quote:Slacker, haal zo snel mogelijk goede schoenen. Kan even flink pijn doen in je portemonnee, maar het gaat ook wel om je gezondheid, hè. Slippers of sandalen en sport zijn gewoon geen goede combi, hoe makkelijk het ook lijkt te gaan. Dan zijn je basketbalschoenen al veel beter.Op maandag 25 oktober 2010 15:36 schreef slacker_nl het volgende:
Op een crosstrainer zie ik er weinig problemen in. Op een fiets ook niet, maar om te gaan hardlopen (op band of buiten) lijkt het me verre van ideaal. Maar goed, zoals gezegd, ik ga binnenkort schoenen kopen. Zodra de financieen het toelaten.
[..]
En het is toch een ramp dat ik even meld dat ik die 0-5km sessies van Evy op een crosstrainer doe.
quote:Opzich kan het wel, maar denk er wel bij na dat je een beginnende hardloper bent, je spieren/gewrichten/pezen moeten er allemaal nog aan wennen. Door rustdagen over te slaan heb je een grotere kans op blessures, en geef je je lichaam niet de tijd om te herstellen (iets wat juist zo belangrijk is!)Op donderdag 28 oktober 2010 11:40 schreef Syr het volgende:
Even een vraagje aan alle experts hier! Ik ben nu bezig met dat Evy-programma en zit op les 5 (gaat allemaal erg makkelijk, hoera). In hoeverre is het noodzakelijk dat je je precies aan alle rust/rendagen houdt? Ik heb een nogal onregelmatig schema, dus soms kan ik twee dagen niet, en soms drie dagen achter elkaar. Is het ongezond om soms rustdagen over te slaan?
quote:Eens. Je zou eventueel wel je bovenlichaam kunnen trainen op die rustdag. Dan ben je toch bezig en geef je iig je benen genoeg rust.Op donderdag 28 oktober 2010 11:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Opzich kan het wel, maar denk er wel bij na dat je een beginnende hardloper bent, je spieren/gewrichten/pezen moeten er allemaal nog aan wennen. Door rustdagen over te slaan heb je een grotere kans op blessures, en geef je je lichaam niet de tijd om te herstellen (iets wat juist zo belangrijk is!)
Kan. Doe je wel een warming-up ook?quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Vanmorgen Evy les 22 gelopen, maar ik begin nu ook de eerste "kwaaltjes" te krijgen. Last van m'n onderrug en m'n heupen. Dacht ik dat ik van alles af was met goede schoenen, maar blijkbaar niet. Zou het aan de manier waarop ik loop liggen?
Warming-up, ohjaquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan. Doe je wel een warming-up ook?
Ik heb ook een kwaaltje ter hoogte van de overgang tussen bovenbeen en schaamstreek. Ik heb er dan een dag vooral bij gewoon wandelen last van en verder niet meer. Maar ik vraag me ook af hoe dat kan.
En ik heb steeds last van blaren, terwijl ik gewoon goeie sokken heb (naadloos van Falke) en ze ook goed aan heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |