abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84867854
Ja. Maar de meiden bij wie dit het geval is, zijn op 1 hand te tellen.
pi_111416379
Dit topic schoot me ineens te binnen na het lezen van onderstaand bericht:

http://www.nu.nl/man/2804(...)t-bevriend-zijn.html :

AMSTERDAM - Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat heteroseksuele mannen en vrouwen niet bevriend met elkaar kunnen zijn. Seksuele aantrekkingskracht staat dat in de weg. Onderzoekers van de University of Wisconsin-Eau Claire bestudeerden vriendschappen van ruim 400 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen 18 en 52 jaar.

Ze concludeerden dat met name mannen vrij gemakkelijk toegeven dat ze zich aangetrokken voelen tot hun vriendinnen. Vrouwen ontkennen dergelijke gevoelens te hebben voor hun mannelijke vrienden.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat hoe meer iemand zich aangetrokken voelt tot zijn of haar vriend(in), hoe minder tevreden die persoon is over zijn of haar huidige liefdesleven.

"We kunnen stellen dat er altijd een zekere mate van aantrekking aanwezig is tussen mannen en vrouwen. In de meeste gevallen is het de man die zich aangetrokken voelt tot zijn vriendin", zegt professor in de psychologie April Bleske-Rechek op de website Gawker.

"De evolutie heeft er voor gezorgd dat mannen zich moeten opstellen als opportunisten waardoor ze altijd handelen naar de mogelijkheden die ze hebben."

"Een vriendschap tussen mannen en vrouwen is bovendien relatief nieuw in de geschiedenis van de mens", zegt Bleske-Rechek. Ze stelt dat de oerinstincten van de mens snel de overhand zullen nemen bij een vriendschap, ook al zeggen de betrokken personen dat ze alleen vriendschappelijke gevoelens voor elkaar hebben.
pi_111416415
Alleen als hij of homo is of zij tyfuslelijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111416599
Maar dat onderzoek is verricht op amerikanen. Die stof is niet toepasbaar op nuchtere nederlanders :P

En natuurlijk is dat prima mogelijk.
Conscience do cost.
pi_111416657
Zonder nuancering: nee.
pi_111416859
Jongens en meisjes wel, mannen en vrouwen niet. Althans niet zonder vroeg of laat seksuele spanning van een kant of beide kanten, maar daar hoeft niet altijd wat mee gedaan te worden. Vriendschap hoeft om die reden niet altijd in het gedrang te komen.
pi_111416898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2010 01:35 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
In 99 vd 100 gevallen NEE. Overigens zie ik vaak dat 99 vd 100 meisjes denkt dat die ene jongen waar ze zo vriendschappenlijk mee omgaan net die ene op de 100 is :') (vaak omdat ze denken dat ze zelf zo interessant zijn overigens :')!). Ik zie persoonlijk ook niet zo goed in waarom je als vent een meid in je vriendenkring wilt hebben. Wat zijn de beweegredenen daarachter?
Misschien omdat het een leuk persoon is?
pi_111417171
Ik zou echt zonder pardon al mijn redelijk tot zwaar lekkere 'vriendinnen' gelijk neuken als de kans zich zou voor doen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111417425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Jongens en meisjes wel, mannen en vrouwen niet. Althans niet zonder vroeg of laat seksuele spanning van een kant of beide kanten, maar daar hoeft niet altijd wat mee gedaan te worden. Vriendschap hoeft om die reden niet altijd in het gedrang te komen.
Ik had dus toevallig een discussie met een vriendin toen we samen op vakantie waren. Die beweerde dat, als puntje bij paaltje zou komen, ik makkelijk met haar het bed in zou duiken omdat dat nou eenmaal de aard van het mannetje is.

Toen ik haar verzekerde dat dat niet het geval was was ze nog enigszins beledigd ook :')

Maar nee, zij is best een knap meisje en ik ben dol op haar, maar ik voel er verder helemaal niets voor om met haar te ballen of een relatie te nemen. Ik blijf erbij dat het verschilt per persoon.
Conscience do cost.
pi_111417462
Tuurlijk is dat mogelijk. Er zijn genoeg leuke dingen die je kan doen zonder dat er een bed aan te pas komt.
pi_111417780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 13:35 schreef hlmllp het volgende:
Tuurlijk is dat mogelijk. Er zijn genoeg leuke dingen die je kan doen zonder dat er een bed aan te pas komt.
Uiteraard kan dat. Gepijpt worden is geen bed voor nodig en tegen de muur aanneuken gaat ook prima hoor.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:45:41 #137
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_111417890
Dus als ik het goed begrijp zijn er een hoop mannen die "niet normaal" kunnen nadenken als er iets meer testosteron wordt aangemaakt bij de aanblik van een vrouw.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_111418669
Ja. Er is een verschil tussen naar bed mee willen, en het doen als je de kans krijgt. Ik hoef niet naar bed met mijn vriendinnen maar als ze het aanbieden zou ik het wel doen.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:24:31 #139
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_111419569
Kan niet, tenzij de man in kwestie homo is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:28:12 #140
206322 Seam
Pillz-E
pi_111419724
Alleen als de vrouw lelijk is en de man voelt zich niet aangetrokken tot haar.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111419949
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:28 schreef Seam het volgende:
Alleen als de vrouw lelijk is en de man voelt zich niet aangetrokken tot haar.
En als de vrouw nou knap is en je voelt je niet aangetrokken tot haar?

Ik voel me niet aangetrokken tot -elke- knappe vrouw :P
Conscience do cost.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:34:05 #142
206322 Seam
Pillz-E
pi_111419976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:33 schreef ems. het volgende:

[..]

En als de vrouw nou knap is en je voelt je niet aangetrokken tot haar?

Ik voel me niet aangetrokken tot -elke- knappe vrouw :P
homo's kunnen inderdaad prima vrienden met vrouwen zijn.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111420031
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:34 schreef Seam het volgende:

[..]

homo's kunnen inderdaad prima vrienden met vrouwen zijn.
Dat vroeg ik niet. Ik vraag me af hoe vaak dat grapje ondertussen al is gemaakt :')
Conscience do cost.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:43:22 #144
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_111420335
Ja, dat kan.

Ik heb veel meer vriendinnen dan vrienden
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_111420607
Eerst moet je even bepalen wat je bedoelt met vriendschap, facebook-vrienden, ja! echte vrienden, Nee!.

Er zijn verschillende situaties mogelijk:

- Jongen wil wel wat met het meisje doen, meisje niet met de jongen:
De jongen zal interesse tonen en proberen te scoren,
kansloos wellicht maar deze vriendschap
is niet gelijkwaardig en niet echt een vriendschap te noemen.

- Meisje wil wat met de jongen, jongen niet met het meisje:
Lees hierboven maar dan andersom, in beide gevallen geldt, als er duidelijkheid
is over de situatie zal de vriendschap ook in 1 keer heel snel over zijn.

- Beide personen zijn niet in elkaar geinteresseerd:
Alsof deze mensen meer met elkaar zullen doen dan elkaar op facebook toevoegen en
in groepsverband met elkaar omgaan :')

- Beide personen zijn in elkaar geinteresseerd:
Of ze scharrelen met elkaar of ze krijgen een relatie.

Mannen en vrouwen kunnen onder de voorwaarde dat beiden hetero zijn geen vrienden met elkaar zijn, in ieder geval niet gelijkwaardig.
Wel mooi dat er nog steeds mensen zijn die volhouden dat dit wel kan :)

(Ik heb het hier over vrienden, niet 1 van de 50+ mensen die je in het echt kent, je hebt er een emotionele band mee, je weet veel van elkaar, kent elkaar goed en je spreekt ook gewoon met elkaar af ed..)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:55:23 #146
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_111420825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:50 schreef BorusBulldog het volgende:
Eerst moet je even bepalen wat je bedoelt met vriendschap, facebook-vrienden, ja! echte vrienden, Nee!.

Er zijn verschillende situaties mogelijk:

- Jongen wil wel wat met het meisje doen, meisje niet met de jongen:
De jongen zal interesse tonen en proberen te scoren,
kansloos wellicht maar deze vriendschap
is niet gelijkwaardig en niet echt een vriendschap te noemen.

- Meisje wil wat met de jongen, jongen niet met het meisje:
Lees hierboven maar dan andersom, in beide gevallen geldt, als er duidelijkheid
is over de situatie zal de vriendschap ook in 1 keer heel snel over zijn.

- Beide personen zijn niet in elkaar geinteresseerd:
Alsof deze mensen meer met elkaar zullen doen dan elkaar op facebook toevoegen en
in groepsverband met elkaar omgaan :')

- Beide personen zijn in elkaar geinteresseerd:
Of ze scharrelen met elkaar of ze krijgen een relatie.

Mannen en vrouwen kunnen onder de voorwaarde dat beiden hetero zijn geen vrienden met elkaar zijn, in ieder geval niet gelijkwaardig.
Wel mooi dat er nog steeds mensen zijn die volhouden dat dit wel kan :)

(Ik heb het hier over vrienden, niet 1 van de 50+ mensen die je in het echt kent, je hebt er een emotionele band mee, je weet veel van elkaar, kent elkaar goed en je spreekt ook gewoon met elkaar af ed..)
Ik kan niet voor anderen spreken, maar *ik* kan het wel. Met meiden die ik leuk vind/heb gevonden, maar ook met meiden waar er wederzijds geen aantrekking is.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_111420986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:02 schreef LookAtMe het volgende:
Ja. Er is een verschil tussen naar bed mee willen, en het doen als je de kans krijgt. Ik hoef niet naar bed met mijn vriendinnen maar als ze het aanbieden zou ik het wel doen.
Je bent dus gewoon lui
pi_111421033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:55 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik kan niet voor anderen spreken, maar *ik* kan het wel. Met meiden die ik leuk vind/heb gevonden, maar ook met meiden waar er wederzijds geen aantrekking is.
De dames waar je wel aantrekkingskracht bij voelt, daar zou je het bed mee delen zodra je de kans kreeg, vind je dit een gelijkwaardige vriendschap?
De meiden waar er wederzijds geen aantrekking is, dit is iets dat jij nooit kan vaststellen, wellicht is er voor jou geen aantrekkingskracht maar voor de dames in kwestie wellicht wel.
Overigens kan ik uit je schrijven opmaken dat jij het hier weer over een hele blik mensen hebt, echte vrienden de meeste mensen hebben er rond de 3 de gelukkige mensen hebben er 7, dat is waar ik het over heb.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:19:27 #149
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_111421888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:00 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De dames waar je wel aantrekkingskracht bij voelt, daar zou je het bed mee delen zodra je de kans kreeg, vind je dit een gelijkwaardige vriendschap?
De meiden waar er wederzijds geen aantrekking is, dit is iets dat jij nooit kan vaststellen, wellicht is er voor jou geen aantrekkingskracht maar voor de dames in kwestie wellicht wel.
Overigens kan ik uit je schrijven opmaken dat jij het hier weer over een hele blik mensen hebt, echte vrienden de meeste mensen hebben er rond de 3 de gelukkige mensen hebben er 7, dat is waar ik het over heb.
Wie zegt dat ik het bed zou delen met elke meid waar ik me tot aangetrokken voel :?
Sex is wat mij betreft iets voor binnen een relatie en ik heb meerdere vriendinnen die ik lichamelijk aantrekkelijk vind, die leuke meiden zijn, maar waar ik never nooit een relatie mee zou willen.
Met 2 meiden heb ik meerdere nachten in 1 bed doorgebracht, zonder dat er ooit iets gebeurd is (nee niet tegelijk :') ). Ja er was wederzijdse aantrekkingskracht.
En van een aantal meiden weet ik wel dat er geen aantrekkingskracht is, niet van allemaal.
pi_111422188
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:19 schreef Tanin het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het bed zou delen met elke meid waar ik me tot aangetrokken voel :?
Sex is wat mij betreft iets voor binnen een relatie en ik heb meerdere vriendinnen die ik lichamelijk aantrekkelijk vind, die leuke meiden zijn, maar waar ik never nooit een relatie mee zou willen.
Met 2 meiden heb ik meerdere nachten in 1 bed doorgebracht, zonder dat er ooit iets gebeurd is (nee niet tegelijk :') ). Ja er was wederzijdse aantrekkingskracht.
En van een aantal meiden weet ik wel dat er geen aantrekkingskracht is, niet van allemaal.
Zal bij jou niet eens meer moeite doen want jij komt toch wel met dit soort pracht verhalen om alles te ontkrachten.
Vind je bovenstaande niet een beetje apart? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')