abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:53:07 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85042273
chris, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

we moeten idd vanavond maar eens uitnodigingen voor eli's feestje gaan maken :o :@ is al over 2,5 week! :o
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85042419
Morgen pas he.. Ik heb nu nog een 2-jarig mini-peutertje ;)
pi_85044035
Mirte heeft vanmorgen met Lotte gespeeld, jammer genoeg ging het regenen waardoor we toch even naar binnen moesten ;).
Lotte is zeer trotse poppenmoeder, Mirte mocht niet aan haar kind komen ;), hihihi.
Het was gezellig Mrien :).
Fake it till you make it...
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:39:19 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85052015
Dat klinkt gezellig Nijna en Mrien.

Hier een echte spontane 'ik hou van je gehad' inclusief kroel en kus. Normaal zegt ze het wel terug als ik het zeg, maar nu kwam ie ineens vanuit het niets. Dat is zooooooooooooo O+
pi_85052502
Dat klinkt leuk Nijna!

En wat lief Chaca!
pi_85053504
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:39 schreef chacama het volgende:
Dat klinkt gezellig Nijna en Mrien.

Hier een echte spontane 'ik hou van je gehad' inclusief kroel en kus. Normaal zegt ze het wel terug als ik het zeg, maar nu kwam ie ineens vanuit het niets. Dat is zooooooooooooo O+
ik was vanmorgen zomaar uit het niets lief. "mama lief".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85053811
Leuk ja, Nijna en Mrien! Meeten is altijd leuk!

en gefeliciteerd met chris! Deepfreeze *O*

Meike is al ruim en jaar overdag zindelijk maar snachts was die luier toch bomvol.
Maar blijkbaar komt het toch allemaal vanzelf, want ze is nu al 3 nachten achter elkaar droog.
Voordat we gaan slapen laten we haar nog even plassen, en vannacht werd ze zelf een keer wakker omdat ze moest plassen! *O*

bijna op vakantie...nog 5 nachtjes! *O* aftellen!!!!! We hebben er allemaal zo'n zin in!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:28:12 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85054117
Meike wat GOED *O* super hoor.

Lekker, het tico om het gewoon te horen.....
pi_85054877
Lekker Karin, bijna vakantie (volgende keer mee-meeten?!) ! Meike, knap hoor!!!
pi_85066791
selene mag volgende week naar de peuterspeelzaal (2 ochtenden), zijn er eigenlijk dingen die ik beter wel of juist beter niet kan doen? ik had zelf zo gedacht dat we (ik en ravi) haar halen en brengen en verder niet teveel poespas. we zijn er niet zo aan gewend, ze is tot nu toe nooit uit logeren geweest en alleen februari een paar weekjes naar een kdv geweest (wat heel goed ging, maar waar ze wel heel heel druk van werd). wat kan ik eigenlijk verwachten?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85067201
Simmu, gaat ze niet eerst wennen?
pi_85067443
we mogen de week ervoor een keertje komen kijken, bedoel je dat?
pi_85067486
het kdv toen was trouwens 3 dagen in de week van 9 tot 5
pi_85067591
Volgens mij is dat niet gebruikelijk op een psz, wennen.
Destijds bij Meike was het zo dat de kinderen allemaal tegelijk binnen komen, en de ouders binnen 1 minuut weer buiten staan. Mijn vriend heeft Meike de eerste keren gebracht, en die werd door de juf zo naar buiten gebonjourd (nadat hij orders van mij had gehad dat hij even moest blijven hangen :D )
Kort afscheid is het beste eigenlijk ook.
En duidelijk vertellen dat je haar weer komt ophalen
pi_85067732
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:19 schreef simmu het volgende:
we mogen de week ervoor een keertje komen kijken, bedoel je dat?
ja. Mag je er dan bij blijven?

Bij brengen zou ik niet teveel poespas doen. Jen gaat vanaf 4 maanden naar het kdv, de ene keer is het drama de andere keer niet. Maar hoe langer ik rek des te meer krijgt zij het idee dat het inderdaad heel erg is dat mama even gaat werken. Dus ze krijgt een kus en ik zeg mama gaat werken. En dan ga ik ook echt. Bij het halen laat ik het meer van haar afhangen of ze al klaar is met spelen.
pi_85068669
ik had begrepen dat het echt samen eventjes kijken en dan weer weg is dan. toen ze naar dat kdv ging, ging het heel goed. 'sochtends brachten sangdrax en ik haar samen weg en dan deden we heel vlot, uitpakken, tas geven, kindje kus, zeggen "tot strakjes, veel plezier" en allemaal heel blijblij. en dan 's avonds rustig wat nababbelen met de kdv mevrouw. maar dat is een heel klein kdv, ik heb er nooit meer dan 4 kindjes tegelijk gezien. maar dat ging gewoon heel goed. gewoon zo doorgaan dus begrijp ik :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:23:00 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85071526
:Y Simmu. Gewoon op die voet verder. En als het niet goed gaat de eerste keer, jezelf realiseren dat je niet de enige moeder bent en dat Selene binnen 5 minuten stil is en anders wordt je gebeld. ohhhh en bij allebei mijn meiden heb ik huilend het pad van de deur terug naar de weg afgelegd.
pi_85071541
Hier mocht ik er de eerste keer bij blijven op de psz. We kwamen iets later dan de andere kindjes en ik ben erbij gebleven en toen het goed ging ben ik even weg gegaan een uurtje, om haar daarna weer op te halen.
En sindsdien breng ik haar weg, kijk even wat ze gaat doen, dan zeg ik dag en tot nu toe gaat dat prima.

Maar ik weet uit mn ervaring als peuterjuf ook wel dat het niet altijd zo gaat en dat het soms ook ineens om kan slaan. Als afscheid nemen lastig is, dan is het handig om het niet te lang te maken, maar wel duidelijk te zeggen dat je weg gaat en haar straks weer komt halen.
Ik heb wel eens een moeder gehad die zei dat ze even naar de wc ging en vervolgens dus pas aan het eind van de ochtend terug kwam, daar werd het drama alleen maar groter van. Ik ben echt van mening dat je dan beter eerlijk kan zijn, zeggen dat je straks terug komt.
Dan is het ook wel brullen, maar vaak als mama/papa weg is, dan is het verdriet met een paar minuten over en gaan ze lekker spelen.
En als het niet gaat, dan bellen ze je.
Ik belde zelfs wel eens als het afscheid een drama was, mama met tranen in haar ogen weg ging en het kind 5 minuten later heerlijk aan het spelen was ;). Want dat is als mama ook fijn om te weten ;)
pi_85071648
Bij jen is het verdriet over zodra ik de deur dichtdoe. En ja, dat heb ik stiekem gezien! De draak.
pi_85071736
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:43 schreef Nijna het volgende:
Mirte heeft vanmorgen met Lotte gespeeld, jammer genoeg ging het regenen waardoor we toch even naar binnen moesten ;).
Lotte is zeer trotse poppenmoeder, Mirte mocht niet aan haar kind komen ;), hihihi.
Het was gezellig Mrien :).
En Lotte was smerig van het spelen buiten in die auto, gelukkig wel uit d'r broek gegaan ;)
Ze was helemaal moe na afloop en heeft gelukkig goed geslapen toen ze thuis was

Ze was wel vreselijk knuffelig en beschermend tegenover haar pop zeg, dat was ik helemaal niet gewend van haar
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:50:49 #71
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_85073052
Ik heb vandaag alvast de traktaties voor woensdag gemaakt.
Dan gaat Isa voor de laatste keer naar KDV.
En volgende week begint de school alweer, en over 2 maanden is ze alweer 4.
OMG :D

We hebben trouwens traktaties gemaakt van zakdoekjes.
Gevult met doosje rozijntjes & spekkies.
pi_85085023
:O

Mijn peuter slaap ineens niet meer gewoon door 's nachts. Vannacht elk uur wel wakker geweest. En dan is er niet echt wat aan de hand. Nee ze is bang voor monsters, wil een slokje water, heeft het warm, is haar knuffel kwijt, zulk soort dingen.

Nu heersen er bij de opvang waterpokken, dus misschien wordt ze ziek, maar overdag merk ik eigenlijk weinig aan haar...

Ik heb 's nachts wel duidelijk minder geduld merkte ik :@ Vooral als er geen echte reden is om iedereen wakker te maken. Hijs je je voor de 8e keer die nacht uit bed en dan vraag je wat er is en dan zegt ze "mama weet je? Ik wil morgen wel naar de speeltuin" Tsja dan moet ik me inhouden om niet heel boos te worden hoor :(

Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? :O
pi_85085322
Oh Stiemie, zulk soort nachten zijn slopend!
Kan van alles zijn joh, iedereen heeft toch weleens van die nachten dat je druk bent met van alles behalve slapen? Wij liggen dan te woelen en te zuchten, Linde roept d'r mama.
Hopelijk was het iets eenmaligs en slaapt je schone slaapster vannacht gewoon weer de sterren van de hemel :Y

SacreCoeur, gaat ze naar school voordat ze 4 is :?
En "alweer"? Ik snap het niet geloof ik.
.... met gevoel voor drama....
pi_85085409
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:21 schreef Kersjes het volgende:
Kan van alles zijn joh, iedereen heeft toch weleens van die nachten dat je druk bent met van alles behalve slapen? Wij liggen dan te woelen en te zuchten, Linde roept d'r mama.
Hopelijk was het iets eenmaligs en slaapt je schone slaapster vannacht gewoon weer de sterren van de hemel :Y

Helaas Kersjes het is al de 3e nacht op rij. -O- Ik had eerst ook zoiets van "Kan gebeuren" maar nu begint het me best op te breken zo zonder slaap :@
pi_85085673
Stiemie, niet fijn zulke nachten.
Misschien een nachtlampje op haar kamer als ze dat nog niet heeft, een rietjesbeker ofzo met water bij haar bed (hoeft ze daar niet om te roepen...) en hopen dat het een eenmalige actie was ze gauw weer lekker gaat slapen 's nachts... :*
pi_85085965
-O-

En ik kan me voorstellen dat Linde zelf er ook niet gezelliger op wordt als ze zo slecht slaapt. In combinatie met jouw vermoeidheid moet het vast heeeel fijn zijn bij jullie op het moment :N
Devin heeft laatst ook zo'n fase gehad maar dan gelukkig 's avonds. Was hij regelmatig nog tot 23:00 uur aan het spoken, steeds weer smoesjes verzinnen om zijn bed uit te komen en ons te roepen. Dan was het weer zijn neus die zeer deed, dan wilde hij weer vertellen dat hij goed kan voetballen, 10 vingers heeft, een slokje water wil etc.etc. Is gelukkig vanzelf weer over gegaan, sindsdien luistert hij overdag ook een stuk beter.
pi_85086135
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:47 schreef Kersjes het volgende:
-O-

En ik kan me voorstellen dat Linde zelf er ook niet gezelliger op wordt als ze zo slecht slaapt. In combinatie met jouw vermoeidheid moet het vast heeeel fijn zijn bij jullie op het moment :N
Devin heeft laatst ook zo'n fase gehad maar dan gelukkig 's avonds. Was hij regelmatig nog tot 23:00 uur aan het spoken, steeds weer smoesjes verzinnen om zijn bed uit te komen en ons te roepen. Dan was het weer zijn neus die zeer deed, dan wilde hij weer vertellen dat hij goed kan voetballen, 10 vingers heeft, een slokje water wil etc.etc. Is gelukkig vanzelf weer over gegaan, sindsdien luistert hij overdag ook een stuk beter.
Ja het is nu heeel gezellig in huize Stiemie :') Vooral ook met een moeie baby er bij die ook steeds wakker wordt van haar grote zus. Lang leve de tv! ;)

Ja die rietjesbeker is nog wel een idee inderdaad! En ze heeft zo'n spooklampje van ikea op haar nachtkastje staan (ook voor mij want ik zie echt NIKS in het donker zonder bril en op de tast je kind vinden is niet zo handig :D )

Oh en het dikgedrukte zou ook heeeeeel welkom zijn. Het is de laatste weken echt een klein monstertje af en toe :(
pi_85086390
Fase Stiemie, fase!
En zoals je nu al 3 jaar lang weet.... die gaan ook weer voorbij, echt!! Maar makkelijk is het zeker niet, zo'n peuterpubertje kan je bij vlagen echt tot waanzin drijven }:|

Ik voel met je mee :*
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:11:12 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85086622
:* Stiemie. /Mantra aan/ maar misschien ook naast bovengenoemde tips duidelijk maken dat middenin de nacht verhaaltjes vertellen niet nodig is. dat ze die moet bewaren tot jullie allemaal wakker zijn. Succes.

Maud heeft ook weer een kleine sprong gemaakt. Ze vind d'r eigen letter nu en kan goed tot 10 tellen. Tuurlijk met zo af en toe een beetje hulp, maar het is zo leuk! Sinds Fleur de puzzelboeken heeft ontdekt van Studio100 is Maud ook aan het puzzelen geslagen op haar (eigen)wijze. Maar verschillen zoeken en doolhoven is echt iets waar ze goed in is.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:18:15 #80
298315 SacreCoeur
pi_85086835
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:21 schreef Kersjes het volgende:

Ja ze gaat al iets eerder wennen & als dat goed gaat ook al iets eerder naar groep 1.
En met alweer bedoelde ik eigenlijk niets, de PSZ zit aan de school vast & daarom noem ik 't ook altijd school. :')
Ik bedoelde meer, 't hele gebeuren begint over een week al.
pi_85087301
Ah okay :)
Toen Devin nog naar de psz ging noemden we dat "school" en nu hij sinds februari naar het kdv gaat noemen we dat eigenlijk ook zo. De leidsters zijn ook juffen. Hij weet wel dat hij straks, als hij 4 is, naar de basisschool gaat. Net als zijn "vliendjes".

Chacama, wat knap van Maud!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:49:03 #82
298315 SacreCoeur
pi_85087889
Ja KDV noemen we hier ook gewoon school :P
Ze weet wel dat 't verschil tussen 'kleine school' & 'grote school' want op de grote school zitten geen beebs. :P
Maar ze heeft er super veel zin in, had ik niet verwacht.
Ik vond school altijd een verschrikking.
pi_85093760
Stiemie, dat klinkt heftig, die nachten. Hopelijk is het een fase, en gaat het snel weer over.

Maud, wat goed! Leuk zo'n sprongetje!

Wij noemen het KDV ook gewoon school, dat zei zijn vriendje ook, en het is ook makkelijker uit te spreken voor de kleine. Ik weet dat op de PSZ hier ze vaak eerst een keer een uurtje komen spelen, de 2e keer een half uurtje spelen en dan de rest van de ochtend zonder ouders, en daarna gewoon afscheid nemen.

tnx voor de felicitaties!!
Zonet mini-appelflappen gebakken voor het KDV morgen, en Chris ligt nu in bed, met zijn 3 treinen (gordon, henry en james) te spelen..
pi_85094701
Ben wel benieuwd hoe het met Selene is gegaan op de psz!

Buh stiemie, niet grappig zulke nachten, bij Meike gebeurt het nog weleens dat ze onrustiger slaapt als ze het te koud heeft, dikkere deken erop en ze slaapt weer beter
pi_85094977
Karin ik dacht vannacht dat het juist misschien te warm was en toen heb ik haar dekbed uit de hoes gehaald. helaas was dat niet de oplossing...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:07:10 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85096046
DF, gefeliciteerd nog. Klinkt goed, zo samen met die treinen. Denk dat ik Maud daar ook een plezier mee doe. Die kijkt het liefst naar thomas de trein en speelt best vaak met mijn houten-treinset.
pi_85096140
Oeh klinkt lekker DF en morgen is je kleine man gewoon al 3!
pi_85096475
Stiemie, toch teveel last van slaap tekort ;)
Vandaag is hij al 3.. Echt raar..
pi_85096636
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, toch teveel last van slaap tekort ;)
Vandaag is hij al 3.. Echt raar..
:o :@ Oeps sorry...

*O* gefeliciteerd met Chris *O*
pi_85096891
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met Selene is gegaan op de psz!

Buh stiemie, niet grappig zulke nachten, bij Meike gebeurt het nog weleens dat ze onrustiger slaapt als ze het te koud heeft, dikkere deken erop en ze slaapt weer beter
ze belden net vanmorgen dat ze zoveel nieuwe aanmeldingen hebben dat alles wat later start (half september) maar wel definitief doorgaat :) ze starten een hele nieuwe groep oid. ze komt ws zelfs bij een 'bekende' juf in de groep, van het dreumesuurtje

gefeliciteerd chris :) treinen zijn gaaf!
pi_85096911
Chris , gefeliciteerd met je 3e verjaardag *O*
Wat leuk dat hij zo gek is op z'n treintjes! Thomas & co. is gewoon heel leuk, en dat blijft ook nog wel een poosje zo. Neefje van 5 speelt er nog steeds veel mee :Y En Devin gaat het ook steeds beter af om de rails goed te leggen zonder gefrustreerd te raken.
pi_85097328
Chris had al wel treinen en rails, maar je ziet hem ook steeds beter worden in het spelen.
Gisterochtend moest hij even eten voordat hij naar het KDV moest (tsja), en ik hoorde "oeh, drupt, regen, treinen naar binnen, lekker slapen".. En zo zette hij de treinen in de remise en kwam bij me zijn boterham eten O+
pi_85097405
Chris O+
pi_85101406
Chris alweer 3 joh :o wat gaat dat snel, van harte!!!
pi_85103252
Aangestoken door jullie enthousiasme over theatervoorstellingen met kinderen, ga ik in september met Linde naar Het mooiste van Sesamstraat! *O*
pi_85105742
Stiemie, wat leuk!!
Ik zie op de site dat de voorstelling ook hier komt, uitgerekend op de dag dat we op vakantie gaan -O-
pi_85107457
vanaf hoe oud zijn zulke voorstellingen eigenlijk leuk? ik zie ze hier in het foldertje wel eens voorbij komen, maar dan staat er "vanaf 4 jaar" bij. maar selene is bv dol op de dvd van kikker van terra
pi_85107668
Die van Sesamstraat is vanaf 3, maar er zijn ook voorstellingen vanaf 2 volgens mij
pi_85107770
dan ga ik gewoon nog beter opletten :+
pi_85107816
Misschien zit hier wat bij? http://www.vanaf2.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')