abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:58:38 #1
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_84701470
Het vorige deel: <Slank 1112 Waar Coco haar eerste topic ooit opent ! >

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, ommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kan een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen! Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: O Ontbijt T Tussendoortje L Lunch D Diner S Sport Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Teruggeplaatst van "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"

[ Bericht 48% gewijzigd door _Calimero_ op 31-07-2010 14:06:27 ]
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:00:35 #2
277802 _Calimero_
pi_84701518
Mijn laatste post:

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijstje
s- insanity fitness test (dag 1)
o- 4 crackers met pindakaas
l- 2 boterhammen met ham, stukje gegrilde kipfilet
t- paprika
d- gestoofde kabeljauwfilet, ovenfrietjes, worteltjes
t- zoetzure zilveruitjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84701637
Hoi.

SPOILER
Niet echt mn dag geloof ik :')

Wel blij met die 4 kilo eraf trouwens en ook blij met mijn beweging, dat voelt gewoon heel erg goed en misschien zou je t bijna verslavend kunnen noemen... En ook met mn eten ben ik blij, vooral eigenlijk dat ik niet het gevoel heb dat ik veel moeite moet doen :+

Lijsjte van vandaag
O: beschuitje met rookvlees en een schijf meloen.
L: twee sneeën brood, een met rookvlees en een met hagelslag en een glas vruchtensap.
T: Pruim
D: gebakken aardappeltjes, courgette en spek
T: geen idee verder nog, misschien wat alcoholisch of chocolade ofzo :') Of gewoon een appel, weet ik t...
compact en kleverig.
pi_84701667
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:00 schreef _Calimero_ het volgende:
Mijn laatste post:
[..]

SPOILER
Ben niet de enige dus vandaag :')

En ja, ik weet dat het 'onzin' is... :X
compact en kleverig.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:06:53 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84701685
hoi.
Niet meer actief op Fok!
pi_84701808
Hoi!
Moet aan m'n presentatie werken!
Schop me weg...
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:12:17 #7
277802 _Calimero_
pi_84701845
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ben niet de enige dus vandaag :')

En ja, ik weet dat het 'onzin' is... :X
Das mooi! Sta jezelf dan niet teveel toe om negatieve gedachtes over jezelf te hebben, als je al weet dat ze eigenlijk toch niet kloppen.

Wat mij vaak helpt is om bepaalde gedachtes gewoon wat meer los te laten:.
Als ik denk "gedsie wat is mijn buik toch dik en blubberig' Kan ik wel heel hard daarnaast denken "mijn buik is niet dik, hij is best oke" maar die eerste gedachte gaat daarmee niet echt weg..
Door te denken " misschien is hij dikker dan sommige andere buiken en dunner dan sommige andere buiken, maar eigenlijk verandert dat allemaal niks. want nu op dit moment blijft mijn buik hetzelfde, dus heeft het ook geen zin om 'm dik of dun te benoemen. Sterker nog, ik ga me alleen maar dikker voelen door mijn buik dik te noemen.

Zo gaat dat een beetje in mij hoofd in ieder geval, en ik probeer mijn mening niet teveel als waarheid te gaan zien (mening: buik is dik, waarheid:buik heeft omtrek van x cm. Wanneer iets dik of dun wordt gevonden is dat een oordeel, daar is geen objectieve maat voor)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:12:37 #8
236335 neen
schone schijn
pi_84701851
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:18 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

huh ik snap het niet, wat heb ik gemist?
Waarom ben je in een rehabilitatiecentrum geweest dan? was je daar opgenomen? en zijn dat soort dingen fijn? :?
:P
Ik deed er vrijwilligerswerk.

Net lekker ontbeten :') kaiserbroodjes enzo, even de draad oppikken hier en weer lopen enzo. Schop onder m'n dikke hol! Teveel strakke shirtjes mee zag ik op de fotos :')
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:13:18 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84701875
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:12 schreef neen het volgende:

[..]

:P
Ik deed er vrijwilligerswerk.
Dat dacht ik al :P. Wilde je ons bewust op het verkeerde been zetten? }:|.

Waar was het trouwens?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:13:50 #10
277802 _Calimero_
pi_84701886
ahhhh dat verklaart een hoop :+

Succes met lopen, wanneer ga je voor het eerst weer lopen? vandaag?
pi_84701894
Oekraine toch?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:14:35 #12
277802 _Calimero_
pi_84701905
*Kick* naar mevrouw Puff en gelijk naar mezelf: ik moet wassen, opruimen/schoonmaken, een verslag schrijven en boodschappen doen }:|
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:15:35 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84701936
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:57 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:17:45 #14
236335 neen
schone schijn
pi_84702000
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat dacht ik al :P. Wilde je ons bewust op het verkeerde been zetten? }:|.

Waar was het trouwens?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:14 schreef conleche het volgende:
Oekraine toch?
Idd, altijd sfeervol en gezellig ^O^

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:13 schreef _Calimero_ het volgende:
ahhhh dat verklaart een hoop :+

Succes met lopen, wanneer ga je voor het eerst weer lopen? vandaag?
Als het vanavond droog is moet ik maar even een rondje lopen, maarja misschien ben ik vanavond ook wel in de kroeg en dan wordt het dus morgenochtend. Nu in ieder geval niet want het regent :')

Zijn er nog belangrijk dingen eigenlijk die ik heb gemist?

[ Bericht 1% gewijzigd door neen op 31-07-2010 14:23:33 ]
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:19:09 #15
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702042
@ cali: deze twee foto's vond ik het confronterendste... ik voelde me namelijk echt mooi op die momenten...en ik zie nu zo goed hoe dik mn buik (weer) is... ik begin een appel te worden, waar ik altijd een peer was, en dat is niet alleen lelijk maar ook ongezond...

SPOILER
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:21:15 #16
277802 _Calimero_
pi_84702083
O,nog even een lijstje:

O: 3x rijstwafel met kaas en jam
L: 2x brood met avocado en ei
T: fruit
D: pasta met rode saus en groente
T: een glas cointreau met kop thee erbij

SPOILER
pi_84702189
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:19 schreef kwakz0r het volgende:
@ cali: deze twee foto's vond ik het confronterendste... ik voelde me namelijk echt mooi op die momenten...en ik zie nu zo goed hoe dik mn buik (weer) is... ik begin een appel te worden, waar ik altijd een peer was, en dat is niet alleen lelijk maar ook ongezond...

SPOILER
Niet doen. Is zinloos. Maar het is moeilijk uit te voeren inderdaad. Als je de foto's rot vind kan je ze altijd weggooien of verstoppen.
Al zou ik liever hebben dat ik me mooi voelde en dat het tegenvalt bij op foto's kijken, dan wat ik vaker heb:
Wel m'n best gedaan er leuk uit te zien, maar dan me niet op m'n gemak voelen, zodat ik verre van straal. Geloof me, dat is erger. }:| Beter voel je je goed :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:24:31 #18
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702194
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:21 schreef _Calimero_ het volgende:
O,nog even een lijstje:

SPOILER
SPOILER
Kwak
pi_84702277
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:21 schreef _Calimero_ het volgende:
O,nog even een lijstje:

SPOILER
Heel pure chocolade nemen dan, daar eet je echt stukken minder van!

En misschien moet je je lijstjes gewoon wat voller maken? Jij sport zoveel dat dat best kan! Volgens mij ben je gewoon geschrokken van die idiote dietist die zei dat je veel at. Die boktor wist natuurlijk niet dat je zoveel verbrandde met sporten.
pi_84702297
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:19 schreef kwakz0r het volgende:
@ cali: deze twee foto's vond ik het confronterendste... ik voelde me namelijk echt mooi op die momenten...
Foto's tonen zoveel níet.

Daarbij vind ik je niet lelijk op die foto's staan, hooguit zit je haar niet zo leuk als ik van je gewend ben, op die keukenfoto.
Je kleren zijn niet stom, maar natuurlijk kan je zien dat je dik bent, in die kleren. Er zijn geen kleren die dat kunnen veranderen.

Als je het leuk vindt om te horen: ik vind je een leuke meid. Erg slim, humoristisch, met zelfspot, met wat persoonlijke problemen maar geen onmatig zelfmedelijden. En indrukwekkend, met je werk en studie en hemels gezang. Niet verbazingwekkend dat dat een leuke jongen aantrekt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:31:56 #21
277802 _Calimero_
pi_84702390
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:32:53 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702414
dankjewel sigme O+

opmerking over haar bevestigt trouwens wat ik zelf ook al een beetje vind... zodra t iets meer uitgegroeid is gaat de shcaar erin voor een ander model, want dit is niks. het zit nl. altíjd zo als op de keuken foto, en t staat me niet. :N

ik zit ook te zaniken hoor. ik zou er gewoon het liefste zonder moeite weer zo uitzien als in 2008, maar dat gaat niet, en ik was toen veel ongelukkiger dan nu - met een kutvriendje die kut deed....
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:37:15 #23
277802 _Calimero_
pi_84702549
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Heel pure chocolade nemen dan, daar eet je echt stukken minder van!

En misschien moet je je lijstjes gewoon wat voller maken? Jij sport zoveel dat dat best kan! Volgens mij ben je gewoon geschrokken van die idiote dietist die zei dat je veel at. Die boktor wist natuurlijk niet dat je zoveel verbrandde met sporten.
nee hoor, dit is mijn weekendlijstje.

doordeweeks probeer ik nog steeds als basis vast te houden dat ik ontbijt + 5/6 boterhammen + avondeten eet.Met hier en daar wel variatie daarin hoor,maar das mjin richtlijn.

Het maakt niet uit wat ik koop voor eten, de verpakking moet leeg óf ik moet er echt vol van zitten ,whichever comes first :') en eerst ging het écht heel goed en had ik die momenten 1x per 2 weken,en nu is het weer elke 2, 3 dagen raak. dus dat patroon moet doorbroken worden.
Maar ik heb de laatste tijd wel heel veel nieuwe zelfinzichten opgedaan w/
pi_84702553
Zie! Fotogenieker maakt niet gelukkiger!

Overigens geloof ik wél in dingen doen waarvan je je goed zou moeten gaan voelen in de hoop je goed te gaan voelen. Vooral omdat het alternatief (ongelukkig blijven mokken en daarbij passende handelingen verrichten) in geen geval goed is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:38:27 #25
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702582
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:31 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:38:46 #26
277802 _Calimero_
pi_84702594
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:37 schreef sigme het volgende:
Zie! Fotogenieker maakt niet gelukkiger!

Overigens geloof ik wél in dingen doen waarvan je je goed zou moeten gaan voelen in de hoop je goed te gaan voelen. Vooral omdat het alternatief (ongelukkig blijven mokken en daarbij passende handelingen verrichten) in geen geval goed is.
ik kan je vertellen dat je geloof wetenschappelijk is bewezen. Dat wordt ook altijd tegen mensen met een depressie bijvoorbeeld gezegd: ondanks dat je geen zin hebt,tóch de deur uit gaan en onderneem activiteiten waar je vroeger plezier uit haalde :Y
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:40:28 #27
277802 _Calimero_
pi_84702630
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

SPOILER
oh, okee, dan was ik inderdaad op het verkeerde spoor gezet door dat linkje. Aanvullende beweging en gezond eten = top natuurlijk en hoe eerder je daar mee begint, hoe beter! :Y ^O^
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:41:04 #28
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702643
:D voegt daad bij sigme's woord, en gaat leuke kleertjes aantrekken.
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:42:35 #29
277802 _Calimero_
pi_84702687
weet je wat ik zo graag eens zou willen: dat ik kon zien hoe andere mensen mij zien, als ze me voor het eerst zien:heb ik dan een mollig figuur, of vadsig, of normaal, of een deel normaal en een deel dik.. daar ben ik echt benieuwd naar :@

Maaarrrgoed, ik ga aan de slag en nuttige dingen doen! Tot later lieve mooie slankies :W
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:46:07 #30
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702780
de eerste keer dat ik een foto van jou zag, zag ik alleen je prachtige haar, regelmatige gezicht, je mooie gebit en exotische ogen. echt eerlijk waar.

hope that didn't sound too lesbian. :P
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48:56 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84702847
Haaai!

Interessant wel, die gedachtegangen! Zorgt dat het voor een 'buitenstaander' beter te begrijpen is.

Oh en Cali, no shitting maar: jij hebt zo ongeveer (wat mij betreft) het ideale figuur :Y Toen ik bij je logeerde en je zag @ le wedding had ik echt zoiets van wauw! Spieren van veel sporten, met een 'laagje' om de vrouwelijkheid te bewaren, en dan ook nog zo'n hoofd erop! Niks om je voor te schamen, en veel om trots op te zijn. En je kwam heel zelfverzekerd over :+

Kwak :* Ik vind die ene foto van jou zo mooi, met die Peruaanse muts op en de stralende lach O+ Geen idee hoe dik/dun je daar was, maar je kan zo'n troetelbeertjes-STRAAL-hoofd maken!

Edit na zien van kwak's post: hope this didn't sound too lesbian :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:51:40 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84702908
We zijn allemaal onze eigen ergste critici!

Ik denk nog wel eens terug naar le wedding, en dan denk ik: oei ik hoop maar dat mn buik niet zo opviel! :o En de onregelmatigheid van mn hoofd en weetikwat. En dat ik niet té hyperactief was van de zenuwen (volgens mij wel _O- ) en etcetera.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:56:43 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84703029
Topic doodvermoord!

Oh de nieuwe OP is puik! :Y ^O^

Oh en ik heb vanochtend Zumba gedaan én daarna total body, was geen heel goed plan, mn knieën vinden de step niet zo aardig, vooral niet met van die zware bewegingen :') Aan de andere kant was ik daarna erg accomplished 8-) (en moe :P )
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:00:24 #34
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84703140
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:42 schreef _Calimero_ het volgende:
weet je wat ik zo graag eens zou willen: dat ik kon zien hoe andere mensen mij zien, als ze me voor het eerst zien:heb ik dan een mollig figuur, of vadsig, of normaal, of een deel normaal en een deel dik.. daar ben ik echt benieuwd naar :@

herkenbaar! Mijn eigen beeld van mezelf is namelijk niet bepaald objectief dus ben echt benieuwd hoe anderen mij zien. Ik heb het idee dat niemand ooit écht eerlijk zal zeggen wat ze vinden dus ik denk dat ik er nooit achter zal komen..
Wat je zegt over eten/eetbuien is voor mij trouwens ook érg herkenbaar.. :@
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_84703280
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_84703337
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
We zijn allemaal onze eigen ergste critici!

Ik denk nog wel eens terug naar le wedding, en dan denk ik: oei ik hoop maar dat mn buik niet zo opviel! :o En de onregelmatigheid van mn hoofd en weetikwat. En dat ik niet té hyperactief was van de zenuwen (volgens mij wel _O- ) en etcetera.
Wat vooral opviel was je lach en vrolijke uitstraling :P

Overigens kijk ik zelden echt naar iemands figuur, meestal valt het me niet eens op dat iemand is aangekomen of afgevallen tenzij het echt heel erg veel is.

En ach, bij mijzelf vraag ik me dan af of het niet opviel dat ik ben aangekomen. Ieder heeft zo zijn onzekerheden.
pi_84703447
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:00 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

herkenbaar! Mijn eigen beeld van mezelf is namelijk niet bepaald objectief dus ben echt benieuwd hoe anderen mij zien. Ik heb het idee dat niemand ooit écht eerlijk zal zeggen wat ze vinden dus ik denk dat ik er nooit achter zal komen..
SPOILER
pi_84703680
Ik vond alle dames er geweldig uit zien op de bruiloft. O+
Stralend, hadden het duidelijk naar hun zin en dat maakt mensen mooi. Als ze plezier hebben in wat ze doen en je dat kunt zien. Dat maakt mensen mooi. Die paar kilo meer of minder vallen vooral jezelf op.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:24:46 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84703756
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat vooral opviel was je lach en vrolijke uitstraling :P

Overigens kijk ik zelden echt naar iemands figuur, meestal valt het me niet eens op dat iemand is aangekomen of afgevallen tenzij het echt heel erg veel is.

En ach, bij mijzelf vraag ik me dan af of het niet opviel dat ik ben aangekomen. Ieder heeft zo zijn onzekerheden.
Oh het gekwetter was dus niet al te erg tegen jou? :+ Grazie mademoiselle O+

Ik zie meestal vooral kleding - als mensen zich goed kleden (of juist niet! :+ ) doet dat het figuur wel/geen goed. Dus ik zie voornamelijk of mensen er in hun gekozen kleding leuk uit zien :P

En of je bent aangekomen weet ik niet, want ik had je nooit eerder ge-meet :D Ik was voornamelijk 'in awe' over je schoeisel, ik vond het echt heel maf dat iemand daarop goed kon lopen! :D *blik van verwondering* :+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:26:41 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84703810
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vond alle dames er geweldig uit zien op de bruiloft. O+
Stralend, hadden het duidelijk naar hun zin en dat maakt mensen mooi. Als ze plezier hebben in wat ze doen en je dat kunt zien. Dat maakt mensen mooi. Die paar kilo meer of minder vallen vooral jezelf op.
Dat is waar, vooraf was ik zenuwachtig en achteraf hoopte ik dat ik niet te hyper was etc, maar op de avond zelf heb ik me alleen maar vermaakt :Y

Gekke dansjes doen met XM O+
Zoveel leuke mensen in 1 keer ontmoeten O+

Ik vond jou trouwens ook erg grappig! :D O+

En nu ga ik brownies maken voor het bezoek van vanavond :Y)
pi_84703886
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:12 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Das mooi! Sta jezelf dan niet teveel toe om negatieve gedachtes over jezelf te hebben, als je al weet dat ze eigenlijk toch niet kloppen.

Wat mij vaak helpt is om bepaalde gedachtes gewoon wat meer los te laten:.
Als ik denk "gedsie wat is mijn buik toch dik en blubberig' Kan ik wel heel hard daarnaast denken "mijn buik is niet dik, hij is best oke" maar die eerste gedachte gaat daarmee niet echt weg..
Door te denken " misschien is hij dikker dan sommige andere buiken en dunner dan sommige andere buiken, maar eigenlijk verandert dat allemaal niks. want nu op dit moment blijft mijn buik hetzelfde, dus heeft het ook geen zin om 'm dik of dun te benoemen. Sterker nog, ik ga me alleen maar dikker voelen door mijn buik dik te noemen.

Zo gaat dat een beetje in mij hoofd in ieder geval, en ik probeer mijn mening niet teveel als waarheid te gaan zien (mening: buik is dik, waarheid:buik heeft omtrek van x cm. Wanneer iets dik of dun wordt gevonden is dat een oordeel, daar is geen objectieve maat voor)
Ik kan het wel goed van me afzetten meestal ;)

Alleen soms baal ik gewoon (gisteren wezen shoppen met een vriendin en die ging een bh passen en dan zie ik gewoon dat ze dan wel steviger is dan ik, maar ze heeft gewoon ook mooie borsten, ik niet.
Nu kan ik relativeren, ik heb 2,5 jaar borstvoeding gegeven, ik ben veel aangekomen en afgevallen en weer aangekomen en nu weer aan het afvallen, maar dan nog) Wat ik meestal doe is aan andere dingen proberen te denken, ik ga toch nooit tevreden zijn over mn figuur, vind ik mn lijn goed vind ik mn borsten niks en andersom, dus dat wordt nooit wat :')
Ik ga gewoon denken aan hoe fijn t voelt om meer te bewegen en hoe blij ik ben dat het minder (ongezond, tussendoor, snoep) eten zo gemakkelijk gaat. Ik voel me gewoon echt prettig bij mijn manier van leven op t moment en dat maakt me wel gelukkig.

Bovendien heb ik geweldige kinderen en een vriend die helemaal achter me staat wat mijn afvallen betreft en zich er verder niet mee bemoeit. Dat is fijn.

O en dat over hoe andere mensen je zien... Mijn vriend is lief, die denkt dat alle mannen naar me omkijken op straat :') Heel lief en heel ongeloofwaardig :+ Ik geloof complimentjes nooit en ik denk altijd dat ze dat zeggen om aardig te doen :@
compact en kleverig.
pi_84703900
welke producten raadt Tink aan van Benefit? Er is nu sale :9
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:35:38 #43
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84704033
@ Coco, nou ik wou gister dus gelijk even een rondje rijden in onze nieuwe car, maar hij was toen nog niet verzekerd :') , dus wilde ik net een rondje maken, zijn m'n ouders pleitte met de auto haha!

Nieuwe OP is tof! Behalve dat ik niet ik het dieet-lijsje sta :o

Zo, lekker klaar met werken, en eerst even douche! *stinkie stinkie*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:39:14 #44
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84704135
zo, ik zie er fabulous uit, in mn nieuwe donkergrijze jurkje, lavendelblauwe legging, oude bruine laarzen en lila hemdje O+

tijd voor een tussendoortje... paprika had ik gepland geloof ik... niet zo'n trek in maar heb vitamientjes tekort dus t moet maar even.
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:46:14 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84704326
Interessante verhalen hier.
Denk dat het voor vele herkenbaar is, vooral omdat wij onszelf zo ongelooflijk onder een microscoop bekijken.
Ik zie in kwak een enorm leuk koppie met een stralende lach en geen volle vrouw, dat stoort mij totaal niet.

Terwijl ik zelf misschien wat te dun ben maar mijn buik nog niet kan accepteren en dus nog steeds niet tevreden ben :@

En vreetbuien.... tja ik weet dat ik morgenmiddag en avond alleen ben en ik weet PRECIES wat we in huis hebben... Hopelijk ligt dat er morgenavond nog :X
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:49:08 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84704402
Lijst:

Bak kwark met vla, 4 boterhammen, grote cup a soup kerrie, beker hv melk, nectarine, appel, sinaasappel, schijf meloen, kwart komkommer, tomaat, thee met koffiemelk.

D: Bloemkool met mosterd, aardappelkroketjes uit de oven (die zijn zooooooooo lekker!!) Kipslaslick van de Lidl (ook geniaal!)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_84704710
Hoi Slankies O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_84704834
Mijn lijst :7

O: 1 kaiserbroodje philadelphia, 1 kaiserbroodje met een gekookt eitje, bak volle kwark met muesli, glas sap
T: pepermuntjes
L: één of andere gore kipburger van de BK na een uur maar 3 km gereden te hebben in Deutschland :')
D: groente, groente, groente en wat volkoren shizzle en vlees of vis er bij :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_84704847
Oh, en wat is de OP leuk! *D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:05:27 #50
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84704884
@ maria: je hebt wel lekker gekwebbeld! :7

@ Cali: ik vond jou zo'n toffe open uitstraling hebben! Ik had je wel wat langer ingeschat! :)

Lijstje:
O: heel veel fruit (nectarine, banaan, rode bessen) met muesli en yoghurt, glas grapefruitsap en kop koffie
S: grote schoonmaak
L: 2 van die hawaii-baguettes die in de oven moeten, van dr. oetker ofzo
T: iets
D: spinazie/ricotta/gorgonzola lasagna
T: iets lekkers.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')