FOK!forum / School, Studie en Onderwijs / Verschil samenvatting / conclusie SCRIPTIE
Givenchi3donderdag 29 juli 2010 @ 11:11
Beste lezer,

Ik moet morgen mijn scriptie inleveren. Ik ben hem nu aan het nalezen en twijfel heel erg of mijn samenvatting wel goed is. In mijn samenvatting staat hetzelfde als wat er in mijn conclusie staat, zelfs aanbevelingen heb ik in mijn samenvatting staan. Ik heb het boek zakelijke communicatie erbij gepakt, maar kan daar niks over samenvattingen vinden. Het internet is mij ook te vaag.

Wie kan mij duidelijk vertellen wat ik in de samenvatting moet vertellen...

[ Bericht 93% gewijzigd door GlowMouse op 30-07-2010 14:00:19 ]
Pilesdonderdag 29 juli 2010 @ 11:15
Conclusie is het resultaat van je onderzoek.
Samenvatting is in het kort de aanleiding, doelstelling, het onderzoek en het resultaat enz.
Das toch niet zo moeilijk te bedenken?
Givenchi3donderdag 29 juli 2010 @ 11:21
aub verwijderenDit is mijn samenvatting. Voldoet deze aan de eisen ?

2. Samenvatting

Er dient bij bedrijf x een heroriëntatie plaats te vinden op het gebied van CRM en klantbenadering. bedrijf x staat voor kwaliteit en service en wil dit aan alle klanten kunnen leveren. Door de externe analyse op te stellen is gebleken dat klantbehoud heel belangrijk is. Het is voor bedrijf x goedkoper om bestaande klanten een herhalingaankoop te laten verrichten dan nieuwe klanten te winnen. De meeste klanten van bedrijf x bevinden zich onderaan de klantenpiramide en zijn het type klant ´profiteur´. Door veel te investeren in klanttevredenheid, verhoogt bedrijf x niet het rendement van een klant. bedrijf x dient anders om te gaan met added value en dit te beperken tot een minimum. bedrijf x doet zichzelf te kort door geen gebruik te maken van een webstore. De concurrentie is erg actief op het internet bij het werven en behouden van huidige en nieuwe klanten. Hier wordt vooral de tool Social Media voor ingezet. De afnemers krijgen steeds meer kracht en maken veel gebruik van internet en Social Media om met elkaar te communiceren. Wanneer bedrijf x niet actief is op Social Media, weet de heer X niet hoe klanten over het bedrijf praten. Bovendien kan de heer X niet met deze mensen mee praten. In de nieuwe strategische keuze van bedrijf x is er gekozen voor een sterke basis. Deze basis moet ervoor gaan zorgen dat de financiële conditie van het bedrijf gezonder gaat worden. Aan de hand van een goedwerkend CRM systeem en Social Media kan de groeiende doelgroep benadert worden, om zo meer omzet en rendement te realiseren. De nieuwe verkoopstrategie is een combinatie van kostenleiderschap en differentiatie en zal per product verschillend zijn. Voor de specialisatie producten zal gebruik gemaakt worden van een differentiatie strategie en voor het overige assortiment wat voor elke concurrent makkelijk te leveren is, een kosten strategie. Om door te groeien in de toekomst moeten de producten worden afgezet via een marktpenetratie strategie. De hele markt wordt al bediend door bedrijf x alleen worden er te weinig producten afgenomen. Voor deze strategie heeft bedrijf x s nog meer naamsbekendheid nodig en dat kan gerealiseerd worden door actief gebruik te maken van de mogelijkheden die internet biedt. Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 29-07-2010 11:21
2. Samenvatting

Er dient bij bedrijf x een heroriëntatie plaats te vinden op het gebied van CRM en klantbenadering. bedrijf x staat voor kwaliteit en service en wil dit aan alle klanten kunnen leveren. Door de externe analyse op te stellen is gebleken dat klantbehoud heel belangrijk is. Het is voor bedrijf x goedkoper om bestaande klanten een herhalingaankoop te laten verrichten dan nieuwe klanten te winnen. De meeste klanten van bedrijf x bevinden zich onderaan de klantenpiramide en zijn het type klant ´profiteur´. Door veel te investeren in klanttevredenheid, verhoogt bedrijf x niet het rendement van een klant. bedrijf x dient anders om te gaan met added value en dit te beperken tot een minimum. bedrijf x doet zichzelf te kort door geen gebruik te maken van een webstore. De concurrentie is erg actief op het internet bij het werven en behouden van huidige en nieuwe klanten. Hier wordt vooral de tool Social Media voor ingezet. De afnemers krijgen steeds meer kracht en maken veel gebruik van internet en Social Media om met elkaar te communiceren. Wanneer bedrijf x niet actief is op Social Media, weet de heer X niet hoe klanten over het bedrijf praten. Bovendien kan de heer X niet met deze mensen mee praten. In de nieuwe strategische keuze van bedrijf x is er gekozen voor een sterke basis. Deze basis moet ervoor gaan zorgen dat de financiële conditie van het bedrijf gezonder gaat worden. Aan de hand van een goedwerkend CRM systeem en Social Media kan de groeiende doelgroep benadert worden, om zo meer omzet en rendement te realiseren. De nieuwe verkoopstrategie is een combinatie van kostenleiderschap en differentiatie en zal per product verschillend zijn. Voor de specialisatie producten zal gebruik gemaakt worden van een differentiatie strategie en voor het overige assortiment wat voor elke concurrent makkelijk te leveren is, een kosten strategie. Om door te groeien in de toekomst moeten de producten worden afgezet via een marktpenetratie strategie. De hele markt wordt al bediend door bedrijf x alleen worden er te weinig producten afgenomen. Voor deze strategie heeft bedrijf x s nog meer naamsbekendheid nodig en dat kan gerealiseerd worden door actief gebruik te maken van de mogelijkheden die internet biedt.

[ Bericht 50% gewijzigd door GlowMouse op 30-07-2010 14:00:33 ]
GlowMousedonderdag 29 juli 2010 @ 11:28
Dat zijn bullet-items die zonder bullets of witregels achter elkaar zijn geplakt. Let op je spelling, met name of twee woorden niet als één woord geschreven worden.

De volgorde waarin je dingen noemt is ook suboptimaal. Eerst noem je social media, dan weer een sterke basis dan weer social media, dan weer de verkoopstrategie, dan wéér social media.

En zie Ander woord voor ´moet´ :)
Givenchi3donderdag 29 juli 2010 @ 11:34
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:28 schreef GlowMouse het volgende:
Dat zijn bullet-items die zonder bullets of witregels achter elkaar zijn geplakt. Let op je spelling, met name of twee woorden niet als één woord geschreven worden.

De volgorde waarin je dingen noemt is ook suboptimaal. Eerst noem je social media, dan weer een sterke basis dan weer social media, dan weer de verkoopstrategie, dan wéér social media.

En zie Ander woord voor ´moet´ :)
Wat bedoel je daarmee? Maar inhoudelijk, mag je dit een samenvatting noemen of beschrijf ik zaken die hier niet in mogen. Moet er nog iets bij?
lurf_doctordonderdag 29 juli 2010 @ 12:02
Moet je voor het MBO tegenwoordig ook al een scriptie maken? :D
Prenzlauerdonderdag 29 juli 2010 @ 13:43
Ik hoop dat je aan interpunctie hebt gedaan in je scriptie, niet te lezen zo :P
Maar dan nog, je springt van de hak op de tak. Ik wil een probleemstelling zien, je aanpak en het resultaat in je samenvatting. Nu is het meer een verhaaltje voor bij de koffie.
Freddonderdag 29 juli 2010 @ 14:01
Ik hoop dat de rest van je scriptie taalkundig beter in elkaar steekt.
Lijkt me trouwens ook wel erg kort voor een samenvatting. Als je het goed doet beslaat dat precies één A4-tje.
Givenchi3donderdag 29 juli 2010 @ 14:39
Ik heb mijn samenvatting aangepast naar dit. Het is door de opsommingen helaas 1.5 pagina geworden.

2. Samenvatting

De heer x komt tijd te kort om aan alle klanten dezelfde waarde te leveren. CRM optimaliseert de relatie met de klant. CRM is een middel om het doel overleven te realiseren. Goede CRM activiteiten verhogen per klantengroep het rendement. De huidige CRM activiteiten van bedrijf x voldoen niet aan de eisen van een goed CRM beleid.

Probleemstelling
Hoe kan het klant / CRM beleid van bedrijf x verbetert worden, zodat er betere en langdurige relaties ontstaan met bestaande en nieuwe klanten?

Doelstelling
De doelstelling van dit project is het revitaliseren van het CRM beleid en zo een nieuw dashboard creëren. Tijdens het afstuderen wil ik de opstap naar een overname makkelijker maken en vervolgens omzetverhoging realiseren.

Belangrijkste knelpunten
Welke aandachtspunten verlopen er niet zoals die zijn gewenst.

1. Teveel nadruk op bijzonder tevreden klanten.
2. Rendement klantengroep ‘profiteurs’ is minder dan 20% en hierdoor te laag.
3. Risico voor het verliezen van de klantengroep ‘potentiële weglopers’ is te groot.
4. Verkeerde aanpak voor het aantrekken van de klantengroep ‘passanten’.
5. Er wordt verkeerd omgegaan met added value.
6. bedrijf x mist een webstore.
7. Inkoop gaat niet efficient.
8. bedrijf x komt personeel te kort, waardoor belangrijke klanten niet juist geholpen kunnen worden.
9. bedrijf x heeft geen CRM systeem
10. bedrijf x hanteert niet de juiste verkoopstrategie voor het overige assortiment.
11. bedrijf x maakt geen gebruik van Social Media.

Belangrijkste aanbevelingen
Ik adviseer de heer x om de volgende aanbevelingen in het bedrijf te implementeren.
1. De heer x dient meer te denken in termen van rendabelere klanten.
2. Rendement klantengroep ‘profiteurs’ verhogen naar minimaal 33%
3. bedrijf x dient de balans van waarde in evenwicht te brengen voor de klantengroep ‘potentiële weglopers’. Dit kan door meer waarde te leveren of door de prijs te verlagen.
4. Passanten dienen aangetrokken te worden via zoekmachine marketing, beurzen en Twitter.
5. Added value is kostbaar en klanten krijgen een verwachtingspatroon. Added value is om gedrag uit het verleden te belonen en niet om verwacht gedrag te belonen. De klantengroep ‘potentiële weglopers’, dienen in het nieuwe beleid gaan added value meer te ontvangen.
6. bedrijf x dient een webstore te implementeren en deze te koppelen aan een CRM systeem.
7. Door de inkoop centraal te houden krijgt bedrijf x meer inkoopkracht. bedrijf x krijgt een hogere kortingstaffel, waardoor de marge gaat stijgen.
8. bedrijf x dient gebruik te maken van een CRM systeem en een webstore. Als klanten kunnen bestellen via een webstore en een order verwerkt wordt via een CRM systeem, hoeft de heer x geen tijd in deze klanten te steken. In deze situatie blijft er tijd over.
9. bedrijf x dient een CRM syteem van Comptuter Division Heinemann GMBH te huren.
10. Het overige assortiment dient verkocht te worden via een kostenleiderschap strategie
11. bedrijf x dient gebruikt te maken van internetfora, weblogs, sociale netwerken zoals Facebook, Hyves, LinkedIn, Google, Youtube en Twitter

[ Bericht 99% gewijzigd door GlowMouse op 30-07-2010 14:00:46 ]
lemonlimedonderdag 29 juli 2010 @ 14:43
Het lijkt me wat overdone om 11 belangrijkste knelpunten en aanbevelingen te geven. Hoeveel heb je er dan wel niet in totaal, als dit alleen de belangrijkste zijn? Ik zou het bij 3 houden en de rest alleen in je conclusie zetten.
Pilesdonderdag 29 juli 2010 @ 14:45
Kap eens met die opsomming en maak er eens een normaal, prettig leesbaar, goed lopend verhaal van.
Prenzlauerdonderdag 29 juli 2010 @ 14:59
ziet er al veel beter uit givenchi, nu nog inderdaad een goedlopend verhaal van maken. Het is niet prettig lezen zo. Het eerste was alsof ik een dialoog aan het lezen was en het 2e een powerpoint presentatie. Maar een powerpoint komt al heel wat beter in de buurt. Geef de moed niet op en zet je nog even in om er een goedlopend verhaal van te maken.
GlowMousevrijdag 30 juli 2010 @ 14:01
OP staat er weer, en de opmerkingen over verwijderen zijn weg :s)
eleusisvrijdag 30 juli 2010 @ 14:01
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:39 schreef Givenchi3 het volgende:
Ik heb mijn samenvatting aangepast naar dit. Het is door de opsommingen helaas 1.5 pagina geworden.

2. Samenvatting

De heer x komt tijd te kort om aan alle klanten dezelfde waarde te leveren. CRM optimaliseert de relatie met de klant. CRM is een middel om het doel overleven te realiseren. Goede CRM activiteiten verhogen per klantengroep het rendement. De huidige CRM activiteiten van bedrijf x voldoen niet aan de eisen van een goed CRM beleid.

Probleemstelling
Hoe kan het klant / CRM beleid van bedrijf x verbetert worden, zodat er betere en langdurige relaties ontstaan met bestaande en nieuwe klanten?

Doelstelling
De doelstelling van dit project is het revitaliseren van het CRM beleid en zo een nieuw dashboard creëren. Tijdens het afstuderen wil ik de opstap naar een overname makkelijker maken en vervolgens omzetverhoging realiseren.

Belangrijkste knelpunten
Welke aandachtspunten verlopen er niet zoals die zijn gewenst.

1. Teveel nadruk op bijzonder tevreden klanten.
2. Rendement klantengroep ‘profiteurs’ is minder dan 20% en hierdoor te laag.
3. Risico voor het verliezen van de klantengroep ‘potentiële weglopers’ is te groot.
4. Verkeerde aanpak voor het aantrekken van de klantengroep ‘passanten’.
5. Er wordt verkeerd omgegaan met added value.
6. bedrijf x mist een webstore.
7. Inkoop gaat niet efficient.
8. bedrijf x komt personeel te kort, waardoor belangrijke klanten niet juist geholpen kunnen worden.
9. bedrijf x heeft geen CRM systeem
10. bedrijf x hanteert niet de juiste verkoopstrategie voor het overige assortiment.
11. bedrijf x maakt geen gebruik van Social Media.

Belangrijkste aanbevelingen
Ik adviseer de heer x om de volgende aanbevelingen in het bedrijf te implementeren.
1. De heer x dient meer te denken in termen van rendabelere klanten.
2. Rendement klantengroep ‘profiteurs’ verhogen naar minimaal 33%
3. bedrijf x dient de balans van waarde in evenwicht te brengen voor de klantengroep ‘potentiële weglopers’. Dit kan door meer waarde te leveren of door de prijs te verlagen.
4. Passanten dienen aangetrokken te worden via zoekmachine marketing, beurzen en Twitter.
5. Added value is kostbaar en klanten krijgen een verwachtingspatroon. Added value is om gedrag uit het verleden te belonen en niet om verwacht gedrag te belonen. De klantengroep ‘potentiële weglopers’, dienen in het nieuwe beleid gaan added value meer te ontvangen.
6. bedrijf x dient een webstore te implementeren en deze te koppelen aan een CRM systeem.
7. Door de inkoop centraal te houden krijgt bedrijf x meer inkoopkracht. bedrijf x krijgt een hogere kortingstaffel, waardoor de marge gaat stijgen.
8. bedrijf x dient gebruik te maken van een CRM systeem en een webstore. Als klanten kunnen bestellen via een webstore en een order verwerkt wordt via een CRM systeem, hoeft de heer x geen tijd in deze klanten te steken. In deze situatie blijft er tijd over.
9. bedrijf x dient een CRM syteem van Comptuter Division Heinemann GMBH te huren.
10. Het overige assortiment dient verkocht te worden via een kostenleiderschap strategie
11. bedrijf x dient gebruikt te maken van internetfora, weblogs, sociale netwerken zoals Facebook, Hyves, LinkedIn, Google, Youtube en Twitter
Ik vind het wel een goed stuk, maar let nog wel even op hoofdlettergebruik en spelling ("dient gebruikt" enz.)