abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84751067
Een paar dagen weinig/niets eten kunnen de meeste honden over het algemeen wel hebben. Het overgeven zou ook kunnen komen omdat ze wat gras heeft gehapt oid en dat er weer uit werkte (doet onze hond ook af en toe). Je ziet dan gal omdat ze verder zo weinig heeft gegeten. Je zou eens kunnen proberen of ze wat blikvoer lust, dit vinden veel honden vaak lekkerder dan gewone brokken. Je kan dit vrij goedkoop halen in de supermarkt. Je kan een schepje door haar brokken roeren zodat ze daar wat meer van eet, je kan haar ook gewoon een paar lepels blikvoer 'puur' voeren (niet teveel ineens omdat ze een poosje zo weinig heeft gegeten). Zo kun je checken of ze nog eetlust heeft (heeft ze dat helemaal niet dan is dat een minder goed teken).

Zoals al gezegd is drinken wel belangrijk, zeker in de zomer. Weet je hoe je kan controleren of de hond uitgedroogd is? Dit doe je door een stuk vel in haar nek omhoog te trekken (niet hard knijpen oid) en te kijken hoe snel dat terug veert. Als een hond goed gedronken heeft dan is de huid soepel en veert direct terug. Is de hond uitgedroogd dan blijft het vel een beetje overeind staan en duurt het even voor het terug is geplooid. Mocht ze uitgedroogd zijn dan zou ik toch even met de DA bellen voor advies. En zoals gezegd kan dat (bij onze DA iig) vaak op rekening zodat er pas later betaald hoeft te worden :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:44:07 #52
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_84751295
Dankje voor de reactie!

Oké, varkensvlees zal ik dan niet meer geven (waren maar 2 plakjes)
Bij het gal zag ik inderdaad wat grassprietjes ja!

Tevens heeft ze 1 uur geleden 1 portie voer gegeten (normaal 2 porties) en heb ik net nog 1 portie in de voerbak gelegd en ging ze er zelf naar toe. Lijkt allemaal weer goed te gaan! Ben wel blij, ook voor alle goedwillende reacties van jullie!
Zal dat van d'r vel morgen even checken. Ze is nu lekker rustig en moe en eet. :P Drinken doet ze nu ook wel genoeg denk ik.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_84751402
Blij te horen dat het stapje voor stapje een stukje beter gaat ^O^ Gewoon nog ff goed in de gaten houden en naar de DA toe als het beestje door blijft sukkelen :Y
Varkensvlees is idd niet goed voor honden (en ook niet voor katten overigens). Ze krijgen er een brandend gevoel van en kunnen er allergie van krijgen
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_84754666
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:12 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ouders met 3 kinderen zijn vorige week donderdag gegaan. Ze krijgt enorm veel aandacht van me behalve als ik aan het werk ben.

Grillworst naturel was het, en ik gaf het 2 uur ná het braken ofzo.
Anyway, net weer 40 min met d'r gewandeld en het gaat goed met d'r. :)
Was geen verwijt wat betreft familie situatie,ze zal best aandacht genoeg krijgen
maar je hebt er echte miepen bij,het hoeft maar even anders te zijn
en....
Ik heb er 1 die echt niet met een ander naar buiten gaat,kan je haar over straat slepen verzet geen poot.
Wat voor soort hond hebben we het trouwens over ,of heb ik daar overheen gelezen?
pi_84806811
Update misschien ?
Hoe maakt ze het?
pi_84913518
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:46 schreef zeeeend het volgende:
Update misschien ?
Hoe maakt ze het?
sha-la-lie-sha-la-la sommige dingen gaan wel gewoon door, V.I. Oranje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: