DIt is het huis dat we kochten.
![]()
Het is een huis uit 1921, had al anderhalf jaar te koop gestaan omdat het gewoon heel erg verouderd was binnen. De laatste keer dat het opgeknapt is was in 1958, toen hebben ze onder andere platen over de paneeldeuren heen getimmerd...

en kranten in de kieren gedrukt en daar vervolgens een latje overheen getimmerd, geen tocht meer
Het was van de woningbouwvereniging, kozijnen en dak was allemaal goed onderhouden, maar de meneer die er woonde was een beetje een kluizenaar en die wou niet dat er mensen binnen kwamen. Dus vooral binnen was aan een grote opknapbeurt toe.
Ter illustratie een foto van de badkamer met mooie houten planken vloer en uitstortgootsteen als wastafel...(de makelaar omschreef het als een riante badkamer op de eerste verdieping)
![]()
En een foto van de trap want daar ging dit topic natuurlijk over. Oja de lomp geplaatste buis is inmiddels weg. Ze hadden toen de man in het ziekenhuis lag gauw cv in het huis aangelegd. Had liever gehad dat ze het niet gedaan hadden...
![]()
Maar goed het huis was wat klein, mijn vriend wou een echte schuur, en installatie moest vervangen.
Eerst slopen, het plafond er uit. Dit heb ik in meer klustopics ook gezien. Wat een enorme bende zeg.
![]()
Muur tussen keuken en woonkamer weg.
![]()
Schuurtje weg.
![]()
Gevel weg
![]()
Oja en vloer er uit.
![]()
En toen begon het opbouwen weer, gelukkig.
Gevel terug (we hebben de oude kozijnen hergebruikt).
![]()
Vloer terug, met vloerverwarming.
![]()
Schuur terug, heeft trouwens ontzettend lang geduurd voor we daarmee konden beginnen. Het was zo lang aan het vriezen...
![]()
![]()
Nieuwe badkamer.
![]()
Nieuwe vloer. De schilderijlijst en aftimmeringen van de kozijnen hebben we trouwens gedeeltelijk nieuw besteld. Het was ten eerste te veel werk om te schuren of branden, en ten tweede ging het er van kapot. Maar we zijn bij een timmerbedrijf geweest met de originele lijsten en hij kon ze zo namaken. Zie je niks van.
![]()
Boven is nu ook alles af maar daar heb ik geen foto's van online staan. En de hal is dus nog niet helemaal af, paar dingen schilderen, en de trap. Maar we gaan eerst verhuizen. Want ik ben de flat nu wel heel erg zat met de buurman die het normaal vindt om om vier uur 's nachts nog feest te vieren