Ik ben er echt helemaal klaar mee inmiddels: relaties, de hele 'lovegame' en alles wat er mee te maken heeft. Het gaat gewoon nooit over waar het echt om moet gaan: geven om anderen. Al die spelletjes waarin de bedoeling is om ervoor te zorgen dat je zo interessant mogelijk naar voren moet komen en die alleen maar als resultaat hebben dat je enorm gekweld wordt, ik ben er kots misselijk van.
Status, dat is waar het om draait, niet je karakter. Als je een jongen bent die echt om een meisje geeft, in haar geïnteresseerd bent en lieve dingen tegen haar zegt dan ben je kennelijk minder aantrekkelijk dan als je als een of andere macho (Of 'Bad Boy', het woord waar ik inmiddels echt van kots

) die alleen maar op zit te scheppen over weet ik veel wat voor nieuwe aankoop van hem. Het is misschien iets overdreven, maar het principe lijkt me duidelijk: het is je status die er toe doet en niet je personality.
Af en toe snap je ook gewoon niet wat vrouwen bezielt; vallen voor types waar je van een kilometer afstand kan zien dat ze alleen maar om zichzelf geven en helemaal niks om jou. Het lijkt inmiddels wel alsof het aantrekkelijk is om een ongelooflijke egoïst te zijn: geven om de mensen om je heen en om wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt is 'not done' als je een leuk meisje ontmoet en je met haar aan de praat raakt.
Ik neig bijna ernaar om advertenties te gaan rondspreiden. Gezocht: een geïnteresseerd, vrolijk, open minded, spontaan meisje die ook om anderen geeft en toch sexy is. (Dit laatste is toch wel een strenge eis

). Iemand die zich gewoon normaal en open gedraagt op een date ipv de 'regels voor een 1e date' te willen volgen waardoor het alleen de bedoeling is om je te laten zwemmen. Iemand die valt op iemand die om haar geeft in plaats van iemand die haar alleen pijn doet.
Dit is natuurlijk geen serieuze oproep, maar ik hoop dat het wel mijn punt aangeeft. We zitten zo vastgeroest in spelletjes dat als je een oogje op iemand hebt het bijna onmogelijk wordt om te laten merken dat je dat echt een bijzonder meisje vindt. We zijn misschien een beetje te ver doorgedraafd in het je willen beschermen tegen verkeerde types dat het resultaat uiteindelijk alleen maar is dat je bij de verkeerde types terecht komt. Dit is overigens geen aanklacht tegen vrouwen, maar tegen ons mensen in het algemeen: waarom maken we het onszelf zo moeilijk? Wanneer kunnen we eens open en eerlijk tegen elkaar zijn en zonder omwegen gaan voor degene die je gewoon echt leuk vindt zoals je werkelijk bent?
Graag reactie!
(wel alleen als je echt een mening hierover hebt. Opmerkingen over gay zijn enzo zie ik eerder als zwakte en een gebrek aan eigen mening en denkvermogen dan als een echte bijdrage. Oh, en als je denkt dat ik een (seksueel) gefrustreerd mannetje ben die dit gebruikt om zijn eigen tekortkomingen te maskeren kan je ook beter niet reageren

)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death