Doe eens een foto danquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
wie is de Hollandste van het land?
Dat ben IK IK IK IK![]()
Dat is zo. En opa is inmiddels al twee jáár doodziek, we kunnen niet altijd thuisblijvenquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:30 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja de helft van de familie gaat of is op vakantie en tot op het laatste moment hebben ze getwijfeld over uitstel, maar ik geloof dat iedereen toch gegaan is. En dat is maar beter ook, want niemand weet hoe het de komende tijd zal gaan. Je zal ook door moeten leven en wachten tot een oude man gaat en daarmee je leven stilleggen, dat wil ook niemand, zeker mijn opa niet. In het ergste geval zullen mensen dus terug moeten komen van hun vakantiebestemming. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit. En uiteindelijk komt het overlijden van wie dan ook toch nooit goed uit.
damn ik hoop ook dat er niks gebeurd tijdens de reis. sowieso heeft korea geen bereik met tel, rest vd landen weet ik nietquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is zo. En opa is inmiddels al twee jáár doodziek, we kunnen niet altijd thuisblijvenMaar goed, ik ben vooral bang dat we tussen het laatste hotel in Rusland en het logeeradres in Zuid-Korea echt nul komma niks bereikbaar zijn - en dat is dik twee weken. Sowieso kunnen we niet 'even' vanuit Mongolië naar huis vliegen ofzo. Wel een risico.
En ik hoop temeer dat het niet gebeurt omdat ik tzt graag goed afscheid neem; ik ben zeer aan mijn opa gehecht. En daarnaast: ik heb de begrafenis van oma ook al gemist omdat ik toen ook aan de andere kant van de wereld zat, en ik vond dat toen echt wel verdrietig.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:39 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben hollandser, want met meer gewicht en ik kan niet dansen.
du blöde Hollanderquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
wie is de Hollandste van het land?
Dat ben IK IK IK IK![]()
quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:40 schreef ColdFeet het volgende:
En Sarabi, mijn pilatesjuf geloof niet in crunches en aanverwanten, dus ik doe ze maar gewoon braaf níet
Ja dat is wel zuur, ik ben gelukkig de komende tijd gewoon in Nederland. Het is wel een beetje het risico de reislust. Ik hoop overigens niet dat mijn opa nog jaren zo door moet modderen. Het is een echte doener, maar hij kan nu bijna niets meer. Natuurlijk is de slijtage niet van het laatste jaar, maar sinds de operatie begin dit jaar is het wel heel erg achteruit gegaan en hij baalt ook ontzettend daarvan. Hij wou ook niet gezien worden met de rollator in het dorp, daar schaamde hij zich voor. En dat terwijl de meeste mensen zijn leeftijd (hij is nu bijna 89) niet eens levend halen, laat staan met een rollator.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:38 schreef ColdFeet het volgende:
Dat is zo. En opa is inmiddels al twee jáár doodziek, we kunnen niet altijd thuisblijvenMaar goed, ik ben vooral bang dat we tussen het laatste hotel in Rusland en het logeeradres in Zuid-Korea echt nul komma niks bereikbaar zijn - en dat is dik twee weken. Sowieso kunnen we niet 'even' vanuit Mongolië naar huis vliegen ofzo. Wel een risico.
En ik hoop temeer dat het niet gebeurt omdat ik tzt graag goed afscheid neem; ik ben zeer aan mijn opa gehecht. En daarnaast: ik heb de begrafenis van oma ook al gemist omdat ik toen ook aan de andere kant van de wereld zat, en ik vond dat toen echt wel verdrietig.
ik heb al een vol automaat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik krijg er niet de voor mij lekkerste koffie uit en ook geen constante kwaliteit. Moet elke keer weer de fijnheid of de malingshoeveelheid bijstellen.
Interesse om te kopen?
Eten is alleen hollands als het op afspraak gaat.quote:
noord of zuid Holland?quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:46 schreef Vork het volgende:
Ik ben geboren en getogen in Holland, telt dat ook?
met eten heb ik bij jou af en toe het gevoel dat je meer een boer bent (want wat ie niet kent dat vreet ie niet)quote:
Ja, weet ik. Maar ik kan gewoon ook niet aan het apparaat wennen. Ziet er allemaal heel leuk en kek uit met al die knopjes en mogelijkheden, maar ik was een simpele en degelijke Krups volautomaat hiervoor gewend.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:47 schreef z80 het volgende:
ik heb al een vol automaat.
maar je weet dat het 5 a 6 koppen koffie duurt als je de instellingen veranderd.
eerst moet de koffie de reeds gemalen is maar nog wel in het apparaat zit er uit.
Noord uiteraard.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:49 schreef z80 het volgende:
noord of zuid Holland?
de rest is gewoon Nederland.
Ik vind het ook heel wat, zo oud worden. Dat ouderdom met gebreken komt, is inmiddels duidelijk en ik ben blij dat mijn opa in het algemeen nog vrij monter reageert op alles wat er in z'n lijf gebeurt. Maar dan nog. Ik had dat ribben-verhaal verteld toch, laatst? Hij raakt gewoon helemaal gesloopt van de kanker en het is echt bijna niet vol te houden, lijkt me. En inderdaad, hoewel ik echt heel erg hoop dat 'ie nog lang meegaat, hoop ik ook vooral dat het lijden beperkt blijft.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:45 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja dat is wel zuur, ik ben gelukkig de komende tijd gewoon in Nederland. Het is wel een beetje het risico de reislust. Ik hoop overigens niet dat mijn opa nog jaren zo door moet modderen. Het is een echte doener, maar hij kan nu bijna niets meer. Natuurlijk is de slijtage niet van het laatste jaar, maar sinds de operatie begin dit jaar is het wel heel erg achteruit gegaan en hij baalt ook ontzettend daarvan. Hij wou ook niet gezien worden met de rollator in het dorp, daar schaamde hij zich voor. En dat terwijl de meeste mensen zijn leeftijd (hij is nu bijna 89) niet eens levend halen, laat staan met een rollator.
Ik geloof dat hij nu wel z'n huidige situatie een beetje heeft geaccepteerd, maar dan nog gun ik 'm niet nog jarenlange ellende, ziekigheid, pijn, ziekenhuisopnames en het bijna niets kunnen doen. Maarja, aan de andere kant wens ik 'm natuurlijk ook niet de dood.
Ik heb recent besloten dat ik gewoon klaar ben met afvallen. Ik blijf nu met flink eten en regelmatig bewegen al ruim een half jaar keurig op gewicht, BMI is net onder de 25, het moet nu maar gewoon eens afgelopen zijnquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]dan zou ik het ook lekker niet doen
Achja ik word er ook wel rustig van als ik het nog even voor het slapen doe (klinkt dit obsessief?)
Morgenvroeg maar weer eens wegen en dan heb ik besloten dat ik er aan ga werken om stabiel te blijven en niet af te vallen, maar als ik dan toevallig wel afval moet ik dan weer meer gaan eten? Daar ben ik nog niet helemaal over uit....
Spijkerbroekmaten kan ik kennelijk niet op vertrouwen (die zit losser dan ooit maar ben dus echt wel aangekomen)quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb recent besloten dat ik gewoon klaar ben met afvallen. Ik blijf nu met flink eten en regelmatig bewegen al ruim een half jaar keurig op gewicht, BMI is net onder de 25, het moet nu maar gewoon eens afgelopen zijnIk wil er niet meer zo mee bezig zijn!!
Natuurlijk wel spijkerbroekmaat in de gaten houden, nog
Nou ja, er zijn natuurlijk praktische redenen waarom het niet uit zou komen, maar vooral: ik ben er echt nog niet aan toequote:Op woensdag 28 juli 2010 22:54 schreef Bluezz het volgende:
Wat een held, die opa van je CFZolang volhouden, al zal hij zijn hele moeilijke momenten ook zeker hebben.
Moeilijk hoor die oudjes, en wat Vork zegt, het komt 'nooit' uit.
Nou, ik weet eigenlijk verder helemaal niets van de situatie van je opa.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel wat, zo oud worden. Dat ouderdom met gebreken komt, is inmiddels duidelijk en ik ben blij dat mijn opa in het algemeen nog vrij monter reageert op alles wat er in z'n lijf gebeurt. Maar dan nog. Ik had dat ribben-verhaal verteld toch, laatst? Hij raakt gewoon helemaal gesloopt van de kanker en het is echt bijna niet vol te houden, lijkt me. En inderdaad, hoewel ik echt heel erg hoop dat 'ie nog lang meegaat, hoop ik ook vooral dat het lijden beperkt blijft.
Ik denk dat we er eind augustus maar weer eens langsgaan, net voor de reis.
Spieren nemen minder ruimte in dan vet. Dus als je meer weegt en een kleinere maat hebt, doe je het goed! Dan heb je gewoon meer spieren!quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Spijkerbroekmaten kan ik kennelijk niet op vertrouwen (die zit losser dan ooit maar ben dus echt wel aangekomen)
En een goede beslissing van jeik kan het nog niet jammer genoeg (maar goed mijn bmi is ook wel een stuk hoger)
Gewicht is maar gewicht, het enige wat uiteindelijk echt telt, zijn de centimeters. Vooral bij je taille.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Spijkerbroekmaten kan ik kennelijk niet op vertrouwen (die zit losser dan ooit maar ben dus echt wel aangekomen)
En een goede beslissing van jeik kan het nog niet jammer genoeg (maar goed mijn bmi is ook wel een stuk hoger)
5 kilo spieren lijkt me sterk.....maar goed ik zit in deze SC en niet in slank omdat ik er ook minder meebezig wou zijnquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:01 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Spieren nemen minder ruimte in dan vet. Dus als je meer weegt en een kleinere maat hebt, doe je het goed! Dan heb je gewoon meer spieren!
Ik heb mijn zus en mijn vader verloren dat ging redelijk snel.Dus ik weet wel wat is om familie te verliezen, maar niet met al die onzekerheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:00 schreef Vork het volgende:
[..]
Nou, ik weet eigenlijk verder helemaal niets van de situatie van je opa.Ik kom hier te weinig denk ik. Maar als ik het zo zie dan lijkt me dat inderdaad wel een vervelende situatie. Ik moet sowieso nog wennen aan het hele sterfelijkheidsconcept. Natuurlijk overlijden er mensen bij mij in de omgeving, ook die niet zo oud worden, maar met opa en oma was eigenlijk nooit veel aan de hand. Nouja, genoeg ouderdomsgebreken, maar nooit echt zaken waar we ons zorgen om zouden moeten maken. Dat is nu wel anders. Maargoed, zolang hij z'n infuus maar heeft en z'n morfine krijgt, heeft hij er lijfelijk in elk geval geen last van als in ondraaglijke pijn en andere zaken die de communicatie en het erbij zijn zeer lastig maken.
Stomzinnige gelijn? Je kwam altijd erg wijs overquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gewicht is maar gewicht, het enige wat uiteindelijk echt telt, zijn de centimeters. Vooral bij je taille.
Sprak zij verstandigIk vind het ook best moeilijk hoor
Maar aan de andere kant: ik stabiliseer nu, ik moet mezelf niet gaan pushen om nog meer af te vallen met superveel sporten of weinig eten, want op de lange termijn is dat gewoon niet tof. Nu kan ik lekker een rondje rennen om mijn hoofd te klaren op zondag, maar ook lekker friet eten zo nu en dan (meestal eet ik keigezond trouwens
). En ik moet ook écht niet teveel zeiken over de spekkies op billen&bovenbenen, maar mijn zegeningen tellen dat mijn metabolisme nog zo goed is dat ik 2300 kcal/dag ofzo kan eten zonder aan te komen. Ondanks mijn bij vlagen stompzinnige gelijn
denk niet dat je er ooit aan toe zal zijn? Maar je zal je je er wel in moeten berusten op een gegeven momentquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn natuurlijk praktische redenen waarom het niet uit zou komen, maar vooral: ik ben er echt nog niet aan toeWij allemaal niet. Mijn broertje niet, mijn vader niet. Omdat het zo fijn is dat hij er nog is, ofzo
Oh, ik had dat laatst hier verteld, geloof ik (maar zo vaak ben je er natuurlijk ook nietquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:00 schreef Vork het volgende:
[..]
Nou, ik weet eigenlijk verder helemaal niets van de situatie van je opa.Ik kom hier te weinig denk ik. Maar als ik het zo zie dan lijkt me dat inderdaad wel een vervelende situatie. Ik moet sowieso nog wennen aan het hele sterfelijkheidsconcept. Natuurlijk overlijden er mensen bij mij in de omgeving, ook die niet zo oud worden, maar met opa en oma was eigenlijk nooit veel aan de hand. Nouja, genoeg ouderdomsgebreken, maar nooit echt zaken waar we ons zorgen om zouden moeten maken. Dat is nu wel anders. Maargoed, zolang hij z'n infuus maar heeft en z'n morfine krijgt, heeft hij er lijfelijk in elk geval geen last van als in ondraaglijke pijn en andere zaken die de communicatie en het erbij zijn zeer lastig maken.
Mja, ik heb ook een tijdje dat mallote SHE-dieet gedaan bijvoorbeeld, dat was echt veel te weinig... En leverde mij bovendien een fraaie overgevoeligheid voor suiker opquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Stomzinnige gelijn? Je kwam altijd erg wijs over
En dat verhaal van Kwak zit ook wel steeds in mijn achterhoofd
Kwak? Ikke?quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Stomzinnige gelijn? Je kwam altijd erg wijs over
En dat verhaal van Kwak zit ook wel steeds in mijn achterhoofd
Ocherm! Voor je opa!quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, ik had dat laatst hier verteld, geloof ik (maar zo vaak ben je er natuurlijk ook niet): opa heeft nierkanker, en onderwijl zitten z'n longen ook helemaal vol en heeft hij een mega-tumor in zijn kaak (naar gezicht). En laatst had hij ineens heel veel pijn, bleek z'n rib gebroken te zijn omdat die door een tumor in de verdrukking was gekomen. En dat was wel echt heel erg zielig, vond ik.
Ahh oke dat was ik alweer vergeten wie daar allemaal aan mee deedquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mja, ik heb ook een tijdje dat mallote SHE-dieet gedaan bijvoorbeeld, dat was echt veel te weinig... En leverde mij bovendien een fraaie overgevoeligheid voor suiker op't Is altijd vallen en opstaan met afvallen, omdat je stiekem altijd graag snel wilt.
Dat is ook het bestequote:Op woensdag 28 juli 2010 23:09 schreef krakkemieke het volgende:
Ik doe geen dieet, dat zou ik ook niet willen. Wat Steer ook doet, gewoon meer verbranden dan je eet.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mja, ik heb ook een tijdje dat mallote SHE-dieet gedaan bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:04 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, ik had dat laatst hier verteld, geloof ik (maar zo vaak ben je er natuurlijk ook niet): opa heeft nierkanker, en onderwijl zitten z'n longen ook helemaal vol en heeft hij een mega-tumor in zijn kaak (naar gezicht). En laatst had hij ineens heel veel pijn, bleek z'n rib gebroken te zijn omdat die door een tumor in de verdrukking was gekomen. En dat was wel echt heel erg zielig, vond ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |