Het is normaal. ze hebben dit gedaan want er zijn van die josties die alles stelen wat los zit zoals brandblussersquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:49 schreef Omkron het volgende:
Vandaag even weten tanken met mijn scootertje, al een tijd niet meer op gereden, was geen slecht weer vandaag en moest van hot naar her in de binnenstad. Perfect moment dus.
Ben even gaat tanken, had ik al een tijdje niet meer gedaan. Beetje te overmoedig spoot ik de benzine in de tank. Deze kon het niet allemaal verwerken met als gevolg dat het er naast, overheen, en naar beneden viel.
De benzine viel hierbij op mijn uitlaat [paniek!]. Gelukkig vond er geen reactie plaats, geen brand dus. Wel keek ik direct om me heen waar ik de brandblusser zou moeten halen. Kijk links, kijk rechts.. nergens een brandblusser te vinden.
Na tanken even afgerekend en gelijk even gevraagd waar de brandblussers hangen. 'oh, we hebben er hier één'. Achter de balie dus.
Vraag: Is dit normaal, mag dit of worden hier gemakshalve regels aan de laars gelapt.
Verstandigquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:00 schreef FopNegert het volgende:
bij tankstations staan ook altijd van die lekkere bakke water waar al 4000 mensen hun ruit mee gewassen hebben flikker dat er gewoon over heen
Dat blussertje moet juist voorkomen dat de brand uit de hand loopt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:06 schreef willemwaus het volgende:
Als er brand uitbreekt op dat tankstation dan helpt dat ene poederblussertje niet hoor, dan is het gewoon klaar
daar was ik idd super slecht in.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:12 schreef Uitlaat het volgende:
[..]
en jij hebt vroeger niet opgelet bij natuurkunde?
speciaal voor jouquote:
wow dat ding ga ik namaken als hottub voor in de winterquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:19 schreef Uitlaat het volgende:
[..]
speciaal voor jou
in dit geval een frietpan, waar ze water op gooien
en dan nu de les:
bij een brandende vloeistof (die drijft op water) zoals frituurvet, benzine, olie etc... het water komt onder de brandbare vloeistof te liggen, vervolgens gaat het water koken, die bubbels komen omhoog, de bubbel 'ontploft' zodra hij bij de oppervlakte komt, en de brandbare vloeistof schiet alle kanten op.
net of 6 van die blussers een afgebroken pomp kunne blussenquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:57 schreef Omkron het volgende:
Ander tankstation wat ik ken haalt ze iedere avond even voor sluiting weer binnen met een speciaal karretje. Je moet toch blusmiddelen onder handbereik hebben?
Doe jij volgende keer even bij een benzinebrand. Dan weten we tenminste zeker dat je daarna dit soort onzin hier niet meer kan uitkramen. Met wat geluk overleef je Beverwijk....quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:00 schreef FopNegert het volgende:
bij tankstations staan ook altijd van die lekkere bakke water waar al 4000 mensen hun ruit mee gewassen hebben flikker dat er gewoon over heen en anders je jonge heer uit je broek hangen en blussen die handel. anders gewoon spugen
Wie heeft het dan over een afgebroken pomp? (wat dat ook zou mogen zijn..?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:08 schreef T42 het volgende:
[..]
net of 6 van die blussers een afgebroken pomp kunne blussen
als een auto een pomp omver kacheltquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:24 schreef Omkron het volgende:
[..]
Wie heeft het dan over een afgebroken pomp? (wat dat ook zou mogen zijn..?)
Druppels bezine>uitlaat>klein brandje op mijn scootmobiel. >brandblusser erbij pakken.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:00 schreef FopNegert het volgende:
bij tankstations staan ook altijd van die lekkere bakke water waar al 4000 mensen hun ruit mee gewassen hebben flikker dat er gewoon over heen en anders je jonge heer uit je broek hangen en blussen die handel. anders gewoon spugen
En ze zijn in 5 sec leeg.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:33 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Jeuh... en dan idd zo'n poederblussertje, heb je geen schade van de brand zelf, dan schade van je blusser, is het alsnog stuk
Top idee. Benzinebrand blussen met water. Jij komt er welquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:00 schreef FopNegert het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |