abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85106868
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:10 schreef madmaniac het volgende:
Moet je op de snijzaal trouwens ook (schematische) tekeningen maken (zoals bij biologie op VWO)?
Daar was ik namelijk altijd erg slecht in. :N
Kan niet spreken voor het Erasmus, maar denk het zelf niet. Misschien wel invulschema. Dus structuren benoemen e.d. Bij celbiologie en pathologie moest ik wel altijd tekeningen maken :')

Komt laatstgenoemde trouwens bekend voor bij jullie? Of was het VUmc toentertijd de enige? :')
pi_85106947
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:12 schreef DDM het volgende:

[..]

Kan niet spreken voor het Erasmus, maar denk het zelf niet. Misschien wel invulschema. Dus structuren benoemen e.d. Bij celbiologie en pathologie moest ik wel altijd tekeningen maken :')

Komt laatstgenoemde trouwens bekend voor bij jullie? Of was het VUmc toentertijd de enige? :')
Nu je het zegt, dat tekenen was idd voornamelijk bij celbiologie en (patho)histologie. Maar heb ook wel moeten tekenen ter voorbereiding van of op snijzaal.

Op het VWO hadden we een keer een hele maand microscopie bij biologie. Verschrikkelijk :r

[ Bericht 4% gewijzigd door dotKoen op 10-08-2010 19:21:43 ]
pi_85108824
Cellen tekenen idd :')
pi_85109275
Oh my, wat was dat saai :')
Vooral met die gefrusteerde student-assistenten daar, die je niet wilden laten gaan als ze niet tevreden waren over je tekeningen :')
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_85109680
En die man met die baard. Baas was dat.
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:23:26 #231
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85109746
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:21 schreef Repeat het volgende:
En die man met die baard. Baas was dat.

Wzzzp?
pi_85110576
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:23 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wzzzp?
Een collega van je.
pi_85112191
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:59 schreef Repeat het volgende:
Cellen tekenen idd :')
Ik weet nog dat de hele klas in VWO 4 een half uur met zijn potlood op het papier zat te tikken om die rotdingen te "tekenen"... :')
pi_85112897
(.) (.)

Klaar.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:16:13 #235
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_85115434
Nou, dat was de saaiste dienst evar. Ik moest eigenlijk van 10 tot 22, maar ik ben hem om half 9 gesmeerd omdat ik de hele dag welgeteld 2 patiënten gezien had, waarvan 1 bijzonder saai.
Wel een ascitesdrainage gezien.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_85116664
Daarvoor moet je ook bijna hoogleraar zijn, zo ingewikkeld zijn die systemen :+
pi_85117271
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:16 schreef Pluizel het volgende:
Nou, dat was de saaiste dienst evar.
Een EVAR is niet saai.
Tenzij het goed gaat.
pi_85127425
c_/
Oeps, laat :@
pi_85127433
"De patiënt heeft de laatste tijd veel last van dyspnoe d'effort, met name na inspanning"

:')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 07:06:21 #240
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_85127473
We kregen een patiënt doorgestuurd van een reumatoloog uit assen. "ja ze is bekend bij jullie dus ze komt NU naar jullie toe in een ambulance"
Huisarts had haar verdacht van arteriitis temporalis, en doorgestuurd naar de reumatoloog, en vond het prima om dat pas over 6 weken te laten plaatsvinden. reumatoloog heeft een beetje bloed geprikt en op haar voorhoofd geklopt, en de volgende verwijsbrief meegestuurd
"Op grond van het klinisch beeld is een arteriitis temporalis niet erg waarschijnlijk. gezien verhoogde ontstekingswaardes in het lab graag verdere analyse.
Beleid: als het toch arteriiitis temporalis is, dan prednisolon + insuline."

Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_85127478
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 06:50 schreef iofn het volgende:
"De patiënt heeft de laatste tijd veel last van dyspnoe d'effort, met name na inspanning"

Doet me denken aan een status van een toen nog levende patiënt waarin iemand rigiditeit beschreef als 'rigor mortis' :')
pi_85130485
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:06 schreef Pluizel het volgende:
We kregen een patiënt doorgestuurd van een reumatoloog uit assen. "ja ze is bekend bij jullie dus ze komt NU naar jullie toe in een ambulance"
Huisarts had haar verdacht van arteriitis temporalis, en doorgestuurd naar de reumatoloog, en vond het prima om dat pas over 6 weken te laten plaatsvinden. reumatoloog heeft een beetje bloed geprikt en op haar voorhoofd geklopt, en de volgende verwijsbrief meegestuurd
"Op grond van het klinisch beeld is een arteriitis temporalis niet erg waarschijnlijk. gezien verhoogde ontstekingswaardes in het lab graag verdere analyse.
Beleid: als het toch arteriiitis temporalis is, dan prednisolon + insuline."

6 weken wachten met AT :')
I feel kinda Locrian today
pi_85131732
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:08 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Doet me denken aan een status van een toen nog levende patiënt waarin iemand rigiditeit beschreef als 'rigor mortis' :')
Beauty is in the eye of the beholder..
pi_85136103
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:02 schreef Merel- het volgende:
[..]
Ook geneeskundestudent? :)
pi_85138220
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:52 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ook geneeskundestudent? :)
Helaas nog niet ;( Altijd geneeskunde willen studeren, toen begon ik toch te twijfelen, want fysiotherapie vond ik toch ook wel erg leuk.. op aanraden van anderen dat gaan doen.. Dom.. want ik wil echt geneeskunde.. Maar ga nu naar het 3e jaar en vind het zonde om dit dan niet eerst af te maken, stel dat ik geneeskunde toch niks vind, heb ik helemaal geen diploma en kan ik voor de rest van mijn leven kassamiep blijven.. Maar wil proberen als ik klaar ben met fysio me te kunnen doen aan de zij-instroom! Weet iemand toevallig of die toelating een beetje te doen is, en überhaupt die 4 jaar (wat normaal 6 jaar is..) of is het echt heel erg moeilijk?
pi_85140313
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:46 schreef Merel- het volgende:

[..]

Helaas nog niet ;( Altijd geneeskunde willen studeren, toen begon ik toch te twijfelen, want fysiotherapie vond ik toch ook wel erg leuk.. op aanraden van anderen dat gaan doen.. Dom.. want ik wil echt geneeskunde.. Maar ga nu naar het 3e jaar en vind het zonde om dit dan niet eerst af te maken, stel dat ik geneeskunde toch niks vind, heb ik helemaal geen diploma en kan ik voor de rest van mijn leven kassamiep blijven.. Maar wil proberen als ik klaar ben met fysio me te kunnen doen aan de zij-instroom! Weet iemand toevallig of die toelating een beetje te doen is, en überhaupt die 4 jaar (wat normaal 6 jaar is..) of is het echt heel erg moeilijk?
Kan die zij-instroom überhaupt met een HBO diploma?
pi_85140690
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef netflanders het volgende:

[..]

Kan die zij-instroom überhaupt met een HBO diploma?
Als het goed is wel ja..
Heb sowieso een vwo N&G diploma, dus mag sowieso geneeskunde doen, en heb 't opgezocht, en ik dacht dat het kon, mits je natuurlijk wel een vwo diploma op zak hebt (dacht dat dat wel een voorwaarde was.. )
pi_85140845
1. Ten eerste moet je een HBO- of WO opleiding hebben afgerond, bachelor of master. Elke HBO- of WO-bachelor is toegestaan, een relatie met geneeskunde is niet noodzakelijk. Alleen geneeskundebachelors mogen niet meedoen! Zij hebben immers al een plek.

2. Ten tweede moet je een beschikken over een VWO-diploma nieuwe of oude stijl met natuurkunde (1) en scheikunde (1). Heb je geen VWO diploma maar voldoe je wel aan eis 1, dan moet je deelcertificaten kunnen overleggen van de vakken natuur- en scheikunde op VWO-niveau. Voor het ZIG vervalt de wiskunde- en biologie-eis
.

:s)
pi_85141989
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 07:06 schreef Pluizel het volgende:
"Op grond van het klinisch beeld is een arteriitis temporalis niet erg waarschijnlijk. gezien verhoogde ontstekingswaardes in het lab graag verdere analyse. Beleid: als het toch arteriiitis temporalis is, dan prednisolon + insuline."

Hoorde daar een BSE bij? :')

Dit is om te lachen, maar aan de andere kant ook weer niet. Dit is toch kleuterniveau zeg.

Anders "diagnose ex juvantibus". Liever een steroid geinduceerde Cushing dan blindheid :Y)
pi_85142048
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 06:50 schreef iofn het volgende:

Wie zei dit? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')