abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84735381
Het vorige deel: <Slank 1113: Met nieuwe OP! Bottomline: zorg goed voor jezelf;
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden • Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
• B Beweging
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistsche berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwPuff op 01-08-2010 14:13:34 ]
pi_84735427
@noukje: bij mij ettert zo'n doorbraakbloeding de hele maand door als ik gewoon de strip doorslik. maar als ik ermee stop na een doorbraakbloeding word ik meestal ook niet meteen echt ongesteld en ettert het ook een week door tot ik daarna echt ongesteld word. kortom: ik ben met de pil gestopt want ik vond dit soort dingen té irritant.
Kwak
pi_84735445
thanks puff, ik stond net klaar om lunch te gaan maken dus ik had even geen tijd...
Kwak
pi_84735466
Mooie nieuwe OP ^O^
pi_84735501
Kan iemand de enters in die wiki verbeteren? Bij mij blijft het een puinhoop worden (en ik begrijp niet waarom).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:14:21 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84735681
Ook weer in de trein! Wel 10 minuten naar Zufte.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84736312
Ik ga naar vriendje O+. Fijne dag verder *O*
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_84736432
Ik ben eigenlijk aan het werk. Met de nadruk op eigenlijk, want ik heb nog geen flikker uitgevoerd en ik heb buikpijn. }:|

Lijstje dan maar:

O: geen tijd
L: geroosterd brood met eiersalade en sla, 2 plakjes zalm en een bakje vanilleyoghurt/vla
T: stuk mango
S: hardlopen misschien
T: wodka
D: weet nog niet. Iets uit de vriezer, I guess........
pi_84736530
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:35 schreef conleche het volgende:
Ik ben eigenlijk aan het werk. Met de nadruk op eigenlijk, want ik heb nog geen flikker uitgevoerd en ik heb buikpijn. }:|
QFT!

Een patiënt en een powerpoint van 17 sheets, zou ik de menigte daar 3 kwartier mee bezig kunnen houden? :{
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:44:07 #10
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84736766
Hi!

Opgeruimd, afgewassen, keuken schoongemaakt, kleren gewassen; best een productieve zondag al zeg ik het zelf :7

Verder de eerste twee afleveringen van Fringe gekeken en een paar hoofdstukken in mijn boek gelezen, lekker relaxed dagje zo O+

Lijstje tot nu toe:
O: havermout met banaan en lijnzaad
T: roosvicee ferro
L: 2 bruine afbakbroodjes; 1x ei/yogonaise/tomaat/sla, 1x kaas/yogonaise/tomaat/sla met 1x koffie met melk
T: 5 10 dadels

zo maar eens even bedenken wat ik zal eten vanavond..

[ Bericht 0% gewijzigd door Blurred86 op 01-08-2010 15:20:01 ]
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:47:18 #11
331 Merel
Be here now.
pi_84736887
Bedankt voor het openen van de nieuwe Puff!

Blurred, Fringe is leuk!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:52:59 #12
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84737089
Vind ik ook ja! Ga zo aflevering 3 kijken denk ik :D

En sigme; ik zou wel willen maar ik zou niet weten hoe :+
pi_84737954
mijn energie is op en ik heb fokking buikpijn (eerst zeiken dat ik ongesteld wil worden, en als ik t ben is t ook weer niet goed :+ /wijf)

ik denk dat ik tóch koekjes ga bakken...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:25:28 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84738014
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:22 schreef kwakz0r het volgende:
mijn energie is op en ik heb fokking buikpijn (eerst zeiken dat ik ongesteld wil worden, en als ik t ben is t ook weer niet goed :+ /wijf)

mehe, herkenbaar! _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:27:16 #15
236335 neen
schone schijn
pi_84738061
Toen ik vanochtend m'n bed uit kwam rollen deed ik even rustig aan enzo, kwam er iemand op bezoek ging m'n moeder allemaal lekkere dingen bakken :') oke dan, nu heb ik dus allemaal lekkere dingen gehad en nog niet gelopen maar moet ik echt even liggen omdat m'n maag vol zit.

Schop onder m'n hol, ik ga even naar iemand fietsen.
het lijkt niet wat het is
pi_84738125
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:22 schreef kwakz0r het volgende:

Nee.

(of mis ik iets en zijn ze voor iemand? Anders: niet doen, je was net lekker bezig)
pi_84738188
Fuck it, ik stop ermee voor vandaag! Er komt toch niets meer uit m'n handen ;(

Straks maar naar de supermarkt en dan lekker koken O+
pi_84738240
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee.

(of mis ik iets en zijn ze voor iemand? Anders: niet doen, je was net lekker bezig)
Dat is zonde idd!
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:35:49 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84738262
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee.

Hm je hebt wel gelijk idd denk ik.

Als ik iets bak wil ik er altijd van proeven enzo oO< Soms moet ik even met de neus op de feiten mbt dit topic, en niet denken "nom, koekjes!" :')
Maak anders een heerlijk ende gezond avondmaaltje, Kwak! O+ Word ik ook altijd blij van :Y

Having said that: lijstje.

BR: twee sneetjes met smeerkaas en komkommer, los een plakje mortadella
T: 2 blokjes pure choco
T: bakje lychee-kwark (viel wat tegen)
T: snee brood met mortadella
T: nog iets?
D: roti met kerriekip en een boel kouseband :9
T: wat vitamin water

Voor een weekendlijstje vind ik dit best wel netjes! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_84738576
@Co: je hebt gelijk hoor. ik doe t ook niet... komt er meestal op neer dat als ik dan een keer bedenk dat ik t inderdaad ga doen, ik het teveel werk vind en t dus alsnog niet doe, maar als ik zeg "je mag niet" ik een hele middag chaggo ben omdat ik koekjes wil bakken :') :+

(ik zit mezelf echt in de weg... ik kan haast niet wachten tot ik morgen mag gaan werken :') ...)

probeerde voor vanavond met iemand af te spreken maar niemand neemt op...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:47:42 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84738610
Haaaaaaaaaaaaaaaaai...

zo ben thuis en heb lekker een drankje en een kommetje wokkels :P

Straks een sjaslick uit de oven met wat patat uit de oven en spinazie uit pot :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:48:23 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84738635
Wil je niet een blokje wandelen??
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:49:32 #23
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84738686
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

Straks maar naar de supermarkt en dan lekker koken O+
Wat ga je koken? Ik heb inspiratie nodig!
pi_84738948
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
@Co: je hebt gelijk hoor. ik doe t ook niet... komt er meestal op neer dat als ik dan een keer bedenk dat ik t inderdaad ga doen, ik het teveel werk vind en t dus alsnog niet doe, maar als ik zeg "je mag niet" ik een hele middag chaggo ben omdat ik koekjes wil bakken :') :+

(ik zit mezelf echt in de weg... ik kan haast niet wachten tot ik morgen mag gaan werken :') ...)

probeerde voor vanavond met iemand af te spreken maar niemand neemt op...
Wat Maria zei, kan wel werken!! Gewoon héél lekker uitgebreid avondeten maken, met allerlei kleine (gezonde) hapjes die je lekker vindt en die dan opeten terwijl je een mooie film bekijkt. Of Zomergasten. Maarten 't Hart is er deze keer!
pi_84738984
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Haaaaaaaaaaaaaaaaai...

zo ben thuis en heb lekker een drankje en een kommetje wokkels :P

Straks een sjaslick uit de oven met wat patat uit de oven en spinazie uit pot :P
Brrrrrr. Hoe krijg je het weg. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')