abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2002 @ 04:22:44 #1
24611 KloonOMdat
Wees slim, blijf dom
pi_4238744
.....het volgende;

Alles puur hypotetisch.

Stel: Je ontmoet een leuke dame via een niet nader te noemen chatbox. Je chat ermee, je belt ermee, je weet wel. Of je wilt of niet: Daten zal je!

Stel nou eens dat er tijdens de vele chats, telefoongesprekken, mails en weet ik het verwachtingen zijn opgeroepen...En stel nou ook nog eens dat die ook allemaal uitkwamen tijdens de eerste date/nacht. Stel het was allemaal top. En stel nou eens dat je (heel) kort erop een koude douche krijgt van het formaat uhm 11-9-2001 of Pimmetje vermoord. Gevoelsmatig dezelfde impact.

Verbeeld je dat je daar lang mee zit, zeker omdat de reden van de afwijzing vaag is en blijft. En dat je dat zegt tegen een niet nader te noemen chatvriendin. En dat zij voorstelt om onder valse voorwendselen op haar contactlijstje te komen en haar uit te horen, juist vanwege de vage reden van afwijzen.....

En stel nou eens dat je erachter komt dat voornoemde date altijd al met een Hidden Agenda heeft gewerkt, Vanaf het begin heeft gedacht: Ik word niet verliefd, want ik ben gekwetst voorheen en dat gebeurt mij niet meer. En dat je dus enorm om de tuin geleid bent? Op zich heel clever en goed gedaan, maar ook oh zo geslepen?

Stel nou dat je zoiets overkomt.... Is wraak op zijn plaats? En hoe dan? Ik zou, mocht ik voor een dergelijke situatie geplaatst zijn , de dame in kwestie wel confronteren met de later verkregen info. Hoe sneaky ook verkregen.....

Het is verder heel verleidelijk haar een proefmomster depends anti-urine luiers te sturen of haar op te geven voor een cursus Hebreeuws of 10 kuub zand in d'r tuin te laten storten, of 17 pizza's te bestellen op haar naam en telefoonnummer, maar ja...

Enige ideeën?

[Dit bericht is gewijzigd door KloonOMdat op 19-05-2002 04:57]

Van alle statistieken wordt 42,7% even met de losse pols uit de mouw geschud
pi_4238762
Hangt van jou af... Als je je beter voelt met wraak of het voor anderen wilt voorkomen dat ze zoiets doet bij iemand anders...
Maar echt eervol enzo is het niet
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zondag 19 mei 2002 @ 04:47:37 #3
6409 KrezieBite
Karmann Ghia
pi_4238767
Eer aan jezelf houden zou ik zo zeggen. Zeg gewoon tegen haar dat je genoeg weet en block haar ofzoow. Blijf er niet achteraan lopen want daar heb je nix aan...
pi_4238775
stel nou eens dat je vaag bent dan kan ik haar wel begrijpen
we are.. slaves to the rave
  zondag 19 mei 2002 @ 05:39:22 #5
16704 Rechts
democratie
pi_4238781
Mijn naam is rechts en ik stem links.

Wie wind zaaid zal storm oogsten.

Nooit eerder een blauwtje gelopen, stalking heet zo iets, als je nog een stap verder gaat. vergeten en verder leven.

Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
pi_4238803
Met wraak tref je alleen jezelf,
je laat eigenlijk zien dat het je iets kan schelen en het ergste gevoel dat je iemand (imo) kunt geven is juist onverschilligheid.
Ik zou de eer aan mezelf houden en gewoon proberen verder te gaan.

Bovendien is wraak nemen ook best een beetje kinderachtig,vind ik.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 19 mei 2002 @ 10:59:14 #7
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_4239079
quote:
Op zondag 19 mei 2002 04:22 schreef KloonOMdat het volgende:
.....het volgende;

Alles puur hypotetisch.

Stel: Je ontmoet een leuke dame via een niet nader te noemen chatbox. Je chat ermee, je belt ermee, je weet wel. Of je wilt of niet: Daten zal je!

Stel nou eens dat er tijdens de vele chats, telefoongesprekken, mails en weet ik het verwachtingen zijn opgeroepen...En stel nou ook nog eens dat die ook allemaal uitkwamen tijdens de eerste date/nacht. Stel het was allemaal top. En stel nou eens dat je (heel) kort erop een koude douche krijgt van het formaat uhm 11-9-2001 of Pimmetje vermoord. Gevoelsmatig dezelfde impact.

Verbeeld je dat je daar lang mee zit, zeker omdat de reden van de afwijzing vaag is en blijft. En dat je dat zegt tegen een niet nader te noemen chatvriendin. En dat zij voorstelt om onder valse voorwendselen op haar contactlijstje te komen en haar uit te horen, juist vanwege de vage reden van afwijzen.....

En stel nou eens dat je erachter komt dat voornoemde date altijd al met een Hidden Agenda heeft gewerkt, Vanaf het begin heeft gedacht: Ik word niet verliefd, want ik ben gekwetst voorheen en dat gebeurt mij niet meer. En dat je dus enorm om de tuin geleid bent? Op zich heel clever en goed gedaan, maar ook oh zo geslepen?

Stel nou dat je zoiets overkomt.... Is wraak op zijn plaats? En hoe dan? Ik zou, mocht ik voor een dergelijke situatie geplaatst zijn , de dame in kwestie wel confronteren met de later verkregen info. Hoe sneaky ook verkregen.....

Het is verder heel verleidelijk haar een proefmomster depends anti-urine luiers te sturen of haar op te geven voor een cursus Hebreeuws of 10 kuub zand in d'r tuin te laten storten, of 17 pizza's te bestellen op haar naam en telefoonnummer, maar ja...

Enige ideeën?

Jazeker. Als je via-via een andere chatvriend(in) laat communiceren met je ex-chatvriendin e.d. verwacht je dan ook dat diegene eerlijk is, tegen die volslagen vreemde?

Ik zou es proberen om MSN/ICQ/Yahoo es voor een maandje aan de kant te zetten, ultieme wraak en je kunt ook es naar de kroeg met mensen die je wel echt kent

Weer helemaal terug in de Übercrew
  zondag 19 mei 2002 @ 11:03:25 #8
4605 KingShakur
back.... really...
pi_4239105
quote:
Op zondag 19 mei 2002 08:14 schreef shmoopy het volgende:
Met wraak tref je alleen jezelf,
je laat eigenlijk zien dat het je iets kan schelen en het ergste gevoel dat je iemand (imo) kunt geven is juist onverschilligheid.
Ik zou de eer aan mezelf houden en gewoon proberen verder te gaan.

Bovendien is wraak nemen ook best een beetje kinderachtig,vind ik.

Je laat dan ook merken dat je 'beetgenomen' bent en er mee zit...
En laat dat nou net niet merken... hebben ze teveel plezier.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 19 mei 2002 @ 12:15:59 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_4239496
doe maar geen wraak nemen, dat is ten eerste een beetje flauw en kinderachtig.
en ten tweede schiet je er niks mee op.

Als je nu slim bent dan ga je je aandacht ergens anders op focussen ipv andere mensen lastig te vallen.

pi_4282014
quote:
of 17 pizza's te bestellen op haar naam en telefoonnummer, maar ja...
Pssssst....insider zegt: ze hebben bij de pizzeria een nummermelder
Als je zonodig 'wraak' wilt nemen, omdat het je oplucht ofsow... dan moet je het niet laten, maar ik zou geen lage streek uit gaan halen
  woensdag 22 mei 2002 @ 18:34:02 #11
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4282667
quote:

Ik denk dat je niet kan stellen dat dat meisje je enorm om de tuin heeft geleid, maar dat ze zelf zo vaak gekwetst is dat ze zich niet meer durft open te stellen voor mensen. Dat wil niet zeggen dat ze er op uit is om jou te kwetsen, denk ik. Maar goed, misschien ligt de situatie anders, dat is op deze manier moeilijk oordelen.

En wraak nemen vind ik idd ook kinderachtig: je schiet er geen fuck mee op.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_4285201
Ik snap wel waarom je wraak zou willen nemen, maar het heeft eigenlijk geen zin. Je moet er gewoon boven staan en haar negeren. Aan je verhaal op te merken, heb ik het idee dat ze zelf psychologische problemen heeft.Wat natuurlijk geen reden is om jou zo om de tuin te leiden,maar is misschien wel een verzachtende omstandigheid? Maar goed wat je ook besluit, ik hoop wel dat je eerst goed over nadenkt
pi_4286552
stuur gewoon een mailtje met:
Waarvoor jij zo bang bent heb je een ander aangedaan.. bedankt.

en voor de rest niks meer van je laten horen. Als ze slim genoeg is snapt ze het wel .

pi_4286623
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 23:06 schreef Mordreth het volgende:
stuur gewoon een mailtje met:
Waarvoor jij zo bang bent heb je een ander aangedaan.. bedankt.

en voor de rest niks meer van je laten horen. Als ze slim genoeg is snapt ze het wel .

denk dat dat wel werkt. ze krijgt dan duidelijk wat ze bij jou deed. kort maar krachtig?
O+ 11-06-2009 O+
  woensdag 22 mei 2002 @ 23:15:47 #15
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_4286726
Ik zou het niet doen als ik jou was. I've been there too, ik ben in het verleden ook wel met jongens geweest met wie het in het begin heel leuk was en van wie ik zeker dacht dat het wat werd, maar waarvan later bleek dat dat er helemaal niet in zat. Maar ik denk niet dat ik me door wraak beter was gaan voelen, in tegendeel.

Ik zou dus proberen om haar uit je hoofd te zetten, just go on with your life. Er komt zeker weten iemand op je pad met wie het wel écht iets wordt en die nóg 1000 keer meer de moeite waard is dan de persoon uit dit verhaal (ook hier spreek ik uit ervaring).

Succes!

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_4288262
quote:
.....het volgende;

Alles puur hypotetisch.

Enige ideeën?

Ik zal je eens een verhaal vertellen van wat ik mee gemaakt..
Nog een iets koudere douche dan jij hebt beschreven...

In de zomer van vorig jaar leerde ik via internet een meisje kennen uit Driebergen. Ik noem haar J. Het contact (schrijven) verliep harstikke leuk en we besloten af te spreken, ergens begin september.

Begin augustus heb ik meegewerkt aan een spelweek voor AZC-kinderen. Daar heb ik een meisje leren kennen die ik erg leuk vond, maar waarvan ik nooit verwachtte dat ze verliefd op mij zou worden. Daardoor sloot ik mij voor haar af om geen gevoelens te krijgen.

De weken daarop bleek ze wel degelijk verliefd op mij te wezen. Dat werd mij bekend tijdens een dorpsfeest, eind augustus, waar wij beide waren. Het was echt super, ik was ziek van de verliefdheid die niet meer te stoppen was. Het weekend daarop was wel duidelijk dat wij verkering zouden krijgen.

Het weekend daarop zou ik naar Utrecht om J te ontmoeten. Ik heb haar echter de maandag na het weekend waarin het duidelijk was dat het wat werd tussen mij en het meisje dat ik tijdens de spelweek heb leren kennen gelijk gemaild met het hele verhaal precies zoals het was gegaan. De feliciteerde mij en wenste ons veel geluk.

Helaas verliep de relatie die ik kreeg niet volgens het boekje. Zij bleek nogal wat problemen te hebben die zich vooral in de relatie-sfeer uitten. Om een lang verhaal kort te maken en om niet allerlei persoonlijke dingen over haar te schrijven: Na 2 maanden was het over en uit.

Ik kreeg echter kort daarna weer contact met J. We hebben gebeld en gelijk vier uren gepraat. Het was super! Wij besloten onze afspraak alsnog door te laten gaan en spraken opnieuw af in Utrecht, dit keer op 10 november vorig jaar.

Na dat gesprek hebben we nog wat gemaild met elkaar. Ze schreef heel enthousiast over een of andere dance-workshop waar ze was geweest. De sfeer was super volgens haar en ze was abnormaal enthousiast, wat ik vreemd vond, maar wat ik later kon verklaren.

Het was zo ver. Ik naar Utrecht, wij elkaar ontmoeten. Het was fantastisch! Uren achter elkaar gepraat zonder stiltes, we voelden elkaar aan en hadden dezelfde trekjes, etc... Om vijf uur moesten we echter terug naar het station, want er kwam bij haar een oud klas-genoot te eten.

Maar de signalen waren duidelijk positief:
- Ik betaalde de bakken thee die we hadden gedronken, en doen zei ze "de volgende keer betaal ik"
- Ze zei dat ze gauw Leeuwarden (daar woon ik) wilde zien
- Ze zei op het station letterlijk zit: "Jammer dat die oud-klasgenoot komt, anders had ik je meegevraagd naar mijn kamer en hadden we daar gegeten".
- Ze zei dat ze volgende week wel wilde komen.

Ik blij naar huis, dit ging lekker!
Toch kreeg ik niet snel na het afspraakje een leuke mail, sms of telefoontje en toen ging ik het een beetje wantrouwen, maar ja het was nog maar maandag.
Dinsdag belde ik haar, weer uren gepraat, en ze zou komen. Ze zou nog bellen over wanneer de trein ging..

Vrijdag nog niks gehoord. Toen werd ik ongerust, want iemand die er echt zin in heeft had het toch al lang geregeld?

Zondag zou ze komen eten. Zaterdag had ik alles in huis voor een gezellig maaltijd voor twee en mijn kamer was keurig netjes. Zaterdagmiddag 13:00 ging de telefoon, het meest pijnlijke telefoontje in mijn leven...

Ze biechtte op dat die oud-klasgenoot eigenlijk een jongen was die ze tijdens dat dans-gebeuren heeft leren kennen. Ze hadden elkaar de afgelopen weken bijna dagelijks gezien en hebben min of meer een relatie. Ze vond het leuk met mij, maar kon zo niet doorgaan. Ze durfde dit echter niet te zeggen...

Misschien is jullie eerste indruk: Koekje van eigen deeg.

Maar er is één gigantisch verschil: Ik heb haar gelijk voordat we elkaar uberhaupt gingen ontmoeten keurig op de hoogte gebracht.
Toen wij elkaar ontmoetten na mijn mislukte relatie was ook bij haar al bekend dat het wat zou worden tussen haar en die jongen, net zoals dat mij toen in september bekend was. Zij liet echter toch onze ontmoeting doorgaan zonder wat te zeggen.
Daarna ging ze mij lekker maken met mooie opmerkingen.
Vooral de opmerking "Jammer dat die oud-klasgenoot komt, anders had ik je meegevraagd naar mijn kamer en hadden we daar gegeten" is achteraf een enorme klap in mijn gezicht. Want toen zij die opmerking maakte was die oud-klasgenoot al haar vriend. Die opmerking is zowel een grove belediging aan het adres van mij als aan die jongen.
En als klap op de vuurpijl belt ze een dag van tevoren af met een mededeling die ze twee weken lang had kunnen doen.

Eerst een en al verdiret
Wat een pijn..eerst een mislukte relatie, daarna denken dat het eindelijk goed raak is met een meid en dan deze koude douche. Een dubbele klap.

Een paar maanden later slaat het verdriet om in een enorme woede. Dat rotwijf! Ik heb haar adres, ik had haar alles kunnen flikken. Wraak..ik heb er aan gedacht.
Vooral met kerst had ik het moeilijk..de gedachte dat zij gezellig met die jongen (die ik niet eens ken) in haar kamertje in Driebergen kerst zit te vieren terwijl ik bij mijn moeder (waar overigens niets mis mee is) aan tafel zit te gourmetten terwijl ik liever tegen een lief meisje aan lig... Onverdragelijk, en zelfs een lading bier liet dat beeld in mijn hoofd niet vervagen.

Ik had haar alles wel aan willen doen.
Heb het maar niet gedaan en ik denk ook niet dat ik het ga doen, want ik krijg er niet het meisje voor wat ik zo graag wil, maar alleen maar meer ellende.

En ik denk ook dat het voor de topic-starter geldt. Bovenstaand verhaal post ik om te laten zien dat er meer van soortgelijke ervaringen zijn.
Helaas

Helaas zijn er erg veel rotwijven (ook rot jongens trouwens) in de wereld die het niet waard zijn om te leven.
Maar ja we moeten er maar mee leven, er zit niks anders op

donderdag 23 mei 2002 @ 10:03:08 #17
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4289596
quote:
.....het volgende;

Stel nou eens dat er tijdens de vele chats, telefoongesprekken, mails en weet ik het verwachtingen zijn opgeroepen...En stel nou ook nog eens dat die ook allemaal uitkwamen tijdens de eerste date/nacht. Stel het was allemaal top

Enige ideeën?

Dan denk je :"wow wat heb ik een leuke nacht/date gehad "en je leeft weer verder.
pi_4292048
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 10:03 schreef Quenda het volgende:

[..]

Dan denk je :"wow wat heb ik een leuke nacht/date gehad "en je leeft weer verder.

Zo simpel ligt het dus niet.
  donderdag 23 mei 2002 @ 14:44:02 #19
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4293984
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 12:49 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het dus niet.

Nouja, zó simpel natuurlijk niet. Maar het zou wel zo positief mogelijk werken op het moment dat je het leuke van wat je had inziet, en verder probeert te leven. Die relatie wordt niks meer, dat is voor iedereen duidelijk. En dat is flink kut. Maarja, wat ga je er nu nog aan doen dan? Precies.
Dus: ff rouwen en daarna weer verder met je leven.... Tis niet anders...

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  donderdag 23 mei 2002 @ 14:47:25 #20
17075 extreme
-wannahave-
pi_4294036
de topicstarter is OF een emotionele kleuter, of vreselijk kinderachtig,

grow up!

wraak waarvoor? dat jij er meer van verwacht dan zij?

stumper,

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_4295355
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 14:47 schreef extreme het volgende:
de topicstarter is OF een emotionele kleuter, of vreselijk kinderachtig,

grow up!

wraak waarvoor? dat jij er meer van verwacht dan zij?

stumper,

Niet mee eens...
Stumper dat jij het niet snapt...

Als iemand jou ontzettend lekker maakt met valse beloftes en allemaal signalen die later nergens op blijken te slaan, dan heeft zo iemand je iets ontzettend naars aangedaan.

Wraak is niet goed en die gevoelens ook niet, maar wel enigszins begrijpelijk..
Hoe dan ook, iemand die allerlei valse hoop is gegegeven, niet een beetje, maar een hele boel, die is iets aangedaan.

pi_4296440
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 16:04 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Niet mee eens...
Stumper dat jij het niet snapt...

Als iemand jou ontzettend lekker maakt met valse beloftes en allemaal signalen die later nergens op blijken te slaan, dan heeft zo iemand je iets ontzettend naars aangedaan.

Wraak is niet goed en die gevoelens ook niet, maar wel enigszins begrijpelijk..
Hoe dan ook, iemand die allerlei valse hoop is gegegeven, niet een beetje, maar een hele boel, die is iets aangedaan.

Ik zou niet doelen op wraak... ik denk dat ik er gewoon een punt achter zet, en verder zou gaan met m'n leven.

Wraak en wrok komt alleen maar narigheid van.

donderdag 23 mei 2002 @ 17:15:09 #23
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4296460
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 17:13 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Ik zou niet doelen op wraak... ik denk dat ik er gewoon een punt achter zet, en verder zou gaan met m'n leven.

Dat zei ik dus ook al Helemaal mee eens dus

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_4302927
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 17:13 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet eens met wraak.
Komt idd alleen maar narigheid van.

Ik heb alleen maar gezegd dat die meid hem wat aangedaan heeft en dat wraak-gevoelens begrijpelijk zijn.
Maar wraak nemen..nee da's zinloos en dat heb ik in een van mijn replies ook gezegd.

vrijdag 24 mei 2002 @ 10:17:40 #25
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_4305967
Mensen toch, vergeet niet dat dit alles strikt hypothetisch was he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')