abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84764817
Vorige deel: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 52

09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
10 oktober 2006: Isa, dochter van Sacre Couer
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 07-08-2010 20:15:45 ]
pi_84769804
hmm, 3 jaar geleden was ik precies 40 weken zwanger..
En we zijn nu de BSO en de basisschool aan het regelen.
Dit wordt een emo-weekje denk ik :P

verder alles goed met jullie kleine/grote spul?
pi_84769855
Komt erg dichtbij he DF. Ik heb het nu met Fleur. Nog iets meer dan een week en dan is ze zeven. Dat vind ik zo groot..... op de een of andere manier meer moeite mee dan met 6 worden. En bij Maud ontken ik voorlopig nog dat ze bijna 4 is...
pi_84789506
Kersjes, ben in dec met Meike naar k3 geweest, duurde een uur en ze heeft het prima volgehouden. Ook de plop-show en Dip en dap waren heel leuk en prima te doen!
circus lijkt me ook leuk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84789842
Wij gaan in oktober naar K3, ik ben heel benieuwd...
Fake it till you make it...
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:51:46 #6
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_84790074
Even kijkne welke shows we hier al gehad hebben:
- woezel en pip
- zomerfestival
- circus
- paar films

Allemaal goed te doen, maar Lott duikt dan ook echt in een film oid as ze bijv naar tv kijkt. Ze kan uren apatisch voor de tv zitten.

Wie had het over peuterpuberende kinderen, dan mag Lott ook in het lijstje...
Vandaag ook weer, wil ze gewoon haar limonadeglas legen in papa-s melkglas. hoe bedenk je het?
En vooral alles willen wat je zusje ook heeft herkenbaar?

Nog 8 weken naar de psz, daarna mag zze gaan wennen op de basisshool.
Als kleuterjuf gaat er momenteel echt een wereld voor me open wbt startende kleuters. Echt goed voor mijn ervaringen dat zeker!
pi_84803141
:W Ik80. Leuk om ook weer wat over Lott te lezen. Nog maar 2 maandjes bij jullie. Dat betekend dat wij nog maar 3 maanden te gaan hebben....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:31:19 #8
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84803223
K mag ook over drie maandjes naar de kleuters maar hebben jullie ook het idee dat ze de psz aan het ontgroeien zijn? Van K horen wij weleens van dat kindje kan nog niet praten en die doet alleen maar huilen en dan moeten we weer wachten etc. etc.
pi_84803334
Books Linde is natuurlijk pas 3 geworden, maar ik heb het idee dat die het daar nog wel even volhoudt. Oke het is de kinderopvang en geen peuterspeelzaal, weet niet of daar verschil in zit? Hier gaan ze bv met de grotere kindjes wat anders doen als de kleintjes slapen. Er zijn ook een paar kindjes die al 4 geweest zijn, maar die pas na de grote vakantie naar de basisschool gaan.

Linde heeft het wel eens over de baby's en dat ze daar dan op moet wachten enzo, maar ja dat hoort er gewoon bij. Ik moet ook zovaak op haar wachten ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 03-08-2010 10:02:13 ]
pi_84803701
Ik ben zo blij dat die van mij vervroegd naar de andere groep gaat op het kdv.
Ze heeft het ook echt nodig ze kan heel weinig met jongere kindjes.
De kindjes waar ze mee speelt zijn bijna allemaal al bijna 4.
pi_84803740
Ik80, spannend hoor! En ja, nu sta je aan de andere kant. Kan inderdaad wel verfrissend werken lijkt me :Y En jullie noemen haar dus tegenwoordig Lott?

Books, Devin zit op de peutergroep van het kdv: maximaal 12 kindjes van 2 tot 4 jaar dus. En inderdaad: sommige kinderen slapen nog tussen de middag en anderen niet. Daar doen ze dan allemaal bijzondere dingen mee omdat ze dan een klein groepje hebben. Speciale knutselprojecten enzo. Ziet er altijd leuk uit als ik de foto's zie op de website. Devin doet daar niet aan mee, hij slaapt iit tot thuis nog altijd op het kdv, heeft dat echt nog nodig.
En het scheelt natuurlijk ook dat je op een psz maar 1 dagdeel bent, dat vliegt zo om. Als de juffen dan steeds het eerste half uur bezig zijn met kindjes troosten dan hou je wel erg weinig tijd over, kan me voorstellen dat dat voor oudere kindjes soms storend kan zijn.

Stiemie :D Is ze zo'n treuzelaar?

Als hij iets leuk vindt dan kan Devin daar helemaal in op gaan. Misschien dat ik het er dan toch op ga wagen en hem meeneem naar het circus. Het ging bij jullie koters ook goed, dussss.... En het is natuurlijk circus he, niemand die het erg vindt als er een luidruchtig doorheen gaat lopen kakelen en roepen, zoals de mijne vast zal doen ;)
De voorstelling duurt trouwens 2 uur, met een pauze van 15 minuten ertussen.

Tip voor peuters van > 1 meter: Drievliet!
We zijn er gisteren heen geweest en het was super *O*
Hoge glijbanen, vliegtuigjes, botsauto's, reuzenrad, paardenbaan, treintjes, spookslot, wildwaterbaan en nog veeeeel meer... Hij heeft er zo van genoten! En het park is lekker compact, je hoeft geen kilometers te lopen. Ook fijn met kleintjes :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_84803977
Heerlijk he kersjes wij gaan heel vaak wij hebben een abonnement..
Alleen durf ik die grote waterglijbaan nog niet met haar.. Maar ik denk dat ze dat zelf echt geweldig zou vinden haha :D
pi_84804004
Klinkt leuk Drievliet! Moeten we zeker onthouden!

Ik80 wat grappig als je zo van 2 kanten de kleuters meemaakt. Lijkt me trouwens best handig als je je zo al een beetje kunt voorbereiden.

Kersjes zo'n circus is toch altijd van de herrie-senstatie-spektakel enzo? Joh genoeg afleiding dan en anders maakt een afgeleid jongetje ook weinig uit lijkt me zo! Ik ben heel benieuwd hoe Devin het vindt.

Linde slaapt ook altijd nog braaf 2 uur bij de opvang hoor. Thuis vaak niet, maar daar is ook minder om haar heen natuurlijk. Ze zit in een 0-4 groep, maar dat vind ik juist wel fijn. Thuis moet ze ook leren om rekening met Esmee te houden en toen ze zelf klein was, vond ze het leuk om dingen van oudere kindjes te leren.

En treuzelen kan Linde heel goed. Dan sta je klaar om weg te gaan en dan moet ze nog een bepaalde onvindbare armband om of er moet een knuffel mee die ergens verstopt zit. En alles eerst uitvoerig zelf proberen en pas als het echt-echt-echt niet lukt mogen we helpen. En onderweg ziet ze elk bloemetje, daar moet ze dan even aan ruiken en dan dan ziet ze weer een mier, pissebed, lieveheersbeestje waar ze naar moet kijken. Ik heb ineens een heel nieuw soort natuur in onze hoofdstad ontdekt :D
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:14:24 #14
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_84804127
Isa heeft volgende week haar laatste dag op KDV maar ze vind 't nog steeds erg leuk & als de andere kindjes slapen zit ze bij de babies (flesjes geven enzo) of gaat boodschapjes doen met een leidster. Doordat er maar heel weinig kindjes niet slapen doen ze daar niet aan speciale projecten ofzo. Op PSZ hier verveeld ze zich eigenlijk ook niet, ze zorgen voor genoeg uitdagingen & ze moedert nogal graag over kleinere kindjes :P
pi_84804195
Chris zit nu op een 0-4 groep. En dat gaat eigenlijk prima. Hij speelt vooral met leeftijdsgenootjes, maar ook zelf. Of hij helpt met de kleintjes, dat vind hij ook leuk. Eigenlijk krijgt hij nu genoeg uitdaging. Ik denk dat Chris het daar nog wel even uithoud. Ze zijn best alert op de ontwikkeling en geven kindjes wel uitdaging op hun eigen nivo.
Eerder was dat een 1,5 tot 2,5 groep en doet eigenlijk iedereen hetzelfde. Nu met de 0-4 groep wordt er veel meer per kind gekeken wat ze kunnen.
Al wil ik bij het 3-jaar-gesprek nog wel eens vragen of hij misschien op een 2-4 groep meer uitdaging zou krijgen qua spraak..

En nu spelen :)
pi_84804376
Pvoesss, niet doen hoor!! Ik zou echt even wachten nog. Je meid zou er vast plezier in hebben, maar je buikbaby echt niet :N

Mooi he, de vernieuwde inzichten in de wereld om je heen die kinderen met zich meebrengen ^O^

Als ik de boel aan het organiseren ben om de deur uit te gaan dan zorg ik meestal eerst dat Devin klaar is zodat hij bij "het paaltje" kan gaan staan". We hebben een Amsterdammertje in de voortuin en daar mag hij dan gaan wachten als hij me in de weg loopt of als het hem allemaal te lang duurt. Stoepkrijt erbij dat standaard bij de voordeur staat... helemaal prima! Anders is het inderdaad ook steeds "maar-ik-wil-nog-dit" of "ik-zoek-nog-even-dat".
pi_84804597
Hahaha ik was de baby even vergeten :o Daar heb je een heel goed extra punt :D
Mensen verklaarde me al voor gek dat ik alle andere kinder dingen samen met haar doe.
Op de paardjes, van de glijbaan etc ik doe het allemaal :')

Ik vind het echt wennen zwanger zijn met een peuter.
Zij is zo tastbaar dat als ik druk met haar ben ik soms even vergeet dat er nog een kleine jongen mee is.
pi_84805469
Ooooh, ze krijgt een broertje, wat leuk O+
Een hoop dingen kan je best nog doen als je zwanger bent hoor! Zelf heb ik vorig jaar ook nog flink geBallorig-d bijvoorbeeld, maar de waterglijbaan waarbij je hotst en botst is dan weer geen goed idee.
Hoe vindt ze het eigenlijk? Weet ze al dat er een baby in je buik zit?
pi_84806369
Mijn buik is niet te missen dus die wil ze graag bekijken.
Net als borsten trouwens kijken of er melk uit komt :')
En dan pakt ze haar beker zo van hier drink ik nu uit O+

Ze geeft de buik kusjes en ze aait me heel veel over de buik.
En ineens ziet ze overal baby's.. dus ze is er wel heel erg mee bezig.
pi_84809650
Als je je goed voelt, hoef je toch ook niet als een oud wijf achter de geraniums te gaan zitten.
Mijn zusje ging vorige week voor het eerst met haar peuter (1,5) zwemmen. En die is 38 weken zwanger.. Zolang het gaat, gewoon lekker doen!
Leuk dat ze er zo mee bezig is, ze heeft ook net de leeftijd dat ze het kan meemaken..
pi_84825628
Wow, Chris wordt dus al heel snel weer grote neef!!

Wat leuk Pvoesss!
pi_84828762
Jen zit ook op een 0-4 groep. Ik vind het heel fijn zo'n brede groep. Ze speelt lekker met de oudere kindjes maar ziet ook dat ze bijvoorbeeld even op haar beurt moet wachten als een baby een flesje krijgt. Dat is straks thuis niet anders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84830865
Lotte zit ook op een 0-4 groep en daar ben ik ook erg blij mee. Ze loopt qua ontwikkeling wat voor op haar leeftijd merken we (en het kdv) en ze kan zich nu mooi optrekken aan de oudere kindjes.
Overigens hebben ze bij ons op het kdv ook geen andere groepen dan 0-4 groepen.

Momenteel zitten wij in een fase dat ze niet zo goed kan luisteren :X
Lijkt soms echt of die oortjes er af en toe af zijn ofzo

Maar ze kan gelukkig ook heel lief spelen, gisteren zijn we bij xxxkarinxxx en Lars geweest en heeft ze heel lief met het keukentje van Meike zitten spelen

En ze is helemaal fan van Barbapapa O+

Kleding aantrekken is een ramp als ze het niet zelf heeft uitgekozen, ik laat haar dus nu uit wat dingen kiezen (verantwoorde kleuren bij elkaar, hihi) en dan geeft het grappig genoeg geen problemen. Anders was het echt dik drama om een shirt aan te krijgen.

Fietsen doet ze ook erg graag, op d'r 12'' fietsje racet ze er op los, gaat regelmatig met papa een stukje fietsen (vind ik nu soms wat zwaar omdat ze soms halverwege niet zo graag meer wil). Het liefst wil ze elke keer op haar eigen fiets gaan fietsen ipv bij mij achterop, maar ze snapt nog niet zo goed dat dat niet altijd kan (eigenlijk nog helemaal niet dus, naar het winkelcentrum is nog wat te ver voor haar). Drama dan dus }:|

Verder is het een ontzettend schatje O+
pi_84831016
Luisteren??? Wasda?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Milf woensdag 4 augustus 2010 @ 00:18:16 #25
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84836999
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:06 schreef Ticootje het volgende:
Luisteren??? Wasda?
Ik vroeg vandaag ook aan Dana waarvoor die dingen aan de zijkant van haar hoofd waren. Zegt ze: " om te luisteren mamma". Doe dat dan ook!!!

1....2.....3.....4....5.....6...7.........8........9..........10!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')