abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92594149
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk welke letter je bedoelt ;)

Van Vietnam was beetje overdreven. Wat ik meer bedoelde is dat Hanoi, Sapa en Halong Bay relatief gezien het meeste tijd vergen. Bij mij was dat ruim anderhalve week, en vervolgens 2 weken besteedt aan de rest van Vietnam. Maar als je nog verschillende dingen gaat doen zoals surfen en duiken dan ben je nog wel wat tijd kwijt

Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier van reizen :)
along is maar 1 nact voor de meeste mensen vanuit anoi. Sapa 3 nacten of misscien 4 vanuit anoi voor veel mensen.

Ik ga full stop doen in vietnam. Dus ue, oi an, Dalat, Mekong delta, Saigon, Mui ne, Na trang en vergeet ik dan nog iets? in el geval vrij veel.

Dan nog cambodja en dan terug naar de eilanden en misscien nog als extra maleisie. Ik vind et zelfs prima als ik begin april al terug ben. Ik merk et allemaal wel. Ik vermaak me wel.

eel misscien zelf Borneo.
pi_92594537
Cambodja ook fantastisch! O+
Iets vergeten is niet erg, dan heb je altijd in je leven een goed excuus om terug te gaan :)

Geniet vooral van Hanoi, het straatleven is daar echt fantastisch, niets heerlijker dan gewoon doelloos rondlopen en kijken hoe er op de markt een schildpad wordt geslacht, of iets kopen voor een dollar om er vervolgens achter te komen dat het ook voor een derde van een dollar kon!
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:56:11 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_92594634
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:46 schreef Godtje het volgende:

[..]

along is maar 1 nact voor de meeste mensen vanuit anoi. Sapa 3 nacten of misscien 4 vanuit anoi voor veel mensen.

Ik ga full stop doen in vietnam. Dus ue, oi an, Dalat, Mekong delta, Saigon, Mui ne, Na trang en vergeet ik dan nog iets? in el geval vrij veel.

Jammer dat je Halong Bay maar 1 nacht hebt gedaan, een extra nacht was zeker de moeite waard geweest aangezien je dan 1 volle dag extra in het gebied zit.

Veel plezier in ieder geval nog, maar dat gaat wel goed komen.

Ik kan je in Nha Trang overigens de goedkope snorkeltrip aanbevelen. Was enorm fout met karaoke, shotjes, bier, eten etc. Maar heb me de hele dag eigenlijk prima vermaakt voor 5 dollar :D
pi_92594636
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:54 schreef zatoichi het volgende:
Cambodja ook fantastisch! O+
Iets vergeten is niet erg, dan heb je altijd in je leven een goed excuus om terug te gaan :)

Geniet vooral van Hanoi, het straatleven is daar echt fantastisch, niets heerlijker dan gewoon doelloos rondlopen en kijken hoe er op de markt een schildpad wordt geslacht, of iets kopen voor een dollar om er vervolgens achter te komen dat het ook voor een derde van een dollar kon!
Ik zit er al 10 dagen met wat uitstapjes. Ik was er voor TET en ik blijf nog meer dagen.
Ik vermaak me dus wel ier. ;)
et is inderdaad een toffe stad. Meer mensen blijven langer plakken.
pi_92594713
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Jammer dat je Halong Bay maar 1 nacht hebt gedaan, een extra nacht was zeker de moeite waard geweest aangezien je dan 1 volle dag extra in het gebied zit.

[/sub]
Doelbewuste keuze en geen spijt van. ad liever een extra dag gead in sapa.
Long ba is practig maar een extra dag voor mij weinig toegevoegde waarde. et is als een extra dag de eifeltoren gaan zien.

Same same but different.

Voor mij niet de moeite waard waar sapa dat wel is.
pi_92594923
Tja Halong Bay heb ik gedaan met princess cruises, duur, luxe en een route waarop alleen zij varen. Tja ik was dan ook met mijn kersverse vrouw op honeymoon, dan moet je hè?...

Om vervolgens in Sapa super basic homestay met lokale bevolking zodanig veel rijstwijn te drinken dat ik eerst mijn vrouw haar haar heb moeten vasthouden terwijl ze over de nek ging om vervolgens mijn zelf mijn maag te legen (maar memorabel was het wel :D)

Ohja en wees wel een beetje voorzichtig met het eten; ik kan veel hebben, maar ben een paar dagen ziek geweest van voedselvergiftiging in Hanoi :r
pi_92623880
Ik ben juist zo blij met het eten hier na laos. Alles zo lekker en goed. Ik vreet alles van de straat. Lekker bbq, grill, noodle soup. Ook nog heel weinig mensen met problemen gehoord hier. Je kan bijna ook beter van de straat eten dan zie je tenminste wat ze doen. Als je in een restaurant zit is het verborgen achter een muur en god weet wat ze daar uitspoken.

Ik was op een reddelijke zuipboot in Ha long. Overdag gewoon prachtig en de boot en het eten was top maar in de avond was het flink doorhalen voor de meeste. Wel gezellig.

Sapa en de happywater! Gelukkig niet over mijn nek gegaan bij de homestay maar genoeg happywater gekregen van de vader des huizes. Met mate drinken kennen ze niet echt. En nee ook niet echt. Glas leeg.... Hup weer vol. Mooi avonden.

quote:
Op donderdag 10 februari 2011 17:03 schreef zatoichi het volgende:
Tja Halong Bay heb ik gedaan met princess cruises, duur, luxe en een route waarop alleen zij varen. Tja ik was dan ook met mijn kersverse vrouw op honeymoon, dan moet je hè?...

Om vervolgens in Sapa super basic homestay met lokale bevolking zodanig veel rijstwijn te drinken dat ik eerst mijn vrouw haar haar heb moeten vasthouden terwijl ze over de nek ging om vervolgens mijn zelf mijn maag te legen (maar memorabel was het wel :D)

Ohja en wees wel een beetje voorzichtig met het eten; ik kan veel hebben, maar ben een paar dagen ziek geweest van voedselvergiftiging in Hanoi :r
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:00:42 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_92626624
Eten van de straat is sowieso één van de beste dingen die je kunt doen, en dan voornamelijk gekookte dingen. Heb regelmatig aan de kant van de weg op zo'n klein krukje gezeten met een noodle soup ofzoiets dergelijks. Heerlijk!
pi_92627434
Ik heb mijn voedselvergiftiging in Hanoi ook niet op straat opgelopen, maar gewoon in een restaurant... Ach je kunt het toch moeilik van tevoren weten... Het is gewoon kut om in het buitenland tijdens je vakantie binnen te moeten liggen en in totaal een week lang je eetlust kwijt te zijn, terwijl het daar juist zo lekker is!
pi_92627973
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 10:27 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb mijn voedselvergiftiging in Hanoi ook niet op straat opgelopen, maar gewoon in een restaurant... Ach je kunt het toch moeilik van tevoren weten... Het is gewoon kut om in het buitenland tijdens je vakantie binnen te moeten liggen en in totaal een week lang je eetlust kwijt te zijn, terwijl het daar juist zo lekker is!
Klopt je kan het niet weten en het is klote.
Je kan er dus niks aan doen. Een klein beetje opletten en naar andere luisteren.
Zo zijn er hier al heel veel mensen ziek geworden van de KFC!
Dat verwacht je toch niet? En niet eentje maar echt een flink aantal onafhankelijk van elkaar.
pi_92633983
Oei en dat terwijl de kip nergens verser is dan in Vietnam (Pho ga bestellen, restaurant eigenaar gaat naar de buren, koopt levende kip, gaat aan de slag en 10 min. Later staat het voor je neus!) Maar zo zal de KFC wel niet werken; tja kip langer bewaren en nauwelijks in het land koeling beschikbaar is lijkt me aardig funest voor de houdbaarheid van zoiets....
  zaterdag 12 februari 2011 @ 00:18:27 #262
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92664941
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:00 schreef Blik het volgende:
Eten van de straat is sowieso één van de beste dingen die je kunt doen, en dan voornamelijk gekookte dingen. Heb regelmatig aan de kant van de weg op zo'n klein krukje gezeten met een noodle soup ofzoiets dergelijks. Heerlijk!
Meestal had ik geen idee wat ik aan het eten was, maar het was wel lekker :Y
The line is a dot to you!
pi_92758461
Zoals je converse. :p

(voor de rest ia gemeet zonder af te spreken en het te weten)

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:46 schreef ia het volgende:
Ik vertrek ook volgende maand, voor een jaar.. Deze site vertelt iig wat je vooral niet moet doen als je niet opgelicht wilt worden.. www.bangkokscams.com
Iig geen jetski of motor huren, geen drankjes van vreemden aan nemen, en elke Thai die uit zichzelf tegen je praat wantrouwen :P

Over spullen meenemen, ik neem bijna niks mee, wel een spijkerbroek. En hoop eigenlijk al mijn kleren daar te kopen. Elke t-shirt wat ik meeneem, zal uiteindelijk toch plaats moeten maken voor een nieuw kledingsstuk wat ik daar koop..
pi_92774742
Beste mensen,

Volgende week vertrek ik voor een reis van 3 of 4 maanden door Zuid-Oost-Azie en China. Ik kom aan in Bangkok en ga vanaf daar via land verder reizen. Op dit moment is mijn plan als volgt:

4 weken Thailand, halve week Bangkok, 2 weken noord Thailand/Chang Mai, en dan 2 weken het zuiden en de stranden.
2 weken Cambodja, voornamelijk de Angor Wat en Phnom Penh
2 tot 3 weken Vietnam, ik kom het land binnen bij Ho Chi Min City en wil dan met de trein langs de kunst naar Hanoi reizen. Natuurlijk af en toe stoppen bij leuke steden en badplaatsen.
4 weken China, vanuit Hanoi met de trein naar Nanning, en dan proberen met de Chinese Hi Speed treinen te reizen. Ik heb eigenlijk nog geen duidelijk plan voor deze fase. Uiteindelijk wil ik in ieder geval in Shanghai en Beijing belanden.

Natuurlijk is dit plan niet rotsvast. Ik reis in mijn eentje en kan indien gewenst, bijvoorbeeld als ik een leuke groep mensen ontmoet, van plan veranderen.

Wat vinden de meer ervaren Azie reizigers van mijn plan? Leuk? Haalbaar? Nog goede tips over steden/bezienswaardigheden die ik er nog bij zou moeten doen.

Mijn backpack spullen heb ik al aangeschaft, visa voor Thailand en China geregeld (Cambodja en Vietnam regel ik bij de grens of in Bangkok), en heb mijn vaccinaties gekregen. De afgelopen weken heb ik mij ook ingelezen op internet en de lonely planet, maar ik heb het gevoel dat geen enkele tekst mij echt kan voorbereiden.... Volgens mij ben ik nu klaar voor :-D!
pi_92777619
3 of 4 maanden om dat te doen vind ik zelf te kort eigenlijk maar misschien is het wel haalbaar.
rice rice baby tututututedudududum
  maandag 14 februari 2011 @ 18:05:18 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92778302
GEEN LAOS?!?!?!

BELACHELIJK!!!!
  maandag 14 februari 2011 @ 18:06:12 #267
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92778341
Ik zou een week strand eraf halen en een week Cambodja, om te zorgen dat je twee weken in Laos hebt :)

Verder is het kort, maar het is ook nooit lang genoeg :D
pi_92778528
Ik had aan drie dagen angkor wat wel genoeg; op een gegeven moment gaan al die tempels toch op elkaar lijken; de cambodianen daarentegen bleven leuk!
  maandag 14 februari 2011 @ 18:40:49 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_92779952
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:56 schreef Matthiasvz het volgende:
Beste mensen,

Volgende week vertrek ik voor een reis van 3 of 4 maanden door Zuid-Oost-Azie en China. Ik kom aan in Bangkok en ga vanaf daar via land verder reizen. Op dit moment is mijn plan als volgt:

4 weken Thailand, halve week Bangkok, 2 weken noord Thailand/Chang Mai, en dan 2 weken het zuiden en de stranden.
2 weken Cambodja, voornamelijk de Angor Wat en Phnom Penh
2 tot 3 weken Vietnam, ik kom het land binnen bij Ho Chi Min City en wil dan met de trein langs de kunst naar Hanoi reizen. Natuurlijk af en toe stoppen bij leuke steden en badplaatsen.
4 weken China, vanuit Hanoi met de trein naar Nanning, en dan proberen met de Chinese Hi Speed treinen te reizen. Ik heb eigenlijk nog geen duidelijk plan voor deze fase. Uiteindelijk wil ik in ieder geval in Shanghai en Beijing belanden.

Natuurlijk is dit plan niet rotsvast. Ik reis in mijn eentje en kan indien gewenst, bijvoorbeeld als ik een leuke groep mensen ontmoet, van plan veranderen.

Wat vinden de meer ervaren Azie reizigers van mijn plan? Leuk? Haalbaar? Nog goede tips over steden/bezienswaardigheden die ik er nog bij zou moeten doen.

Mijn backpack spullen heb ik al aangeschaft, visa voor Thailand en China geregeld (Cambodja en Vietnam regel ik bij de grens of in Bangkok), en heb mijn vaccinaties gekregen. De afgelopen weken heb ik mij ook ingelezen op internet en de lonely planet, maar ik heb het gevoel dat geen enkele tekst mij echt kan voorbereiden.... Volgens mij ben ik nu klaar voor :-D!
Opmerkingen:
- 2 weken Chiang Mai is aan de lange kant, vergeet ook niet naar plekken als Kanchanaburi, Ayutthaya en Sukhotai te gaan.
- 2 tot 3 weken Vietnam is ook aan de korte kant, zou in ieder geval 3 tot 4 weken hiervoor inplannen en zeker Halong Bay en Sapa niet overslaan.
- Persoonlijk zou ik Laos erbij doen ipv China. China is zo immens groot en daar moet je ook de tijd voor pakken. Laos kun je lekker relaxed doen en je kunt dan een mooi rondje maken en eindigen op de Thaise eilanden. Terugvliegen kan dan vanuit Bangkok
pi_92805318
Voor mij is 4 maanden voor 4 landen dus te lang. Het ligt er en beetje aan hoe erg of een avonturuur je bent en of je echt op de stille plekken wilt komen.

Een maand is genoeg voor Thailand. Twee weken vanaf Bangkok naar pai bv is genoeg.

Twee weken eilanden ook.

Twee weken in Laos voor luang prabang, vang vieng, vientiane en 4000 Islands is ook genoeg denk ik zo.

Twee tot drie weken en Cambodja. En drie tot vier Vietnam.

Allemaal prima relaxt te doen.

Ik heb straks een maand over vermoedelijk.
pi_92808776
Bedankt voor alle tips!

Het klopt dat ik in 3 tot 4 maanden niet "alles" van die landen kan bezoeken, maar zoals Godtje al zei, waarschijnlijk is het nooit lang genoeg. Ik denk dat je in alleen in China al 3 maanden kan reizen :-). Helaas heb ik een single entry visum voor China, dus ik mag daar überhaupt maar 30 dagen blijven.

Ik heb voor deze opzet gekozen omdat ik graag China wil ervaren, en daarnaast rond wil trekken in de regio. Raden jullie mij dan aan om een bepaald land over te slaan? Welk land zou dat dan zijn?
Natuurlijk kan ik altijd later terugkeren naar bepaalde regio als het mij erg bevalt!

Verder is de "tijd" niet erg belangrijk voor mij. Ik ben recentelijk afgestudeerd en mijn part time baan loopt deze week af, dus ik hoef niet op een bepaalde datum terug te zijn. Ik blijf in Azië tot mijn reisbudget op is, en heb uitgerekend dat dit na ongeveer 3 maanden is. Ik ben hierbij uitgegaan van 1000 e per maand, exclusief de vlucht vanuit/naar Europa en voorbereidingskosten. Als ik minder dan 1000 euro per maand uitgeef kan ik dus langer blijven. Denken jullie dat 1000 euro een goede inschatting is van het benodigde maandbudget?

Natuurlijk kan ik Laos nog aandoen, maar dan heb nog minder tijd/geld voor de andere landen
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:59:58 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_92817443
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:48 schreef Matthiasvz het volgende:
Bedankt voor alle tips!

Het klopt dat ik in 3 tot 4 maanden niet "alles" van die landen kan bezoeken, maar zoals Godtje al zei, waarschijnlijk is het nooit lang genoeg. Ik denk dat je in alleen in China al 3 maanden kan reizen :-). Helaas heb ik een single entry visum voor China, dus ik mag daar überhaupt maar 30 dagen blijven.

Ik heb voor deze opzet gekozen omdat ik graag China wil ervaren, en daarnaast rond wil trekken in de regio. Raden jullie mij dan aan om een bepaald land over te slaan? Welk land zou dat dan zijn?
Natuurlijk kan ik altijd later terugkeren naar bepaalde regio als het mij erg bevalt!

Verder is de "tijd" niet erg belangrijk voor mij. Ik ben recentelijk afgestudeerd en mijn part time baan loopt deze week af, dus ik hoef niet op een bepaalde datum terug te zijn. Ik blijf in Azië tot mijn reisbudget op is, en heb uitgerekend dat dit na ongeveer 3 maanden is. Ik ben hierbij uitgegaan van 1000 e per maand, exclusief de vlucht vanuit/naar Europa en voorbereidingskosten. Als ik minder dan 1000 euro per maand uitgeef kan ik dus langer blijven. Denken jullie dat 1000 euro een goede inschatting is van het benodigde maandbudget?

Natuurlijk kan ik Laos nog aandoen, maar dan heb nog minder tijd/geld voor de andere landen
1000 euro per maand moet je het wel mee gaan redden. Cambodja en Vietnam zijn sowieso spotgoedkoop. Bedenk overigens wel dat je flink op je vliegticket kan besparen door een retourtje Bangkok te boeken i.p.v. enkeltje Bangkok en enkeltje Peking. Daarmee kun je zo weer 2 weken aan budget winnen.
pi_92819653
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef Blik het volgende:

[..]

1000 euro per maand moet je het wel mee gaan redden. Cambodja en Vietnam zijn sowieso spotgoedkoop. Bedenk overigens wel dat je flink op je vliegticket kan besparen door een retourtje Bangkok te boeken i.p.v. enkeltje Bangkok en enkeltje Peking. Daarmee kun je zo weer 2 weken aan budget winnen.
Ik heb al een heel goedkoop enkeltje Bangkok geboekt vanaf Dusseldorf. Ik wilde geen retourtje boeken omdat ik dus niet weet welke datum of vanaf welke stad ik terug vlieg. Nu heb ik de vrijheid om langer te blijven, of mijn vakantie om te gooien, als er zich andere kansen voordoen :-).
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:13:19 #274
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92842253
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:49 schreef Matthiasvz het volgende:

[..]

Ik heb al een heel goedkoop enkeltje Bangkok geboekt vanaf Dusseldorf. Ik wilde geen retourtje boeken omdat ik dus niet weet welke datum of vanaf welke stad ik terug vlieg. Nu heb ik de vrijheid om langer te blijven, of mijn vakantie om te gooien, als er zich andere kansen voordoen :-).
Volgens mij doet Thailand moeilijk over een enkele reis, en geen bewijs van vertrek. Ik kan het me alleen niet meer precies herinneren... Ik zou het even goed uitzoeken:Y

En 1000 euro per maand, dat is aardig wat :D Ik kwam gemiddeld rond van 20-25 euro per dag, en dat is nog redelijk luxe. Als je wil zou je het dus nog een maand extra kunnen rekken, en Laos aandoen!
pi_92845934
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:13 schreef kepler het volgende:

[..]

Volgens mij doet Thailand moeilijk over een enkele reis, en geen bewijs van vertrek. Ik kan het me alleen niet meer precies herinneren... Ik zou het even goed uitzoeken:Y

En 1000 euro per maand, dat is aardig wat :D Ik kwam gemiddeld rond van 20-25 euro per dag, en dat is nog redelijk luxe. Als je wil zou je het dus nog een maand extra kunnen rekken, en Laos aandoen!
Voor mijn visum aanvraag moest ik wel een vliegticket naar Thailand laten zien, maar geen een voor de terugweg. Ik heb nu gewoon een double entry visum in mijn paspoort gestempeld, dus ik neem aan dat het nu wel goedkomt bij de douane. Een ticket terug eisen zou ook best vreemd zijn, aangezien veel mensen natuurlijk in het ene land binnenkomen en dan via het andere land weer naar huis vliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')