abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84619821
Cooking on!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84619880
Wordt niet mierzoet sol, ik maak halfzoete jam. (als je geleisuiker gebruikt ipv gewone heb je veel minder nodig... waar je anders met een pak suiker bezig bent gebruik ik maar 200 gr... scheelt aanzienlijk :) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84619894
*)
pi_84619906
Is het bij jullie ook zo donker buiten?
Volgens mij gaat er nog veel regen komen -O-
pi_84619930
Ok. Ik lag even dubbel op de grond van het lachen net :D _O-

Ik heb een collega uit Tsjechie op Facebook dus ik tegen hem aanlullen in het engels. Krijg ik een nederlands antwoord terug _O-

" Ik voel me goed, dank je. Geniet rest van uw vakantie, binnenkort met je praten ;-)"

Met daaronder:

" If you dont understand, claim it to Google ;-)"

Geweldig :D Die gasten beginnen steeds beter te worden _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84619931
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen? :o

1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84619972
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
en voorgesneden spul kopen? wie laat zich belachelijk veel geld uit zijn zak kloppen door bijv een voorgesneden ui te kopen? :o

1 ui kost een paar cent, even snijden is zo gedaan. voorgesneden is minder vers, er is gas bij gespoten om te vers te houden, er zit plastic omheen.....
Uhm....ik :P Maar ik koop dan gewoon hele pakketten of roerbakmixen. Ben doordeweeks te lui om dat allemaal schoon te gaan staan maken en te snijden. JE bent zo weer een uur verder voor je al je groenten klaar hebt dan.

Losse uien snipper ik zo wel. Da's het werk niet. Champignons ook.
pi_84619974
quote:

* Sarabi steekt vinger op
Maar dat is best wel erg ja....
pi_84620004
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Wakker pfff wat heb ik weer leuk gedroomd ben et helemaal blegh van
Ik kom je straks opvrolijken *O*
pi_84620040
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:19 schreef DarkElf het volgende:
Wordt niet mierzoet sol, ik maak halfzoete jam. (als je geleisuiker gebruikt ipv gewone heb je veel minder nodig... waar je anders met een pak suiker bezig bent gebruik ik maar 200 gr... scheelt aanzienlijk :) )
weer wat geleerd, tnx :+
pi_84620044
Ik koop ook wel een voorgesneden ui :@

En ik had in Utreg een Tsjechische collega die ik ook wel eens via google aansprak in haar eigen taal _O-

Enneh, Pee, ik zie die post van memo helemaal niet die jij quote :?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juli 2010 @ 11:26:53 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_84620049
quote:

De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.

Zelf ben ik af en toe wel makkelijk :P, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen :W.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_84620079
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef Bluezz het volgende:
Enneh, Pee, ik zie die post van memo helemaal niet die jij quote :?
Ze heeft door het slotje heen gepost in het vorige topic ;)
pi_84620089
Ik vind voorgesneden groenten zó goor ruiken :@ en hoeveel moeite is het nou om zelf even een krop ijsbergsla te snijden en te wassen, of om een uitje te choppen?

Worteljulienne is wel een bitch met de hand :Y) :P
pi_84620104
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
pi_84620130
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind voorgesneden groenten zó goor ruiken :@ en hoeveel moeite is het nou om zelf even een krop ijsbergsla te snijden en te wassen, of om een uitje te choppen?
Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebt :P En ik ben in mijn uppie :D Hoe lang kun je zo'n krop eigenlijk goed houden indien aangesneden?
pi_84620137
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander die te lui is om niet te snijden. Dat snijden van het vlees(kipfiletreepjes, rundvleesreepjes) vaak zo'n 2 euro per kg. Tenmiste bij de AH is dat zo. Voorgesneden troep is echt cashen voor de supermarkten.

Zelf ben ik af en toe wel makkelijk :P, maar probeer meestal wel vers spul te halen. Nu inkopen op de markt doen :W.
Getsie, en bij dat voorgesneden vlees pleuren ze alle middelmatige stukken die ik zelf weg zou gooien, er gewoon bij :X

Met een deugdelijk vleesmes doe je dat net zo makkelijk zelf. En met dat prijsverschil heb je 't er binnen een jaar uit, een fijn duur mes O+
pi_84620148
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik geloof alleen niet dat ik in een p de foto gaan bui benaar de katten misschien wel ;p
Ik neem de cam mee, we fotograferen de katten en daarna gaan we een happie doen :Y)
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:31:07 #19
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_84620181
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:26 schreef borisz het volgende:

[..]

Een goed scherp mes doet wonderen voor het snijden :). Weinig last van tranende ogen bij uien en het snijden van vlees gaat gemakkelijk. Goed gereedschap doet een hoop wonderen blijkbaar :).

Ik ga dit weekend denk ik het brood maken dat DE al eerder postte (http://uitdekeukenvanarde(...)ns-landbrood_18.html). Hoewel ik bang ben dat kneden nogal kut gaat worden zo zonder staande mixer met deeghaak :9.
pi_84620192
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Uitje niet, maar nadeel van ijsbergsla is dat je gelijk zo'n berg hebt :P En ik ben in mijn uppie :D Hoe lang kun je zo'n krop eigenlijk goed houden indien aangesneden?
Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengt ;)
Het blijft, in de koelkast en in een folietje, een dag of 4 goed, denk ik. Kun je ook wat sla op je brood doen enzo.
pi_84620212
Ik heb hier trouwens 3 niet meer zo scherpe messen en geen messenslijper in de buurt -O- Iemand enig idee hoe ik dit kan gaan fixen :? Het zijn mooie Zwillings O+ Werken perfect als ze goed scherp zijn :P
pi_84620234
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spul :+ Lekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
pi_84620240
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar een krop kost net zoveel als een zak, dus wat dat betreft doet het weinig pijn als je 't dan naar de kinderboerderij brengt ;)
Het blijft, in de koelkast en in een folietje, een dag of 4 goed, denk ik. Kun je ook wat sla op je brood doen enzo.
Ik zal er eens over nadenken 8-)
pi_84620252
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso is ijsbergsla maar smakeloos spul :+ Lekker voor de crunch, maar niet meer dan dat.
_O- _O-
pi_84620263
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb hier trouwens 3 niet meer zo scherpe messen en geen messenslijper in de buurt -O- Iemand enig idee hoe ik dit kan gaan fixen :? Het zijn mooie Zwillings O+ Werken perfect als ze goed scherp zijn :P
De meeste kookwinkels kunnen wel een goede slijper voor je regelen :Y Lever je ze daar in en haaal je ze na een week weer op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')