Je kan efficiënt zijn wat je wil, als Nederland of Duitsland alleen kan je niks beginnen tegen 1,2 miljard Chinezen. En het sociaal-darwinisme heeft geen flikker te maken met politieke en economische macht. Leuke vergelijking je er nog even achteraan gooit na die vergelijking met Hitler trouwens.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En dat is dus een onzinnige analyse. Het gaat er niet om dat je groot bent, het gaat er om dat je efficient bent. Jouw analyse vindt zijn wortels in het sociaal-darwinisme, een zoals bekend abjecte en idiote denkwijze.
Ja whatever hoor. Dat blok beton voor je hoofd gaat blijkbaar niet weg, dus dit lijkt me een zinloze discussie.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:37 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Je kan efficiënt zijn wat je wil, als Nederland of Duitsland alleen kan je niks beginnen tegen 1,2 miljard Chinezen. En het sociaal-darwinisme heeft geen flikker te maken met politieke en economische macht. Leuke vergelijking je er nog even achteraan gooit na die vergelijking met Hitler trouwens.
Makkelijk hè, zeggen dat het geen zin heeft als je aan het verliezen bent.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja whatever hoor. Dat blok beton voor je hoofd gaat blijkbaar niet weg, dus dit lijkt me een zinloze discussie.
Verliezen?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:42 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Makkelijk hè, zeggen dat het geen zin heeft als je aan het verliezen bent.
Jammer, ik had graag meer vergelijkingen met Hitler naar mijn hoofd gekregen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja whatever hoor. Dat blok beton voor je hoofd gaat blijkbaar niet weg, dus dit lijkt me een zinloze discussie.
Dus jij vindt een ideologie die zegt dat je als land verplicht bent je vrijheid, je soevereiniteit volledig op te geven ten gunste van Brusselse ambtenaren vergelijkbaar met "iedereen moet kunnen lezen en schrijven"?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:22 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Het feit dat jij het idee de maakbare samenleving verfoeid, geeft wel aan dat je weinig kennis hebt van de Europese geschiedenis.
Simpel voorbeeld:
De leerplicht bestaat sinds 1900 en verplicht iedereen om naar school te gaan op jonge leeftijd. Het gevolg van deze wet is dat vrijwel iedereen de afgelopen 100 jaar kan lezen. Het gevolg hiervan is dat onze economie enorm ging bloeien en dat we een hoog kennisniveau hebben in NL.
Een simpele wet die uitging van het idee dat d.m.v. onderwijs de gehele samenleving op hoger niveau zou terecht komen, blijkt enorm succesvol te zijn.
Maakbaarheid lukt niet in 4 of 8 jaar maar gelet op de huidige welvaart van Nederland en haar geschiedenis van oudsher om de samenleving te ordenen en in te richten naar een verheffingsideaal blijkt enorm z'n vruchten te hebben afgeworpen. Maakbaarheid in 100 jaar lukt weldegelijk.
Denk verder dan je eigen referentiekader!
Je haalt twee zaken door elkaar:quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:03 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dus jij vindt een ideologie die zegt dat je als land verplicht bent je vrijheid, je soevereiniteit volledig op te geven ten gunste van Brusselse ambtenaren vergelijkbaar met "iedereen moet kunnen lezen en schrijven"?
Demos Cratos, het volk regeert. Dit is nu net waar de EU qua structuur tegen is. De EU eist dat volken niet meer de baas zijn in hun eigen land. Frankrijk en Duitsland bepalen nu wat in Nederland gebeurt. Nogmaals, het hele EU streven is inherent anti-democratisch. En dan nog beweren dat het goed voor je zou zijn..hoe lachwekkend. Alsof ik alles voor jou ga bepalen onder het mom van dat dit beter voor je is, dat jij zo naief bent om dat te geloven...tja.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:16 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Je haalt twee zaken door elkaar:
Ik reageerde op feit dat jij het idee van een maakbare samenleving absurt vindt. Met een simpel voorbeeld (i.d.d. lezen en schrijven) geef ik aan dat de maakbare samenleving al sinds mensenheugenis bestaat, maar dat het perspectief waarbinnen je dat moet bekijken over een veel grotere tijdslijn gaat dan de meeste mensen doorhebben.
Daarnaast reageerde ik in andere post op het gegeven van een toenemende EU en de gevolgen daarvan. Daar waar jij alles verwerpt wat met de EU te maken heeft, wijs ik op de positieve effecten die het voor heel Europa en met name voor Nederland (exportland) heeft gehad.
Jij hamert tevens op het feit dat de Europese instituties niet democratisch zijn. Ik wijs op de rol van het nationale en europese parlement en de rol van het Verdrag van Lissabon hierbij.
Het simpele feit dat jij geen voorstander bent van de Europese Unie, maakt de Europese Unie niet fascistisch en ondemocratisch. Van mij mag je hartgrondig tegenstander zijn van de Europese Unie. Ik ben zelf ook kritisch maar gelet op de totstandkoming, de inrichting van en de resultaten van de EU, is e.e.a. democratisch ('t zou meer democratisch kunnen) en volkomen legitiem. De verwijzing uit jouw eerste post m.b.t. WvS. is dan ook een onjuiste.
Maar je kunt uiteraard aangifte gaan doen bij de politie. Ik ben benieuwd hoe een OvJ hier mee om zou gaan.
Thatcher heeft Groot-Brittanië juist gered, kijk hoe het er aan toe was:quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:52 schreef Vasilevski het volgende:
Thatcher was gelukkig wel een echte democraat die opkwam voor de gewone man. Die gewone man moest alleen wel z'n baan kwijtraken en op straat belanden zonder ook maar enigszins geholpen te worden, want het moet natuurlijk niet op het idee van de maakbare samenleving lijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |