luipaard ofzo wou zijn...
Het is niet hetzelfde.

quote:
vind het verbazingwekkend dat artsen het hier vaak tóch doen... zo'n operatie.
Heb je je al eens verdiept in de geschiedenis van de geslachtsaanpassende operatie? Vast niet, want dan zou je het vast minder verbazingwekkend vinden.

quote:
Ik bedoel, als je als man make up wil dragen, doe dat dan, maar je helemaal ombouwen gaat topch gewoon heel ver?
Nee, het is iets heel anders. "Ombouwen" ligt niet in het verlengde van als man make up willen dragen...

quote:
En je ziet het ALTIJD, bij m to f, tenzij je een aziaat bent ofzo.
Hoe heb je dit vastgesteld? Bezwanger je iedere vrouw aan wie je niets m-v-achtigs ziet of heb je een andere methode om het vast te stellen? :?
pi_84785172
@Kaneelthee

[] maandag 2 augustus 2010 @ 19:36 (#5)

Eigenlijk net als homo's of lesbiennes, ook gewoon aanstellers die van alles verzinnen om maar anders te kunnen zijn.

Ik denk dat je een beetje te ver gaat nu!!
pi_84785764
Hoe zit het eigenlijk met de TS? Ik ken wel the man who sold the world, maar niet de girl who sold the world. Waar komt dat precies vandaan? :P
pi_84785785
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Tja... money talks ;D
Wat kost dat dan, ouwe trannie? :D
Lambo of Rekt
pi_84785966
Hersenen kan je weldegelijk veranderen, therapie, medicatie etc.

En homosexualiteit vergelijken met rannies is wel raar, seksualiteit is toch iets heel anders dan je hele lichaam haten en ombouwen.
pi_84786084
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:28 schreef thegirlwhosoldtheworld het volgende:
Hersenen kan je weldegelijk veranderen, therapie, medicatie etc.
Wrong. Je kan je denkwijze veranderen, je hersenen niet.

quote:
En homosexualiteit vergelijken met rannies is wel raar, seksualiteit is toch iets heel anders dan je hele lichaam haten en ombouwen.
Ik vind het een redelijk normale vergelijking. Het is allebei een afwijking. Beide voelen zich als een vrouw in een mannenlichaam. Niet alle trannies laten zich ook ombouwen. Het kan ook gewoon een man verkleed zijn als een vrouw.
Lambo of Rekt
pi_84786291
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht hoor , die op.
Er schrijnende verhalen van mensen die vanaf geboorte het idee hebben in het verkeerde lichaam te zitten en juist operaties doen om van hun leven toch juist iets draagbaars proberen te maken en met die vergelijking doe je het af alsof het een soort fashionachtig iets is.

Hoe zou jij het vinden als je in een lichaam zit waarvan je vanaf kleins af aan zoiets hebt van dit hoort niet bij me ???

Ze zijn anders ja maar dat maakt ze er niet minder om.
pi_84786397
accepteren. net als schenkstroop die geen aziaat wil zijn of michael jackson die blank wou zijn.
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:40:51 #17
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84786481
Ik denk niet dat elke transseksueel gek is, ik vraag me soms weleens af of iedereen die zo'n behandeling ondergaat echt transseksueel is, of leidt aan 1. algehele labiliteit. 2. een soort obsessie om als vrouw seks te hebben (met een grote travestie fase vooraf). Dit komt ook omdat ik een vage bekende had die - voor mij - ineens transseksueel was en waar ik toch wat twijfels bij had. Toen bleek ook dat die gesprekken met een psycholoog in ieder geval bij hem/haar niet zoveel voorstelden, dus ja...dat geldt dan misschien wel voor meer aankomend transseksuelen.
Om het te nuanceren: Ik heb ook echte hel hele "down to earth" transseksuelen meegemaakt, maar bij sommigen heb ik zeker twijfels.

Het is wel iets waar ik me echt niets bij kan voorstellen en dat maakt het wel lastig. Maar jah, ik zou ook niet weten hoe ik mijn "man" zijn zou kunnen scheiden van mijzelf, dat zit zo vervlochten in mijn identiteit.

Ik vraag me weleens af: waarom doe je het jezelf allemaal aan? Sommige transseksuelen worden gewoon echt hele mislukte vrouwen, een soort travestievrouw.
Is het zo belangrijk om dan toch die hele operatie in werking te zetten? Of je er gewoon bij neerleggen dat je een vrouw in een mannenlichaam bent. Hoe word je nu echt gelukkiger?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:43:48 #18
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_84786606
Ja Gelukkig willen zijn gaat te ver. Hoe durven ze iets aan zichzelf, waar ze niet gelukkig mee zijn te willen veranderen. :{
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:45:44 #19
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84786670
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:43 schreef HalloweenJack het volgende:
Ja Gelukkig willen zijn gaat te ver. Hoe durven ze iets aan zichzelf, waar ze niet gelukkig mee zijn te willen veranderen. :{
Nou, persoonlijk vind ik zoiets best wel een ingrijpende verandering.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:46:12 #20
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_84786690
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:40 schreef Tarak het volgende:
Ik vraag me weleens af: waarom doe je het jezelf allemaal aan? Sommige transseksuelen worden gewoon echt hele mislukte vrouwen, een soort travestievrouw.
Is het zo belangrijk om dan toch die hele operatie in werking te zetten? Of je er gewoon bij neerleggen dat je een vrouw in een mannenlichaam bent. Hoe word je nu echt gelukkiger?
Ik date momenteel met iemand die een boek schrijft over transseksuelen, (en interviewt er dus ook een hoop) en die zijn allemaal 100 keer gelukkiger als ze zijn wie ze willen zijn (het andere geslacht dan als waarin ze geboren zijn dus).

Het is niet één of andere gekke levensfase, dat merken ze al vanaf hun kind-zijn.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:46:54 #21
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_84786727
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:45 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nou, persoonlijk vind ik zoiets best wel een ingrijpende verandering.
Dus?
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:47:06 #22
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_84786737
Tja, kan je het niet gewoon accepteren? Dat hoor je wel vaker, maar het punt is dat we dat dus bijna allemaal geprobeerd hebben, en er in het algemeen erg ongelukkig van werden.

De een geeft de strijd op jonge leeftijd al op, de ander wacht tot ie 60 is. Acceptatie van de omgeving en bekendheid met de mogelijkheden heeft er ook iets mee te maken. Er zullen ongetwijfeld ook transseksuelen zijn die er hun hele leven tegen vechten en het meenemen in hun graf.

Maar is dat echt nodig? Dat hoeft toch tegenwoordig niet meer? Transseksuelen kunnen redelijk goed geholpen worden tegenwoordig, en waarom zou je er tegen vechten omdat er iets mis is met je? Het probleem is namelijk niet dat er iets mis is met ons, het probleem is dat de maatschappij het nog steeds vreemd vindt en er soms best nog wel veel moeite mee heeft. Dat is onterecht, want wij zijn helemaal niet zo anders als andere mensen die een lichamelijk probleem hebben.

Dat het lang niet elke transseksueel lukt om er volledig als een lid van het andere geslacht uit te zien is jammer, maar het feit dat ze er dan toch aan beginnen geeft eigenlijk al aan hoe diep het zit, en hoe moeilijk het is om er tegen te blijven vechten.

Zelf sta ik nog aan het begin van het traject. Ik ben nog niet eens met hormonen begonnen, dus je kan rustig zeggen dat ik op dit moment eigenlijk als een travestiet leef, als een verklede 'man'. En mensen kunnen het echt wel aan me zien. En toch zit ik beter in mijn vel dan ooit te voren en wil ik nooit meer terug. Ik weet op dit moment niet of ik ooit echt zal overtuigen als vrouw, maar dat boeit me niet eens, alles beter dan nog doorleven als man en dag in dag uit als man behandeld te worden terwijl ik dat gewoon niet ben. :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:48:46 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_84786802
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:47 schreef Joanne35 het volgende:
Zelf sta ik nog aan het begin van het traject. Ik ben nog niet eens met hormonen begonnen, dus je kan rustig zeggen dat ik op dit moment eigenlijk als een travestiet leef, als een verklede 'man'. En mensen kunnen het echt wel aan me zien. En toch zit ik beter in mijn vel dan ooit te voren en wil ik nooit meer terug. Ik weet op dit moment niet of ik ooit echt zal overtuigen als vrouw, maar dat boeit me niet eens, alles beter dan nog doorleven als man en dag in dag uit als man behandeld te worden terwijl ik dat gewoon niet ben. :)
Precies, en daar gaat het om. Alsof jij wil dat iedereen op straat je nakijkt en denkt 'wtf, een travo'. Zit je vast ook niet op te wachten, maar toch kies je daarvoor.

Iedereen moet gewoon doen waar hij/zij/het ( :') ) het gelukkigst van wordt.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:49:34 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84786846
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wrong. Je kan je denkwijze veranderen, je hersenen niet.
[..]

Ik vind het een redelijk normale vergelijking. Het is allebei een afwijking. Beide voelen zich als een vrouw in een mannenlichaam. Niet alle trannies laten zich ook ombouwen. Het kan ook gewoon een man verkleed zijn als een vrouw.
Een homo voelt zich gewoon man hoor.

En niet alle "trannies" zijn eerst homo. Er zijn ook genoeg transseksuele vrouwen (die dus als man geboren zijn) die op vrouwen vallen, en transseksuele mannen (als vrouw geboren) die op mannen vallen.

@Tarak, een "mislukte" vrouw zijn is in sommige gevallen altijd nog veel beter dan een man moeten zijn. Je kunt je gewoon niet voorstellen hoe zwaar het is als je constant wordt aangezien voor iets dat je niet bent, in je hoofd. Stel nou dat jij verplicht rond moet lopen in de kleren en make-up van een goth, en dat iedereen daarom denkt dat je depressief bent en een meeloper en jezelf snijdt en welke vooroordelen er nog meer bestaan over Goths. Wat je ook doet, een kleurig sjaaltje, wat minder zwarte nagellak... iedereen blijft je als Goth aanspreken, terwijl je zelf van binnen juist heel vrolijk bent en zowat het tegenovergestelde van een Goth. Hoe zou je je dan voelen? Dat niemand JOU ziet, maar alleen die buitenkant waar je toevallig verplicht in moet lopen?

Of je vertelt honderd keer dat je homo bent en hebt twintig handtassen, maar mensen blijven constant vragen of je al een vriendinnetje hebt, of je meenemen naar een stripclub... Ofwel, je eigen identiteit wordt compleet genegeerd en je wordt als iets dat het tegenovergestelde van jouw identiteit behandeld.

Zoiets. Maar dan honderd keer erger, omdat je genderidentiteit zo erg aan de basis ligt van wie je bent (in deze maatschappij).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:50:37 #25
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84786893
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:46 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik date momenteel met iemand die een boek schrijft over transseksuelen, (en interviewt er dus ook een hoop) en die zijn allemaal 100 keer gelukkiger als ze zijn wie ze willen zijn (het andere geslacht dan als waarin ze geboren zijn dus).

Het is niet één of andere gekke levensfase, dat merken ze al vanaf hun kind-zijn.
hmm, je kunt ook moeilijk zeggen dat je er spijt van hebt.....teruggaan kan niet meer. Was er trouwens laatst niet een onderzoek dat er toch wel spijtoptanten waren?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')